![]() 23.02.2007 17:04:35 | |
---|---|
Vuoden verran vetäny triggerin kans ja täytyypi sanoa että esim. zz topin afterburner materiaali toimii keikoilla mukavasti ku soundien puolesta lähestytään Frank sedän pönttöjä. Älä syö keltaista lunta... | |
![]() 26.04.2007 22:38:09 | |
Hmm.. villi idea... Tein "tee-se-itse" metodilla rummun, jossa on nyt runko valmiina, maalattu yms. Siitä tuli ihan komeahko, joskin tottakai itsetehdyn näköinen ;P. Mutta, ajattelimpa, että jos olisi jotain keinoa saada esim. ledejä tuohon mötikkään kiinni, jotka sitten iskuista välkkyisivät ni ois ehkä katu-uskottavin pimp-my-snare ikuna. Onnistuiskos tuo triggereillä, tai millaista tietoa ylipäätänsä triggerit lähettävät, midiä? Mitenköhän vois onnistua niin, notta ko lyö jollain tietyllä kovuudella, ledit vaihtaa väriä, voisin ottaa 4-6 erilaista värilediä ja kiinnitellä niitä runkoon sinne tänne, sitte samat värit välkkyis iskusta ;P. ite oot. | |
![]() 05.05.2007 11:35:26 | |
Vanhan virvelin triggeröiminen TD-12 setin osaksi on nyt tullut ajankohtaiseksi ja olisi muutama kysymys mihin toivoisin vastauksia kokeneemmilta. Olenkin päätymässä vanhan 14" virvelin sijaan siihen, että rakennan vanhan turhan 12" etutomin virveliksi, lähinnä siksi että 12 ja 14" Rolandin mesh kalvoilla on niin huima hintaero. Onko paras tapa toteuttaa triggerit näillä Rolandin omilla pikku-pietzoilla, toinen keskelle johonkin alumiinikiskoon sen kartion alle ja toinen liimaamalla runkoon kiinni? Jos näin niin mistä näitä tällä hetkellä mahtaa saada? Thomannin sivut sanoo että tuotteet ei ole tällä hetkellä vaikoimissa? Pietzot kytketään sitten stereojakkiin? Tuleeko kumpi kumpaan kanavaan että TD 12 aivolle menee piuhat oikein? Kiitokset vastuksista! ja lisävinkeistä.. | |
![]() 07.05.2007 11:15:28 | |
Vanhan virvelin triggeröiminen TD-12 setin osaksi on nyt tullut ajankohtaiseksi ja olisi muutama kysymys mihin toivoisin vastauksia kokeneemmilta. Olenkin päätymässä vanhan 14" virvelin sijaan siihen, että rakennan vanhan turhan 12" etutomin virveliksi, lähinnä siksi että 12 ja 14" Rolandin mesh kalvoilla on niin huima hintaero. Onko paras tapa toteuttaa triggerit näillä Rolandin omilla pikku-pietzoilla, toinen keskelle johonkin alumiinikiskoon sen kartion alle ja toinen liimaamalla runkoon kiinni? Jos näin niin mistä näitä tällä hetkellä mahtaa saada? Thomannin sivut sanoo että tuotteet ei ole tällä hetkellä vaikoimissa? Pietzot kytketään sitten stereojakkiin? Tuleeko kumpi kumpaan kanavaan että TD 12 aivolle menee piuhat oikein? Kiitokset vastuksista! ja lisävinkeistä.. Tuo on ihan toimiva tapa kyllä. Voit tietysti laittaa ihan vanteeseen kiinnitettävän triggerin ddrum:ilta tai rolandilta? Olikohan peicolla jonkun Suomen roland-diilerin yhteystiedot... kokeile hakua: "tein ne itse sähkörummut" -sieltä saattaa löytyä tietoa. Eihän osien pakko ole olla rolandia, muutkin piezot toimivat kyllä. Kartionkin saa tehtyä jos viitsii askarrella. | |
![]() 12.05.2007 04:03:11 | |
Lueskelin tän "stagin" ja koitin basareihin tota triggausta. Ja perhana nyt kaikki pelittää hienosti! Dynamiikkakin toimii, ku on toi Alesis DM5:n ja hyvät triggerit! En voi käsittää kuinka olen tullut toimeen ilman tätä loistavaa keksintöä! Ne jotka haukkuvat triggeröintiä eivät ole todennäköisesti ite koittanu ko. hommaa... Mullekin keikoilla on sanottu, et hyvät basari saundit, et millä mikeillä jne. Ja kun olen ilmottanu et trigattuna vetelin ni vastaus oli et ei ois uskonu . Saundi kuulema luonnollinen.(eli hyvin miksattu!) Pavosen heska! | |
![]() 15.05.2007 11:23:12 | |
Tulipa nyt sitten kokeiltua Drumagogia, kun on levyn äänitys alkamassa ja pakko sanoa, että pienellä virittelyllä tuo plugari on aivan loistava. Ajaa saman asian kuin perus triggeri, mutta helpommin ja ehkä jopa paremmankuuloisena. Hyvät samplet löytyi ja homma toimii oikein hyvin. Dynamiikka pysyy ja overheadit ottavat mukavasti snarpan ja basarin oikeaa soundia mukaan. Toimii. Hyvin miksattuna triggaus on äärimmäisen hyvä apuväline. Erottuvuus on loistava ja hyvillä sampleilla/miksauksella soundi on todella "aito". Parilla keikalla ollut perus triggerit käytössä ja kyllä mielipide noista laitteista muutui, kun vähän pääsi kokeilemaan. Surkeampi mikasua ja sample(t) kyllä pilaa koko homman aika kevyesti, mutta ihan järkevää se trigujen käyttö on joka tapauksessa. | |
![]() 05.06.2007 09:03:27 | |
Olisko joku tee se itse mies tehnyt simppeliä basari triggeriä, kun mulla on jo alesiksen sr16 rumpukone ja trikkerit on puoli ilmaisia ei malttais aivoja ostaa ihan vaan sen takia että saa yhden trikkaus singnaalin muutettua midiksi eli ei mitään kesto- ja voimakkuus tietoja vaan pelkkä on käsky alesikselle midi inniin. tossa linkissä on vastaava mutta siinä paljon turhaa ryjää. http://tomscarff.tripod.com/8way_drm2/8way_drm2_1.htm Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix | |
![]() 25.07.2007 17:24:49 | |
Selittäisikö joku ihan juurta jaksaen miten rummut äänitetään triggeiden avulla? Eli kapula osuu kalvoon, johon triggeri reagoi. Triggeristä lähtee signaali rumpumoduliin, josta interfacen kautta ääni menee (esim. usbilla) tietokoneeseen. Tietokoneessa pitää olla ilmeisesti joku tallennusohjelma. Mutta tuleeko ääni napseena vai ihan oikeana äänenä? Sitten ilmeisesti tarvitaan joku dfh, josta kaivetaan sopiva sample tälle rummulle? Tuo tietokoneen ulkopuolinen asia on jotenkin hallussa, mutta tuo tietokoneen pää on ihan hepreaa. Eli miten tämä hoidetaan hyvin ja yksinkertaisesti? Mitä ohjelmia tietokoneelle tarvitaan, että möykkää voi itse kuunnella ja ehkä myöhemmin lisätä muut instrumentit? | |
![]() 25.07.2007 17:39:08 | |
Mutta tuleeko ääni napseena vai ihan oikeana äänenä? En tiedä 100% varmasti, mutta veikkaan, että se modulin sample tulee sinne tietokoneeseen. Mitä ohjelmia tietokoneelle tarvitaan, että möykkää voi itse kuunnella ja ehkä myöhemmin lisätä muut instrumentit? Esim. Audacity tai REAPER. | |
![]() 25.07.2007 22:33:00 | |
mä oon hoitanu valotukset perus mikil :D ei raaski ostaa kunnon ja miksaril joho ne saa kiinni ja out et mitä saundia tulee ni sen värine valo välähtää. en muista kui toi hoidettii mut tukin asiaa ku isä on hoitanu noi valo asiat aina:D mut kyl perus musa vehkeil onnistuu jos tietää. | |
![]() 26.07.2007 02:16:39 | |
Selittäisikö joku ihan juurta jaksaen miten rummut äänitetään triggeiden avulla? Eli kapula osuu kalvoon, johon triggeri reagoi. Triggeristä lähtee signaali rumpumoduliin, josta interfacen kautta ääni menee (esim. usbilla) tietokoneeseen. Tietokoneessa pitää olla ilmeisesti joku tallennusohjelma. Mutta tuleeko ääni napseena vai ihan oikeana äänenä? Sitten ilmeisesti tarvitaan joku dfh, josta kaivetaan sopiva sample tälle rummulle? Tuo tietokoneen ulkopuolinen asia on jotenkin hallussa, mutta tuo tietokoneen pää on ihan hepreaa. Eli miten tämä hoidetaan hyvin ja yksinkertaisesti? Mitä ohjelmia tietokoneelle tarvitaan, että möykkää voi itse kuunnella ja ehkä myöhemmin lisätä muut instrumentit? Modulit ulostavat yleensä midisignaalia, varsinkin jos kyse on tuosta usb-liittimen kautta tapahtuvasta kytkennästä. Eli letkua myöten välityy (ainakin) tieto soitettavasta nuotista ja sen voimakkuudesta. Eri asia tietty, jos modulin line outista nauhoittelet :) Tosiaan, vaikkapa se reaper tai n-track studio. Sinne sitten lataat sen softasamplerin, niinkuin vaikka dfhs ja se midi käskyttää sitä sampleria. Mikä tahansa midiä ja vst:tä tukeva ohjelma lienee käypä, mutta edellä mainitut ovat edullisia vaihotehtoja ja sisältävät mahdollisuuden moniraitaäänitykseen - eli muiden instrumenttien tallennus käy kätevästi samalla ohjelmalla. | |
![]() 27.07.2007 01:13:57 (muokattu 27.07.2007 12:28:14) | |
EDIT: unohtakaa kysymys, löysin sittenkin vastauksen haulla, tän voi minun puolesta vaikka joku modi poistaa häiritsemästä. | |
![]() 18.08.2007 13:45:11 (muokattu 18.08.2007 13:55:32) | |
En kyllä näistä jutuista niin mitään tiedä mutta vaikuttaa siltä ettei nykyään niin enää hirveen hyvin tarvii ees osata soittaa kun kaikenmaailman koneilla kikkaillaan jo keikoillakin! Kyllä mä se ymmärrän et levyy tehdessä käytetään kaikki mahdolliset kikat mitä hiukankin voidaan jotta levyllä ei kuulu soittovirheet ynnä muut häröilyt! Eipä moni pumppu sitte keikalla kuulostakkaan siltä miltä levyllä kuulostaa! Eiks vois sit tehä niin ku joku jo tossa ehdotti et ostaa sen rumpukoneen ja kotisohvalla näpyttelee sitä illan pari, antaa kavereille ja sanoo et siin on lätystä mun osuus, hoitakaa homma kotiin! Jotenkin silti vaan aion ihan manuaalisesti edes yrittää soittaa vaikka en osaakkaan! Tää nyt oli vaan mun mielipiteeni tämä tällainen saarnaus! Ystävä hyvä!Ei triggaus korvaa soittotaitoa jota keikalla vaaditaan.Sitä vaan saa hyvän soundin myös livenä vedettäessä.Minäkään en lähtisi enää ilman Alesista keikalle.Antaa se triggaus niin kivan potkun.Ja mä vedän vain tanssimusaa!Saaralta ostettu ikivanha dtrums snare ja basari tsydeemi on vieläkin tallissa muistuttamassa että akustiseen ei ole paluuta!Sitäpaitsi bebekistä ostetut pietsot on vain pari,kolme euroo kipale. Niin piti lisätä että triggasin mun Slinkut. Kylmän viileesti! | |
![]() 05.09.2007 13:17:21 | |
En kyllä näistä jutuista niin mitään tiedä juu huomattiin In which I think I'm not that confident
A tiny hope that burns into my breath
A bitter smile delights me at the end | |
![]() 11.09.2007 16:32:19 | |
Mites onko kukaan kokeillu liittää triggeriä suoraan mikseriin? Ajattelin et sais bassariin vähän potkua jonkinlaisella naksahduksella. Yhdessä studiossa oli basarissa mikki ja triggeri. Ja triggeri oli vaan tällasen naksahduksen tuottajana. Ei vaan tullu kysyttyä miten. | |
![]() 11.09.2007 23:23:29 | |
Mites onko kukaan kokeillu liittää triggeriä suoraan mikseriin? Ajattelin et sais bassariin vähän potkua jonkinlaisella naksahduksella. Yhdessä studiossa oli basarissa mikki ja triggeri. Ja triggeri oli vaan tällasen naksahduksen tuottajana. Ei vaan tullu kysyttyä miten. Triggerihän on vaan laite joka muuttaa kalvon mekaanisen liikkeen sähköiseen muotoon, jota äänen tuottava laite, (oli se sitten rumpumoduli, softa tietokoneessa, tai vaikkapa sähköurku) ymmärtää..... Triggeri itsessään ei tuota ääntä vaan on siis vaan "välikäsi" En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... | |
![]() 14.09.2007 21:48:27 | |
Kyllähän siitä jonkinlainen räsähdys pitäs sit kuulua jos on triggeri kiinni mikkietuasteessa ja polkasee basaria. Sähköistä signaaliahan perus mikitkin tuottaa. Voi kyllä olla aikamoista rätinää mut jos vaikka gatella sais poimittua pelkät iskut tai mitä sieltä nyt tuliskaa. En tiedä. Sit miksais sen basarin mikrofonin ääneen. Toimisko? Täytyy kai kokeilla. Olis yks kanava just varaa hajottaa, heh. Modulia kun ei raaskis hankkia mut yhen triggerin kyllä. | |
![]() 16.09.2007 13:12:14 | |
Mulla on probleema: Hommasin Alesiksen DM5 moduulin, sen kaveriksi kokeilin Ddrum Red Shot ritsaa basarissa, piakkoin pitäisi tulla pro-sarjalainen. Näyttäisi siltä että moduuliin ei tule signaalia sisään ollenkaan, eli valot ei vilku. Osaako kukaan sanoa mistä johtuu? Mulla ei ole vielä ollenkaan kokemusta näistä hommista, mutta ei tää nyt näin vaikeaakaan voi olla, jossain on oltava vika. Välissä on tavallinen instrumenttipiuha, muuntajaa ei ollut (ostin käytettynä) joten hankin tähän One Spotin muuntajan jossa näytti olevan oikeat voltit ja milliampeerit (ainakin moduli käynnistyy ja näennäisesti toimii). Triggeriä en ollut aiemmin koittanut, mutta kokeilin toisellakin joka lojui nurkissa, tuskin on rikki. www.farmakonband.com
www.myspace.com/avenie
www.myspace.com/screamchain
www.crimsonlotus.org
http://www.farmakonband.com/media/ReconditeFinal.mp3 | |
![]() 18.09.2007 10:52:42 (muokattu 18.09.2007 11:07:18) | |
Mulla on probleema: Hommasin Alesiksen DM5 moduulin, sen kaveriksi kokeilin Ddrum Red Shot ritsaa basarissa, piakkoin pitäisi tulla pro-sarjalainen. Näyttäisi siltä että moduuliin ei tule signaalia sisään ollenkaan, eli valot ei vilku. Osaako kukaan sanoa mistä johtuu? Mulla ei ole vielä ollenkaan kokemusta näistä hommista, mutta ei tää nyt näin vaikeaakaan voi olla, jossain on oltava vika. Välissä on tavallinen instrumenttipiuha, muuntajaa ei ollut (ostin käytettynä) joten hankin tähän One Spotin muuntajan jossa näytti olevan oikeat voltit ja milliampeerit (ainakin moduli käynnistyy ja näennäisesti toimii). Triggeriä en ollut aiemmin koittanut, mutta kokeilin toisellakin joka lojui nurkissa, tuskin on rikki. Tarkistas vielä sen muuntajan jännitteet onko ne ac:tä tai dc:tä alesis käyttää vaihtosähköö eli AC,laite kyllä varmaan menee päälle tasajännitteelläkin muttei kyllä toimi, ja onhan siellä iso nippu kyllä asetuksia millä sen saa mykäksi. muuntajaa silti epäilen en ainakaan netistä löytänyt "vaihtosähkö one spottia" Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix | |
![]() 21.09.2007 15:37:14 | |
Tarkistas vielä sen muuntajan jännitteet onko ne ac:tä tai dc:tä alesis käyttää vaihtosähköö eli AC,laite kyllä varmaan menee päälle tasajännitteelläkin muttei kyllä toimi, ja onhan siellä iso nippu kyllä asetuksia millä sen saa mykäksi. muuntajaa silti epäilen en ainakaan netistä löytänyt "vaihtosähkö one spottia" Olet todennäköisesti oikeassa, tarkistan asian. Tässä tapauksessa meidän on täytynyt musaliikkeen myyjän kanssa molempien katsoa väärin nuo jännitteet, mutta sekin on mahdollista. www.farmakonband.com
www.myspace.com/avenie
www.myspace.com/screamchain
www.crimsonlotus.org
http://www.farmakonband.com/media/ReconditeFinal.mp3 | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)