Aihe: Shuren korvamonitorit
1 2
Brother Michael
09.05.2005 15:57:55 (muokattu 09.05.2005 15:59:19)
Kertokaahan, että millainen äänenkaatu Shuren E2:ssa tahi The Plugeissa sitten on ?

Tarkoitus on ostaa parin viikon sisällä sellaiset kuulokkeet, joiden kautta sitten tulee levyltä tai muualta musiikkia ja soittelisin sitten sen päälle.

Kuitenkin saisi sen verran hyvältä kuulostaa, että kehtaisi ihan arkikäytössäkin käyttää, eli mukavalta saisi kuulostaa korvaan.

Toinen vaihtoehto on AKG/Vic Firthin rumpaleille suunnatut (?) suljetut kuulokkeet, jotka sijoittuvat hintaluokkaan alle 100e.

Ja tietysti se viimeinen, että kuinka paljon nuo Shuret sitten eristävät ääntä, olen vähän skeptinen niiden suhteen, kun ovat tuommoiset nappikuulokkdein oloiset, vaikka ovatkin "in ear" tyyppiset, mutta ovat varmaan vähän mukavammat ja muuten vaan tyylikkäämmät, kuin DJ-kokoiset
suljetut luurit.

E3 Shureihin ei siis ole oikein varaa. Saa ehdottaa myös muita hyviä kuulokkeita em. käyttötarkoitukseen hintaluokassa alle 100e. Vanhojen keskustelujen linkit käyvät myös.
One more beer and heavy metal and I'm just fine
Nolte
09.05.2005 16:32:41
Kertokaahan, että millainen äänenkaatu Shuren E2:ssa tahi The Plugeissa sitten on ?

Jos äänenlaatua haet, älä osta ainakaan noita Kossin The Plug:eja. Soundi on bassopuuroa. No, miten paljon se haittaa kun siihen takoo rumpuja päälle, on tietysti kysymys sinänsä. Shureista ei omakohtaisia kokemuksia, mutta kehuja olen kuullut.
Ei prkl, miten voi seota tuolleen peruskompissa???
LaKu
09.05.2005 17:01:23 (muokattu 09.05.2005 17:02:26)

No bassotoisto on Shureissa aika olematon, muuten ihan ok ;)
Itse käytän siis E2:sten lisäksi luurimalliset kuulosuojaimet, toimii hyvin.
Mutta tärkeä asia on myös että ei tarvi ruuvata CDltä tulevaa musiikkia kovin ylös kun soittaa levyjen mukana, säästää kuuloa! Shuret + luurit demppaavat rumpuja juuri sopivasti yhdessä. Nykyään on ihan kiva kun ei korvissa soi aina treenin jälkeen... Pelkät Shuret ei demppaa tarpeeksi. Näin siis minulla...
HeavyMachinery
09.05.2005 18:07:33

Itte en tykkää taas käyttää mitään sulkeivia kuulokkeita. Niiden kanssa soittaessa tulee mätettyä peltejä ihan pirun lujaa kun ne kuulostaa ihan paskalta luurien läpi.
Minä tiedän - siis pelkään !
Suleima
09.05.2005 18:15:01
Ehkä väärän topicin alle tulee tämä kysymys...
Monet ovat sanoneet että joulukuuset E2:iin tai The Plugeihin kiinni toimii upeesti. Kyseessä on kuitenkin aina ollut nimenomaan EAR:n joulukuuset. Tämä EAR on siis ilmeisesti joku merkki joka näitä valmistaa? Näinköhän minun Alpine-merkkiset kuuset sopisi samalla tavalla noihin nappeihin? Onko kukaan ollut alpine-suojaimien kanssa tekemisissä?
Nolte
09.05.2005 20:51:21
Ehkä väärän topicin alle tulee tämä kysymys...
Monet ovat sanoneet että joulukuuset E2:iin tai The Plugeihin kiinni toimii upeesti. Kyseessä on kuitenkin aina ollut nimenomaan EAR:n joulukuuset. Tämä EAR on siis ilmeisesti joku merkki joka näitä valmistaa? Näinköhän minun Alpine-merkkiset kuuset sopisi samalla tavalla noihin nappeihin? Onko kukaan ollut alpine-suojaimien kanssa tekemisissä?

Enpä tiedä Alpine-kuusista, mutta itellä on musiikkikaupasta ostetut "hifikuuset", ja ne on merkiltään Etymotic Research. Ihan samannäköiset kun Earit, paitsi eri väriset. Taitaa olla monen merkkisenä lähes samaa tavaraa tarjolla. No, joka tapauksessa, kokeilin tuota paljon mainostettua kuusi+The Plug-viritelmää, eikä ollut kyllä mistään kotoisin. Vaimennus oli sopiva, mutta soundi oli pelkkää bassohuminaa, ainakin minun korvissani. Ei ollut symbaaleista tietoakaan, kun yritin kuunnella cd:tä ja soittaa siihen päälle. Voihan se tietysti olla, että ne ei vaan istuneet korviini kunnolla, mutta...
En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...?
HeavyMachinery
10.05.2005 07:54:05

Enpä tiedä Alpine-kuusista, mutta itellä on musiikkikaupasta ostetut "hifikuuset", ja ne on merkiltään Etymotic Research. Ihan samannäköiset kun Earit, paitsi eri väriset. Taitaa olla monen merkkisenä lähes samaa tavaraa tarjolla. No, joka tapauksessa, kokeilin tuota paljon mainostettua kuusi+The Plug-viritelmää, eikä ollut kyllä mistään kotoisin. Vaimennus oli sopiva, mutta soundi oli pelkkää bassohuminaa, ainakin minun korvissani. Ei ollut symbaaleista tietoakaan, kun yritin kuunnella cd:tä ja soittaa siihen päälle. Voihan se tietysti olla, että ne ei vaan istuneet korviini kunnolla, mutta...

Noi käy jos tunkee ne kuuset liaan syvälle korviin niin se sulkee korva äytävän ja soundi menee ihan puuroksi.
Minä tiedän - siis pelkään !
ÄM
10.05.2005 10:55:13

Jeppis!

Mulla taas KOSS ja Shuren omat E2:iin tarkoitetut "joulukuuset". Toimii ihan helvetin hyvin. Itse tykkään kunnon bassoista.

Mulla on pikkumikseri (1mikkilinja ja 2stereolinjaa) kuulokevahvistimena. Siihen tulee mikseristä monitori linja ykköskanavaan, jossa on EQ. Voin siitä säätää bassoja pois, jos jyrää liikaa. Jos ollaan keikalla, jossa basso ja kitara ei mene PA:han, vedän niiden vahvistimien kuulokeulostuloista piuhat kahteen stereokanavaan. Silloin pystyn osittain vaikuttamaan itse monitorimiksaukseeni.

Joulukuuset vaimentaa niin hemmetin hyvin, että... Täydellisen soundin saamiseksi otan monitoriin hieman overhedia ja basaria, silloin tulee hyvä soundi, yhdessä tulppien ohi vuotavan rumpusoundin kanssa.
Nolte
10.05.2005 13:45:45
Noi käy jos tunkee ne kuuset liaan syvälle korviin niin se sulkee korva äytävän ja soundi menee ihan puuroksi.

Jaa jaa. Voipi olla noinkin tietysti käynyt. Taidan kuitenkin satsata kerralla kunnollisiin, varta vasten ko. asiaa varten tehtyihin monitoreihin. Eipähän tartte sitten viritellä mitään, sen kun tunkee vaikun sekaan vaan.
En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...?
ÄM
11.05.2005 12:49:00

Kävimpä äsken hakemassa kahdet Kossit lisää. Nyt vaan joulukuuset niihin, sitten on setti kasassa.

Eli meillä menee monitorointi sitten näin:

Laulaja ja basisti monitoroidaan samaan ryhmään, niillä langaton systeemi, "Koss+Shure-kuuset"-napeilla. Mulla ja kosketinsoittajalla molemmilla omat ryhmät ja pikkumikserien kautta "Koss+Shure-kuuset"-nappeihin. Kitaristille FBT 8" aktiivimonttu (laulajan/basistin ryhmä). Torville oma ryhmä ja FBT 8" aktiivimonttu.

Saas nähdä miten toimii.
opa2
11.05.2005 21:30:44
Nyt on pari kertaa päässyt testaamaan ja ei voi kuin sanoa, että parempaa ostosta en ole eläissäni tehnyt. Vaimennus on kuusien kanssa riittävä ja äänenlaatu on meikäläisen mittapuulla aivan hifi tasolla.
Ei tarvitse vääntää volaa kuin ihan vähän ja kuulee musiikin, että oman soittonsa --> säästää hyvin korvia.
Näitä voi suositella kaikille tähän tarkoitukseen.
Ainut huono puoli näissä on että shuren omat "tulpat" ovat niin isoja, että kolmesta vaihtoehdosta vain pienimmät menevät minun korviini. En sitten tiedä olenko pienikorvainen, mutta pienempiäkin on nähty.
"Sinä päivänä kun joku syntyy rumpukapulat kädessä niin minä pyörrän epäpyhät puheeni harjoittelun tärkeydestä, leikkaan hiukseni ja rupean pelaamaan tennistä!" -Heikki Malmberg
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)