Kailis 25.10.2011 01:58:35 (muokattu 25.10.2011 01:59:15) | |
---|
Epis: En ole mikään vitun tasa-arvon kannattaja Onko siis tasa-arvo perseestä? Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
Epämuusikko 25.10.2011 15:54:52 | |
---|
Kailis: Onko siis tasa-arvo perseestä? En jatka tätä anaalogiaa, tuli kaikkea mieleen :D "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
majuku 25.10.2011 22:22:17 | |
---|
Kyllä mä lukitsen kanssa Remun. Mut ehkä kaikkien aikojen yliarvostetuin dude on Terry Bozzio. En ole koskaan tajunnut sitä. Sama kuin Barichello ajais hummerilla kisaa ja selittäis kaikille keskittyvänsä laatuun eikä nopeuteen. - It's business in the front and party in the back - |
AP 25.10.2011 22:34:04 (muokattu 25.10.2011 22:36:37) | |
---|
majuku: Kyllä mä lukitsen kanssa Remun. Mut ehkä kaikkien aikojen yliarvostetuin dude on Terry Bozzio. En ole koskaan tajunnut sitä. Sama kuin Barichello ajais hummerilla kisaa ja selittäis kaikille keskittyvänsä laatuun eikä nopeuteen. Tai ajais tyhjänä olevalla 72-pyöräisellä turbodiesel-kuljetuslavetilla kauppaan ja takas: helvetisti on roinaa oltava vaikkei suoritus sitä vaatisikaan :P http://images.tribe.net/tribe/uploa … 35c56c3-2ad3-49aa-9e41-55a48727f59b Tai mistä mä tiiän, juutuubin ihmemaasta löytyvistä videoista vaan todella löytyy ehkä kiehtovampiakin juttuja kuin Bozzion kilistelyt. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
majuku 25.10.2011 22:56:24 | |
---|
No just tota tarkotan, mun korvissa se "melodioiden soittelu" ei aukea yhtään, olen monesti miettiny että mitä mä en tajua kun mun mielestä koko sälli on helvetin hyvä kummeliläppä. Soittaa kahilaisen tatsilla 32-sia ympäri ja selittää että hänelle musiikki on enemmän kun pelkkä komppi. WTF? - It's business in the front and party in the back - |
jazzmies 25.10.2011 23:03:34 | |
---|
majuku: No just tota tarkotan, mun korvissa se "melodioiden soittelu" ei aukea yhtään, olen monesti miettiny että mitä mä en tajua kun mun mielestä koko sälli on helvetin hyvä kummeliläppä. Soittaa kahilaisen tatsilla 32-sia ympäri ja selittää että hänelle musiikki on enemmän kun pelkkä komppi. WTF? 100 % vastalause. Itselleni Bozzion tekemisissä kaikki on selkeätä, loogista ja riittävän yllättävää. Ei ole tällä planeetalla montaa kaveria, jotka ovat yhtä lahjakkaita yhdistämään teknisyyden, draamatajun ja silkan taiteen toisiinsa. Yksi suurimpia rumpaleita minulle koskaan. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
majuku 25.10.2011 23:07:16 | |
---|
Tollasen hehkutuksen jälkeen sun on pakko antaa jotain mitä maistella..postaas joku linkki ni katotaan aukeeko! - It's business in the front and party in the back - |
Funkånaut 25.10.2011 23:14:07 (muokattu 25.10.2011 23:22:43) | |
---|
Vaan siinä vaiheessa kun Beethovenin 9. analysoitiin raiskauksena olin jo että slutwalking bass. - Epämuusikko |
majuku 25.10.2011 23:34:31 | |
---|
Juu ei..beckit olin jo unohtanu mutta ei sitten millään. Remu 2-0. - It's business in the front and party in the back - |
ferodoz 25.10.2011 23:36:42 | |
---|
jazzmies: 100 % vastalause. Aika yllättävää sun taholta. :D Ei sillä, perustelusi oli tälläkertaa hyvä. Handmade in Finland. |
passe 25.10.2011 23:44:24 (muokattu 26.10.2011 00:08:25) | |
---|
Ohi sen, että sattuuko henk.koht hirveästi pitämään Bozzion jutuista, on minusta nähtävä asia laajemmin. Heppu vetää täydelle tuvalle konsertteja pelkillä rummuilla, vieläpä melkoisessa pioneerihengessä. Uudistaa koko instrumentin käsitettä. Mielestäni yksi kaikkien aikojen mullistavimmista rumpaleista, enimmäkseen juuri noiden meriittien ansioista. Tuossa yksi näyte Bozziosta omimmillaan: http://www.youtube.com/watch?v=oZccmWT8CBY Suunnilleen ensimmäisestä iskusta lähtien on selvää, ettei rummuissa voi olla kukaan muu kuin Bozzio. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
Olly 25.10.2011 23:44:48 | |
---|
Rumpalina aloitin pohjalta, ja raivasin tieni alaspäin. |
markkuliini 26.10.2011 01:27:28 | |
---|
jazzmies: 100 % vastalause. Itselleni Bozzion tekemisissä kaikki on selkeätä, loogista ja riittävän yllättävää. Ei ole tällä planeetalla montaa kaveria, jotka ovat yhtä lahjakkaita yhdistämään teknisyyden, draamatajun ja silkan taiteen toisiinsa. Yksi suurimpia rumpaleita minulle koskaan. Kuka arvaa kenen sanoja nämä ovat? "Terry Bozzio on mielestäni hyvä esimerkki rumpalista, joka on ymmärtänyt koko rytmimaaliman kinkyshowksi. Ei se nenäketju saa hänen Elvin-komppiansa svengaamaan, jos itse rytmin kanssa on ankaria vaikeuksia. Kuka haluaa soittaa Bozzion kanssa nykyisin - oikein hän itse ja rrRadianDWSaBiAnRock&Sock" ja "Bozzion egoistinen ja omituinen maailma mielestäni kostautuu svengin ja grooven puutteena. Kyllä hänellä timea on, mutta hänen estetiikkansa on keskittynyt iiihan muihin rumpujensoiton elementteihin. Sääli, potentiaalia olisi hänellä siihen ollut, mutta nuori 55 v. hän vasta on." :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
jazzmies 26.10.2011 06:43:11 | |
---|
markkuliini: Kuka arvaa kenen sanoja nämä ovat? "Terry Bozzio on mielestäni hyvä esimerkki rumpalista, joka on ymmärtänyt koko rytmimaaliman kinkyshowksi. Ei se nenäketju saa hänen Elvin-komppiansa svengaamaan, jos itse rytmin kanssa on ankaria vaikeuksia. Kuka haluaa soittaa Bozzion kanssa nykyisin - oikein hän itse ja rrRadianDWSaBiAnRock&Sock" ja "Bozzion egoistinen ja omituinen maailma mielestäni kostautuu svengin ja grooven puutteena. Kyllä hänellä timea on, mutta hänen estetiikkansa on keskittynyt iiihan muihin rumpujensoiton elementteihin. Sääli, potentiaalia olisi hänellä siihen ollut, mutta nuori 55 v. hän vasta on." :) Hyvä! Kehitystä tapahtuu siis tällä suunnalla. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
hollmi-5 26.10.2011 07:43:32 (muokattu 26.10.2011 07:51:19) | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
jazzmies 26.10.2011 09:05:41 | |
---|
jazzmies: Hyvä! Kehitystä tapahtuu siis tällä suunnalla. Lisäys edelliseen: Nykyään opponoin lähes kaikkea mitä tuli vuoden 2005 hujakoilla kirjoitettua. Pyrin silloin välttämään sanojen "lahjakas" ja "musikaalinen" käyttöä sekä korostin yhdessätekemisen ja grooven merkitystä - eli antropollgista höttöä korostin. Nyt käytän lahjakas ja musikaalinen -sanojen lisäksi estotta käsitettä hyvä ja ylistän melodiaa rytmin sijasta. Bonham on siis vaihtunut Bozzioon. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
mukis 26.10.2011 16:38:01 | |
---|
majuku: Tollasen hehkutuksen jälkeen sun on pakko antaa jotain mitä maistella..postaas joku linkki ni katotaan aukeeko! Muistan hyvin ensimmäisen "tietoisen" Bozzio-kokemukseni: olin kuullut paljon hehkutusta ja ostaa töräytin juuri ilmestyneen Situations Dangerousin täynnä odottavaa intoa.. Odotusarvoni tuolloin oli, että kova rumpali vetää tosi paljon iskuja ja nopeasti, eli tuollaista nykyistä gospel chops helvettiä. Levyn alkaessa soida tajusin heti huuli pyöreänä, että eihän tämä ole yhtään sitä mitä odotin. Alkuhämmenyksen jälkeen toivuin melko nopeasti diggaamaan kyseistä herra Bozziota. Ensimmäinen asia, muistaakseni heti tuossa ensimmäisessä kuuntelusessiossa, josta pidin kovasti oli grooven tietty kulmikkuus ja "nykiminen". Ai niin se näyte. Yllä mainostetulta levyltä: http://www.youtube.com/watch?v=VyTo5VwcMhg Kaunista. |
Mikael 26.10.2011 18:38:47 | |
---|
jazzmies: Lisäys edelliseen: Nykyään opponoin lähes kaikkea mitä tuli vuoden 2005 hujakoilla kirjoitettua. Pyrin silloin välttämään sanojen "lahjakas" ja "musikaalinen" käyttöä sekä korostin yhdessätekemisen ja grooven merkitystä - eli antropollgista höttöä korostin. Nyt käytän lahjakas ja musikaalinen -sanojen lisäksi estotta käsitettä hyvä ja ylistän melodiaa rytmin sijasta. Bonham on siis vaihtunut Bozzioon. Voiks tästä siis päätellä että nää sun totuudet on voimassa vaan ihan sillä hetkellä kun ne suusta (tai näppiksestä) tulevat ulos? :D Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
jazzmies 26.10.2011 19:10:33 | |
---|
Mikael: Voiks tästä siis päätellä että nää sun totuudet on voimassa vaan ihan sillä hetkellä kun ne suusta (tai näppiksestä) tulevat ulos? :D Kyllä näin voidaan sanoa! Totuuteni on aina nyt ja olen aina liikkeessä kohti jotakin ennalta-arvaamatonta. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
marktark 26.10.2011 20:11:14 (muokattu 26.10.2011 20:26:51) | |
---|
Tärkein on aina nyt. Päästä irti menneestä - se on mahdollista joka hetki - ja valmistaudu kohtaamaan tulevaisuus aina uutena, sillä sitähän se on. Toki toisinkin tehden saatat pysyä elossa ja viriilinä. EDIT. Ai niin : jos kirjaimellisesti luen tuon otsikon, niin Gadd. Mut kun sitten ne pioneerityön tehneet (Al Jackson Jr., Hal Blaine jne) jää mainitsematta. Hämmästelen myös mainitsemattomia (tosin gallupin "matto" voi olla hyvinkin suppea) kuten vaikkapa Cobham (ne 60-luvun groovet, ei pelkästään ne spectrumit), John Robinson, Jim "mitävaan" Keltner, Jazzit eli Morello, Elvin Jones jne. Parasta tossa ei kysytä, mut mä haluisin osata soittaa niinku Keltner - mitä vaan. EDITEDIT. markkuliini : sitä kepillä silmään, joka vanhoja kaivelee :) Play that song. |