hollmi-5 11.12.2009 15:22:19 | |
---|
Rumpukapulat: Eroaako Premierin Genistat hirveästi Taman Starclassic performer -koivuseteistä? Eli eroaako eri laatusarjojen koivusetit hirveästi toisistaan? Näin niinkuin soundillisesti? Pros/Cons? Setin vaihtoa ajattelin, lähinnä sen takia et nykysen paketin koot on mun makuun hieman liian pienet. Yritin tottua ja tykästyä mut en sitten lämmenny. Tama on hiukan laadukkaamman oloinen, mutta Genista on minusta paremmin soundaava setti. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Rockster 11.12.2009 17:42:29 | |
---|
Rumpukapulat: Eroaako Premierin Genistat hirveästi Taman Starclassic performer -koivuseteistä? Eli eroaako eri laatusarjojen koivusetit hirveästi toisistaan? Näin niinkuin soundillisesti? Pros/Cons? Setin vaihtoa ajattelin, lähinnä sen takia et nykysen paketin koot on mun makuun hieman liian pienet. Yritin tottua ja tykästyä mut en sitten lämmenny. Sanoisin, että parasta ostaa RC:t, niin saa samoin tein parhaat koivukannut mitä tarjolla on :) Mulla on kuule tuossa myynnissä... "Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä." |
Rumpukapulat 11.12.2009 18:09:02 | |
---|
Rockster: Sanoisin, että parasta ostaa RC:t, niin saa samoin tein parhaat koivukannut mitä tarjolla on :) Mulla on kuule tuossa myynnissä... Miksei, mutta... Esteettiset syyt. En pidä pitkistä lugeista enkä väristä. Ja koot melko hankalat, 13" ja 14" ? Kyllä nuo joku muu kerää talteen. |
hollmi-5 11.12.2009 18:15:22 | |
---|
Rockster: Sanoisin, että parasta ostaa RC:t, niin saa samoin tein parhaat koivukannut mitä tarjolla on :) Mulla on kuule tuossa myynnissä... Parhaat koivukannut tuossa hintaluokassa ovat käytetyt Sonorin Sonorlitet ;-) Yamahat on kyllä erittäin yes ja varsinkin 9000-sarjalaiset. Jää Taman Starclassic P ja Genista tulemaan kakkosluokan vaunussa tuossa junassa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
hollmi-5 11.12.2009 18:16:32 | |
---|
Rumpukapulat: Miksei, mutta... Esteettiset syyt. En pidä pitkistä lugeista enkä väristä. Ja koot melko hankalat, 13" ja 14" ? Kyllä nuo joku muu kerää talteen. 70-luvulla tosi pro-setit myytiin usein 13 ja 14" tomeilla 16" lattarilla ja 22" bassarilla. Soundit, piuhat ja kajarit. |
RstoU 11.12.2009 18:24:51 | |
---|
hollmi-5: Parhaat koivukannut tuossa hintaluokassa ovat käytetyt Sonorin Sonorlitet ;-) Aivan. :-) Miten on Rumpukapulat, kaipaatko setiltäsi isompaa basaria vai isompia tomikokoja? Minulla olisi SonorLiteissä 22" basari mutta pienehköt tomikoot. Jos joku tuon pinon noutaa väkisin pois niin voin myydä, alkaa varastotila täyttyä huomattavasti. Ja se kysymys: minkäarvoinen on siistikuntoinen Sonor Sonic Plus 14" x 6,5" puusnare? |
Bobana 11.12.2009 18:41:09 | |
---|
RstoU: Aivan. :-) Miten on Rumpukapulat, kaipaatko setiltäsi isompaa basaria vai isompia tomikokoja? Minulla olisi SonorLiteissä 22" basari mutta pienehköt tomikoot. Jos joku tuon pinon noutaa väkisin pois niin voin myydä, alkaa varastotila täyttyä huomattavasti. Ja se kysymys: minkäarvoinen on siistikuntoinen Sonor Sonic Plus 14" x 6,5" puusnare? Jos miellyt pilkkomaan sitä settiäs niin se 8" kelpais kyllä minulle. Ja ihan rahaakin siitä voi sitten vastineeksi saada.... ; ) Eipä ole Sonic:iin tullut törmättyä mutta eikös ne ole sellasta budjetti kamaa? eli oma veikkaus on jossain 100-200 välissä. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Rumpukapulat 11.12.2009 18:45:02 (muokattu 11.12.2009 19:38:22) | |
---|
20" basari ei mulle natsannut, ainakaan tää Starclassic, ei tuntumalta eikä soundilta. Siirryn takasin 22", 24" kävi myös mielesä mut melkolailla yleispätevä basari ois tällä hetkellä parempi ratkasu itelle. Tomikoot 10", 12" ja lattialla 16" - tai 12" ja lattialla omilla jaloilla seisovat 14" ja 16", tai 13", 16", 18". Soittelen kuitenkin lähinnä yhdellä etutomilla nykyään, ja omilla jaloilla seisovat lattiatomit elinehto. Emmie tykkää niistä sivuständiklämppiroikkutomeista ollenkaan. En en. Pitää ne oikeat jytypöntöt olla. Eikä kantti kertaa kantti tomeja eteen. Katsellaan nyt, jos joku nuo Tamat ostaa pois ni tsekkailen mitä on tarjolla. Genistat vaikuttivat hyvältä diililtä, mutta mutta... EDiT: Ja Sonorit ja Yammut ne eniten edelleen kuumottas, mut torilta ei varteenotettavia vaihtoehtoja ole vielä löytynyt(no se yx Yamaha joo). Joko ei natsaa koot, tai hinta(ok, tää on kiinni mun kukkarosta) tai sit ulkonäkö. Hankalaksi teen, mut kyllä se setti sieltä löytyy. |
RstoU 11.12.2009 19:10:27 | |
---|
Bobana: Jos miellyt pilkkomaan sitä settiäs niin se 8" kelpais kyllä minulle. Ja ihan rahaakin siitä voi sitten vastineeksi saada.... ; ) Eipä ole Sonic:iin tullut törmättyä mutta eikös ne ole sellasta budjetti kamaa? eli oma veikkaus on jossain 100-200 välissä. Jep, pitää katsella mihin tässä ryhtyy kevätpuolella. Ostointo on tällä hetkellä vähän jäissä, olen joutunut jo kantamaan settejä muualle säilytykseen, joten vaarallisella alueella liikutaan.. Jos 18" basarilla varustettu Sonor-setti tulee kokonaisuutena vastaan niin sen voin napata pois. Ja jälleen heräsi kysymys, tällä kertaa Sonor Designereistä. Onko Designer-basareita toimitettu ilman badgea? Tänään Ruotsista rantautunut 24" tykki ei ollut badgea nähnytkään, todellinen virgin-malli siis. Ihmetystä tuo yksityiskohta lähinnä herätti. Vai onko taas minulle päätynyt arvoituksellinen maanantaikappale-Sonor-setti? :-) |
Rumpukapulat 11.12.2009 19:43:03 | |
---|
hollmi-5: 70-luvulla tosi pro-setit myytiin usein 13 ja 14" tomeilla 16" lattarilla ja 22" bassarilla. Tää ei kuitenkaan muuta sitä, et mulle nuo koot on edelleen hankalat. Saatarin seiskytluku ja leveät lahkeet. |
hollmi-5 12.12.2009 10:05:42 | |
---|
Rumpukapulat: Tää ei kuitenkaan muuta sitä, et mulle nuo koot on edelleen hankalat. Saatarin seiskytluku ja leveät lahkeet. Et ole kokeillut... Minulla oli vuodesta 1978 vuoteen 1990 setti noille etutomeilla. Myöhemmin parikin 70-luvun Sonorin Phonickia samon 13 ja 14" tomeilla. Ja ne 70-luvun lahkeet saattavat joskus nielaista nuijan sisäänsä. Kiva vetää komppia... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Gardiner 12.12.2009 11:18:25 (muokattu 12.12.2009 11:20:10) | |
---|
hollmi-5: Ja ne 70-luvun lahkeet saattavat joskus nielaista nuijan sisäänsä. Kiva vetää komppia... Toudellinen tyyli-hemmo, elikkäs duud, sujauttaakin ne lahkeet tennissukan sisään. Näyttää hienolta ja tulloo paljon parempi gruuve. :-D Edit. Tai soittaa hai-saappaat jalassa ja survoo lahkeensuut saappaisiin. "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
Bobana 12.12.2009 15:31:27 | |
---|
RstoU: Ja jälleen heräsi kysymys, tällä kertaa Sonor Designereistä. Onko Designer-basareita toimitettu ilman badgea? Tänään Ruotsista rantautunut 24" tykki ei ollut badgea nähnytkään, todellinen virgin-malli siis. Ihmetystä tuo yksityiskohta lähinnä herätti. Vai onko taas minulle päätynyt arvoituksellinen maanantaikappale-Sonor-setti? :-) Vai onko niin että joku on taidokkaasti rölönnyt siihen uuden pinnoitteen...? Aika outoa kyllä että badge puuttuis tonkin tasosesta setistä. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
RstoU 12.12.2009 15:49:08 | |
---|
Bobana: Vai onko niin että joku on taidokkaasti rölönnyt siihen uuden pinnoitteen...? Aika outoa kyllä että badge puuttuis tonkin tasosesta setistä. Pinta on alkuperäinen Stain Black. Tomeissa nuo badget ovat paikoillaan niin kuin pitääkin. Basarissa ei näy edes ruuvinreikiä missä badge olisi ollut ja sittemmin poistettu. Hämärää meininkiä.. |
Bobana 12.12.2009 18:26:35 | |
---|
RstoU: Pinta on alkuperäinen Stain Black. Tomeissa nuo badget ovat paikoillaan niin kuin pitääkin. Basarissa ei näy edes ruuvinreikiä missä badge olisi ollut ja sittemmin poistettu. Hämärää meininkiä.. Onk siellä leimat sisäpuolella? Vai onko noissa uusissa enää? Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
RstoU 12.12.2009 18:59:56 | |
---|
Bobana: Onk siellä leimat sisäpuolella? Vai onko noissa uusissa enää? Leimat löytyy ja se on basarissa 9802. Tomit ovat vuodelta 97. |
Bobana 12.12.2009 20:52:35 | |
---|
RstoU: Leimat löytyy ja se on basarissa 9802. Tomit ovat vuodelta 97. KERÄILYKAPPALE...??? : ) Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
fox 13.12.2009 15:14:32 | |
---|
hollmi-5: Ja ne 70-luvun lahkeet saattavat joskus nielaista nuijan sisäänsä. Kiva vetää komppia... Niin on tapahtunut, eikä ainoostaan kerran. 70-luvusta puheenollen, onko arvon Ludwig-miehillä kellään tuplatomiständin tarvetta? |
kuusinki 13.12.2009 18:17:03 | |
---|
Onko Kokemuksia DW:n 9500 haikkaständistä? Vanha 5000 ois mukava päivittää. Olen muutaman polkaisun kokeillut liikkeessä ja silloin tuntui jotenkin turhan pehmeältä polkutatsi, lieko johtuu tosta ketjun mutkasta, kun ei suoraan nouse ylös? Tai esim kokeiluhaikoista.. 9000 bassaripedaali on kyllä erittäin mieleen. Siis onko rahansa arvoinen kampe tuo 9500 / muita ideoita seuraavalle 15v jaksolle? |
jazzmies 13.12.2009 22:00:46 | |
---|
kuusinki: muita ideoita seuraavalle 15v jaksolle? Ostin männä viikolla Yamahan 1000-sarjaisen, mikä just nyt olisi niinkuin 1200-sarjaa. Erona on muuttunut pedaaliosa. Pesee DW5000-sarjalaisen mennen tullen. Todella hyvä tatsi. Eikä maksa liian paljoa. Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat? |