Aihe: Onko sähkörummuilla hyvä reenata. Kokemuksia /soitto/tuntuma
1 2 3
Köpö
14.05.2005 11:04:55
Onko sähkörummuilla hyvä reenata. Kokemuksia /soitto/tuntuma

Sähkörummuilla on hyvä reenailla olohuoneen nurkassa. Itsellä akustiset muutaman kymmenen km. päässä reenipaikassa ja ei niillä kotona voi oikein soitellakkaan, mutta sähkösetillä kotistereoihin tai kuulokkeisiin on hyvä paukutella, kun voi soittaa vaikka keskellä yötä.
Siinä voi tulla ongelmia, kun bändikaverit alkaa vaatimaan sähkörumpuja keikalle ;)
X
kamelisko
14.05.2005 21:35:53
Pöh. Mulla on sähkösetti ostoslistalla heti ku rahaa liikenee. On ne sen verran kivat vehkeet. Tosiaan kun kerrostalossa asustelen ja jälkikasvuakin on niin ei pysty paukuttelemaan akustisia.

Skenario: Kuuntelet kotona musaa ja huomaat että tossapa hyvä biitti. Siirryt n. metrin verran rumputuolille ja alat vetämään samaa biittiä perässä ilman kuulosuojaimia ja vaikka kesken pikkumiehen päiväunien. Niinpäniin. =)

Ja kyllä. Kalvollisen sähkörummun tuntuma on hyvä ja käypä rudimenttien naputteluun.
Lahjoituksia otetaan vastaan.
Vondur
14.06.2005 21:08:12
Blast beatin ja muitten nopeiden komppien soittaminen sähkörummuilla /Jalat?/kädet?/
Youni
14.06.2005 23:20:30
Blast beatin ja muitten nopeiden komppien soittaminen sähkörummuilla /Jalat?/kädet?/

?
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
dumbass
08.06.2007 11:32:49

Herätelläänpä vanha ketju kunnon offtopicilla. Paljonko tuommoiset aitokalvoiset on hinnaltaan eri luokkaa kuin "normaalikalvoiset"? Olen myös siis hankkimassa sähkösettiä enkä tiedä, kannattaako myydä edellistä pois kuljeksimasta. Saako 1000-1400 eurolla hyvät ehkä aitokalvoiset sähkikset? Menetänkö vähänkin soittotatsini? :I
Mitä enemmän, sitä enemmän
Peicco
08.06.2007 14:51:10
Herätelläänpä vanha ketju kunnon offtopicilla. Paljonko tuommoiset aitokalvoiset on hinnaltaan eri luokkaa kuin "normaalikalvoiset"? Olen myös siis hankkimassa sähkösettiä enkä tiedä, kannattaako myydä edellistä pois kuljeksimasta. Saako 1000-1400 eurolla hyvät ehkä aitokalvoiset sähkikset? Menetänkö vähänkin soittotatsini? :I

Mä olen soittanut sähkörummuilla nyt pari vuotta. Aitokalvoisista en ole kuullutkaan. En myöskään normaalikalvoisista. Mitähän näillä tarkoitat.
Kumipadit ja verkkokalvot on tuttuja. Verkkokalvot kulkee suuressa maailmassa nimellä mesh-head.
1400 ei riitä hyvään verkkokalvosettiin jos ostat setin uutena. Käytettynä voi tuolla summalla saadakin setin jossa kaikki pannut on verkkokalvoilla. Tosin silloin kaikki pannujen koot ovat 8" ja basari on kumipadilla.
Soittotatsi vaan paranee. Kehityt monipuolisemmaksi.
Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun.
hartza
08.06.2007 15:21:05

Soittotatsi vaan paranee. Kehityt monipuolisemmaksi.

Öff :F
En sanoisi ihan noin. Soittotatsisi _muuttuu_. Verkkokalvoista tahi kumilätkistä kasattua sähkösettiä on aivan erilaista soittaa kuin akustista "oikeakalvoista". Onhan vaikkapa piirtäminenkin erilaista siveltimellä kuin lyijykynällä, ei niiden käyttö ole samanlaista.

Kuten jo aiemminkin on tässä ketjussa todettu, akustiset ja sähköt ovat kaksi eri soitinta. En aivan aloittelijalle suosittelisi sähkörumpuja, sillä akustisilla rummuilla opittua tatsia ja tekniikkaa voi hyödyntää kyllä sähköissä, mutta en usko tämän toimivan toisin päin. Ovat niin paljon erilaiset soittimet kuitenkin, toinen ei korvaa toista.

Sähkörummut ovat tosiaan hyvät biisien harjoitteluun, nauhoittamiseen ja sen sellaiseen, mikäli esimerkiksi akustisen setin käytöstä aiheutuisi meluongelmia, kuten lasten herääminen, naapurisovun menettäminen tai emännän suututtaminen. Korvaavaksi setiksi en sähkösettiä silti suosittele, vaan pikemminkin akustisten "kaveriksi". Ehkä sitten sähköt voi korvata akustisen, kun tekniikka ja tatsi ovat sen verran korkealla, että voit hyvällä omallatunnolla sanoa olevasi hyvä :)
Look out! A dive bomb! *BOOM*
dumbass
08.06.2007 17:05:50 (muokattu 08.06.2007 17:07:35)

Ehkä sitten sähköt voi korvata akustisen, kun tekniikka ja tatsi ovat sen verran korkealla, että voit hyvällä omallatunnolla sanoa olevasi hyvä :)

Eiköhän nuo perusastiat ole hallinnassa. kiireessä nauhottelin vähän plästbiittiä (aluksi doublestrokerolli), ja pyydänkin että kerrotte, mitä omat omatuntonne sanovat taidoistani ja sanokaa miten teen. Suht "inaktiivisesti" olen siis 2 vuotta soitellut.

http://two.xthost.info/garrett/Bl%e4stej%e4.mp3

(tomikalvot viritetty tällä hetkellä pieleen.)
Peicco
08.06.2007 20:20:50 (muokattu 08.06.2007 20:21:02)
Höpöhöpökommentteja. Kaikki mahdollinen rytmiikkaharjoittelu, bongojen, kongien ja muiden perkussioiden kilkattelu kehittää rumpalin valmiuksia. Erilaiset pinnat ja poikkeva rebound tekee sinusta vain monipuolisemman. Tosin, yksipuolinen pelkikkä sähkörummuilla soittaminen ei kyllä kehitä tatsia akustisen setin soittamiseen.
zehow
09.06.2007 00:14:02
Mitenhän tässä käy, kun itse olen akustisella setillä soittanut vain muutamia kertoja elämässä. Mutta tuossa loppuvuodesta tuli hommattua sähkösetti ja olen sillä soitellut tähän saakka. Eli noin puolivuotta. Olen kuitenkin tietoisesti pyrkinyt rakentamaan settiä mahdollisimman akustisen kaltaiseksi rakentamalla normaali rumpujen osista meshkalvollisia pädejä. Mielestäni repoundi on meshpädeissä jopa pienempi kuin virvelissä ja tomissa jotka modifioin sähkösettiini toimivaksi. Trikkerien herkkyyttä olen säätänyt kaikista rummustonosista hieman pienemmälle, jotta lyöntivoimakkuuteen tulisi kiinitettyä enemmän huomiota. Eritoten tämä on tärkeää basarin kohdalla. Tärkeimmät setin osat kuten haikka, ride ja basari sekä luonnollisesti rumpumodulin olen valinnut rolandin laadukkaimmasta päästä.
Peicco
09.06.2007 08:26:07
Mitenhän tässä käy, kun itse olen akustisella setillä soittanut vain muutamia kertoja elämässä. Mutta tuossa loppuvuodesta tuli hommattua sähkösetti ja olen sillä soitellut tähän saakka. Eli noin puolivuotta. Olen kuitenkin tietoisesti pyrkinyt rakentamaan settiä mahdollisimman akustisen kaltaiseksi rakentamalla normaali rumpujen osista meshkalvollisia pädejä. Mielestäni repoundi on meshpädeissä jopa pienempi kuin virvelissä ja tomissa jotka modifioin sähkösettiini toimivaksi. Trikkerien herkkyyttä olen säätänyt kaikista rummustonosista hieman pienemmälle, jotta lyöntivoimakkuuteen tulisi kiinitettyä enemmän huomiota. Eritoten tämä on tärkeää basarin kohdalla. Tärkeimmät setin osat kuten haikka, ride ja basari sekä luonnollisesti rumpumodulin olen valinnut rolandin laadukkaimmasta päästä.

Ei voi kuin onnitella.
dumbass
09.06.2007 12:02:57 (muokattu 09.06.2007 12:14:04)

Kijroitellaan nyt sitten samaan topicciin. Onko kellään kokemuksia seuraavasta setistä: TD-6k (Minkälainen tatsi nyt esim noissa kumipädillisissä, ottaako lyöntivoimakkuudet hyvin huomioon?), TD6kv? Kokemuksia? Ongelmana tässä on siis se etten pääse näitä kokeilemaan muuta kuin ostamalla.
Nolte
09.06.2007 12:06:53
Kijroitellaan nyt sitten samaan topicciin. Onko kellään kokemuksia seuraavista seteistä: TD-8k, TD-6k (Minkälainen tatsi nyt esim noissa kumipädillisissä, ottaako lyöntivoimakkuudet hyvin huomioon?), TD6kv? Kokemuksia? Ongelmana tässä on siis se etten pääse näitä kokeilemaan muuta kuin ostamalla.

No voi hyvänen aika!

http://muusikoiden.net/keskustelu/haku/tulokset.php?seek_id=35438&
Hyvät kamat - huono soittaja!
-Tuke-
10.06.2007 16:14:32
Itse olen soittanut n. 6 vuotta akustisilla. Tämän jälkeen ostin sähkikset pelkästään kotireeni käyttöön. Tähän tarkoitukseen ovat mielestäni mainiot. Tosiasia on että jos olet jo tatsin akustisilla löytänyt, niin täysin samalla tatsilla voi soittaa sähköjä (ainakin minä), mutta ikinä ei kannata aloittaa rumpujen soittoa sähkörummuilla. Tällöin tatsi kehittyy sähkölrummuille etkä osaa soittaa akustisia.
Peicco
10.06.2007 23:31:30
mutta ikinä ei kannata aloittaa rumpujen soittoa sähkörummuilla.

Paskapuhetta.

Tällöin tatsi kehittyy sähkölrummuille etkä osaa soittaa akustisia.

Tatsin löytää hyvin nopeasti.
kaksi
10.06.2007 23:57:57
Mun mielipide on että sähkörummut on ihan perseestä. Niissä ei oo mitään järkkeä, sähköinen ääni, ihan eriasia kun soittais akustisilla.. Niillä voi joskus soittaaa, mut en ite ostais sähköjä ikinä, ja ihan sama kuinka kalliit ja hyvät sähköt, mut sähköt on aina sähköt. Pari biisiä vetäny sähköillä 500hengen yleisölle ja ja se ei oo kivaa.
tMiE
JARI93
12.06.2007 09:30:30
se on ihan sama melkei millä sä alotat soittamaan ei siihe tarvi eka mitää 3000 tonnin vehkeitä alota iha rauhallisesti vaikka muovi ämpäreistä:) kyllä sen tuntuman löytää akustisii ja sähköihin vaik et oo niil alottanukkaa
severi
12.06.2007 15:19:16 (muokattu 12.06.2007 19:27:25)
Ddrum padit ovat/olivat aitokalvoisia tai normaalikalvoisia ihan millä nimellä haluaa kutsua. Nykyisin ovat verkkokalvoisia.
Peicco
13.06.2007 09:26:05
Ddrum padit ovat/olivat aitokalvoisia tai normaalikalvoisia ihan millä nimellä haluaa kutsua. Nykyisin ovat verkkokalvoisia.

Niistä taisi/taitaa lähteä aikamoinen pärinä ja pauke...
joku muu sikko
13.06.2007 15:00:05
Pitäisköhän käydä kurkkaamasaa tuolla kitara alueella että onko sähkökitaroilla yhtä kiihkeät vastustajat. Eihän sekään mikään aito kitara ole, Ainoa Oikea kitarasoundi on akustisen soundi! Ja IHAN eri soittotuntuma kuin sähkiksessä :)
On se vaan luksusta vetää TD12:lla, voit soittaa biisin Bonhamin soundeilla ja napin pyöräytyksen jälkeen Larsin mukana toisen biisin.
Mitäpä jos sanon että akustisia rumpuja soitetaan vaan siksi kun niitä on aina soitettu kun sähkörumpuja ei ole osattu tehdä? Joskus vielä naureskellen muistellaan niitä aikoja kun roudattiin niitä hassuja pönttöjä jotka resonoi ja kumisi epävireessä eikä mahtunu edes pakettiautoon?
Tokihan soittaja erilaisen soittotuntuman oppii kun harjoittelee? Vai onko kyse pelkästään katu uskottavuudesta? Mitä isommat pöntöt, sitä isompi pippeli? ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)