Aihe: Kysymys/vastaus topic part III
1 2 3 4 5103 104 105 106 107122 123 124 125 126
Velli
19.11.2009 22:24:29
Krisse82: Löytyykö arvon rumpaleilta kokemuksia Premier artist birch club-setistä. Eli 20x8, 10, 13, 13 setti.

Toisinaan soittolavat niin pieniä ettei kamat tahdo lavalle mahtua, tällainen pikkusetti vois tuoda jotain helpotusta. Yksi tällainen olis kaupan joten mitä kannattaa tarkemmin katsastaa, onko lugit oikeasti niin heikkolaatuisia kuin isot pojat kertoo.

Jos jotain käsitystä mitä elämää nähneestä setistä kannattais maksaa, niin kertokaa ihmeessä.

Ajavat asiansa oikein hyvin pienillä keikoilla ja isommillakin mikitettynä jos hakee juuri sen tyyppistä soundia mikä niistä lähtee. Mulla on XPK Club Kit, joka on melkein juuri sama kuin tuo Artist Birch Club. Itse asiassa soitin Artist Clubillakin yhden keikan, enkä huomannut soundeissa oikein mitään eroa.

500-550E:a noista on näkynyt käytettynä pyydettävän. Tietenkin jos tuo sulle tarjottu setti on ihan rapakunnossa, niin sitten vähemmän.
Krisse82
19.11.2009 22:30:00 (muokattu 19.11.2009 22:32:30)
Jaska: Koululla on tollanen ja sen useimmiten otan keikalle mukaan. Helppo vaan nostaa auton perään. Tomit on yllättävän jytkyt, matalalle viritettyinä toimii tosi hienosti. Toisaalta myös korkeammalla vireellä tulee hieno vähäsointinen jazzvire. Basari on kyllä melko munaton, mutta ei liian huono. Melkein pakko pitää reikää etukalvossa, nimittäin noin matalassa rungossa se potkii aika kovaa takasin jos ei ilma pääse pois. Setin mukana tullut rauta on telineiden osalta melko kuraa, mutta lugit ja tomipidike on kyllä toiminut.
Virvelistä en osaa sanoa juur mitään, sitä en ole keikoilu mukaan ottanut. Mattokoneisto taitaa olla siitä versiosta jo aika kulahtanut.
Jos arvostaa helppoa roudausta niin suosittelen.

Tosiaan shell-setti kaupan olis joten telineistä ei tarvitse välittää, mutta noi lugit arvelluttivat. Kai niitäkin vaihdettua saa. Täytyy koitaa jotain kauppaa niistä vääntää.

500-550E:a noista on näkynyt käytettynä pyydettävän. Tietenkin jos tuo sulle tarjottu setti on ihan rapakunnossa, niin sitten vähemmän.

Kyllä joka rummussa joku jälki oli. Kiitos tiedoista.
Jos vaikka opettelis soittamaan... mutta olisko se sitten enää kivaa?
K.Suninen
21.11.2009 18:58:27
Hei saksalaismieliset, mitä hintaa viittsis pyytää myynnissä meikän iät ja ajat nurkassa lojuneesta mustasta ilmeisesti 80- luvulla tehdystä, 14x7(?) Sonorin Sonorlite -koivusnaresta? Se on mun eka rumpu, joskus vuonna käpy ostettu, eikä mitään käsitystä millä hintaa.. Kunto on ihan hyvä, päällysteessä merkkejä eletystä elämästä, mutta hardware täysin kunnossa.
"Chefin isähän on kans kuuluisa rumpali, nimittäin Porcadon Zoe. "
Bobana
21.11.2009 19:32:49 (muokattu 21.11.2009 19:34:25)
K.Suninen: Hei saksalaismieliset, mitä hintaa viittsis pyytää myynnissä meikän iät ja ajat nurkassa lojuneesta mustasta ilmeisesti 80- luvulla tehdystä, 14x7(?) Sonorin Sonorlite -koivusnaresta? Se on mun eka rumpu, joskus vuonna käpy ostettu, eikä mitään käsitystä millä hintaa.. Kunto on ihan hyvä, päällysteessä merkkejä eletystä elämästä, mutta hardware täysin kunnossa.

Se on helvetin hyvä rumpu. Vasta tuo 8" Bubinga kiilasi ohitse itellä.

Kunnosta riippuen 350-450€. Visamallit on 400-500€.

EDIT: Siis se koko on 14" x 7,25". Älä kysy miks.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
moderndrummer88
21.11.2009 19:51:06
moderndrummer88: Ajattelin tässä lähiaikoina toteuttaa rumpujen huolto-operaation... Milläs aineella ruuvit ja ruuvipesät piti käsitellä jotta niistä irtoaa kaikki lika, ennenkuin sitten laittaa uudet rasvat?

Nostoa nostoa
Relaxin' At Camarillo...
Ruutikallo
21.11.2009 20:47:15 (muokattu 21.11.2009 20:49:43)
Krisse82: Löytyykö arvon rumpaleilta kokemuksia Premier artist birch club-setistä. Eli 20x8, 10, 13, 13 setti.

Toisinaan soittolavat niin pieniä ettei kamat tahdo lavalle mahtua, tällainen pikkusetti vois tuoda jotain helpotusta. Yksi tällainen olis kaupan joten mitä kannattaa tarkemmin katsastaa, onko lugit oikeasti niin heikkolaatuisia kuin isot pojat kertoo.

Jos jotain käsitystä mitä elämää nähneestä setistä kannattais maksaa, niin kertokaa ihmeessä.

Löytyy kyllä. Olin missannut tämän kysymyksen tyystin.
Tuosta lugiongelmasta en tiedä. Eikä itselle ole tullut vastaan.
Profiilissa on punaiset, "vanhat" engelsmannit, ja tuo club ollee näitä idän ihmeitä.

Perin helppo setti virittää mielestäni. Ja jopa kuulostavat suuremmilta mitä koot antavat olettaa.
13"x11" Lattariin ei sellaista botnea luonnollisesti saa kuten esim.14"x14".

Kymppituumainen vastaavasti on oikein kiitollinen rumpu, kuten myös bassari.
Bassariin saa kyllä "munaa" mutta jäähän se auttamatta syvyytensä vuoksi muuhun settiin verraten aika ohueksi.
Mikki sisään, ja M.., eiku..
Mä olen tykännyt setistä kyllä. Helppo roudata, "oikean" rummun soundi, helppo virittää, ja se tilan säästö.
Sangen usein matkaan lähtevä setti on juri tuo.

Muuten btw. Mistähän on kysymys noissa lugiongelmissa?? Light me up dudes.

E. http://i1012.photobucket.com/albums … 242/henydrum/Artistclubheritage.jpg
http://i1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/Mini.jpg
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
eino mutku
21.11.2009 20:59:54
Suomen Steve Gadd Vesa Aaltonen soitti tuossa juuri hetki sitten telvisiossa Pentti Hietasen orkensterissa hienolla Yamahan setillä kuten aina. Olen ymmärtänyt että Recording Customeilla vetää ja niiltä näyttikin, mutta väri -tuollainen brown sunburst tyyppinen vähän hämää. Onko kellään tietoa tarkemmin tuosta setistä? Hyvin on pidetty jos on vanha setti edelleen noin hyvän näköinen. Tietääkseni ei ihan hetkeen ole tuota väriä tehty. Makoisa setti oli joka tapauksessa ja tomitkaan ei olleet sitä "kantti kertaa kantti" kokoa.
Jos ei yritä, ei voi epäonnistua
Krisse82
22.11.2009 21:35:50
henydrum: Muuten btw. Mistähän on kysymys noissa lugiongelmissa?? Light me up dudes.

E. http://i1012.photobucket.com/albums … 242/henydrum/Artistclubheritage.jpg
http://i1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/Mini.jpg

Premierien omistajilta olen kuullut että varalugeja kannattaa jemmata, antaa jostain periksi. Muuta en tiedä, siksi kysyin.

Kuitenkin, kyseisen setin ostin ja aika mieluisat on saundit. Kyseessä kai jossain taiwanissa tehty setti koska Hand Built-teksti badgessa, olenko ymmätänyt oikein?
Jos vaikka opettelis soittamaan... mutta olisko se sitten enää kivaa?
Veksi
22.11.2009 22:06:08
Krisse82: Premierien omistajilta olen kuullut että varalugeja kannattaa jemmata, antaa jostain periksi. Muuta en tiedä, siksi kysyin.

Kuitenkin, kyseisen setin ostin ja aika mieluisat on saundit. Kyseessä kai jossain taiwanissa tehty setti koska Hand Built-teksti badgessa, olenko ymmätänyt oikein?
Kyllä olet, lugit kestää kyllä tavallisen virityksen,kun vähän rasvailee, ei mulla ole yhtäkään hajonnut?
Simbe
22.11.2009 22:19:43
eino mutku: Suomen Steve Gadd Vesa Aaltonen soitti tuossa juuri hetki sitten telvisiossa Pentti Hietasen orkensterissa hienolla Yamahan setillä kuten aina. Olen ymmärtänyt että Recording Customeilla vetää ja niiltä näyttikin, mutta väri -tuollainen brown sunburst tyyppinen vähän hämää. Onko kellään tietoa tarkemmin tuosta setistä? Hyvin on pidetty jos on vanha setti edelleen noin hyvän näköinen. Tietääkseni ei ihan hetkeen ole tuota väriä tehty. Makoisa setti oli joka tapauksessa ja tomitkaan ei olleet sitä "kantti kertaa kantti" kokoa.

Yamahalla oli n. 1996 joku RC 20th anniversary setti, jota sai ainakin violettinä sunburstina ja ebay:ssä olen nähnyt niitä ruskeitakin kaupattavan 20th anniversary -setteinä. Mun mielestä toi ruskea sunburst kuitenkin oli ihan standardiväri ainakin jossain vaiheessa, silloin kultaisella 80-luvulla pre-Yess aikaan, kun niitä sai vaikka keltaisena. Mun mielestäni siinä Vesan setissä oli kuitenkin Yess-kiinnikkeet joiden alla on venttiilireikä ja badget olivat siten reiättömät. Voin toki olla väärässä, mutta siltä se näytti. Tyylikäs ja ajaton setti kuitenkin, sopii tuollaiselle arvokkaasti harmaantuneelle herrasmiehelle, kuten Vesa. :D

Tollainen setti lojui pitkään Turun Soitin-Laineella, mutta silloin ei voinut kuvitellakaan että sellaiseen joskus olisi varaa. Ihmettelen muuten todella, miksi nykyisiä RC-settejä ei saa tolla maanmainiolla Vintage Natural -värillä? Olisko se jo liian kova juttu?
Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä.
mattjuha
26.11.2009 21:49:31
Onko joku tilannut joskus drummaker.comista jotain. Paljonko mahtaa olla toimituskulut, kun ajattelin tilata sieltä tarpeet uuteen settiin, kaikki rungot, lugit yms?
Sky Blue Sky
26.11.2009 22:14:48
Simbe: Mun mielestäni siinä Vesan setissä oli kuitenkin Yess-kiinnikkeet joiden alla on venttiilireikä ja badget olivat siten reiättömät. Voin toki olla väärässä, mutta siltä se näytti. Tyylikäs ja ajaton setti kuitenkin, sopii tuollaiselle arvokkaasti harmaantuneelle herrasmiehelle, kuten Vesa. :D

Muistaakseni se joskus selitti, että tuo on joku yksittäinen tilauksesta tehty setti. Aikaisempi Steve Gadd vertaus vahvaa liioittelua.
DonH
29.11.2009 12:53:46
moderndrummer88: Nostoa nostoa

No itse pesin tylyn ynseesti eka fairyllä ja hampiharjalla metallit puhtaaks. Sit vielä aseöljyllä loput paskat pois. :)
"Perkele noi rummut jytisee! Voi vitsit, tuli oikein kuset housuun kun fiilistelin niin ja muija paskansi allensa."
moderndrummer88
30.11.2009 11:58:03
DonH: No itse pesin tylyn ynseesti eka fairyllä ja hampiharjalla metallit puhtaaks. Sit vielä aseöljyllä loput paskat pois. :)

Pitäis kato ne pesätkin saada jollain puhtaaksi, johon ne ruuvit tulee.
Relaxin' At Camarillo...
joravuo
30.11.2009 17:23:21

moderndrummer88: Pitäis kato ne pesätkin saada jollain puhtaaksi, johon ne ruuvit tulee.

Pyörittelet korvapumpulilla jokaisen lugnutin läpi.

Good luck, mate.:)
And the Angel said it to me: "These are the cries of the Carrots."
Legenda
30.11.2009 18:58:08
Olisi 2 tarjokasta overhead mikiksi; Röde m3 ja Shure sm57. Kummastakaan ei ole henk.kohtaista kokemusta eli jos joltain löytyy käyttäjäkokemuksia niin mielellään otetaan vastaan.
legenda on hyvä juoma!
Kailis
30.11.2009 19:09:25

Legenda: Olisi 2 tarjokasta overhead mikiksi; Röde m3 ja Shure sm57. Kummastakaan ei ole henk.kohtaista kokemusta eli jos joltain löytyy käyttäjäkokemuksia niin mielellään otetaan vastaan.

Röde. Se on konkkamikki ja toimii tuossa tarkoituksessa paremmin. Sadomasomikki on sitten parempi esim. snaren lähimikityksessä.
Legenda
30.11.2009 19:16:58
Kailis: Röde. Se on konkkamikki ja toimii tuossa tarkoituksessa paremmin. Sadomasomikki on sitten parempi esim. snaren lähimikityksessä.

Ok siis oikea vastaus on Röde,kiitos.
legenda on hyvä juoma!
Kailis
30.11.2009 19:23:14

Toi Röde on hyvinkin monipuolinen ja kerännyt paljon kehuja, varsinkin hintaisekseen. Sillä äänittää oikeastaan mitä tahansa, myös snarea läheltä.
DonH
30.11.2009 19:46:53
moderndrummer88: Pitäis kato ne pesätkin saada jollain puhtaaksi, johon ne ruuvit tulee.

No shit Sherlock? Topseilla ja sillä oljulla...
"Perkele noi rummut jytisee! Voi vitsit, tuli oikein kuset housuun kun fiilistelin niin ja muija paskansi allensa."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)