Aihe: Rumpaleiden selkäkivut
1 2
miscage
03.05.2005 13:08:09
Itsellä selkä kipeytyy hetkellisesti treenatesssa/treenien jälkeen. Syynä on varmasti tuo "kyyristely", joka pitäisi saada karsittua. Kunhan 1st. chairin saan, voisin koittaa myös vähän korkeammalta soitella.
Osta!
A.R.P.
03.05.2005 13:22:16
Itselläkin on aina välillä ollut alaselässä pieniä kipuja, ku tykkään aina katsella bändikavereita peltien alta, eli istun sellaisessa kyyry asennossa. Ja toinen syy on varmasti se, että penkki on jumittunut ala-asentoon... Ensi kuussa 1st chair...
Halpa on halpaa, vaikka sen ostaisi kalliilla.
Sitruunaako
03.05.2005 14:07:25 (muokattu 03.05.2005 14:08:12)
Eli onko muilla ollut taipumusta ikäviin, välillä pitkäaikaisiin selkäkipuihin? Kun itsellä alaselkä tahtoo kipeytyä, ja epäilen että rumpujen soitolla olisi iso osuus asiaan. Voi olla että johtuisi muustakin, inttilääkäri sanoi johtuvan siitä että olen aika pitkä, 187cm, ja selän lihakset ilmeisesti liian heikot. Eli mikä neuvoksi? Soittoasennon korjaaminen? Vai olisiko jotain vinkkejä alaselän lihasten vahvistamiseen? Kuulemma nyrkkeily auttaa, tiedä sitten..

Jeps, olen itsekin 187cm. ja harrastan thai-nyrkkeilyä, niin kyllä se vaan pitää paikat kunnossa. Sen lisäksi, että se korjasi ryhtiä ja vahvisti selkää, niin myös iänikuiset hartiakivut(konttorirottana olemisesta) hävisivät. Aika monta vuotta sitä on tullut harrastettua ja nyt kun on pitänyt muutaman kuukauden tauon, niin huomaa, että kroppa ei ole yleisesti niin vahva. Ja toinen selkää parantava tekijä (ja fiilistä) oli rumpupenkin nosto; tuntuu, että kaikkialle on niin helppoa ja vaivatonta ylettää verrattuna entiseen asentoon.
eleeton
03.05.2005 15:17:05
Eli penkki oli niin alhaall kuin mahdollista ja vain siksi että se vaan ei pysynyt ylhäällä.

Näin on näppylät!

Ja kunnon penkkihän maksaa rahaa. Niinpä tässä kidutaan.. :/
ja takaisin sorvin ääreen... http://adicon.org/la/mp3.html
Antti1997
03.05.2005 15:20:54
Tällä hetkellä selkä on kipeä lähinnä sen takia että kaaduin vappuna portaissa selälleni... ollessani menossa soittamaan rumpuja. :o)
Ärlä #024
Kosminen
03.05.2005 15:23:04

Mulla ei oo tainnu noita selkäkipuja olla, tai en oo ainakaan koskaan tullut yhdistäneeksi niitä rumpujen soittoon, jos sellaisia on ollut. Mulla on kyllä hyvä ryhti, että saattaa auttaa, ja rumpujaki koitan soittaa tyylikkäästi selkä suorassa. Ja 1st chair löytyy hanurin alta.
"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))>
TAMAS
03.05.2005 19:08:34
minulla yleensä selkäkivut ovat treenien jälkeen. penkkiä nostin korkeammalle huomatessani että penkki on liian matalalla. mutta se ei auttanut ainakaan vielä kipuihin. soittaminenkin muuttui erilaiseksi kokonaan.
Ei voi kehittyä jos ei soita.
drum-monkey
04.05.2005 18:43:36
Ja toinen selkää parantava tekijä (ja fiilistä) oli rumpupenkin nosto; tuntuu, että kaikkialle on niin helppoa ja vaivatonta ylettää verrattuna entiseen asentoon.
Eikö jaloilla soitto kärsi, jos on jalat liian suuressa kulmassa?
Itse pidän penkkiä sillä paljon mainostetulla korkeudella, jotta jalat ovat 90' kulmassa, ja jaloille tuntuu juuri oikealta. Pitäisikö silti mennä nostaa penkki?
Ollilla on Baolo
jazzmies
04.05.2005 21:06:43
Pitäisikö silti mennä nostaa penkki?

Se on oma valintasi, mutta 90 astetta on paha alaselälle, jos on taipumusta vaivoihin. Olin tekemisissä työergonomi Katariina Poranderin kanssa, joka opetti minut istumaan fysiologisesti ihannekorkeudella. Ei sitä tarvitse hilata ihan Chester Thompson -korkeuksille, mutta vähän siihen suuntaan kuitenkin, jotta pääsee istumaan häntäluun päälle alaselkäranka hyvässä asennossa.
HeavyMachinery
05.05.2005 13:08:35

Eikö jaloilla soitto kärsi, jos on jalat liian suuressa kulmassa?
Itse pidän penkkiä sillä paljon mainostetulla korkeudella, jotta jalat ovat 90' kulmassa, ja jaloille tuntuu juuri oikealta. Pitäisikö silti mennä nostaa penkki?

Ittelläni on penkki niin korkealla että perse on polvien yläpuolella.
Minä tiedän - siis pelkään !
miscage
05.05.2005 13:42:27
Jahuu, huomenna saapuu mun 1st chair. Sitten niitä asentoja pääse ihan kunnolla testailemaan, tämänhetkinen millenium-penkki on customoitu yhteen asentoon. Hail ilmastointiteippi.
Osta!
Kosminen
05.05.2005 13:47:02

Jahuu, huomenna saapuu mun 1st chair. Sitten niitä asentoja pääse ihan kunnolla testailemaan, tämänhetkinen millenium-penkki on customoitu yhteen asentoon. Hail ilmastointiteippi.

Minkämallisen istuinosan valitsit? Sellainen pehmeä ja leveä ergorider on ihan hullun mellevä.
"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))>
miscage
05.05.2005 20:40:30
Minkämallisen istuinosan valitsit? Sellainen pehmeä ja leveä ergorider on ihan hullun mellevä.

Sellanen nahkapäällyteinen "satula", voiko tuohon HT530-malliin valita sen istuinosan? Taman sivuilla on vain tuo minun "valitsemani" ja siitä se kangaspäällysteinen versio.
Osta!
ramzuz
05.05.2005 21:03:35
Itellä ei oo ollu kyl mitään kipuja mutta oon huomannu että penkki vähän korkeemmalla on ollu hyvä ainakin ittelleni. Tosin kaveri oli ihan kauhuissaan kun tuoliini istui.
ROCK!
Kosminen
06.05.2005 09:41:49

Sellanen nahkapäällyteinen "satula", voiko tuohon HT530-malliin valita sen istuinosan? Taman sivuilla on vain tuo minun "valitsemani" ja siitä se kangaspäällysteinen versio.

Juu siis tuo 530 (widerider) on yks niistä kolmesta 1st chair istuinosamallista, muut on 430 perus pyöreä (round rider) ja 730 sellainen pehmustettu välimuoto (ergorider). Hyvä varmasti ja selkäkipuja ehkäisevä tuo valitsemasi malli.
miscage
06.05.2005 13:39:05
Jees, just kohta olen lähdössä tuolia hakemaan, varmasti soittomukavuus nousee, tämänhetkinen penkki on millenium "hissi".
Osta!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)