Aihe: Yamaha - ei pamaha..
1 2 3 4 5 6 7
Niskamies
30.06.2005 20:20:00
Remo Ambassadorit löytyy kummastakin. Beechissä on basarikalvona Pin Stripe ja Oakeissa alkuperäinen. Vaikka koulussa ollaankin niin konservatoriossa pidetään seteistä vähän parempaa huolta kuin missään yläasteissa...

Noniin, siinä olikin syy huonoon saundiin: Remot.

No ei, vakavasti jos puhutaan niin Oakit ja Beechit kuulostavat ensiasennuskalvoiltakin todella hyviltä.
Virallisesti semi-pro!
toba
30.06.2005 20:26:32

No siinä on varsinainen neropatti. Mikäs siinä sitten on ettei näitä kannata ostaa? Niin paskoja? vai johtuuko se siitä ettei tule EDES virveliä eikä EDES ständejä?

Kuinka monessa high-end shell-setissä tulee virppa ja telineet?.

No on siinä varsinainen neropatti. Jos niitä ei kannata ostaa niin niitä ei kannata ostaa. Vitusti paremman diilin saat varmasti myös jostain muualta. PISTE!
Nolte
30.06.2005 20:37:04
No on siinä varsinainen neropatti. Jos niitä ei kannata ostaa niin niitä ei kannata ostaa. Vitusti paremman diilin saat varmasti myös jostain muualta. PISTE!

Niinnojoo, kun noin analyyttisesti kerran perustelit asian, niin eihän siinä sitten mitään. Selvä juttu.

;-)
En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...?
Outkast
30.06.2005 20:55:48 (muokattu 30.06.2005 20:58:47)
Noniin, siinä olikin syy huonoon saundiin: Remot.

No ei, vakavasti jos puhutaan niin Oakit ja Beechit kuulostavat ensiasennuskalvoiltakin todella hyviltä.

Mitä jos oikeasti olisit välillä hiljaa, basisti. Ja nuo yamahan alkuperäiskalvot on ihan liian keskiverrot ollakseen hyvät, nimim. ostin juuri MapleCustomit.

(hymiö lohdutuksesksi)

:)
"It's easy to play blues, but it's hard to feel it" - Jimi Hendrix
Niskamies
30.06.2005 21:26:28 (muokattu 30.06.2005 21:27:26)
Mitä jos oikeasti olisit välillä hiljaa, basisti. Ja nuo yamahan alkuperäiskalvot on ihan liian keskiverrot ollakseen hyvät, nimim. ostin juuri MapleCustomit.

(hymiö lohdutuksesksi)

:)

Eikös ne ihan clear ambassadorit ole?

Jokatapauksessa, me testailtiin F-musiikissa rumpuja kerran. Oakit ensiasennuskalvoilla, Beechit coated ambassadoreilla, RC:t coated ambassadoreilla, Ayottet coated ambassadoreilla, MC:t tehdaskalvoilla. Jos noista olisi pakko valita voittaja (kaikki olivat saakelin hyviä) niin se olisi joko RC tai BC.

nimim. ostin juuri MapleCustomit

Mun ei tartte, mulla on Starclassicit:-) Toisen bändin treeniksellä on Starclassic Maplet, toisenbändin rumpalilla on MCA:t. Kaikki ovat saakelin hyviä.
Virallisesti semi-pro!
ddrum54
30.06.2005 21:41:04

Mä kävin tänään ähvällä ja mun mielestä ne Oak Customit on aivan mielettömän hienot rummut. Upean ulkonäön lisäksi niissä on tosi hieno soundi. Huono diili tai ei, mutta jos mulla olisi setin tarvetta, niin ne Oakit lähtis aika herkästi mukaan.
2`n 4
zily
01.07.2005 09:41:11
Yksi sana: kalvot.

Toinen sana: VIRE
zily
Simbe
01.07.2005 12:38:46
Yksi sana: kalvot.

Toinen sana: VIRE

Kolmas sana:
Soittohuone ja setin paikka sen sisällä.

Yamahoissa on havaittavissa hieman sellaista, että paras soundi tulee yleisölle ja rumpalille jäävä soundi jää hiukan ohueksi. Se soundi ei ole silloin soittajalle niin "helppo".

Tämäkin riippuu tietysti valtavasti tilasta. Maple Absolute sarjan ohuempi runko taas kuulostaa hyvinkin täyteläiseltä soittajalle, mutta yleisön kantilta en ole varma. Pidän perinteisistä malleista enemmän.

Ehdottomasti parhaan kuuloinen basari, mitä olen koskaan soittanut on Yamahan perinteinen paksurunkoinen Maple Custom basari. Uskomaton soundi ihan perus kirkkaalla ambassadorilla. Kyllä RC:kin jysähtää, nyt niissä on EQ4 ja remon valkoiset falam slamit. Toimii kivasti.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä Yamaha 8000 rummut in "Mellow Yellow"
HeavyMachinery
01.07.2005 17:00:32

no nii on joo kyllä kait....

Perhana kertokaa nyt miten se vanha hierakia menee 9000 vissiin paras ? (paitsi jos ne on sinapin keltaiset)
Minä tiedän - siis pelkään !
Stereophile
01.07.2005 18:09:58

no nii on joo kyllä kait....

Perhana kertokaa nyt miten se vanha hierakia menee 9000 vissiin paras ? (paitsi jos ne on sinapin keltaiset)

Kertoisin kyllä, mutta kun en tiedä. Kiinnostaa itseäkin...
Näillä mennään mitä on annettu.
Outkast
01.07.2005 21:11:44 (muokattu 01.07.2005 23:13:19)
Nuthin.
Simbe
01.07.2005 23:54:10 (muokattu 14.02.2006 21:33:48)
(paitsi jos ne on sinapin keltaiset)

Äää, mä en enää leiki teidän kanssa...

Perhana kertokaa nyt miten se vanha hierakia menee 9000 vissiin paras ?
Siis Wanha hierarkia? Maple Custom on nykyään ehdoton lippulaiva, mutta se esiteltiin vasta 90 -luvun taitteen tienoilla.

Enempiä en tiedä tosi vanhoista seteistä ja halvimmista malleista 4000 ja 5000, mutta 7000 settejä tehtiin 70 ja 80-lukujen taitteessa. Niissä runko oli koivu mahonki koivu. Koot standardi syvyiset. Siis 24"x14" jne. Sama runko oli 8000 Tour sarjan setissä, mikä oli toiseksi paras setti 9000 sarjan jälkeen. Standard ja power -syvyisinä niitä tehtiin. Myös Turbo koot tulivat myöhemmin ja samoin vähän paranneltu versio Tourista, Rock Tour Custom. Niissä oli samanlaiset lugit kuin 9000 sarjassa. Uloin koivukerros oli korvattu jollain epoksihartsin tapaisella. Guns'n Roses 90-luvulla feat. Matt Sorum esimerkkinä näistä rummuista, todella kiertuekestävät.

9000 on ollut tuotannossa ainakin vuodesta 1978, USA:ssa myytiin hetken 9000 DA ja (jokin muu kirjainyhdistelmä). Näissä runko muistutti enemmän Tour -sarjaa. Rungoissa mm. kameliapuuta. Euroopan markkinoilla (kai) aina 9000 sarjan rummut ovat olleet täysikoivuisia. Vanhoissa usa-ysitonnisissa lugit olivat erilliset ja läskimmät, kuin 8000/Beech Custom tyylin. Ei siis koivu-9000 high tension mallia.

Recording Custom -nimen lanseeraamisen yhteydessä (ca. 1983) värivalikoima muuttui ja samoin sisin koivukerros värjättiin mustaksi, kirsikanpunaiseksi - mikä nyt olikin se uloimman kerroksen viimeistely. Sitä ennen oli tarjolla real wood vaaleaa koivua ja pirteitä värejä, esim keltaista. Nykyään värivalikoimaa on kai vain kahden värin verran, ja Cherry Wood on nykyään ainoa, missä näkyy puun syyt.

Minulla on ollut yksi 7000 setti, basarissa oli metallivanteet, mutta soundit aivan huiput. Lisäksi oli 8000 tuplasetti ja nykyinen 9000 tuplasetti. Kaikissa on havaittavissa se tietty kuivahko Yamahan soundi. Jos tykkää esim. Mike Bordinin tomisoundista, tietää mistä puhun, vaikka en osaa selittääkään.

Jotain 8000 settien äänenlaadusta kertoo sekin, että Cozy Powellin custom setissä oli basareina 26"x20" Tour sarjan kanuunat. Tomit olivat joko koivua tai vaahteraa. Myös Bobby Rondinelli luotti 8000 Turboihin 24"x18" basareilla ollessan Doro Peschin bändissä.

Beech Custom tuli paikkaamaan Tour -sarjan jättämää tyhjiötä Stage Customin ja parempien settien välillä. Mm. Manu Katche oli sitä mieltä, että Beech muistutti paljon Rock Tour Customia. Aiemmin sanomastani poiketen esittely tapahtuikin kai vasta 1997. Valmistus loppui 2003, jolloin Beech Custom Absolute korvasi hiukan heikosti myyneen setin.

Stage Customista en paljoa sano, vanha sarja oli kaiketi sitä 5000 sajan Stage. Perässä ei ollut custom-nimeä, koska siinä ei käytetty ko. lakkapintaa vaan muovipäälystettä.

Absolute sarjan kaikkia puulajeja on saatavina samoissa väreissä, eli täydellisen Customsetin luominen on mahdollista.

Oak Custom on uusin, mutta mielestäni se on laadultaan tasavertainen Recording Customin tai Birch Absoluten kanssa. Maple Customin nostan edelleen korkeimmalle korokkeelle, Maple Custom Absoluten rankkaan omassa arvostuksessani jonnekin Birch Absoluten ja Beech Absoluten väliin, mutta nämä nyt ovat jo makuasioita.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä Yamaha 8000 rummut in "Mellow Yellow"
Outkast
02.07.2005 17:45:46 (muokattu 02.07.2005 17:45:51)
Kiitos vaivannäöstäsi.
Youni
03.07.2005 00:16:16
Hierarkia on siis tällainen Yamahan mielestä. Oikea hierarkia löytyy soittajan/kuuntalijan pään sisältä ja kokemusten mukaan.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
HeavyMachinery
03.07.2005 14:08:33

Äää, mä en enää leiki teidän kanssa....

Heh sait plussan , pieni provosointi tuottaa joskus tulostakin. Kaveri osti tollaiset 4000 yamahat. Rungot on jotain kovaa massa puristetta, mutta soundi on yllättävän hyvä. Basarissa on mukavan jyhkeä soundi eikä tomitkaan soi hassummin.
Minä tiedän - siis pelkään !
toba
03.07.2005 18:50:11

Mä kävin tänään ähvällä ja mun mielestä ne Oak Customit on aivan mielettömän hienot rummut. Upean ulkonäön lisäksi niissä on tosi hieno soundi. Huono diili tai ei, mutta jos mulla olisi setin tarvetta, niin ne Oakit lähtis aika herkästi mukaan.

Sillä hinnalla tomit ja basari? No jos välttämättä ulkonäköön niin saakelisti haluaa satsata jne. Ehkä olen sitten niin idiootti etten erota hyvää ja huonoa soundia / rumpua mutta joku tuossa hinta/laatusuhteessa tökkii mun mielestä niin perkeleesti. Sama se miten se on viimeistelty (jos se vaikka maksaa?). Tärkeintä on että rumpu skulaa ja osat skulaa ja ettei se ole mikään mopo. Skulaamisella tarkoitan siis soundia ja kestävyyttä ja yleensäkkin.

Itsehän päädyn oman toivottavasti viimeisen F-musiikki kokemukseni jälkeen hankkimaan PDP:t Musamaailmasta. Niin paljon parempi, reilumpi ja asiantuntevampi ja mukavampi liike, ainakin omalla sarallaan.
ddrum54
03.07.2005 18:55:32 (muokattu 03.07.2005 19:18:16)
Sillä hinnalla tomit ja basari? No jos välttämättä ulkonäköön niin saakelisti haluaa satsata jne. Ehkä olen sitten niin idiootti etten erota hyvää ja huonoa soundia / rumpua mutta joku tuossa hinta/laatusuhteessa tökkii mun mielestä niin perkeleesti. Sama se miten se on viimeistelty (jos se vaikka maksaa?). Tärkeintä on että rumpu skulaa ja osat skulaa ja ettei se ole mikään mopo. Skulaamisella tarkoitan siis soundia ja kestävyyttä ja yleensäkkin.

Itsehän päädyn oman toivottavasti viimeisen F-musiikki kokemukseni jälkeen hankkimaan PDP:t Musamaailmasta. Niin paljon parempi, reilumpi ja asiantuntevampi ja mukavampi liike, ainakin omalla sarallaan.

Sori, emmä tajunnutkaan, että F - musiikki on niin huono, ettei sen takia...

EDIT: Hinta, mikä mulle kerrottiin oli 1400€, sis. kolme tomia ja basari. Se on mun mielestä kohtuullinen hinta laaturummuista. Se on myös hyvä asia, että näiden laaturumpujen kylkiäisenä ei tyrkytetä mitään kurarautaa.
2`n 4
jankki
04.07.2005 03:30:43

EDIT: Hinta, mikä mulle kerrottiin oli 1400€, sis. kolme tomia ja basari. Se on mun mielestä kohtuullinen hinta laaturummuista. Se on myös hyvä asia, että näiden laaturumpujen kylkiäisenä ei tyrkytetä mitään kurarautaa.

Ei ole kyllä paha hinta tuon luokan rummuista. Siis pro-kannuistahan on kyse.
Show me, don`t tell me.
K.Suninen
04.07.2005 10:48:41
Ittelläni on Stage Custom Advantaget vuosimallia 2001 ja maksoki vaan 999e. En silti oikeen keksi mitään pahaa sanottavaa, muuta ku liian isot rummut mulle. Soundi on hyvä(ehkä Remon Renaissancet kalvoina on auttanu asiaa) ja ne toimii hyvin. Tietysti oon jo haluamassa parempia Yamahoita noitten hyvyydestä huolimatta :)
Ei saa käyttää tuplabedaaleja! ellei ole kolme jalkaa..
toba
04.07.2005 20:47:32

PDP:t saa 1200e ja niissä ei tosiaan tule mitään kurarautaa mukana, kaikenlisäks ihan pro -setti on, jopa virvelikin tulee mukana ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)