ddrum54 20.06.2005 09:48:23 | |
---|
Mulla on ollut Pearlin niitä kevyimpiä single-jalkaisia peltistaageja ja virppatelineitä kohta parikyt vuotta. Useimmat on niitä samoja jotka silloin ostin - uusimman peltitelineen ostin n. 10v sitten. Hyvin ovat kestäneet roudailua. Mä luulen että tässä on kysymys enemmänkin siitä miten niitä kohtelee. Jos haluaa rautaa paiskoa roudaillessa ja joka kerta kiristää kaikki ruuvit niin kireälle kun kädellä saa (oon nähnyt myös niitä jotka käyttävät pihtejä), sekä kanniskella ylimääräistä rautaa ympärinsä, niin siitäpä sitten vaan... Sulla on varmaankin tarpeeksi vanhaa ja hyvää Pearlia. Mulla nämä uudemmat ei todellakaan olleet laatutavaraa. En ole siis kovakourainen rumputavaroiden käsittelyssä, ne vaan murenivat käsiin. Samanlaisessa käsittelyssä Tamat ja Yamahat toimivat moitteettomasti. Onkohan tässä sama kirous, kuin kapuloissa? Yksi merkki kestää yhdellä, toiselle se aivan kuraa. Outoa on tämä. 2`n 4 |
hgr 20.06.2005 19:50:24 (muokattu 20.06.2005 19:50:57) | |
---|
Mulla on yksi (1) n. 5 vuotta vanha Pearlin puomiständi. Oikein hyvin se on kestänyt. Omistan myös setin mukana tulleen(15, 20 vuotta vanha?) suoran Pearlin josta on yhdestä välistä kierteet rikki. Mitähän tästä nyt voisi päätellä? |
Jaska 20.06.2005 20:00:10 (muokattu 20.06.2005 20:01:56) | |
---|
Jos roudaus ystävällistä (kevyttä) telinettä hakee niin kannattaa katsastaa nuo Ludwigin Lightweight Flat Base Cymbal Stand. Niitä kantaa viis molemmissa käsissä ja kaks hampaissa. Tosin ne saattaa sitten liikkua. Samaten tuo DW 6000 |
hollmi-5 20.06.2005 20:02:16 | |
---|
DW:llä on myös noita flat base-standeja. Niihin saa myös canister throne-tyyppisen istuimen, jonka sisään HW tulee. Kätevää hommaa. Kyllä ne kevyetkin standit asian ajaa, kunhan ei mitään pihakoivu-tyyppistä ratkaisua useiden clamppien tukemana ala rakentaa. Mika Hollström |
Jaakob 25.06.2005 18:51:06 | |
---|
Hollmi, olin muuten viime keskiviikkona 22.6 Lipsasten keikalla Joensuun tiedepuistolla. Mainiota meininkiä, vaikka biisit olikin hirveitä. Ja Hollmin soittohan on mukavaa seurattavaa, komppi pysyy kasassa ja fillit on kivoja. Noiden muovirumpujenkin soundi on kohdallaan, melko terävä ja napakka, mutta sopii musatyyliin. Basarisoundi oli oikein sopivan tiukka. Tämä tiedoksi näille ihme väittelijöille. Ps.Omistan muuten Pearlin Sessionit noin 90-luvun puolivälistä. Oikein hyvät rummut minun käyttöön, maksoin käytettynä tonnin pintaan. 14" Lattiatomi tosin on vähän mieto, voisi olla enempikin jytkettä. Mutta sellasta. On tämä threadi kyllä vuoden huumoripläjäys, piristää krapulaista juhannuspäivää töissä erään yrityksen asiakaspalvelussa. Hajottaapi. Moi. |
hollmi-5 26.06.2005 14:27:45 | |
---|
Ja Hollmin soittohan on mukavaa seurattavaa, komppi pysyy kasassa ja fillit on kivoja. Noiden muovirumpujenkin soundi on kohdallaan, melko terävä ja napakka, mutta sopii musatyyliin. Basarisoundi oli oikein sopivan tiukka. Tämä tiedoksi näille ihme väittelijöille. Kiitokset Jaakobille kommenteista. Biisit ovat valittu ihan tietoisesti sieltä finnhitsien kornien biisien aarreaitasta. Soundeista sen verran, että meillä oli vanha miksauspöytä viimeisellä keikalla. Bassarikanava oli rikki ja soundit nuhaiset muutenkin. Nyt jo jyskää ja on selkeämpi soundi kaikkinensa, kun on uusi pöytä käytössä Mika Hollström |
gh n 15.08.2005 18:57:32 | |
---|
Ihan älyttömän tyhmä kysymys ja menee ohi aiheesta mutta miten te lausutte Pearlin? Sillein ulkomaalaisittain pööl :) Vai Suomalaisittain niin kuin se kirjoitetaan eli Pearl.. Ja Pearl on hyvä merkki :) ..Päärynäjuoma on parasta huumetta.. |
vapauskauppias 15.08.2005 19:19:30 (muokattu 15.08.2005 20:09:31) | |
---|
Ihan "Pearli" vain. |
HeavyMachinery 16.08.2005 12:49:44 | |
---|
Ihan älyttömän tyhmä kysymys ja menee ohi aiheesta mutta miten te lausutte Pearlin? Sillein ulkomaalaisittain pööl :) Vai Suomalaisittain niin kuin se kirjoitetaan eli Pearl.. Ja Pearl on hyvä merkki :) ihan pearli tai pööki tai tuttavallisesti paska. Minä tiedän - siis pelkään ! |
Niskamies 16.08.2005 12:50:30 | |
---|
ihan pearli tai pööki tai tuttavallisesti paska. :) Pöörl se on. Mutta ei tartte sitä nimeä lausua, kun omistaa rummut. Virallisesti semi-pro! |
drum-monkey 16.08.2005 21:52:20 | |
---|
ihan pearli tai pööki tai tuttavallisesti paska. Pöörl se on. Mutta ei tartte sitä nimeä lausua, kun omistaa rummut. Aika ilkeesti sanottu. Munletti on mulletti |
Niskamies 16.08.2005 21:53:20 | |
---|
Aika ilkeesti sanottu. Anna anteeksi, mä ja Heavymachinery ollaan Tama-miehiä. Ota se huomioon;-) Virallisesti semi-pro! |
drum-monkey 16.08.2005 22:03:06 | |
---|
Anna anteeksi, mä ja Heavymachinery ollaan Tama-miehiä. Ota se huomioon;-) Joo, en itke itseäni uneen, vaan kuuntelen (nautin) studiotuotosta, joka on nauhotettu mun pöörleillä!:) Munletti on mulletti |
LaKu 17.08.2005 07:03:51 | |
---|
Joo, en itke itseäni uneen, vaan kuuntelen (nautin) studiotuotosta, joka on nauhotettu mun pöörleillä!:) Hienot rummut sulla drum-monkey...! :) |
rbt 17.08.2005 07:50:58 | |
---|
Huono merkki, mutta parhaiten myy. Hyviä rumpuja, mutta kaikki Made In Taiwan. |
Woodoo 17.08.2005 09:08:52 (muokattu 17.08.2005 09:13:06) | |
---|
Oon funtsinut että josko tekis omasta setistä. Siis Pearlin Exportit, mutta eivät niitä kaiken uusimpia ole. Uskoisin että joskain 90 luvun puolesta välistä. Raskaaseen musiikkiin sopivat. Syvät tomit toimivat ja se soundi on aika paljon virittämisestä. Itseasiassa siis se juttu mitä olen miettinyt. Josko ostais valuvanteet tomeihin ja puiset vanteet basareihin. Onko muuten tomivanteita messinkisinä? Ja joskus myöhemmin muuttaisin vielä ripustuksen siihen parempaan pearlin kelluvaan meininkiin. Minulla ei milloinkaan olisi rahaa laittaa noin isoon oikeasti hyvään settiin kaiken muun studio ja kitara hankintojen lisäksi, joten niillä mennään mitkä on. Mutta mahtaisikohan tuollaiset jutut vaikuttaa sointiin paljon/edes yhtään? muoks.. Onkohan tässä sama kirous, kuin kapuloissa? Yksi merkki kestää yhdellä, toiselle se aivan kuraa. Outoa on tämä. Kyllä se hassuan on koska esim vic firtin kapulat on mulla mennyt aina viimeistään toisissa reeneissä joka kerta poikki... Pro markit kestää pari kuukautta... en kyllä ostanutkaan kuin kolme paria, mutta silti Lukihäiriö ei estä kirjoitusta, mutta kirjaimien painaminen on hieman vähäisempää :) |
HeavyMachinery 17.08.2005 11:14:01 | |
---|
Aika ilkeesti sanottu. No joo.... Pientä provoamista..... On pearlilta tullut jotain hyvääkin :) esim. rumpupenkki se pieni pilleri malli on jees ja eliminaattorit on ok vaikka se remote haikka onkin ihan homo! En silti laskisi itseäni mitenkään taman kannattajaksi, omistan vain paljon taman hardwarea koska katsoin sen parhaaksi vaihto ehdoksi. Rockstarit ja exportit on pönttöinä ihan samaa tasoa (paitsi kellukkeiden suhteen) Ja olen edelleen sitä mieltä että pearlin tomikiinnike on maailman rumin ja epäkäytänöllisin laite, sen on pakko olla insinöörin suunnittelema. Minä tiedän - siis pelkään ! |
drum-monkey 17.08.2005 11:32:13 | |
---|
Hienot rummut sulla drum-monkey...! :) samoin. väristäkin tykkään! Munletti on mulletti |
Lycaon 17.08.2005 23:53:02 | |
---|
Itselläni sai Taman rokkistarat nöyrtyä, kun tupaan kannettiin Pearl Session Elite -setti. Taisipa pieni ilopissakin lirahtaa, kun sain setin vireeseen ja kiskaisin 'tyypit'. Toisin sanoen, mielestäni Pörli on mainio merkki. Ainakin tuo setti. :) En kylläkään tykkää eliminaattorista pedaalina, jammun suorilla vetelevät toimii jotenkin nätimmin..... Pidä tunkkis. |
HeavyMachinery 18.08.2005 10:01:22 | |
---|
Itselläni sai Taman rokkistarat nöyrtyä, kun tupaan kannettiin Pearl Session Elite -setti. Taisipa pieni ilopissakin lirahtaa, kun sain setin vireeseen ja kiskaisin 'tyypit'. Toisin sanoen, mielestäni Pörli on mainio merkki. Ainakin tuo setti. :) En kylläkään tykkää eliminaattorista pedaalina, jammun suorilla vetelevät toimii jotenkin nätimmin..... Kyllä pöökit soi hyvin se oheis systeemi vaan kusee :) Pedaaleista on kyllä ihan turha kiistellä ne on aina soittajan jalan mukaan. Minä tiedän - siis pelkään ! |