kuusinki 03.02.2011 18:29:20 | |
---|
BanZai88: Pitäisi symbaaleille ostaa keissi ja kokemuksia kaipailisin eri valmistajista. Ensimmäisenä vastaan tuli tämä. Kokemuksia siitä, että meneekö tuohon enemmän peltejä kuin 6? http://www.thomann.de/fi/hardcase_hn6cym22_22_cymbal_case.htm Vai pitäisikö ostaa suoraan tämä isompi malli? Kummasti vain hinta pompsahtaa 46€ ja tilaa tulee lisää vain kolmelle pellille... http://www.thomann.de/fi/hardcase_hn9cym22_22_cymbal_case.htm Tämä myöskin voisi olla varteenotettava vaihtoehto. Kellään tämmöistä? http://www.thomann.de/fi/thon_beckencase.htm Sittenhän on SKB:tä sun muuta myöskin. http://www.thomann.de/fi/skb_skbcv8.htm http://www.thomann.de/fi/gator_beckenkoffer_standard.htm edittiä. Ja tosiaan, 22" kotelo riittää vallan mainiosti. Pyörät ei pakollisia. Keikoilla yleensä mukana ride, 2 crashia, 2 haitsut, 1-2chinaa ja mahdollisesti 1 splash. Etenkin nuo chinat tuntuvat tilaa vievän, niin mukava olisi saada käytännön kokemuksia, että mitä siihen keissiin oikeasti mahtuu. Mulla on ollut vuodenpäivät tuo SKB. Se on kyllä oikein jämäkkää tekoa ja laadukas kaikin puolin. Mahtuu peltejä luvatut. Mulla meni hermo Hardcasen laatuun kun ne klipsit ei pidä ja kahvat jäi käteen. Olin siitä firmaan yhteydessäkin ja kiltisti tuli uutta osaa postissa, mutta onhan niitä perseestä korjailla. Tuo Thomannin vanericase on varmaan jämäkkä, mutta myös varmasti painava. Kova muovinen case ajaa varmasti saman asian. Onko jollain muuten noita SKB:n rumpucaseja? Onko niistä mitkä fiilikset? |
janneto 03.02.2011 20:41:42 | |
---|
www.captaincougar.net |
ferodoz 03.02.2011 21:42:16 | |
---|
Kysymys, Sonor Hilite virveli, 14"x7". Millaisia kokemuksia äijjillä on tuosta pelistä? T-Bone - Saint of Los Angeles |
hollmi-5 03.02.2011 21:51:20 | |
---|
ferodoz: Kysymys, Sonor Hilite virveli, 14"x7". Millaisia kokemuksia äijjillä on tuosta pelistä? On se oikein hyvä... No kai se ääninäyte kertoo enemmän. Tässä Hilite-setti (22bd, 10 ja 12" tt, 14, 16 ja 18" ft sekä 7x14" sd: http://maihinnousu.net/s/6278 Soundit, piuhat ja kajarit. |
ferodoz 03.02.2011 21:53:42 (muokattu 03.02.2011 21:56:25) | |
---|
hollmi-5: On se oikein hyvä... No kai se ääninäyte kertoo enemmän. Tässä Hilite-setti (22bd, 10 ja 12" tt, 14, 16 ja 18" ft sekä 7x14" sd: http://maihinnousu.net/s/6278 Meinasin tulla heittämään vielä edittiä mutta en ehtiny. Eli siis, pyöritääm suurinpiirtein samoissa hintaluokissa '70s Supraphonic SS:n kanssa, niin pientä vertailua kaipaisin hilitestä ja suprasta. :) kiitoksia etukäteen. T-Bone - Saint of Los Angeles |
hollmi-5 03.02.2011 22:07:44 (muokattu 03.02.2011 22:13:55) | |
---|
ferodoz: Meinasin tulla heittämään vielä edittiä mutta en ehtiny. Eli siis, pyöritääm suurinpiirtein samoissa hintaluokissa '70s Supraphonic SS:n kanssa, niin pientä vertailua kaipaisin hilitestä ja suprasta. :) kiitoksia etukäteen. No hei kato mullahan on 70s SS Suprakin ;-) Kuuntelin tuon linkin uudestaan itsekin. Paskaa soittoa ja tunkkainen virppasoundi. Jotain demppiä ja CS Remohan sinä oli. Eli runkosoundi ei päässyt esiin. Oma valintani olisi kuitenkin Supra, jos valinnan paikka olisi. Tosin Suprat ovat yksilöitä ja samoin Hilitetkin. Eli paha kokeilematta suositella. Soundit, piuhat ja kajarit. |
BanZai88 03.02.2011 22:11:15 | |
---|
janneto: Ostin pari viikkoa sitten juuri tuon halvimman Hardcasen: http://www.thomann.de/fi/hardcase_hn6cym22_22_cymbal_case.htm Caseen menee hyvin ride (20"), crash (18") ja haikat (14") mutta ei toista rideä (20") muiden lisäksi. Tai siis menee mutta jää harmittavasti vähän ulos tuo kansi. Toinen crash tms menee varmaan ihan ok mutta ei siis kahta isompaa peltiä. Case on Hardcasen yleiseen linjaan nähden hiukan rimpula, en ehkä ostaisi sitä nyt voisin valita vaan satsaisin kalliimpaan. Kansi ei mene reunojen yli vaan jää heilumaan tangon varaan. Pellit ovat toki varmasti suojassa mutta kuitenkin. Kiitoksia vastanneille! Elikkäs ainaskin tuo halvin hardcase voidaan unohtaa suunnitelmista. Täytyy tutustua tuohon kalliimpaan malliin ja samalla katsella tuota SKB: ja Meinlin malleja. Tuo thomannin laatikko olisi tietysti ns. "pomminvarma", mutta täytyy nyt mietiskellä. |
ferodoz 03.02.2011 22:12:05 | |
---|
hollmi-5: No hei kato mulahan on 70s SS Suprakin ;-) Kuuntelin tuon linkin uudestaan itsekin. Paskaa soittoa ja tunkkainen virppasoundi. Jotain demppiä ja CS Remohan sinä oli. Eli runkosoundi ei päässyt esiin. Oma valintani olisi kuitenkin Supra, jos valinnan paikka olisi. Tosin Suprat ovat yksilöitä ja samoin Hilitetkin. Eli paha kokeilematta suositella. Noo, oikeastaa sen takia mä sulta vastausta odotinki :) Mutta joo, molemmat käytettyjä, ja hintapyynnöt neljänhuntin luokkaa.. Olisi nyt vain tarkoitus ostaa ensimmäinen oikea snare suomirock/bilemusa käyttöön, mitä nyt ei ihan heti tartte vaihtaa. Supra tosin istuis setin ulkonäköön paljo nätimmin ;) No, pitää vähä vielä funtsia. Kiitokset Hollmi sulle. T-Bone - Saint of Los Angeles |
moderndrummer88 03.02.2011 22:17:06 | |
---|
Suprassa on kyllä idioottivarma jokapaikan soundi, mukavan napakka, mutta silti pyöreä. Etenkin niissä 6,5" versioissa... "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Velli 03.02.2011 22:20:07 | |
---|
moderndrummer88: Suprassa on kyllä idioottivarma jokapaikan soundi, mukavan napakka, mutta silti pyöreä. Etenkin niissä 6,5" versioissa... Ite en käytä tuota 6,5" syvää kuin rokkihommissa. Mun mielestä se toimii siinä älyttömän hyvin, mutta ei muualla. Makuasioita... |
moderndrummer88 03.02.2011 22:40:26 | |
---|
Velli: Ite en käytä tuota 6,5" syvää kuin rokkihommissa. Mun mielestä se toimii siinä älyttömän hyvin, mutta ei muualla. Makuasioita... No eiks just semmosta tässä oltukkin hakemassa :) Omasta mielestä se kyllä toimii hyvin vaikkapa popissa ja vaikkapa jazztyyleissä jossa haetaan aika pehmeää virppasoundia, kuten ECM:ssä. Myös semmonen Bill Stewart -henkinen virppasoundi 6,5" normisuprastakin löytyy, vaikka Stewart messinkistä versiota käyttää... "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
hollmi-5 03.02.2011 22:59:47 | |
---|
moderndrummer88: No eiks just semmosta tässä oltukkin hakemassa :) Omasta mielestä se kyllä toimii hyvin vaikkapa popissa ja vaikkapa jazztyyleissä jossa haetaan aika pehmeää virppasoundia, kuten ECM:ssä. Myös semmonen Bill Stewart -henkinen virppasoundi 6,5" normisuprastakin löytyy, vaikka Stewart messinkistä versiota käyttää... Kyllä 6,5" Supra taipuu moneen. Viritykset ja kalvotukset kohdalleen... Koitin etsiä Markkuliinin 6,5" Supranäytteet, mutta en niitä enää löytänyt. Siinä oli niin hyvät samplet... Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 04.02.2011 00:20:50 | |
---|
On mulla ne näköjään koneella mulla ne samplet. Jos Fedoroz haluat, niin voin paiskata ne sun meiliin. Laita vaikka pikaviestillä osoite jos haluat. Ihan hyvät samplet oli kun pitkästä aikaa kuuntelin. :) Mullahan meni 6,5" supra myyntiin kun ostin Geo Way Hollywoodin, saman kokoinen mutta kromattua messinkiä. Vähän paksumpi runko siinä, ja kun vierekkäin soitti niin supra kuullosti jotenkin liian läpikuultavalta, pyöreältä ja ei-kiinteältä. Mutta siis melko samanlaiset soundit, ja mulle mieleisempi jäi. Niin ja Geo Wayssa oli enemmän headroomia, ei jää jalkoihin. Youtubessahan mulla on siitä Hollywoodistakin näytteet. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
VeKrio 04.02.2011 04:03:38 | |
---|
Mulla on tosi vanha mutta suora valuvanne, joka on tosi stydi. Se hilseilee kromia erityiesti hoopin sisäreunalta. Onko olemassa jotakin lakkaa tai muuta, jolla sen vois käsitellä ettei tota hilettä tulisi käsiin? Syö, poikani, hunajaa, se on hyvää. |
Epämuusikko 04.02.2011 13:08:18 | |
---|
Ludwigin teräsvirveleitä yhdistää yksi asia, jota en purematta niele. Äänekkäitä! I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood). |
rintapek 04.02.2011 13:33:17 | |
---|
Epämuusikko: Ludwigin teräsvirveleitä yhdistää yksi asia, jota en purematta niele.! Ne on tehty kuolattaviksi, ei syötäväksi. One kind of music only - the good kind |
hollmi-5 04.02.2011 17:27:08 | |
---|
Epämuusikko: Ludwigin teräsvirveleitä yhdistää yksi asia, jota en purematta niele. Äänekkäitä! Teräsvirvelit Ludwigilla on kaikki niitä Taiwanissa duunattuja. Yhtään jenkkilässä tehtyä teräsvirveliä ei ole koskaan ollut saatavilla. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Sa(n)kari 04.02.2011 17:54:39 | |
---|
hollmi-5: Teräsvirvelit Ludwigilla on kaikki niitä Taiwanissa duunattuja. Yhtään jenkkilässä tehtyä teräsvirveliä ei ole koskaan ollut saatavilla. Mikähän siinäkin sitten on? Esim. Yamahallahan on paljon laatuteräsvirppoja tarjolla, onko se jotenkin huonompi matsku tehdä? Mitä tarkoittaa akustiikka ?
-Huono onni. |
Kailis 04.02.2011 18:13:35 (muokattu 04.02.2011 18:14:19) | |
---|
Mä pidän henk. koht. enemmän esim. Slingerlandin COB runkojen soundista kuin Suprista. Mutta väärässähän mun täytyy olla koska Bonzo. Ja Epämuusikko, aika helpolla selvisit tuosta kardinaalimunauksesta. Verrattuna jos vaikka MD =D Se pääkomppi siinä Bomberissa kulkee mielestäni DuuDuDut DuADutDut, mutta koska se on tuossa tahtilajissa minulle aivan liian hankala pitää ajassa tuplilla, toistossa on paljon virheitä. |
jazzmies 04.02.2011 19:31:57 | |
---|
moderndrummer88: vaikka Stewart messinkistä versiota käyttää... Pronssistapas ;) Askr: paskan ja huonon välillä on syytä nähdä ero. |