Aihe: Suositelkaa halpaa tavaraa
1 2 3 4
Shitmanek
19.06.2005 10:03:23
Onko paljonkin kuumetta? Sitä se sairaus teettää...

Oli reilut 38 astetta. Nyt jo laskenut, joten ei voi sitäkään syyttää tyhmyyksien puhumisesta :P
eleeton
19.06.2005 15:49:49 (muokattu 19.06.2005 15:51:09)
Itseasiassa nuo milleniumin puomistandit on ihan päteviä. Ei yhtään huonompia kuin muutkaan halpisständit eli mukaanlukien niitä ritsoja mitä pearlin ja taman halvoissa seteissä tulee mukana. Voin suositella, on ollu yks ihan ahkerassa keikkakäytössäkin ja edelleen kiinnitykset pitää hyvin, vaikka hölskyy vähän muualta.

Jos thomannilta tilaa niin noita ständejä kannattaa kokeeksi ottaa pari mukaan, ne on ihan päteviä. Eihän ne ikuisuuksia tule kestämään mutta vuosia kuitenkin.

ps. omakuvassa istanbul on kiinni ko. ständissä, näkyy vähän lähemmin kuin thomannin sivuilta.
ja takaisin sorvin ääreen... Lähdön Aika mp3-sivu -- Verkkokauppasi on patentoitu!
AgentUnderMulta
21.06.2005 08:46:01 (muokattu 21.06.2005 08:46:31)
Erittäin hyvä idea, mutta entäpä jos meidän kysymyksen esittäjämme haluaa soittaa jotain musiikkia, joka vaatii tuplapedaalia? Olisi tyhmää tappaa kaikki mielenkiinto hänen soitostaan, jos hän nimenomaan tuota haluaa. Suosittelen muuten heti alkuun hakeutumista ammattitaitoiseen opetukseen. Siellä kuitenkin tulee esille tärkeitä asioita ja opettaja katsoo, että soitat oikealla tekniikalla. Sitten kotona voi paukutella kavereilen kanssa tuplia.

Juuri tätä tarkoitin. Mites vetelet esim. Bodomia tai vastaavaa yhdellä pedaalilla?

Päädyin noiden peltien osalta tähän: http://www.thomann.de/thoiw3_meinl_ … sn=d24a60cdc3f325ddd2a7da80f2f5c136 Symbaalit-FAQissa suositeltiin hyvän hinta-laatu-suhteen puolesta.

Sitten ostan tuon: http://www.thomann.de/thoiw3_meinl_ … sn=d24a60cdc3f325ddd2a7da80f2f5c136 , koska jos tarkoituksena on vetää esim. Northeria, tarvitsen chinaa, se kun on Northerin musiikissa hyvin tärkeässä roolissa.
Remo
21.06.2005 10:52:53
Sitten ostan tuon: http://www.thomann.de/thoiw3_meinl_ ... sn=d24a60cdc3f325ddd2a7da80f2f5c136 , koska jos tarkoituksena on vetää esim. Northeria, tarvitsen chinaa, se kun on Northerin musiikissa hyvin tärkeässä roolissa.

Ääää eikö sitä voi sitte vaikka kompata aluksi vaikka crashiin ja säästää nuo rahat siihen kunnon tuplaan. Pitääkö aina soittaa niinkuin idoli? Eikö sitä voi edes hiukan improvisoida.
O
ToMi88
21.06.2005 11:38:49

Mutta jos kaverilla ei ole aikomustakaan soitella kuin vaan omaksi ilokseen ja hän tarvitsee todella musiikkinsa chinaa ja tuplia, niin eikös ole ihan sama ostaa vähän huonompaakin kamaa. Suosittelen että ostat ton pearlin tupliksen, sitten jos löytyy ihan pikkusen enemmän rahaa, niin ostappa semmonen setti kun Sabian b8. Ne on oikein hyvät pellit, eikä kaliitkaan. Ja siihen sitten tuo meinlin chinapaketti.
miän vain
21.06.2005 13:14:10

Sitten ostan tuon: http://www.thomann.de/thoiw3_meinl_ ... sn=d24a60cdc3f325ddd2a7da80f2f5c136 , koska jos tarkoituksena on vetää esim. Northeria, tarvitsen chinaa, se kun on Northerin musiikissa hyvin tärkeässä roolissa.

Miksi tuollainen? Kiinassa tehdyn chinan saa alle satasella, koosta riippuen reilustikin alle, ja se on ihan oikea pro-pelti. www.woodwinds.fi

Toinen vaihtoehto on köyhän miehen kiinalainen: pieni pelti (saa olla haljennutkin) isomman päällä, ei huopaa välissä. Rähisee treenikäyttöön ihan riittävästi, ständin kireydellä voi säätää kuinka paljon. Huonommatkin pellit kelpaavat tähän.
Millainen viidakon kuningas oikein olet?
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
hgr
21.06.2005 21:53:55
Toisille tuplien soitto ON perusasioita. Se myös vaatii aikaa ja motivaatiota jos haluaa sen homman ottaa haltuun. Itse en osaa vieläkään soittaa tuplia juuri yhtään kun en ole jaksanut treenata sitä.
AgentUnderMulta
23.06.2005 19:01:00 (muokattu 23.06.2005 19:04:03)
Mutta jos kaverilla ei ole aikomustakaan soitella kuin vaan omaksi ilokseen ja hän tarvitsee todella musiikkinsa chinaa ja tuplia, niin eikös ole ihan sama ostaa vähän huonompaakin kamaa. Suosittelen että ostat ton pearlin tupliksen, sitten jos löytyy ihan pikkusen enemmän rahaa, niin ostappa semmonen setti kun Sabian b8. Ne on oikein hyvät pellit, eikä kaliitkaan. Ja siihen sitten tuo meinlin chinapaketti.

Juu, eihän noilla Sabianilla ja Meinlillä ole kuin vissiin 10 €uroa hintaeroa... Mutta kyllä olisi hienomman näköistä jos olisi kaikki uudet pellit samaa merkkiä. Katsellaan nyt, ei ole vielä edes rahaa kasassa, vaan ansaitsen sitä kokoajan lähikioskilla jumittaen kuluttaen vähintään viisi tuntia päivästäni saaden viiden €uron tuntipalkkaa... :/

Toinen vaihtoehto on köyhän miehen kiinalainen: pieni pelti (saa olla haljennutkin) isomman päällä, ei huopaa välissä. Rähisee treenikäyttöön ihan riittävästi, ständin kireydellä voi säätää kuinka paljon. Huonommatkin pellit kelpaavat tähän.

Kaverilla on sellainen, ihan hyvältä kuulostaa, mutta kuitenkin taidan kallistua ihan OIKEAAN vempeleeseen...

Ääää eikö sitä voi sitte vaikka kompata aluksi vaikka crashiin ja säästää nuo rahat siihen kunnon tuplaan. Pitääkö aina soittaa niinkuin idoli? Eikö sitä voi edes hiukan improvisoida.

Ei Northerin biiseissä kompata chinaan, laitetaan vaan väliin sillai ovelasti että se sopii juuri sopivasti biisiin. Et ole edes tainnut kuulla yhtään biisiä kun et moista tiedä, kun kuitenkin lähes joka biisissä on chinaa.
Ja eikös Pearl kuitenkin ole laatumerkki? Musiikkiliikkeessä kun kävin tupla kysymässä niin suositteli ensimmäisenä kyseistä tuplista.
Ja ei Norther se idoli ole, Children of Bodom on (Norther tulee vasta toisena :p). Ja heinäkuussa pääsee viimeinkin näkemään ne LIVENÄ! :)
Jeltz
23.06.2005 20:19:57
Juu, eihän noilla Sabianilla ja Meinlillä ole kuin vissiin 10 €uroa hintaeroa... Mutta kyllä olisi hienomman näköistä jos olisi kaikki uudet pellit samaa merkkiä. Katsellaan nyt, ei ole vielä edes rahaa kasassa, vaan ansaitsen sitä kokoajan lähikioskilla jumittaen kuluttaen vähintään viisi tuntia päivästäni saaden viiden €uron tuntipalkkaa... :/

Ei Northerin biiseissä kompata chinaan, laitetaan vaan väliin sillai ovelasti että se sopii juuri sopivasti biisiin. Et ole edes tainnut kuulla yhtään biisiä kun et moista tiedä, kun kuitenkin lähes joka biisissä on chinaa.
Ja eikös Pearl kuitenkin ole laatumerkki? Musiikkiliikkeessä kun kävin tupla kysymässä niin suositteli ensimmäisenä kyseistä tuplista.
Ja ei Norther se idoli ole, Children of Bodom on (Norther tulee vasta toisena :p). Ja heinäkuussa pääsee viimeinkin näkemään ne LIVENÄ! :)

Ensinnäkin, sillä, että pellit ovat samaa merkkiä, ei ole väliä, kunhan sopivat soundillisesti yhteen. (Taino, ei kai silläkään ole väliä, jos vain kelpaa.) Valitse vaan ne hyväsoundiset pellit.

Toisekseen, suosittelen tosiaan Wuhanin chinan ostamista. Ne ovat halpoja, ja ainakin omasta mielestäni erittäin hyväsoundisia.

Kolmanneksi, laatumerkeillä on myös niitä halvempia malleja. Kyllä tuo Pearl varmasti on kohtuullinen pedaali, mutta itse silti säästäisin johonkin huippupedaaliin, kuten esimerkiksi Pearl Eliminator tai Yamaha DFP9410.

Ja niin, mä näinkin Northerin livenä Sauna Open Airissa jo :).
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
AgentUnderMulta
25.06.2005 17:36:49 (muokattu 25.06.2005 17:38:33)
Ja niin, mä näinkin Northerin livenä Sauna Open Airissa jo :).

Tosiko on? Ehkä miekin mahdollisesti? :D Oli pojat ihan vedossa. Harmi vaan että kun serkun kanssa fiilisteltiin siinä eturivissä (In Flames-pitkähihainen paita ja mustat farkut oli päällä, ehkä näitkin miut siellä :p) suoraan kaiuttimen edessä niin en kuullut muuta kuin basson kun oli niin p*skat korvatulpat...

Ensinnäkin, sillä, että pellit ovat samaa merkkiä, ei ole väliä, kunhan sopivat soundillisesti yhteen. (Taino, ei kai silläkään ole väliä, jos vain kelpaa.) Valitse vaan ne hyväsoundiset pellit.

Eivätköhän ne sovi yhteen tarpeeksi hyvin. Jos et ole lukenut noita aikaisempia kirjoituksia, sanon vielä kerran että soitan VAIN omaksi ilokseni ja minulle ei ole väliä, kuulostavatko pellit samalta. Minulla on yksi bändi, mutta sillä ei todellakaan ole tarkoitus heittää keikkoja, sekin on vähän hupimielessä perustettu ja siinäkin soitellaan vain huvikseen.

Kolmanneksi, laatumerkeillä on myös niitä halvempia malleja. Kyllä tuo Pearl varmasti on kohtuullinen pedaali, mutta itse silti säästäisin johonkin huippupedaaliin, kuten esimerkiksi Pearl Eliminator tai Yamaha DFP9410.

EI OLE VÄLIÄ! Kaikki mahdolliset kestävyysasiat ovat minulle oikeastaan täysin yhdentekeviä. Ennätys yhtämittaisessa soitossa taitaa olla niinkin hurjat kuin 20 minuuttia :D Ja aivat kuten eleeton asian ilmaisi: Itseasiassa nuo milleniumin puomistandit on ihan päteviä. Ei yhtään huonompia kuin muutkaan halpisständit eli mukaanlukien niitä ritsoja mitä pearlin ja taman halvoissa seteissä tulee mukana. Voin suositella, on ollu yks ihan ahkerassa keikkakäytössäkin ja edelleen kiinnitykset pitää hyvin, vaikka hölskyy vähän muualta. Halpiksetkin voivat olla täysin riittäviä jopa keikkakäyttöön.
AgentUnderMulta
25.06.2005 18:00:03
Hei tuli muuten mieleen:

Jos nyt ostan sen Meinlin MCS symbaalisetin ja sen efektisetin niin millaiset ständit tarvitsen? Meinasin ostaa MCS setin pelleille ne Milleniumin symbaaliständit ja efektipelleille ne ständiin kiinnitettävät "ritsat" mutta tajusin että saattaa tulla aika painavaa jos laitan sellaiseen kiinni 18" chinan :p Eli kannattaa ostaa ilmeisesti chinalle oma ständi...?

Ja tälle saatte nauraa: Meinasin tehdä TODELLA köyhän miehen ratkaisun: Käytän MCS setin hi-hat-peltejä crasheina niin saan 2 ekstracrashia. Tietysti teidän korvaan tällainen kuulostaa naurettavalta mutta kun kokeilin omalla hi-hat-pellilläni asiaa niin sehän kuulosti itseasiassa melkein samalta kuin olisi crashiin lyönyt :D
hyperhamsteri
25.06.2005 18:04:01
Ne Meinlin efektipellit ei oo mitenkään painolla pilattu. lyö clampeilla kiinni kahteen tukevaan ständiin. Ihan hyvin kestää.
Rap ei ole musiikkia.
ddrum54
25.06.2005 18:05:38
Hei tuli muuten mieleen:

Jos nyt ostan sen Meinlin MCS symbaalisetin ja sen efektisetin niin millaiset ständit tarvitsen? Meinasin ostaa MCS setin pelleille ne Milleniumin symbaaliständit ja efektipelleille ne ständiin kiinnitettävät "ritsat" mutta tajusin että saattaa tulla aika painavaa jos laitan sellaiseen kiinni 18" chinan :p Eli kannattaa ostaa ilmeisesti chinalle oma ständi...?

Ei ehkä kannata Milleniumia hirveesti kuormittaa. Chinalle oma ständi on hyvä ajatus.

Ja tälle saatte nauraa: Meinasin tehdä TODELLA köyhän miehen ratkaisun: Käytän MCS setin hi-hat-peltejä crasheina niin saan 2 ekstracrashia. Tietysti teidän korvaan tällainen kuulostaa naurettavalta mutta kun kokeilin omalla hi-hat-pellilläni asiaa niin sehän kuulosti itseasiassa melkein samalta kuin olisi crashiin lyönyt :D

Eikä tartte yhtään nauraa. Päteviä crashsplasheja ne on.
2`n 4
hyperhamsteri
25.06.2005 18:10:31
Ei ehkä kannata Milleniumia hirveesti kuormittaa. Chinalle oma ständi on hyvä ajatus.

Ootko kokeillut noita Milleniumin telineitä? Ne on yllättävän tukevia. Etenkin se isommalla painolla varustettu. Itse käytän sitä ja siihen oon clämpännyt tomin ja splashin ja hyvin pysyy. On todella tukeva. Huomattavasti tukevampi, kuin Taman tai Pearlin halvimmat ständit. Ja silti halvempi.
Rap ei ole musiikkia.
moderndrummer88
25.06.2005 18:54:05 (muokattu 25.06.2005 18:55:10)
minulla tais olla joskus semmosessa millenniumin kevyellä vastapainolla olevassa ständissä 10" tomi 16" krässi ja 12" china splash, eipä heilunu juuri ollenkaan. tukeviahan nuo on mutta siitä kestävyydestä en mene takuuseen.
E: tais olla myös 10" splashikin kiinni siinä!
Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.
dictatorsh*t
25.06.2005 19:16:46
Suositelkaa halpaa tavaraa

Wuhanin kiinat ja Jing Bellit.
"The dead swans lay in the stagnant pool.
They lay, they rotted. They turned around occassionally.
Bits of flesh dropped off them from time to time.
And sank into the pool's mire.
They also smelt a great deal."
Niskamies
25.06.2005 19:17:11
Ootko kokeillut noita Milleniumin telineitä? Ne on yllättävän tukevia. Etenkin se isommalla painolla varustettu. Itse käytän sitä ja siihen oon clämpännyt tomin ja splashin ja hyvin pysyy. On todella tukeva. Huomattavasti tukevampi, kuin Taman tai Pearlin halvimmat ständit. Ja silti halvempi.

Sillä erotuksella että Yamahan ja Taman halvimmat kestävät vuodesta toiseen, kun taas milleniumit pitää uusia säännöllisin väliajoin. Kummat tulevatkaan pitkällä tähtäimellä halvemmikisi?
Virallisesti semi-pro!
hyperhamsteri
25.06.2005 19:45:08
Sillä erotuksella että Yamahan ja Taman halvimmat kestävät vuodesta toiseen, kun taas milleniumit pitää uusia säännöllisin väliajoin. Kummat tulevatkaan pitkällä tähtäimellä halvemmikisi?

Enpä nyt tiedä.. Ei ne Milleniumit mene mitenkään helposti paskaks. En ainakaan usko kun tutkii jotain ständiä läheltä. Netissä olevat kuvat antaa Millenumeista melko heiveröisen kuvan, mutta kyllä ne tukevampia on, kuin nämä Taman halvimmat "yksijalkaiset" Itse yllätyin städien painosta. Ne ovat todella heviä kamaa. Painaa enemmän, kun mun Premierin haikkateline ja toinen symbaaliständi yhteensä. En sitten tiedä mistä sellaisen voi saada rikki. Mahdollisesti puomin liitoskohta on aika arka paikka, mutta itselläni se on kestänyt jo huimat puolitoista kuukautta. :D
Melkeinpä väittäisin, että ovat samaa tasoa nämä Taman halvimmat ja Milleniumin paras (tai vähiten huono) ständi. Hintaero johtuu todennäköisesti brändistä.
Rap ei ole musiikkia.
hybrid
25.06.2005 20:46:26
Mulla on kestäny milleniumin ständit 5 vuotta
ToMi88
25.06.2005 20:52:51

jep..Ihmettelen miten kaikki tuntuu saavan milleniumin telineet paskaksi. Okei, hajoohan ne, jos niitä ruuvataan miljoonia kertoja päivässä ja jokainen ruuvi kierretään niin tiukkaan kun vaan mahollista, mutta jos niitä ei ruuvaile niin perskeleesti eikä vääntele ruuveja voimilla, niin kyllä ne kestää!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)