![]() 12.03.2006 23:29:53 | |
---|---|
Minun mielipiteeni on aivan yhtä oikea kuin sinunkin, vaikka se miten paljon eroaisi näkemyksistäsi. En yhtään ihmettele, että olet koko soittajanurasi kituuttanut ilman bändiä. Toisaalta oikeassahan sä varmaan siinäkin olet. Mitä sillä bändikokemuksella tässä rumpuskenessä tekeekään. Turhaan vaan ovat muut tiellä omaa ilmaisua rajoittamassa. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm | |
![]() 12.03.2006 23:32:36 (muokattu 12.03.2006 23:33:33) | |
En yhtään ihmettele, että olet koko soittajanurasi kituuttanut ilman bändiä. Toisaalta oikeassahan sä varmaan siinäkin olet. Mitä sillä bändikokemuksella tässä rumpuskenessä tekeekään. Turhaan vaan ovat muut tiellä omaa ilmaisua rajoittamassa. Olisiko vaikka nuoren ikäni ansiosta, samanikäisiä soittajia tunnen kaupungista tasan kaksi? Huom. Minä en ole alkanut teilaamaan yhtään kenenkään mielipidettä tai menemään henkilökohtaisuuksiin millään tasolla, olen ilmaissut mielipiteeni Taman pedaaleista, josta vanhat parrat ovat vetäneet herneet nenään oikeen toden teolla. Minä en kertakaikkiaan ymmärrä miten jotkut onnistuvat vetämään henkilökohtaisuudet peliin kun joku tuo mielipiteen esille pedaalista. Ihan sama kuinka kokenut rumpali olet, ihan sama miten paljon tiedät rummuista sun muista kamoista, mutta minulta ei heru tippaakaan kunnioitusta kaverille jolla ei ole minkään näköistä kunnioitusta muiden ihmisten mielipiteitä kohtaan. | |
![]() 12.03.2006 23:36:59 | |
Oho, täällähän on väittelyn poikasta. No aiheeseen elikkäs sinulle setin hankkijalle. Mites jos sitten rauhassa kattelisit käytettyjä tai sitten jos uudet pitää saada, niin hommaat esimerkiksi jonkun shell packin ja pikkuhiljaa lisäilet roinaa siihen? Mikäs kiire tässä on valmiissa maailmassa? Niinpä.. | |
![]() 12.03.2006 23:38:02 | |
Ihan sama kuinka kokenut rumpali olet, ihan sama miten paljon tiedät rummuista sun muista kamoista, mutta minulta ei heru tippaakaan kunnioitusta kaverille jolla ei ole minkään näköistä kunnioitusta muiden ihmisten mielipiteitä kohtaan. Sinun kannattaisi kerätä oikeaa kokemusta kamoista, ennen kuin heittelet noita "Millenium"-mutuja. Muutenkin nuo vertaukset "Carlock on varmaan 40v." ja sen takia joku 14v. on parempi. Sinä saat varmaan ikäalennusta teidän kylän bensiksellä, mutta mailma ei ihan niin makaa. Kokemus ja näkemys kulkevat usein yhtä matkaa. Kyllä sinäkin sen vielä tulet näkemään. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm | |
![]() 12.03.2006 23:41:45 (muokattu 12.03.2006 23:42:36) | |
Sinun kannattaisi kerätä oikeaa kokemusta kamoista, ennen kuin heittelet noita "Millenium"-mutuja. Muutenkin nuo vertaukset "Carlock on varmaan 40v." ja sen takia joku 14v. on parempi. Sinä saat varmaan ikäalennusta teidän kylän bensiksellä, mutta mailma ei ihan niin makaa. Kokemus ja näkemys kulkevat usein yhtä matkaa. Kyllä sinäkin sen vielä tulet näkemään. Olet tainnut ymmärtää mm. tuon postauksen täysin väärin. "Millenium" mutu oli rinnastus siihen, että mielestäni Taman pedaalit ovat tuntumaltaan todella huonoja, verraten vaikkapa Pearlin pedaaleihin. Ok? Tässä jotain ongelmaa? Carlock on varmaan 40v, eli soittokokemusta pitäisi kaverilla olla miljoonasti enemmän kuin tällä 14v penskalla. Silti tämä penska onnistui niihin muutamaan minuuttiin jonka soitti, sisällyttämään taidokkaampaa soittoa, huomattavan määrän erilaisia rytmejä, kikkailua blockien kanssa, nopeaa rymistelyä jne, kun taas Carlockin sooloa en jaksanut edes katsoa loppuun sen puuduttavuuden ansiosta. Heitto ei liittynyt millään tavalla siihen että Carlock on 40 joten penska on pakosti parempi. Sulla on erikoinen tapa tulkita postauksia, varmista mieluummin ennen kun avaudut. Kokemus ja näkemys kulkevat usein yhtä matkaa. Tuo on totta. Harmi että monet eivät vaan osaa tuoda näkemyksiään esille toista loukkaamatta. | |
![]() 12.03.2006 23:43:29 | |
Ihan sama kuinka kokenut rumpali olet, ihan sama miten paljon tiedät rummuista sun muista kamoista, mutta minulta ei heru tippaakaan kunnioitusta kaverille jolla ei ole minkään näköistä kunnioitusta muiden ihmisten mielipiteitä kohtaan. Luuletko sä tosissaan, että tällä lauseella : "Totta, mutta sen pedaalinkin pieksee kyllä vaikka Millenium, ylivoimaisesti." sun mielipiteitä kunnioitetaan? Me kyllä tiedämme Millenium - "laadun". Tuo väite osoittaa vain täydellisen tietämättömyytesi asiasta. Jos kerrot mielipiteesi, älä heitä sitä "ilmaan". Perustele se, niin ansaitset kunnioituksen. 2`n 4 | |
![]() 12.03.2006 23:46:17 | |
Luuletko sä tosissaan, että tällä lauseella : "Totta, mutta sen pedaalinkin pieksee kyllä vaikka Millenium, ylivoimaisesti." sun mielipiteitä kunnioitetaan? Me kyllä tiedämme Millenium - "laadun". Tuo väite osoittaa vain täydellisen tietämättömyytesi asiasta. Jos kerrot mielipiteesi, älä heitä sitä "ilmaan". Perustele se, niin ansaitset kunnioituksen. Minähän perustelin? Taman pedaaleiden tuntuma on minusta jotain aivan kauheaa. Eikö se ole perustelu? Laatu on toinen juttu, kyllähän Tama kestää. Siitä en sanonut mitään. Toisilla vaan tuntuu olevan tarve tulkita vertaukset juuri niinkuin ne itse haluaa, minä olen puhunut pelkästään tuntumasta, laatu on toinen juttu. | |
![]() 12.03.2006 23:49:22 | |
Minähän perustelin? Taman pedaaleiden tuntuma on minusta jotain aivan kauheaa. Eikö se ole perustelu? Laatu on toinen juttu, kyllähän Tama kestää. Siitä en sanonut mitään. Toisilla vaan tuntuu olevan tarve tulkita vertaukset juuri niinkuin ne itse haluaa, minä olen puhunut pelkästään tuntumasta, laatu on toinen juttu. Laitetaan nyt ihan muistin virkistämiseksi koko sinun löpinä : Totta, mutta sen pedaalinkin pieksee kyllä vaikka Millenium, ylivoimaisesti. Tamalla ei tunnu hyvän pedaalin ainekset olevan kohdallaan. Mutta sehän on mieltymyskysymys, minun jalalleni ne ei sovi ollenkaan. Missä tuossa on perustelut? Heitto aineksista ei ole sellainen. 2`n 4 | |
![]() 12.03.2006 23:58:38 (muokattu 12.03.2006 23:59:21) | |
Tuossa ei ole, mutta heti seuraavassa viestissä olen todennut sen tuntuman olevan mielestäni kauhea. E: Ja sinällään "minun jalalleni ne eivät sovi ollenkaan" riittää perusteluksi. | |
![]() 13.03.2006 00:10:15 | |
Tuossa ei ole, mutta heti seuraavassa viestissä olen todennut sen tuntuman olevan mielestäni kauhea. Tuo on mielipide. Kuulehan nyt, täällä yritetään antaa hyviä neuvoja aloitteleville veljille. Kaikenlaiset epämääräiset viittaukset Millenium - scheisseen tuomitaan ja tullaan vastaisuudessakin tuomitsemaan ankarasti. Tuollaiset heitot vesittävät koko tämän palstan perusidean. Jos sinulla ei ole antaa perusteltua näkemystä esitettyyn kysymykseen, niin älä vastaa ollenkaan. Yksikin moottorisaha on liikaa. 2`n 4 | |
![]() 13.03.2006 07:26:34 | |
Silti tämä penska onnistui niihin muutamaan minuuttiin jonka soitti, sisällyttämään taidokkaampaa soittoa, huomattavan määrän erilaisia rytmejä, kikkailua blockien kanssa, nopeaa rymistelyä jne, Tuossa mainitussa ketjussa oli Keithin toinenkin soolo pelkkiin harjoituspadeihin. Väitän, että Keith on musikaalisempi. Sinut hämäsi nopeus ja kaman määrä. Keith on niitä jätkiä, jotka svengaavat vaikka puupenaalilla. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm | |
![]() 13.03.2006 15:08:49 | |
Katsotaan ne Keithin molemmat klipit tänään. Ehkä siitä saa enemmän irti kun on mieli virkeä. Pahoitteluni Millenium mutusta. Menettelin typerästi rinnastaen sinällään laadukkaan tuotteen tuollaiseen paskaan. Pakko kuitenkin sanoa että minä en eilisillan tiimellyksessä ollut ainoa typerästi käyttäytyjä. Yritän pitäytyä (mielipide)postauksissani vastedes asialinjalla. Ugh. | |
![]() 14.03.2006 22:48:11 | |
Joo hyvin se metallicanki rumpali on aina (jos ei oteta ensimmäisiä rumpuja) on pärjänny taman seteillä.... itekki soita n TAMAn rummuila. ne on parraat. Mutta taitaa pojjaaat, käydä niin että minä hankin nuo Sonor Force 3005, vaikka Ulrichin Larssi niillä TAMA:loilla soitteleepikin. Mistähän mahtaa muuten johtua että tuo Metallican surullisen kuuluisa rumpali(josta en ollut kuullut ennen näillä foorumeilla vierailua) aina vedetään(ainakin kerran) keskusteluun mukaan tällä muusikoiden netin rumpu palstalla.... | |
![]() 15.03.2006 09:52:06 | |
Mutta taitaa pojjaaat, käydä niin että minä hankin nuo Sonor Force 3005, vaikka Ulrichin Larssi niillä TAMA:loilla soitteleepikin. Mistähän mahtaa muuten johtua että tuo Metallican surullisen kuuluisa rumpali(josta en ollut kuullut ennen näillä foorumeilla vierailua) aina vedetään(ainakin kerran) keskusteluun mukaan tällä muusikoiden netin rumpu palstalla.... Lars on yleisin huono vitsi täällä. 2`n 4 | |
![]() 15.03.2006 10:37:00 | |
Lars on yleisin huono vitsi täällä. Metallica on hirmuisen monille rumpalinaluille se juttu, joka sai innostumaan musiikista ja rumpujensoitosta. Sen tahdissa on rumpujensoitto aloitettu ja bändiä on diggailtu. Sitten joku kertoo, että Lars on oikeasti melkoisen keskinkertainen rumpali. Se suututtaa. Tamaa ja Sonoria tässä taas vertaillaan. Superstarit ja Force 3005 ovat hintaisekseen hyvät rummut. Jos Larsin esimerkki saa valitsemaan Tamat, niin silloin Lars ja Tama ovat onnistuneet siinä, mitä ovat yhteistyöllänsä hakeneetkin: myyntiä Tamalle. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm | |
![]() 21.03.2006 10:35:09 | |
Pearl Export: On muuten tunnustettava, että ei toimikaan. Huomasin nimittäin että 10" tomi ei pidä virettä ollenkaan. Otin vanteet pois ja laitoin lasilevyn päälle ja huomasin et ylävanne mihin i.s.s. tulee on ihan viturallaan. Voisiko se I.S.S. vääntää sen vanteen? mikä iss? | |
![]() 21.03.2006 10:40:34 | |
mikä iss? ISS on Pearlin kehittämä tomiripustin. Täydellisen idioottimainen innovaatio. Toimii joillakin kalvoilla, mutta ei kaikilla ( esim. Evans ). Pullauttaa kalvon epävireeseen ja vääntää vanteet kieroiksi ( jos vähänkään liikaa kiristää ). 2`n 4 | |
![]() 21.03.2006 16:51:01 | |
ISS on Pearlin kehittämä tomiripustin. Täydellisen idioottimainen innovaatio. Toimii joillakin kalvoilla, mutta ei kaikilla ( esim. Evans ). Pullauttaa kalvon epävireeseen ja vääntää vanteet kieroiksi ( jos vähänkään liikaa kiristää ). Mulla on I.S.S ja tomeissa on evansit, mutta vielä ei oo pullautellu mitään!=) | |
![]() 21.03.2006 19:13:12 | |
Mulla on I.S.S ja tomeissa on evansit, mutta vielä ei oo pullautellu mitään!=) Sepä hyvä. Kaikki eivät ole yhtä onnekkaita. 2`n 4 | |
![]() 02.04.2006 14:58:27 (muokattu 09.04.2006 16:03:07) | |
Laitan nyt tännekin syvällisempää pohdiskelua: Minulla on siis tämä setti, mutta vain pykälää vanhempi malli: http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … mp;pid=6338&mgid=4&sgid=285 Käytännössä setti on sama kuin uudempi, ainoa uudistus on ilmeisesti badge. Basarin kokoon olen todella tyytyväinen, jämäkkä ääni löytyy vakiokalvoilla ilman demppausta. Vakio lyöntikalvo onkin jokninmoinen PS3 kopio, onnistunut kalvo. Soivempaa sointia en ole kokeillut, mutta uskon sen löytyvän kalvojenvaihdolla. Tomeissa on hyvä sointi vakiokalvoillakin, vire vaan tuppaa laskemaan ajan mittaan, ehkä nopeammin kuin muissa pöntöissä. Tätä pidetään tosin Premierin ominaisuutena ja ei häiritse ainakaan minua. Usein keikkailevalle tämä voi kuitenkin olla ongelma. Snare on setin heikoin lenkki, mutta ajaa kuitenkin asiansa. Kalvon vaihto tehdaskalvosta Remo Ambassador CS:ään paransi saundia huomattavasti. Snarea saa virittää, jotta siitä saa hyvän saundin, nykyisellä vireellä en tarvitse demppiä ollenkaan. Kokeilemalla löytää. Hardwaressa ei ole valittamista. Symbaalitelineiden sisäänmenevä puomi on kätevä. Symbaalitelineiden mukana tulee myös päällimmäisen huovan päälle metallilevyt, jotka kannattaa heittää pois. Näin symbaalit pääsevät heilumaan vapaasti. Haikkatelineessä ei ole moitittavaa, yläpelti palautuu hyvin ja pysyy paikallaan. Basarinpedaali on peruspeli, kyllä sillä soittaa. Itse kuitenkin vaihdoin tupliin, joten en enää käytä sitä. Vanteet ovat prässätyt, aika ohuet. Plussat ja miinukset: +hyvä basari +hyvät tomit +tukeva hardware +vakiokalvot verrattuna moniin muihin halvempiin setteihin +ulkonäkö +hinta-laatusuhde -snaren soinnin saaminen mieluiseksi säätämisen takana -tomien vireen laskeminen -ohuet vanteet (makuasia) Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)