kampela 02.08.2005 10:33:03 | |
---|
Varmasti myös käytetyt on hyviä. Tosin takuu puuttuu. Kapulakielellä. Sit ku se hajoo viikon sisällä ostopäivästä, sillä ei sitten oo takuuta. Ite oon haikat ostanu käytettynä, jo pitkään ovat kestäneet. Mun mielestä pellin reunat ei kyllä oo ainoa paikka mistä sitä peltiä voi tarkastella varmistaakseen hyvän ostoksen. Kovassa soitossa metallikin väsyy, eikä se minusta tarkota sitä, että sitä pitäisi reunoihin hakata. www.endofyou.net |
rm_wispila 02.08.2005 11:13:56 | |
---|
Ittellä on vanhat Zildjianit (haitsu, ride, crash) kestäneet yli 20v, ja olivat jo ostettaessa käytetyt. Sen sijaan kaikki uudet (settien kylkiäishimmelit) ovat särki ja halki ... (Merkistä ei ole kiinni, vaan laadusta) Asiaan saattaa olla myös osasyynä alkuaikojen lievä asennevamma, niitä kylkiäislättyjä kai tuli sitten "piiskattua", kun yritti oikein kovaa äijää esittää, mutta kovalla hinnalla hankittuja pellejä soitti enämpi "kunnioituksella". Hiekkapaperi on muuten aika karu väline peltien hoidossa... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
hollmi-5 02.08.2005 13:26:48 | |
---|
Jos "hiekkapaperi" on karkeutta 360-1000, niin se on aika sileää. Numerointi tulee hiomarakeiden määrästä neliösenttimetrille. Mika Hollström |
HeavyMachinery 02.08.2005 14:37:49 | |
---|
Jos "hiekkapaperi" on karkeutta 360-1000, niin se on aika sileää. Numerointi tulee hiomarakeiden määrästä neliösenttimetrille. 360-1000 on karkeaa ja naarmuttaa. 1500-25000 on jo sileää. Minä tiedän - siis pelkään ! |
hollmi-5 02.08.2005 14:49:03 | |
---|
Mika Hollström |
dictatorsh*t 02.08.2005 14:55:17 | |
---|
|
rm_wispila 02.08.2005 15:47:32 | |
---|
Abralonia löytyy em. sivuilta karkeudella 4000 ... Toimiiko hiekkapaperi silti pellin fiksauksessa? Sehän poistaa muun töhnän ohella myös itse metallia, eli ohentaa. Jos taas pellissä on mutkia reunassa, ei sitä kai hiomalla saa korjattua, "aallonharja" kun puhkeaa ennenkuin reuna on suora. Halkeama taas on kokonaan läpi pystysuunnassa, eli sitäkään ei hiomalla pysty poistamaan, ellei sitten hio tuumakokoa pienemmäksi. Jäi siis edelleen epäselväksi, miten hiekkapaperista voi olla hyötyä symbaalihuollossa. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Bobana 02.08.2005 16:06:30 | |
---|
No joo. Tuli vähän iso skaala mutta jo 360:llä voi homman alottaa ja taasen hienommalla kun 1000:lla hinkkaaminen on turhaa ja menee vaan hyvää soittoaikaa hukkaan. 1000 paperi on vesihiomapaperia ja sillä voi jo melkeen pyyhkiä persettänsä. 360 ei ole liian karkeeta jos silotellaan isompia vekkejä. Ja tietyst santapaperin jäljet kiillotetaan sillä teräsvillalla jälkeenpäin. Näin on tehty jo vuoskaudet ja toimii. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Bobana 02.08.2005 16:19:47 (muokattu 02.08.2005 16:21:07) | |
---|
Toimiiko hiekkapaperi silti pellin fiksauksessa? Sehän poistaa muun töhnän ohella myös itse metallia, eli ohentaa. Siis santapaperia käytetään ainoastaan reunojen fiksaukseen. Ei sitä peltiä päältä kannata hioskella, herran jestas sentään...!! Pääsääntöisesti lähes aina halkeemat lähtee reunaan tulleesta pienestä naarmusta kun niitä peltejä aina säilytetään kyljellään betonilattialla... No, en kyllä minä ainakaan... Jos taas pellissä on mutkia reunassa, ei sitä kai hiomalla saa korjattua, "aallonharja" kun puhkeaa ennenkuin reuna on suora. Aallonharjat voi varovasti takoa suoraksi. Ruuvipenkkiin n. 2cm x 2cm halkaisijaltaan oleva, n. 10cm pitkä puukeppi kiinni ja vääntynyt kohta siihen päälle. Sitten vaan toinen puukeppi siihen päälle ja naputellaan varovasti. Tämä toimenpide vaatii kyllä kaveria pitelemään pellistä kiinni jottei tule soittimen sijasta tinakippoa... Näin on myös tehty iät ja ajat. Jälki täysin virheetöntä ja sointi entisellään. Halkeama taas on kokonaan läpi pystysuunnassa, eli sitäkään ei hiomalla pysty poistamaan, ellei sitten hio tuumakokoa pienemmäksi. Jäi siis edelleen epäselväksi, miten hiekkapaperista voi olla hyötyä symbaalihuollossa. Käytä haku-toimintoa symbaalin korjauksesta. En jaksa enää kirjottaa koko litaniaa uudestaan. N. 1-2 cm halkeamat on hiomalla korjattavissa mutta yli sen, niin on lätty kyllä entinen. Ja ikinä ei ole tarvinnut tuumakokoa pienemmäksi hioa... Sex, choppers and rock´n roll!!! |
HeavyMachinery 02.08.2005 16:27:10 | |
---|
Onkohan sulla nollat perässä liikaa? En ole ikinä nähnyt sileämpää, kuin 2000 ja haullakin löysin sileimmäksi 2500: http://www.mirka.com/ecowet_metal?m … BA-5921-4001-BE3C-C415E6D7C8C0& Kyllä niitä löytyy aina 40 000 asti. Toki ei mirkalta saa kuin 2000. Jotkut jotka tekee helmiäs upotuksia kitaraan hioo eben otelaudan tuonne 20000 asti, pinta on kuin peili. Itse olen korjailut CD levyjä samalla tavalla saa naarmut pois. Ei sen rakenne 10000 jälkeen ole enää kuin paperi se on enemmänkin kuin kangas. Nahkaahan on iät ajat käytetty hienoon hiontaan. Minä tiedän - siis pelkään ! |
hollmi-5 02.08.2005 17:16:31 | |
---|
Itse käytän puuvillakangasta ja erilaisia vahoja jo tuon 2000 paperin jälkeen. Toki voin kuvitella kiillotushommiin tuota oikein sileää hiomapaperia. Mika Hollström |
Jemo 03.08.2005 01:43:00 | |
---|
Abralonia löytyy em. sivuilta karkeudella 4000 ... Oon suht'varma että meidän koulun saniteettiyksiköissä olevat pienet valkoiset rullat on jossain kahden ja puolensadan paikkeilla. Kerran muistelisin nähneeni talkkarin ruopineen rännistä ruostetta sellaisella! -Kamikaze Kettunen Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli |
HeavyMachinery 03.08.2005 11:57:14 | |
---|
Oon suht'varma että meidän koulun saniteettiyksiköissä olevat pienet valkoiset rullat on jossain kahden ja puolensadan paikkeilla. Kerran muistelisin nähneeni talkkarin ruopineen rännistä ruostetta sellaisella! -Kamikaze Kettunen Venäläinen vessapaperi on jotain luokkaa 100, mars paskalle ja perse verille. Minä tiedän - siis pelkään ! |
kampela 03.08.2005 12:08:58 | |
---|
Venäläinen vessapaperi on jotain luokkaa 100, mars paskalle ja perse verille. Ja ku perse on pyyhitty ni annetaan kaverille. www.endofyou.net |
Aegis 05.08.2005 15:58:26 | |
---|
Olisi pitänyt tämäkin topikki lukea aikaisemmin. Meni yhdet hyvät Zildjianit sivu suun kun ei uskaltanut ostaa. Voi kusihelvetti. Miulle saa crashin myydä, semmoisen missään diskanttia ja rähinää niin että tietää. Ei mitään Rudeja ym. paistinpannuja vaan ihan symbaaleja kuitenkin. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
vapauskauppias 05.08.2005 16:04:01 | |
---|
Miulle saa crashin myydä, semmoisen missään diskanttia ja rähinää niin että tietää. Ei mitään Rudeja ym. paistinpannuja vaan ihan symbaaleja kuitenkin. Katsopas tuo ensimmäinen sivu. :) |
Aegis 05.08.2005 16:44:15 | |
---|
Katsopas tuo ensimmäinen sivu. :) Muistaakseni oon joskus kyseisellä pellillä soitellutkin muttei oikein ole sitä mitä haen. Ellei sitten ole oikein tosi edullinen. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |