![]() 15.10.2008 22:03:57 | |
---|---|
Mutta uskotko, että olisi hyvä ratkaisu myös näihin wrappien kiillottamiseen? Kun ei ole puupintaa ludareissa. On se. Minä käytän... Puupintahan noissa Jammuissakaan ei ollut se jota vahattiin... Lakkapinta... Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 18.10.2008 21:51:05 | |
KIITOS TAAS MILLENIUM Eli nyt meni virvelistä se nippa mihin ruuvi ruuvataan kiinni että kalvo pysyy vireessä niin poikki ja pitäs saada uusi ja thomanissa ei ollut niin mistä kannattais kattella | |
![]() 18.10.2008 21:55:51 (muokattu 19.10.2008 12:32:13) | |
edit. meiän bändin paras rumpali | |
![]() 18.10.2008 22:05:05 | |
KIITOS TAAS MILLENIUM Eli nyt meni virvelistä se nippa mihin ruuvi ruuvataan kiinni että kalvo pysyy vireessä niin poikki ja pitäs saada uusi ja thomanissa ei ollut niin mistä kannattais kattella Eli lug nut... Vaiko koko lugi? Noita saa paikallisesta musiikkiliikkeestä. Ainakin meidän paikallisesta saa. Sen lugnutin sitten laittaa lugin sisään rikkoutuneen tilalle ja taas mennään... Tai sitten koko lugin vaihtaa. Milleniumissa käytetään sitä kaikkein halvinta yleismallia. Niitäkin saa meidän kylän musakaupasta. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 18.10.2008 22:37:05 | |
Tai sitten koko lugin vaihtaa. Milleniumissa käytetään sitä kaikkein halvinta yleismallia. Niitäkin saa meidän kylän musakaupasta. Ja jos joudut koko uuden lugin hommaamaan, niin kannattaa mittailla se rungon lugin reikien väli, että se uusi sitten sopii siihen paikalleen. Niitäkin löytyy jonkun verran erilaisia. | |
![]() 18.10.2008 22:38:55 | |
Ja jos joudut koko uuden lugin hommaamaan, niin kannattaa mittailla se rungon lugin reikien väli, että se uusi sitten sopii siihen paikalleen. Niitäkin löytyy jonkun verran erilaisia. Löytyy toki. Se Milleniumin lugi vain on juurikin yhdellä reikävälillä virveliin tehty. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 19.10.2008 17:59:32 | |
siis ei se koko juttu vaan se mihin se ruuvi laitetaan siis se kierre-osa vois vaihtaa koko sarjan niitä paljo sille tulee hintaa noin | |
![]() 19.10.2008 20:20:50 | |
siis ei se koko juttu vaan se mihin se ruuvi laitetaan siis se kierre-osa vois vaihtaa koko sarjan niitä paljo sille tulee hintaa noin Oikeinkirjoituksesta 4! Yrittäkää hyvät ystävät kirjoittaa suomeksi. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 20.10.2008 10:23:29 | |
siis ei se koko juttu vaan se mihin se ruuvi laitetaan siis se kierre-osa vois vaihtaa koko sarjan niitä paljo sille tulee hintaa noin 1100euroorippuulaatusta | |
![]() 21.10.2008 20:55:34 | |
Ostin Supran ja tekisi mieli puunata se kuntoon. Kromipiksiä löytyy kuitenkin vähän liiaksikin, enkä tiedä uskaltaako tuosta päältä nyt lähteä hinkkaamaan, ettei lähde kiiltävät kokonaan pois? Lisäksi mm. vanteissa ja tuossa rungossa vanteiden alapuolella on vaikka mitä paskia ja muuta epäilyttävää smäidää. Fairilla pois? Viritysruuveille myös pitäisi tehdä jotain. Kuvat selventää: http://picasaweb.google.com/rantanen.rasmus/Snare# | |
![]() 21.10.2008 21:05:53 (muokattu 21.10.2008 21:06:07) | |
Ostin Supran ja tekisi mieli puunata se kuntoon. Kromipiksiä löytyy kuitenkin vähän liiaksikin, enkä tiedä uskaltaako tuosta päältä nyt lähteä hinkkaamaan, ettei lähde kiiltävät kokonaan pois? Jos hinkkaat, lähtee kromihilse mukana. Kevyt ja varovainen kiillostus onnistuu. Uudelleen kromaus olisi kova juttu. Toisaalta kromipiksi on ihan normaalia elämää Supran kanssa, joten menee se noinkin. Soundiin se ei vaikuta. Lisäksi mm. vanteissa ja tuossa rungossa vanteiden alapuolella on vaikka mitä paskia ja muuta epäilyttävää smäidää. Fairilla pois? Viritysruuveille myös pitäisi tehdä jotain. Kuvat selventää: http://picasaweb.google.com/rantanen.rasmus/Snare# Patapata-tyyppinen saippuoitu teräsvilla on hyvä putsaamaan kromin pinnasta ruostetta. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 22.10.2008 10:53:36 | |
Terve rumpujen fiksaajat! Kiitos mahtavasta artikkelista. Koska aika on kortilla, tiedustelisin onko kellään tietoa mistä löytyisi rumpujen entisöintejä tekevä henkilö/firma. Itselläni olisi yksi 60-luvun setti, jossa on eri merkkisiä rumpuja. Anssi Mäki/ Puhelin 040-731 0074 anssi.maki@luukku.com | |
![]() 29.10.2008 12:18:17 | |
Mullakin samantyyppinen ongelma kun kirjoittajalla yllä. Eli toisessa setissä on basarissa ja pikkutomissa reunaviisteissä pieniä kolhuja ja haluaisin hioa reunaviisteet uusiksi. Itse en osaa tätä tehdä niin, että viisteiden muoto pysyisi hyvänä tai tasaisena, niin mietin, että jos joku sattuisi tietämään jonkun paikan joka tekisi näitä hommia. Ja vieläpä niin, että olisi mahdollisesti soittimien kanssa pelaileva yritys. Music can be so much more than a cool drumbeat and someone "talking" over it, or a "fashion & dance show" on MTV. -Roine Stolt | |
![]() 29.10.2008 16:05:47 | |
![]() 29.10.2008 20:15:52 | |
Itse olisin kyllä nimim. Clintonin kannalla, tekee uskomattoman hienoa jälkeä. Kannattaa kokeilla. Saattaa jäädä rahaa vielä uusiin kapuloihinkin. Salamat sinkoilee, jännitys vallitsee (Erik Lindström) | |
![]() 29.10.2008 23:05:43 | |
Itse olisin kyllä nimim. Clintonin kannalla, tekee uskomattoman hienoa jälkeä. Kannattaa kokeilla. Saattaa jäädä rahaa vielä uusiin kapuloihinkin. Uusi tieto =D Oikeastaan meidän kitaristi pystyy duunaamaan lähes kaikesta kaikkea, kun opiskelee muotoilua. Itse kun vielä työskentelen Kansallisteatterissa kitaristin (ja laulajan) kanssa, on verstas asiantuntevine puuheikkeineen ja koneineen käytössä. | |
![]() 22.11.2008 23:07:00 (muokattu 22.11.2008 23:11:13) | |
ehhh... huhhahhei hermot meni. olen noiden exporttien kanssa nyt kokeillu tuota d-c-fix ratkaisua kerran kaks ja ollut lopulta (heti työn jälkeen) tyytyväinen lopputulokseen. ongelma on se, että lopputuloshan on tietysti halvan näköinen. olisin henkisesti täysin valmis suorittamaan isomman urakan jotta saisin niistä nyt kerran ja lopullisesti haluamani näköiset. lisäsin omiin kuviin kuvan eräästä GRETSCHin setistä, jossa on JUURI se oikea väri ja kiilto. ongelmat ovat: 1. minulla ei ole hajuakaan mitä exporttien wrappien alta löytyy. sen verran tiedän että rummut ovat poppelista, joka on kuulema viherharmaata omalta sävyltään, ja lisäksi puun syiden näkyvyys on heikkoa. mutta käsiteltävyydessään ne lienevät "helppoja" puun laadun puolesta (closed grain). onko kellään kokemuksia exporttien kuorimisesta? 2. oikea työtapa lienee petsaus ja kiiltolakkaus, jotta siihen saa sellaisen syvän, lasimaisen pinnan. mutta se väri... tuon gretschin väriksi ilmoitetaan AMBER, joka puolestaan vaihtelee eri rumpuvalmistajien sivustoilla laajalti aina tummanruskeasta ( ! ) keltaiseen ( ! ). ja minua kutittelee juurikin tuo oranssi sävy (joka myös tangerinena tunnetaan). onko jollain kokemusta millä tuotteella ja värillä tuo saadaan aikaiseksi? kaikki apu on tervetullutta! edit: ja onko tuollainen lopputulos edes mahdollisuuksien rajoissa? | |
![]() 23.11.2008 15:18:14 | |
edit: ja onko tuollainen lopputulos edes mahdollisuuksien rajoissa? On se. Automaalaamossa. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 25.11.2008 17:07:28 | |
ehhh... huhhahhei hermot meni. olen noiden exporttien kanssa nyt kokeillu tuota d-c-fix ratkaisua kerran kaks ja ollut lopulta (heti työn jälkeen) tyytyväinen lopputulokseen. ongelma on se, että lopputuloshan on tietysti halvan näköinen. olisin henkisesti täysin valmis suorittamaan isomman urakan jotta saisin niistä nyt kerran ja lopullisesti haluamani näköiset. lisäsin omiin kuviin kuvan eräästä GRETSCHin setistä, jossa on JUURI se oikea väri ja kiilto. ongelmat ovat: 1. minulla ei ole hajuakaan mitä exporttien wrappien alta löytyy. sen verran tiedän että rummut ovat poppelista, joka on kuulema viherharmaata omalta sävyltään, ja lisäksi puun syiden näkyvyys on heikkoa. mutta käsiteltävyydessään ne lienevät "helppoja" puun laadun puolesta (closed grain). onko kellään kokemuksia exporttien kuorimisesta? 2. oikea työtapa lienee petsaus ja kiiltolakkaus, jotta siihen saa sellaisen syvän, lasimaisen pinnan. mutta se väri... tuon gretschin väriksi ilmoitetaan AMBER, joka puolestaan vaihtelee eri rumpuvalmistajien sivustoilla laajalti aina tummanruskeasta ( ! ) keltaiseen ( ! ). ja minua kutittelee juurikin tuo oranssi sävy (joka myös tangerinena tunnetaan). onko jollain kokemusta millä tuotteella ja värillä tuo saadaan aikaiseksi? kaikki apu on tervetullutta! edit: ja onko tuollainen lopputulos edes mahdollisuuksien rajoissa? Aikoinaan purin omat juuri samanlaiset exot kun sulla ja pinnoitteen alla on ihan hyvä pinta. Väriltäänhän se nyt on aivan samanlainen kun rummun sisäpintakin. Jos päätät ottaa pinnoitteet veke, niin ota huomioon että pinnoitteen alta paljastuu myös päälimmäisen poppeli kerroksen sauma. Kittailemallahan sen tosin saa tasaiseksi, mutta oma hommansa siinä. Jos halajat tuollaista oranssia sävyä, niin itse lähtisin ihan perus mastonin oranssilla spray maalilla liikenteeseen. Petseistä ja lakoista en tykkää, hankalampi saada tasainen pinta, kuin spray maaleilla. Mastonin perus oranssi ei ole peittävä joten se jättää puunsyytkin näkyviin. Siihen sitten vaan lopuksi kirkasta autolakkaa todella monta kerrosta tasaisesti. Yksi vaihtoehto voisi olla kyllä ihan kunnon maaliruisku jonka läpi vetäset oranssin kalustemaalin. Saattaa kyllä olla että kalustemaalit on liian juoksevia ruiskulla käytettäväksi. Itse kokeilisin tuota sprayta. Luulen aika varmasti että onnistuu, sen verran tullut maalailuhommia tehtyä aina autoista taloon ja talosta rumpuihin. Parhaan lopputuloksen saat kyllä kiikuttamalla rummut ammattimiehelle. | |
![]() 25.11.2008 17:53:36 | |
Minä jättäsin spreit kauppaan. Petsiä ja lakkaa tai suoraan petsilakkaa. Saa ne syyt vähän kivemmin näkyviin. Sävyäkin voi hakea petsin ja veden suhteella, ehkä ripaus punaista tai keltaista joutuu laittamaan että oranssista saa oikean sävyn esiin. Jos tekee itse pohjatyöt, petsaukset ja teippauksen, ei varmaan automaalari ihan mahdottomia pyydä että lakkaa kirkkaalla lakalla rumpusi. Lopuksi vaha päälle ja kiillotuslaikalla kiillottaen. Ja oikeasti, ne tavalliset spreipurkit jätät sinne hyllylle, lakkaa joko ruiskulla tai pensselillä. "I have a cunning plan" -Baldrick | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)