Aihe: Settikuvat Volume 5
1 2 3 4 5103 104 105 106 107122 123 124 125 126
markkuliini
04.01.2010 02:26:40 (muokattu 04.01.2010 11:40:25)

ferodoz: Ja eikö jokaasella ittiänsä kunnioottavalla pohojalaasella pirä olla jussipaita!

Niin, miksi pitää olla? Miksi se pohjalaisuus pitää saada huutaa maailmalle? Se tulee pohjalaisten kanssa keskustellessakin usein heti esille (siis muustakin kuin murteesta) että mistä sitä ollaan kotoisin.
Musta siinä on jotain suurta epävarmuutta pohjalla.
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
Kailis
04.01.2010 02:29:47

markkuliini: Olin kesällä Kalajoella keikalla, ja rannalla tsekin jälkeen kävellessäni vastaan tuli nelihenkinen perhe. Isällä normaali jussivillapaita, pojalla (noin 10 v.) t-paita jossa luki jotain tyyliin Siunaa ittes, pohjaalaiset tuloo, tytöllä (noin 6 v.) oli pinkki jussipaita jossa luki että isolla EMÄNTÄ!. Äidin vaatetusta en ehtinyt näkemään kun pyörryin...
Olisin harkinnut hätäadoptiota, ne lapset olis ehkä ollut vielä pelastettavissa terapialla, mutta kun heräsin hiekalta, niin olivat jo poistuneet, enkä tiennyt mihin suuntaan.

Mites sellaiset paidat kuin vaikka "Stadilaisii kehis! Ny tuli nekkuun!" tai "Met olhan Laphalasia! Met ryypäthän ja tapethan!" tai "Ookkonää muualta ku Oulusta? Halluukko nää kuolla?" :D

Se on jännä, pohjanmaan keikoilla kyllä aina sattuu ja tapahtuu yleisön joukossa.

Joo se on kumma miten pitää sietää yhdestä paikasta tulevien erinomaisuutta ja kaikkitietävyyttä. Helsinkiläiset on koppavia. Niinpä. Kai se tietty aitoon Helsinkiläisyyteen liittyvä terve itsevarmuus ilman uhoa vituttaa.
Rumpukapulat
04.01.2010 02:30:58 (muokattu 04.01.2010 02:31:32)

markkuliini: Niin, miksi pitää olla? Miksi se pohjalaisuus pitää saada huutaa maailmalle? Se tulee pohjalaisten kanssa keskustellessakin usein aina heti esille (siis muustakin kuin murteesta) että mistä sitä ollaan kotoisin.
Musta siinä on jotain suurta epävarmuutta pohjalla.

En kyllä tiedä. Tosin ainakin Duudsonit teki pohojalaasista "cooleja" ja "in" -jutun. Itte olen kotosin Laihialta, mut emmie itteäni täällä pohjosesa mainosta.. Oikeastaan lappi on mulle paljon kodikkaampi ja läheisempi ko pohjanmaa.

Murteesta sen verran, et sen puolesta en nykyään kuulu oikein mihinkään. Pohjanmaan kavereilla vituttaa miet, siet, käet ja muut murresanat jotka puheeseen on tarttunu, täällä taas huomataan puheesta heti etten ole syntyperäisiä lappilaisia.
markkuliini
04.01.2010 02:33:57 (muokattu 04.01.2010 02:35:03)

Kailis: Joo se on kumma miten pitää sietää yhdestä paikasta tulevien erinomaisuutta ja kaikkitietävyyttä. Helsinkiläiset on koppavia. Niinpä. Kai se tietty aitoon Helsinkiläisyyteen liittyvä terve itsevarmuus ilman uhoa vituttaa.

Mä koen olevani vapaa näistä kotipaikka-pullisteluista. Pisin aika mitä olen asunut yhdessä paikassa on 8 vuotta Helsingissä, eli en ole yhtään mistään kotoisin. :) Ja kun tämäkin on aika tuppukylä jos metropoleihin vertaa, niin ei olisikaan varaa "lesoiluun"
Mä en sano missä asun ellei kysytä. Ehkä siksi sellainen käykin mun hermoille.
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
Kailis
04.01.2010 02:35:33 (muokattu 04.01.2010 02:36:43)

Tosin ainakin Duudsonit teki pohojalaasista "cooleja" ja "in" -jutun.

Munsta just päinvastoin. Halpa kopio Jackass:ista. Mä itse tykkään murteista. Paitsi olen oppinut vihaamaan sitä "Moon oikias" vääntöä jota duunissa saa kuulla. Leppoisa pohjalainen ja puheenparsi on ihan jees.

Mä en sano missä asun ellei kysytä.

Täsmälleen. En KOSKAAN laittaisi mitään kotiseutupaitaa päälle.
Rumpukapulat
04.01.2010 02:40:43 (muokattu 04.01.2010 02:43:19)

Kailis: Munsta just päinvastoin. Halpa kopio Jackass:ista. Mä itse tykkään murteista. Paitsi olen oppinut vihaamaan sitä "Moon oikias" vääntöä jota duunissa saa kuulla. Leppoisa pohjalainen ja puheenparsi on ihan jees.

Joo, mut kyllä se noihin nuoriin penskoihin ja teineihin vaikutuksen tekee ko tollasia staroja löytyy omalta kylältä tai naapurikyliltä. Nakataan jussipaita päälle ja puukko vyölle, sit lähetään kossupullo kainalossa kirkonkylälle huutelemaan et "Mä olen ristus pohojanmaalta, notta!"

Vaikka kyllä sitä näkee sit vanhassa kansassakin tota omistautumista. Monet vanhat parrat ei muuta päällä pidäkään ko jussipaitoja, varsinkaan talvisin. Joku juttu se on, mut toisaalta ohan tällasia juttuja muuallakin suomessa.

EDiT: Voihan sitä esimerkiksi vähän verrata lappalaisten neljän tuulen hattuihin ja kansanpukuihin.
ferodoz
04.01.2010 11:12:34 (muokattu 04.01.2010 11:29:28)

Ei jumalauta, täälä ei näköjään voi sanoa mitää vitsillä/niin että joku ei rupia sitä syvällisemmin pohtimaan :DD tuo JUSSIKUVIOINEN PAITA, ei siis jussipaita, oli kuvaa ottaessa päällä. Vaikka arvostan toki kaikkia Muusikoiden.netin käyttäjiä, en ottanut sitä silti teidän mieliksennekään pois kuvaa ottaessa, syvät pahoittelut asiasta.

Kailis mainitsi ne duudsonit, niin ehkä ne toi sen ns pohjalaisuuden laajemmalti esille, eikä näin ole vaikuttanut tääläpäin asuviin juurikaan mitenkään.

Onko ehdotuksia minkälaiset vaatteet pitäisi olla päällä silloin kun omaa soittoa kuvataan? Olisko se skottihame kova sana?

Eikä sitä nyt tarvitse ylipäätään ottaa mitenkään vakavasti jos jollakin on sun mielestäs vääränlainen paita päällä. :) saa siitäki toki hyvät vänkäykset aikaan jos oikein on asialla ja yrittää tosissaan :D
Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu
ferodoz
04.01.2010 11:15:44 (muokattu 04.01.2010 11:22:19)

Rumpukapulat: Joo, mut kyllä se noihin nuoriin penskoihin ja teineihin vaikutuksen tekee ko tollasia staroja löytyy omalta kylältä tai naapurikyliltä. Nakataan jussipaita päälle ja puukko vyölle, sit lähetään kossupullo kainalossa kirkonkylälle huutelemaan et "Mä olen ristus pohojanmaalta, notta!"

Ei asia ole kyllä tosiaankaan näin.. se tekee yhtäpaljon täällä, kuin joku paikallinen puolikuuluisuus sielä. Ei niitä tällälailla voi verrata. Duudsonit antaa ihan väärän kuvan koko maakunnasta. :)

Nyt kun on kotiseutumuistelmat pidetty, niin joku vois laittaa jonku überkomian settikuvan tähän! anyone?
Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu
ferodoz
04.01.2010 11:32:45 (muokattu 04.01.2010 11:33:10)

heh, alkaa tuntumaan ettei sulla oo omia mielipiteitä :) Mutta mikäli sua NOIN lujaa häiritsee niin mä voin sitte ottaa vaikka tuon kuvan pois omistakuvista ja käydä nappaamas uuden erilaanen paita päällä. Miten olis esim joku TEUVO LOMAN FANCLUB MEMBER t-paita?
Kailis
04.01.2010 11:46:39 (muokattu 04.01.2010 12:03:50)

ferodoz: heh, alkaa tuntumaan ettei sulla oo omia mielipiteitä :) Mutta mikäli sua NOIN lujaa häiritsee niin mä voin sitte ottaa vaikka tuon kuvan pois omistakuvista ja käydä nappaamas uuden erilaanen paita päällä. Miten olis esim joku TEUVO LOMAN FANCLUB MEMBER t-paita?

Fanaattinen kotiseutu-uhoaminen -> mielipiteet. Joo ei ole jos tuo on kriteeri. Ja pistä toki Teuvo-paita päälle jos fiilis on sellainen pirskahtelevan seikkaileva =D
Paskat, pidä päällä mitä huvittaa. Sen Jussi-ruudukon voi vaikka tatuoida niin on sitten uimarannallakin kotipaikka selvillä.
Nää on ehkä pahimpia
http://www.prokarelia.net/ihantala/kiitos_i.jpg
http://www.maanpuolustusyhtio.fi/tuotekuvat/iso/3140_1.jpg
http://www.ksbsport.com/suomi/images/suomi_t-paita_sininen.jpg
http://www.valkoinenpuoti.net/image … leijona%20ja%20liekit%20t-paita.jpg

En tällaisiakaan laittais päälle
http://image.spreadshirt.net/image- … iew/1/type/png/width/280/height/280
http://www.lapsbasso-shop.fi/Images … /T-Shirts/HH!_naisten%20t-paita.JPG

Mutta tässä! Taitaa mennä tilaukseen
http://banaanisaaret.com/paita_kuva.jpg
markkuliini
04.01.2010 11:47:24 (muokattu 04.01.2010 11:49:45)

ferodoz: ...ja käydä nappaamas uuden erilaanen paita päällä. Miten olis esim joku TEUVO LOMAN FANCLUB MEMBER t-paita?

Älä ny pyhäpaitaas ala turhaan sotkemaan. :P
Sitäpaitsi sulla on kuitenkin vain TEUVO LOMAN FANCLUB MEMBER-tekstinen t-paita, eikä TEUVO LOMAN FANCLUB MEMBER t-paita. ;D
Gardiner
04.01.2010 12:05:27

Kailis:

Espoolaisena voin hyvinkin allekirjoottaa tämän.
Meillä oli joskus keittiön seinällä lööppijuliste mis luki "Auttakaa, olen Espoosta". yhtään enempään ei miun uusmaalainen kotiseutuhenki taivu.
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
Kailis
04.01.2010 12:15:34 (muokattu 04.01.2010 12:15:55)

Gardiner: Espoolaisena voin hyvinkin allekirjoottaa tämän.
Meillä oli joskus keittiön seinällä lööppijuliste mis luki "Auttakaa, olen Espoosta". yhtään enempään ei miun uusmaalainen kotiseutuhenki taivu.

Kerran sammuin T-bussiin ja heräsin Olarista. Epätodellinen fiilis hortoilla siellä pakkasessa. Silloin olis pitänyt olla "Auttakaa! Olen Espoossa!" paita.
ferodoz
04.01.2010 12:44:13

markkuliini: Älä ny pyhäpaitaas ala turhaan sotkemaan. :P
Sitäpaitsi sulla on kuitenkin vain TEUVO LOMAN FANCLUB MEMBER-tekstinen t-paita, eikä TEUVO LOMAN FANCLUB MEMBER t-paita. ;D

Myönnettäköön tämä häpeällinen salaisuus että en ole Teuvon fanclubissa.. :/
ferodoz
04.01.2010 12:46:59 (muokattu 04.01.2010 12:50:51)

Sen Jussi-ruudukon voi vaikka tatuoida niin on sitten uimarannallakin kotipaikka selvillä.

Osuit harvinaisen oikeaan ;DD myönnettäköön tämäkin asia että molemmis olkapäis on eräänlainen helavyönpätkä, mutta se ei oo sitä paljonpuhuttua kotiseutu-uhoa.
Siihen oli/on aivan muut syyt :) Kerrottakoon nyt sen verran vielä että se ei ole varsinaisesti mikään jussikuvio, se vain on tavallaan sisällytetty siihen muuhun kuvaan.

EDIT: Ja kailis, noista sun suomipaita linkeistä oon kyllä ihan samaa mieltä. :)
Mutta kaikki ei silti oo sitä "fanaattista kotiseutu-uhoamista" vaikka kyseisellä henkilöllä olisikin päällä esim se paljonpuhuttu jussipaita. loppu. :)
Thomas Bleu
04.01.2010 14:10:15
Totta, mitä edellä sanottu, kunhan muistatte vielä tehdä eron Duudsonien puukkojunkkari Etelä-Pohjanmaan ja rannikkon Pohjanmaan välillä. Niillä ei ole juuri mitn tekemistä toisensa kanssa. Mulle se raja menee Laihelassa :( Pohjanmaa nimen huoleton käyttö on valitettavan yleistä. Joo mut, settikuvia!:D
men det måste hända ikväll.
kimizu
04.01.2010 14:37:24
Kailis: Fanaattinen uhoaminen -> mielipiteet.

Nää on ehkä pahimpia
http://www.prokarelia.net/ihantala/kiitos_i.jpg

Kailikselle ja muille "uhoajille" tiedoksi että tuo kuvan "Kiitos 1939 - 1945" -paita on oikeasti hyvän asian puolesta olemassa. Näiden paitojen ja vastaavien huppareiden myyntituotot menevät lyhentämättöminä Suomen sotaveteraanien tukemiseen. Tähän mennessä taitaa kokonaistuotto olla jo yli 300 000 euroa. Ei huonosti vapaaehtoisvoimin hoidetulta keräykseltä, varsinkin kun tietää miten valtio omia veteraanejaan kohtelee. Kyllä he ovat mielestäni Kiitoksensa ansainneet, vaikkapa sitten t-paitaan printattuna ja sitä kautta myös rahallisena tukena.

Myyntiä hoitaa ja koordinoi vapaaehtoisjärjestö Bikers For Veterans ja lisää tietoa löytyy täältä:

--> http://www.bikersforveterans.fi/

Tämä ei ollut maksettu mainos, vain pieni muistutus siitä, että kaikki ei aina ole sitä miltä ensiksi näyttää.

Kuva vuoden 2008 keräystuoton luovutustilaisuudesta:

http://www.bikersforveterans.fi/luov_08_13.jpg
Timing stinks but cheerfully winks...
Epämuusikko
04.01.2010 15:04:24 (muokattu 04.01.2010 15:05:58)
kimizu: Kailikselle ja muille "uhoajille" tiedoksi että tuo kuvan "Kiitos 1939 - 1945" -paita on oikeasti hyvän asian puolesta olemassa. Näiden paitojen ja vastaavien huppareiden myyntituotot menevät lyhentämättöminä Suomen sotaveteraanien tukemiseen. Tähän mennessä taitaa kokonaistuotto olla jo yli 300 000 euroa. Ei huonosti vapaaehtoisvoimin hoidetulta keräykseltä, varsinkin kun tietää miten valtio omia veteraanejaan kohtelee. Kyllä he ovat mielestäni Kiitoksensa ansainneet, vaikkapa sitten t-paitaan printattuna ja sitä kautta myös rahallisena tukena.

Myyntiä hoitaa ja koordinoi vapaaehtoisjärjestö Bikers For Veterans ja lisää tietoa löytyy täältä:

--> http://www.bikersforveterans.fi/

Tämä ei ollut maksettu mainos, vain pieni muistutus siitä, että kaikki ei aina ole sitä miltä ensiksi näyttää.

Kuva vuoden 2008 keräystuoton luovutustilaisuudesta:

http://www.bikersforveterans.fi/luov_08_13.jpg

Aamen. Se, että kiljuskiniamikset pitävät noita paitoja, ei tee keräyksestä yhtään vähempiarvoista.

Asian vierestä, oma suosikkini on Pahkasiasta tuttu Real Man-t-paita, jossa oli luodinreikä valmiina!
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
Conrad Lant
04.01.2010 15:11:19

kimizu: kun tietää miten valtio omia veteraanejaan kohtelee.

Off-topic: Arndt Pekurisen kunnianpalatutusta odotellessa ei paljoa kiinnosta.
No one prayed for Sodom
Gardiner
04.01.2010 15:22:30 (muokattu 06.01.2010 10:35:14)

kimizu: varsinkin kun tietää miten valtio omia veteraanejaan kohtelee.

Mulla on tasan yks elossa oleva rintamaveteraani frendi. Mitä oon hänen kanssa jutellu, niin erittäin hyvin on apuja saanu. Käy Kaunialassa kuntojumpilla ja himassa käy maksettu apu auttelemassa talon töissä. Puhu minusta siihen malliin että veteraanijärjestöllä on paljon rahaa ja vähän enää autettavia, että palvelu on kuulema lähes ylenpalttista.
Minusta kohtelu on ainakin hänen kohdallaan erittäin hyvää. Toinen, nyt jo edesmennyt, rintamaveteraani tuttava myös oli tyytyväinen niihin palveluihin mitä sai.
Hyvällä asialla ootte, en minä sitä, mutta henkilökohtaisesti tuntemani kaks jamppaa olivat hyvin tyytyväisiä valtion kohteluun ja saamaansa apuun.

Edit. Täytyy lainata Helsingin Sanomista artikkelia. Veteraani järjestöt sanoo että heidän kaikki tukensa on vain murto-osa valtion tuesta, joka on 370 miljoonaa euroa ensi vuonna. Että mikäli tarkoitit tuolla "varsinkin kun tietää..." lausahduksella ettei tueta, kannattais ensin vähän miettiä. Se on vähän sama näitten Lastenklinikan kummien kanssa. Hirvee mediakohu nostetaan niistä keräyspennosista joilla ostetaan miljoonalla koneita sairaalaan joka on rakennettu veronmaksajien rahoilla, jota ylläpidetään veronmaksajien rahoilla, tuhansilla miljoonilla euroilla.
Ja edelleen, asia on ihan hyvä, tartteeko sitä halveerata Suomen valtion, sen isänmaan, tekemiä mittavia ponnistuksia saman asian eteen?
http://uutiset.msn.hs.fi/kotimaa/ar … taan+l%C3%A4hivuosina/1135251932164
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)