![]() 13.02.2011 16:12:09 (muokattu 13.02.2011 16:12:46) | |
---|---|
rotom: http://www.stdrums.de/shop/index.php Tuolta mahdollista siis tilata oma custom-setti, esim. omanlaisella pintakäsitelyllä ja tomi varustuksella? Ovatko nuo kuinka laatu tavaraa? Kellään kenties kokemuksia settien soundeista tai muuten koko puljusta? tekevätkö rummut ihan itse vai vaan kasaavat? Onko kellään kenties ehdottaa jotain muuta custom-setti kauppa, josta saisi pro tason setin vähintään 3 tomilla maksimissaan reilut 2000 euroa maksavana? Stdrums kasaa tietääkseni rumpunsa valmiista osista. Vaihtoehtoja heillä on kyllä runsaasti. Highwoodiin kannattaa tutustua myös. He tekevät rungot itse skandinaavisesta koivusta. http://www.highwooddrums.co.uk/products/custom-lite-2 | |
![]() 13.02.2011 16:29:04 | |
luolamies5: Stdrums kasaa tietääkseni rumpunsa valmiista osista. Vaihtoehtoja heillä on kyllä runsaasti. Highwoodiin kannattaa tutustua myös. He tekevät rungot itse skandinaavisesta koivusta. http://www.highwooddrums.co.uk/products/custom-lite-2 ST-Drumsilla on paljon runkovaihtoehtoja. Rummut kasataan valmiista rungoista ja Kauko-Idän hardwaresta, josta on monia vaihtoehtoja. Runsaasti on valinnanvaraa, joten hyvin yksislöllisen setin voi itsellen speksata. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 13.02.2011 17:46:25 | |
Entäs sitten tuo suomalainen jackshop? Onko heidän custom settinsä kuinka laadukasta tavaraa? Menevätkö ihan pro tason seitistä? | |
![]() 13.02.2011 17:48:57 | |
rotom: Entäs sitten tuo suomalainen jackshop? Onko heidän custom settinsä kuinka laadukasta tavaraa? Menevätkö ihan pro tason seitistä? Eikös Maj Karman rumpali soittanut ainakin jossain vaiheessa Jackshopin kasaamalla setillä? legenda on hyvä juoma! | |
![]() 13.02.2011 17:49:06 | |
rotom: http://www.stdrums.de/shop/index.php Tuolta mahdollista siis tilata oma custom-setti, esim. omanlaisella pintakäsitelyllä ja tomi varustuksella? Ovatko nuo kuinka laatu tavaraa? Kellään kenties kokemuksia settien soundeista tai muuten koko puljusta? tekevätkö rummut ihan itse vai vaan kasaavat? Onko kellään kenties ehdottaa jotain muuta custom-setti kauppa, josta saisi pro tason setin vähintään 3 tomilla maksimissaan reilut 2000 euroa maksavana? Kannattaa kysyä kotimaiselta Waccolta, saattaa juuri ja juuri sopia budjettiin. Wacco käyttää Kellerin runkoja. Sivut eivät juuri tietoa sisällä mutta sähköpostiin vastataan aika ripeästi. Olen ollut hyvin tyytyväinen settiini. http://www.wacco.fi/ Kumut ovat tietty hyvä vaihtoehto myös. www.captaincougar.net | |
![]() 13.02.2011 18:09:58 | |
rotom: Entäs sitten tuo suomalainen jackshop? Onko heidän custom settinsä kuinka laadukasta tavaraa? Menevätkö ihan pro tason seitistä? Olen joskus tilannut sieltä viritysruuveja ja homma toimi ihan ok. Valitettavasti nettisivut on melko onnettomat. Sieltä ei löydy kunnollisia kuvia eikä tarkkoja tietoja toimitusmaksusta. Maksun saa tietää kun tilaus on vasta tehty. Alla keskustelu Rumpalit.netistä, joka koskee setin wräppiongelmia. Niille ketkä eivät jaksa lukea: Tilatun setin wräpit lähti kupruilemaan kun liima oli sopimatonta. Jos oikein ymmärsin, niin Jackshop testasi uutta liimaa rumpuihin, jotka asiakas oli tilannut. Tuossa keskustelu, ja homma alkaa sivulta 6, joka on tällä hetkellä vika sivu. Pääasia että tässä tapauksessa setin tilaaja on loppujen lopuksi tyytyväinen, mutta mun maailmassa Jackin pisteet romahti. Vastuutonta testata uuttaa liimaa siten, että seuraukset kantoi ostaja. http://www.rumpalit.net/forum/viewt … ?f=11&t=8623&hilit=jackshop Lisäksi haasteeni eli pölhöyteni ympätä Morse-koodaus keskisormen ja nimettömän muodostamaan valving-tekniikkaan pitää minut valitsemallani tiellä. | |
![]() 13.02.2011 19:39:27 | |
rotom: http://www.stdrums.de/shop/index.php Tuolta mahdollista siis tilata oma custom-setti, esim. omanlaisella pintakäsitelyllä ja tomi varustuksella? Ovatko nuo kuinka laatu tavaraa? Kellään kenties kokemuksia settien soundeista tai muuten koko puljusta? tekevätkö rummut ihan itse vai vaan kasaavat? Itse tilasin vajaat pari vuotta sitten ST-Drumsin Gerdiltä keikkasetiksi juurikin kolmen tomin shell setin Kellerin rungoilla. Halutut viisteet sekä pönttöjen päällystyksen ja porailun sisällytin laiskana miehenä tilaukseen ja rautaosat kiinnittelin itse. Kokonaisuus kustansi lähetyskuluineen muistaakseni luokkaa 1200+alv. Laadusta ei ole mitään huomauttamista, kuulostavat laadukkailta vaahterapöntöiltä niinkuin oletinkin. Bonuksena erittäin hyvä asiakaspalvelu. No one prayed for Sodom | |
![]() 13.02.2011 20:19:30 | |
Moi! Tarttis jostain löytää ludwigin muistilukkoja 9,5mm halkaisialtaan. Jos joku tietäisi paikan josta löytyy tai tuotekoodin niin voisi millbrookista tilata. Kiitos jo etukäteen ei muutakun leuka pystyssä kohti uusia pettymyksiä. | |
![]() 13.02.2011 22:24:08 | |
bluesman86: Moi! Tarttis jostain löytää ludwigin muistilukkoja 9,5mm halkaisialtaan. Jos joku tietäisi paikan josta löytyy tai tuotekoodin niin voisi millbrookista tilata. Kiitos jo etukäteen Jos nyt en ihan väärin laskenut niin 9,5 mm on 3/8 tuumaa. Google antaa tämmöisen tuotekoodin: Ludwig P1728 3/8 inch Memory Lock. | |
![]() 14.02.2011 11:00:03 | |
VeKrio: Vastuutonta testata uuttaa liimaa siten, että seuraukset kantoi ostaja. http://www.rumpalit.net/forum/viewt … ?f=11&t=8623&hilit=jackshop Jeh, tuntuuhan se melko hassulta. Ellei tilanne ollut se että kun tilasivat eri firman wrapia niin aiempi liima ei sopinutkaan sen kanssa. Mutta oli miten oli, niin mie oon tuolta tilannu osat ja kasaan ne ite. Vois iskeä sit jonkunlaisen artikkelin kehiin :) Amateurs built Titanic, professionals built the ark. | |
![]() 14.02.2011 11:12:43 | |
tcitc: Jeh, tuntuuhan se melko hassulta. Ellei tilanne ollut se että kun tilasivat eri firman wrapia niin aiempi liima ei sopinutkaan sen kanssa. Mutta oli miten oli, niin mie oon tuolta tilannu osat ja kasaan ne ite. Vois iskeä sit jonkunlaisen artikkelin kehiin :) Aika uskomatonta jenkkihehkutusta. Sällihän kehuu settinsä maasta taivaaseen jo ennen pakettien aukaisua. Senkin jälkeen, kun lattiatomin kellutukset pettävät ja wrappi kuoriutuu irti niin setti on edelleenkin maailman paras. When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro | |
![]() 14.02.2011 11:47:40 | |
Bacchus: Aika uskomatonta jenkkihehkutusta. Sällihän kehuu settinsä maasta taivaaseen jo ennen pakettien aukaisua. Senkin jälkeen, kun lattiatomin kellutukset pettävät ja wrappi kuoriutuu irti niin setti on edelleenkin maailman paras. Noh, ehkäpä ne ei ole ne eniten sointiin vaikuttavat asiat ;) Amateurs built Titanic, professionals built the ark. | |
![]() 14.02.2011 15:01:10 | |
tcitc: Noh, ehkäpä ne ei ole ne eniten sointiin vaikuttavat asiat ;) Haluaisin nähdä tämän setin myynti-ilmoituksen: "Wrappi kuoriutuu, telineet pettävät, lugit korkkasivat ja kalvoihin on kirjoitettu piLu. Muuten täydellisessä kunnossa, melkein kuin uudet!" When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro | |
![]() 14.02.2011 15:13:01 | |
Bacchus: Haluaisin nähdä tämän setin myynti-ilmoituksen: "Wrappi kuoriutuu, telineet pettävät, lugit korkkasivat ja kalvoihin on kirjoitettu piLu. Muuten täydellisessä kunnossa, melkein kuin uudet!" Ja tietenkin "ei vaikuta soundiin". :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 14.02.2011 18:01:02 | |
markkuliini: Ja tietenkin "ei vaikuta soundiin". :) Totta kai, klassikko! When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro | |
![]() 14.02.2011 18:46:36 | |
Bacchus: Haluaisin nähdä tämän setin myynti-ilmoituksen: "Wrappi kuoriutuu, telineet pettävät, lugit korkkasivat ja kalvoihin on kirjoitettu piLu. Muuten täydellisessä kunnossa, melkein kuin uudet!" Jeh, ymmärsin kyllä toki pointtisi. Tosin tuo wrap-ongelma oli ainut joka taisi johtua jackshopista. Tomiholderi kait ihan pearlia tjsp. Ja vaikka tuossa aikaa on näemmä kestänyt, niin wrappien uudestaan liimaus on mennyt takuuseen. Mutta enpähän puolustellakseni, ihan muuten vaan. Amateurs built Titanic, professionals built the ark. | |
![]() 15.02.2011 20:31:34 | |
Auttakaapa taas kerran. Minun pitäisi hankkia rumpusetin viereen jonkinlainen mikseri jota kautta saan omiin kuulokkeisiin MP3-soittimesta taustanauhat + klikki ja alesis dm5:stä triggerit. Tästä mikseristä olisi hyvä saada lähtemään yksi piuha PA:lle (PA:lla oma mikseripöytä) jotta taustat ja triggerit saadaan kuulumaan pa:sta muulle bändille. Minulla on ollut välillä ollut lainassa joku pieni mikseri mutta en muista sen merkkiä. Millaista laitetta suosittelette tähän käyttöön? Onko esim torilla tällä hetkellä minun käyttöön sopivaa laitetta? Itse en ymmärrä näistä vehkeistä mitään joten joutuisin ostamaan ihan sokkona. | |
![]() 15.02.2011 21:58:37 | |
NKVD: Auttakaapa taas kerran. Minun pitäisi hankkia rumpusetin viereen jonkinlainen mikseri jota kautta saan omiin kuulokkeisiin MP3-soittimesta taustanauhat + klikki ja alesis dm5:stä triggerit. Tästä mikseristä olisi hyvä saada lähtemään yksi piuha PA:lle (PA:lla oma mikseripöytä) jotta taustat ja triggerit saadaan kuulumaan pa:sta muulle bändille. Minulla on ollut välillä ollut lainassa joku pieni mikseri mutta en muista sen merkkiä. Millaista laitetta suosittelette tähän käyttöön? Onko esim torilla tällä hetkellä minun käyttöön sopivaa laitetta? Itse en ymmärrä näistä vehkeistä mitään joten joutuisin ostamaan ihan sokkona. Tota... kerrohan ny uudestaan, jos mä ymmärsin väärin? Ittelles mp3 taustat + dm5 ja klikki? Muun bändin monitoreihin mp3 ja dm5? Saliin muu bändi ja dm5? Kyl toi onnistuu, mut... yrityksesi ny toistaiseksi vaikutti siltä, et runmut + taustanauhat menee samassa stereokanavassa ja siin kyl kuka tahansas miksaajasetä repii päästään viimeisetkin hiukset. Mut jos päämikseris riittää kanavat ja auxit, ni ei tos ny mitään apumikseriä tartte? One kind of music only - the good kind | |
![]() 15.02.2011 22:16:25 (muokattu 15.02.2011 22:17:19) | |
rintapek: Tota... kerrohan ny uudestaan, jos mä ymmärsin väärin? Ittelles mp3 taustat + dm5 ja klikki? Muun bändin monitoreihin mp3 ja dm5? Saliin muu bändi ja dm5? Kyl toi onnistuu, mut... yrityksesi ny toistaiseksi vaikutti siltä, et runmut + taustanauhat menee samassa stereokanavassa ja siin kyl kuka tahansas miksaajasetä repii päästään viimeisetkin hiukset. Mut jos päämikseris riittää kanavat ja auxit, ni ei tos ny mitään apumikseriä tartte? Rummut on sen verran kaukana tästä päämikseristä etten pysty liittämään alesiksen moduulia ja mp3 soitinta siihen kiinni. Yksin treenatessa pitäisi aina kävellä treeniksen toiseen kulmaan vaihtamaan biisiä tai tekemään muita säätöjä. Eikä kuulokkeiden piuha riitä millään treeniksen toisesta kulmasta vaikkei meillä iso treenis olekaan. Tämä pikkumikseri tulisi vain treeniskäyttöön joten ei tarvitse välittää yleisöstä/miksaajasta. Tällä hetkellä sillä lainavehkeellä on taustat ja trigatut basarit mennyt samassa stereokanavassa. Olen niiden tasoja säätänyt siitä pikkumikseristä jotta treeniksen pa:sta tulee taustat ja basarit sopivilla tasoilla. Päämikseristä on sitten säädetty näiden kokonaisvolumea. Eli tämmöinen pikkumikseri pitäisi saada joka hoitaisi tämän asian. Tätä käyttäisin myös yksin treenatesssa jos haluan soittaa mp3:ten päälle ja samoihin kuulokkeisiin pitäisi saada myös basarin napsua tulemaan. Nyt kun otit tuon livetilanteen esille niin millainen laite siihen pitäisi olla että pystyisin rumpujen takaa laittamaan seuraavan biisin taustat, triggerit, klikin yms? Vai olisiko järkevämpi vain vetää triggerit suoraan pöytään ja antaa jonkun muun hoitaa homman taustojen hoidon? Klikki olisi kuitenkin saatava korvamonitoriin. En tiedä miten nämä hoidetaan "oikeissa" bändeissä? Oma touhu on lähinnä puuhastelua. | |
![]() 22.02.2011 15:13:45 | |
http://www.thomann.de/fi/thon_beckencase_20.htm Onko kokemusta tästä thomannin symbaalilaukusta? Varsin edulliselta tuntuva hinta arveluttaa jo valmiiksi... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)