Aihe: hyvä vs. huono päivä
1 2
Bacchus
18.07.2005 13:16:10
Ongelma on varmasti todella yleinen. Itse yleensä tiedän jo treeneihin mennessä suurin piirtein mitä tuleman pitää. Soittokavereille voi sanoa, että tänään meni aamulla mehu väärään kurkkuun, jotta...

Saakeli, tiivistit kirjoitukseesi omatkin ajatukseni täydellisesti. Ja muutenkin hyviä pointteja, +.
Jag är en hund
jazzmies
18.07.2005 22:52:42
Pro-miehestä tuntuu älyttömän pahalta, jos ei soitto suju haluamalla tavalla. Eli ei saa soitettua ulos sitä, mitä kuulee pään sisällä. Huono soittokunto on omaa laiskuutta. Soitan säännöllisesti huonoja keikkoja, ja aina tuolloin en ole lämmitellyt tarpeeksi tai soittanut edellisinä päivinä. Tarpeeksi lämmittely on tapauksessani noin tunti yhteensä upstrokeja, fullstrokeja ja paradiddleja. Jos en ole päässyt lämmittelemään jalkoja kunnolla, jää tuplapedaali pajalle.
hollmi-5
18.07.2005 23:50:54
Tarpeeksi lämmittely on tapauksessani noin tunti yhteensä upstrokeja, fullstrokeja ja paradiddleja. Jos en ole päässyt lämmittelemään jalkoja kunnolla, jää tuplapedaali pajalle. Taisit juksata?
Mika Hollström
Simbe
19.07.2005 06:44:09
Taisit juksata?

Ehei? Eikös se niin ole, että iän myötä lämmittelyn tärkeys vain korostuu? Siihen en ota kantaa, että johtuuko se ukkoutumisesta (rappeutumisesta) vai itsekritiikin kasvusta.

Liikunnanopettajana varmaan osaat heittää pätevän arvion lihaksiston ja hermoston ikärappeumasta? Tietysti yletön viinankäyttökin liuottaa hermosoluja tehokkaasti, eivätkä nämä uusiudu, ainakaan vauhdilla. TJEU Ozzy O.

Upstroket ja fullstroket ovat varsin tehokkaita lämmittelyyn. Ne ovat vain niitä harjoituksia, joita tarvitsisi aina tehdä, mutta ei koskaan viitsisi.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä Yamaha 8000 rummut in "Mellow Yellow"
jazzmies
19.07.2005 11:09:04
Taisit juksata?

En! Kun valmistuin maikaksi vuonna 2000 harjoitellut mitään kolmeen ja puoleen vuoteen, ja sen kyllä kuuli valitettavasti muutkin kuin minä itse. Viimeiset pari vuotta on ollut soittoni renessanssia. Tuplapedaali oli mieletön hankinta: pikku pilkkeellä Moskovan suuri sirkus.
hollmi-5
19.07.2005 11:18:50
Aha. Tuplapedaali oli se, jota ihmettelin. Samoin toki tunnin lämmittelyä pidän aika pitkänä. Miten lämmittelette jalat?
Mika Hollström
Bacchus
19.07.2005 12:02:43 (muokattu 19.07.2005 12:03:25)
Aha. Tuplapedaali oli se, jota ihmettelin. Samoin toki tunnin lämmittelyä pidän aika pitkänä. Miten lämmittelette jalat?

Pohkeet+reidet venymään perusvenytysliikkeillä; kyykkyjä ylös alas ja puoleenväliin välillä pysäyttäen ja jännityksen säilyttäen ja sitten esim. polvet rintaan-hyppyjä.

Hoho, tulipas selkeetä tekstiä. Koittakaa saada jotain tolkkua.
Jag är en hund
arse
19.07.2005 12:47:34

Hyvää rumpalia/ammattilaista ei tunnista siitä kuinka hyvin se parhaimmillaan soittaa, vaan siitä että se huonoimpanakin päivänä soittaa ns. oolrait. Muistaakseni Billy Wardin viisaus, ja mielestäni erittäin totta.

JUST näin.

Lämmitellä kannattaa, joskin parasta lämmittelyä ovat kunnon yöunet.
el maraquero
Stereophile
19.07.2005 17:04:07 (muokattu 19.07.2005 17:04:20)

Ongelma on varmasti todella yleinen. Itse yleensä tiedän jo treeneihin mennessä suurin piirtein mitä tuleman pitää...

...Ugh.

Juuri näin. (+)
En ole puolesta enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin.
ruuhkis
20.07.2005 23:09:52
Voih hyvän ja huonon päivän ero on joskus niiiiin selvä. Kaikki em. oireet löytyvät, mutta olen onnistunut paikantamaan syitä siihen kuinka se huono soittopäivä oikein syntyy. Aineksiksi tarvitaan n. 5 kpl hyvää treenikertaa, rutkasti luottoa siihen kuinka oikeasti on todella hyvä soittamaan ja muiden kehutkaan eivät tee pahaa. Noh meneppä sitten tälläisellä fiiliksellä setin taakse lyö viisi iskua (joista 2ohi ja 3sormille) siinä kaikki mitä minä tarvitsen, sitten lentävät kepit.
Eli lyhyesti:
Onnistumisen tunne-->Kustapäähän+pikkumoka=pahapäivä

Väsymykset ja muut ovatkin sitten aivan normaaleja ja ymmärrettäviä asioita.

Mutta toisaalta jätäppä tuo moka tekemättä ja ole hyvin nukkunut niin avot soitat vaikka vuoden putkeen hyvin :D
zily
21.07.2005 09:37:59
Mulla soitto alkaa todella hyvin toimimaan (siis niin hyvin kuin se yleensä voi toimia:)) vasta kun on soittanut tai lämmitellyt n. tunnin. Sen jälkeen pitää vartin tauon, niin johan kädet ja jalat toimii mahtavasti. Pitää vaan ottaa rauhallisesti... ja tietää sen hetkiset rajansa...
zily
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)