Aihe: Tarjous laari.
1 2 3 4 5109 110 111 112 113251 252 253 254 255
RstoU
18.08.2012 17:32:10
peheis: moi, mikä täs nyt voi olla. setti ollu myynnissä jo neljättä kuukautta. pudotellu hintaa välillä. omasta mielestä tällähetkellä jo aika reilusti alennuksessa. MIKS EI MEE KAUPAKS. kiire ois, kun maasta muutan poies kuukauden päästä. ostakaa nyt joku :P

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=662162

Hyvä on hinta. Nyt ei vain tunnu menevän juuri mikään kaupaksi edes alihinnalla, kuten täällä palstalla on ollut puhetta. Seuraa aktiivisesti torin aiheeseen liittyviä ostoilmoituksia ja laita vaikka paikallisen musaopiston tai vastaavan ilmoitustaululle myyntiplakaati. Nappaa myös muutama edustava kuva setistä tänne torille ja nostele ilmoitusta ahkerasti, niin kyllä se siitä!
Speedy
18.08.2012 18:44:02 (muokattu 18.08.2012 18:49:25)

RstoU: Hyvä on hinta. Nyt ei vain tunnu menevän juuri mikään kaupaksi edes alihinnalla, kuten täällä palstalla on ollut puhetta. Seuraa aktiivisesti torin aiheeseen liittyviä ostoilmoituksia ja laita vaikka paikallisen musaopiston tai vastaavan ilmoitustaululle myyntiplakaati. Nappaa myös muutama edustava kuva setistä tänne torille ja nostele ilmoitusta ahkerasti, niin kyllä se siitä!

Eikö usein musaliikkeet ota myyntiin myös yksityisten kamoja, myyntitili vai mikä se on.. Ottavat ehkä siivun hinnasta, mutta saa myytyä paremmalla hinnalla ajan kanssa, ja setti saa samalla säilytykseen.. Monesti myös ensimmäistä settiään ostavat menevät vanhempien kanssa ostamaan uutta liikkeestä, joten osaava myyjä saa myytyä laadukkaamman käytetyn uuden tilalle..

E: Ai, Kuopiossa ainakin Viikki on ottanut joskus
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
markkuliini
19.08.2012 01:18:38

peheis: moi, mikä täs nyt voi olla. setti ollu myynnissä jo neljättä kuukautta. pudotellu hintaa välillä. omasta mielestä tällähetkellä jo aika reilusti alennuksessa. MIKS EI MEE KAUPAKS. kiire ois, kun maasta muutan poies kuukauden päästä. ostakaa nyt joku :P

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=662162

Kuvien olemassaolo, ja vieläpä hyvien sellaisten, vaikuttaa yllättävän paljon.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
BanZai88
19.08.2012 15:47:26 (muokattu 19.08.2012 15:48:35)
Speedy: Eikö usein musaliikkeet ota myyntiin myös yksityisten kamoja, myyntitili vai mikä se on.. Ottavat ehkä siivun hinnasta, mutta saa myytyä paremmalla hinnalla ajan kanssa, ja setti saa samalla säilytykseen.. Monesti myös ensimmäistä settiään ostavat menevät vanhempien kanssa ostamaan uutta liikkeestä, joten osaava myyjä saa myytyä laadukkaamman käytetyn uuden tilalle..

E: Ai, Kuopiossa ainakin Viikki on ottanut joskus

Yleensä itse myymällä tuotteesta saa paremman hinnan. Musiikkiliikkeet taitavat ottaa about 10-15% välityspalkkion. Ite olen törmännyt että juuri nämä ensimmäistä settiä ostavat kaverit haluavat sen uuden setin hommata. Myyjät saa kyllä käyttää kaiken tietonsa ja taitonsa, että saavat myytyä käytetyn setin ensiostajalle :) Itse olin juuri tämmöinen asiakas, kun olin ekaa settiä isän kanssa hommaamassa nuoruudessa. Tarjolla olisi ollut käytetty Yamahan 9000 setti + Sabianin symbaalit ja kaikki tarvittavat telineet. Noh, koska setti oli käytetty, niin sitten päädyttiin hieman kallimpaan vaihtoehtoon eli taloon ilmestyi uudet Taman Swingstarit Paisteen 302 pelleillä... Silloin itsellä ei ollut tietoa mistään muusikoiden.netistä tai vastaavasta josta olisi voinut tietoa etsiä. Suosittelenkin kaikille aloittelijoille, että ottaa jonkun kokeneen rumpalin matkaan settiostoksille.

edit. Viikillä näyttää olevan jonkin verran myyntitili-soittimia eli sieltä kantsii kysellä jos näin haluaa toimia.

markkuliini: Kuvien olemassaolo, ja vieläpä hyvien sellaisten, vaikuttaa yllättävän paljon.

Tämä juurikin ja se myös auttaa asiaa, jos on tarjota vehkeestä asiallinen ääninäyte / videopätkä.
Speedy
19.08.2012 15:57:48

BanZai88: Yleensä itse myymällä tuotteesta saa paremman hinnan. Musiikkiliikkeet taitavat ottaa about 10-15% välityspalkkion. Ite olen törmännyt että juuri nämä ensimmäistä settiä ostavat kaverit haluavat sen uuden setin hommata. Myyjät saa kyllä käyttää kaiken tietonsa ja taitonsa, että saavat myytyä käytetyn setin ensiostajalle :)

Suostuttelu tuleekin kohdistaa maksajaan, eli vanhempiin..=) Mutta jos vaihtoehto on myydä kiireellä halvalla alihintaan, varsinkin jos säilytystilaa ei ole muuton jälkeen, on tuo aika hyvä vaihtoehto..
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Muovinen
22.08.2012 20:24:58

BanZai88: ...Tarjolla olisi ollut käytetty Yamahan 9000 setti + Sabianin symbaalit ja kaikki tarvittavat telineet. Noh, koska setti oli käytetty, niin sitten päädyttiin hieman kallimpaan vaihtoehtoon eli taloon ilmestyi uudet Taman Swingstarit Paisteen 302 pelleillä... .

Eipä olisi minullakaan ollut ensimmäisenä settinä New Soundeja ja toisena Mapexin Marseja, jos olisi ollut mnet auttamassa. Nuo oli tosin molemmat käytettyjä settejä. Silloin 90-luvulla mentiin ihan mielikuvien ja idolien kamojen mukaan. Muulla ei oikeastaan ollut niin paljon väliä, kunhan pellit oli Zildjiania. Se oli ihan must.

Sen muistan, että kävin puhelimen välityksellä pari erittäin mukavaa keskustelua vanhempien rumpalien (itse olin 14-15v) kanssa, jotka neuvoivat todella kärsivällisesti eri settien eroja. Käytiin läpi esim. Haymanin tomiripustuksia. Tää internetti ja mnet on hyviä juttuja, mutta tuollainen jää erityisesti mieleen.

Torilla on jotenkin tosi nihkeää nyt. Oon yrittänyt myydä krässiä, ostaa uutta tilalle sekä katsella jotain hyvää chinaa äänityksiä varten, mutta mikään ei onnistu!
-General Petrovsky
BanZai88
23.08.2012 16:27:09
Muovinen: Eipä olisi minullakaan ollut ensimmäisenä settinä New Soundeja ja toisena Mapexin Marseja, jos olisi ollut mnet auttamassa. Nuo oli tosin molemmat käytettyjä settejä. Silloin 90-luvulla mentiin ihan mielikuvien ja idolien kamojen mukaan. Muulla ei oikeastaan ollut niin paljon väliä, kunhan pellit oli Zildjiania. Se oli ihan must.

Näimpä. Omaan valintaan varmasti oli myös vaikutusta sillä, että oli tullut selailtua paljon Taman esitteitä & katalogeja ja enolta myöskin Tamat löytyivät, niin olihan se pakko itsekkin semmoiset saada.

Nyt kun tarkemmin muistelin ekan rumpusetin hommaamista, niin tarjolla olisi myöskin eräässä toisessa liikkeessä ollut käytetyt vanhat Tama Swingstarit + Paisteen 2002 symbaalit (haitsut, crash, ride ja splash). Hinta oli muistaakseni 3000mk. Liikkeeseen jäivät, koska olivat a) käytetyt ja b) valkoisen väriset :D

Torilla on jotenkin tosi nihkeää nyt. Oon yrittänyt myydä krässiä, ostaa uutta tilalle sekä katsella jotain hyvää chinaa äänityksiä varten, mutta mikään ei onnistu!

No joo, ihan on samat fiilikset. Tuossa ihan yllätyin, kun laitoin äänikortin myyntiin, niin ei mennyt kuin 2 päivää, niin ostaja löytyi.
Puzzle
26.08.2012 20:13:38

"Souda keskelle järveä ja runkkaa." -AnonHero
marktark
27.08.2012 02:43:06
Puzzle: http://www.thomann.de/fi/premier_artist_heritage_jazz_2_b_stock.htm

Näemmä loppuunmyyty, mutta tätä vielä saa :
http://www.thomann.de/fi/premier_artist_heritage_jazz_20_dw.htm

Laadusta en osaa varmuudella sanoa, mutta osaako kenties joku toinen tästä maple & die-cast & hw - yhdistelmästä :
http://www.thomann.de/fi/premier_cabria_xpk_jazz_22_bgf.htm
Joku kokonaisuus kun tarttis löytää kolmossetiksi eikä sen tarvitse tavoitella taivaita eikä mitään tiettyä merkkiä (lue vielä kertaalleen viimeiset kolme sanaa, ettei tartte kuunnella liirumlaarumia...)
Play that song, not the instrument.
tomih.
27.08.2012 19:10:13
Oon huomannu saman asian torin nihkeyden suhteen tällä hetkellä ku itellä ei mee millään kaupaksi zildjianin k ride vaikka hinnan ei pitäis olla mitenkään paha.
OPJ1974
29.08.2012 15:02:38

tomih.: Oon huomannu saman asian torin nihkeyden suhteen tällä hetkellä ku itellä ei mee millään kaupaksi zildjianin k ride vaikka hinnan ei pitäis olla mitenkään paha.

Ostaisin ton kyllä, mutkun mulla on jo :) Kysyntä ei kohtaa tarjontaa.

Itsekin kauppaan vähintään edukkaasti K Custom Dark 16" crashia, ei vaan liiku. Uus pelti on jo hankittu tilalle enkä viittis sitä säilöä turhan panttina nurkissakaan.
Muovinen
31.08.2012 19:53:07

OPJ1974: Ostaisin ton kyllä, mutkun mulla on jo :) Kysyntä ei kohtaa tarjontaa.

Itsekin kauppaan vähintään edukkaasti K Custom Dark 16" crashia, ei vaan liiku. Uus pelti on jo hankittu tilalle enkä viittis sitä säilöä turhan panttina nurkissakaan.

Ja sitten kun olin ostamassa niin olikin jo varaaja, prhna ;) Crashin lisäksi etsin hyvää chinaa, mutta aika vähäistä on tarjonta. Tai no onhan noita Alphoja ja Classicseja, mutta etsinkin nyt ihan kunnon peltiä äänitystarpeisiin. Sekin Byzance joka Oulussa oli myynnissä ehti mennä jo :( Tuollanen 19" Aaxtreme china ois tyrkyllä, mutta epäilyttää että onko se turhan äänekäs...
-General Petrovsky
Laakstr
31.08.2012 20:00:53
tomih.: Oon huomannu saman asian torin nihkeyden suhteen tällä hetkellä....

Ja mä kun yritän ny vaan ostaa... mut huonolla menestyksellä !
Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä
WideAwake
31.08.2012 20:07:14
markkuliini
31.08.2012 20:10:06

WideAwake: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=670081

Moro!

Hyvin sanottu tuo "Todella kallis setti."
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Vallu-Veke
31.08.2012 20:25:11
markkuliini: Hyvin sanottu tuo "Todella kallis setti."

Ja on reilusti sanottu, että on kallis. Tinkivaraa on kait muutama kymppi? Olisin ostanut tuon, mutta onkin näköjään ammattilaismallia ja olen amatööri. En ehkä osaa soittaa vielä ammattilaisrumpuja, mutta ehkä sitten joskus.
rintapek
31.08.2012 20:31:00

Tossa on mun mielestä hintaansa nähden jo aika paljon ihan käyttökelpoista soitettavaa.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=669863

Hyvätasoinen ja -kuntoinen rumpusetti niin harrastajalle kuin aloittelevallekkin rumpalille. Mukaan tulee siis itse rummut kalvoineen (tomit 10",12",14",16", virveli 14" ja bassorumpu 22"), 4 peltiä telineineen, tuplapedaali ja rumpupenkki.

Tarkemmat tiedot:
Rummut: Gretsch Catalina Maple
Pellit: Paiste 3000 hi-hat 14", paiste thin crashit 14" ja 16", paiste 400 power ride 20"
Pedaali: Pearl p 122 tuplapedaali
Kaikki lyömäkalvot remon laatua, alakalvoina gretschin tehdaskalvot. Peltien telineet sonoria ja tamaa.
Hinta: 600 €
One kind of music only - the good kind
OPJ1974
31.08.2012 21:54:17

Muovinen: Ja sitten kun olin ostamassa niin olikin jo varaaja, prhna ;)

Sori :) Nää on niitä keissejä, kun on ooteltu kaveria puoli tuntia ja ollaan myöhässä, ja lopulta päätetään soittaa:

(tuut tuut tuut)

- "Haloo?"
- "Missä sä oot"
- "No ihan tässä nurkan takana" (ja samalla kääntyy kulmasta kännykkä korvalla).
moderndrummer88
01.09.2012 18:43:56
markkuliini: Hyvin sanottu tuo "Todella kallis setti."

Heh, saman kaverin ilmoitus sitten wanted-palstalla

http://muusikoiden.net/wanted/nayta.php?id=98751

Kannut on paremmat kun monella ammatti muusikolla.
MxS
01.09.2012 19:45:06
Heh, saman kaverin ilmoitus sitten wanted-palstalla

No kyllähän sitä tulevalla rokkitähdellä kuuluukin vähän keulia. Leuka rinnassa ja naama norsunv*tulla -asenteella päätyy vain katkeraksi rumpujensoitonopettajaksi :-)
"It's not the drummer's job to keep time, keeping time is everyone's job in the band, it's the drummer's job to make time interesting." "Harkintaa ja faktaa on vähän, mutta luuloa ja oman näkemyksen erinomaisuutta sitäkin enemmän."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)