![]() 20.03.2005 18:24:14 | |
---|---|
sabian b8..... juujuu itseään arvostavat rumpalit soittavat pulseilla.... | |
![]() 20.05.2015 12:24:07 (muokattu 20.05.2015 13:05:14) | |
Tervehdys rumpuhemmot! Sämplään tuossa haltuuni tullutta Basix-Consept rumpusettiä sähkörumpu ja konekäyttöön. Setin mukana tuli MEDINA- Merkkisiä halpispeltejä joita ymmärtääkseni aikoinaan myytiin noiden Basix settien mukana. Elikkä symbaalien samplet pitää olla sitten ehtaa Medinaa . . muu ei nyt oikein tässä tapauksessa kiinnosta. Koitan tässä hieman kartoittaa, että kuinka paljon erilaisia Medina peltejä on ollut markkinoilla jos vaikka myöhemmin hankkisin muutaman lisää tätä projektia varten. Minulla on nyt tuossa setissä nämä mallit: Medina Regular 16"/41 cm crash Medina Regular 14''/36 cm top hihat and bottom hihat Lisäksi löysin tietoja, että on olemassa vielä ainakin: Medina Regular 20''/51 cm ride Onkohan olemassa muita? Mikäli nurkissasi pyörii joitakin Medina peltejä mitä tässä ei mainittu, niin kerro tässä ketjussa mikä mallinimi niiden päällä lukee. | |
![]() 20.05.2015 12:31:16 (muokattu 20.05.2015 12:33:05) | |
http://www.thomann.de/fi/millenium_18_b20_crash.htm Olen ostanut noita 2x treenicrasheiksi, 100g painoeroa kaveruksilla ja hieman eri saundin, joskin toisiinsa hienosti yhdessä soivan, omaavat. Pesevät mielestäni ihan mitkä vaan halpispellit mitä markkinoilla on, eka crashi maksoi alle 50€ kun ostin mutta nyt t-kauppa on nostanut hintaa. Täytyy kuvata joku päivä treenipätkä peltien kanssa niin pääsee kuulemaan ja testaamaan samalla uutta kameraa. edit. niin ja tosiaan painot ovat 1400~ja 1500~gramman paikkeilla. "If you could reason with religious people, there would be no religious people" | |
![]() 20.05.2015 14:28:19 | |
Kuka muistaa vielä Pulse -nimisen halpapeltisarjan? Ne oli hyviä. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 | |
![]() 21.05.2015 23:32:01 | |
Epämuusikko: Kuka muistaa vielä Pulse -nimisen halpapeltisarjan? Ne oli hyviä. Taisivat olla rumpumerkki ja pellit tulivat rumpusetin mukana. Erikseen ei pelkkiä peltejä myyty (kait?). Etenkin haitsut olivat erittäin hyvät lofi-meininkiin. | |
![]() 26.05.2015 20:08:32 | |
Mulla on hevibändin reeniksellä tunjay-merkkiset symbaalit. Crash on muuttunut tähtipölyks, mutta ride pelaa hyvin isona crashina, kun tyylinä on: "iron maidenia pilvessä". INTO THE JUNGLE'S DEPTH,INTO THE DESERT STORM | |
![]() 26.05.2015 20:17:38 | |
Mulle tuli setin mukana messinkisymbaalit laitoin saman tien roskikseen! | |
![]() 25.09.2015 14:07:19 | |
Lasso: http://www.thomann.de/fi/millenium_18_b20_crash.htm Olen ostanut noita 2x treenicrasheiksi, 100g painoeroa kaveruksilla ja hieman eri saundin, joskin toisiinsa hienosti yhdessä soivan, omaavat. Pesevät mielestäni ihan mitkä vaan halpispellit mitä markkinoilla on, eka crashi maksoi alle 50€ kun ostin mutta nyt t-kauppa on nostanut hintaa. Täytyy kuvata joku päivä treenipätkä peltien kanssa niin pääsee kuulemaan ja testaamaan samalla uutta kameraa. edit. niin ja tosiaan painot ovat 1400~ja 1500~gramman paikkeilla. Halvan hinnan ja lupaavan kuuloisen Youtube-testivideon rohkaisemana ostin itsekin 16" ja 18" crashit B20 Millenium -sarjasta. Onhan noi nyt hintaansa nähden jotain aivan käsittämättömän hyvää (45e ja 69e). Ilmeisesti T-kaupassa maksaa tuon sarjan perussettikin 179e, eli suuren virheen tekee se joka menee ostamaan jotain messinkisiä starter kittejä aloittelevana rumpalina eikä näitä. B20 takaa materiaalina kauniimman soinnin kuin messinki tai edes B8-pronssi. Lisäksi olin positiivisesti yllättynyt että nämä eivät ole mitään ratakiskon paksuisia, vaan ihan kohtalaisesti syttyviä. Soundissa ihan pikkaisen trashia omasta mielestäni, ja varsinkin 18-tuumaisesta teen joku päivä O-Zone-viritelmän, jos siihen tulee jokin halkeama. Työnjälkikin vaikuttaa aika korkeatasoiselta, eli ei reunoissa tai keskireiässä mitään röpöjä, eikä muutenkaan mitään pahaa sanottavaa - kirkkaasti kiiltävät koneellisesti taotut pellit. Tässä vielä ne Youtube-videot mistä puhuin: https://www.youtube.com/watch?v=OSt … =PLrNbuLKn2WTGXqu2RQZYrXvWrFBZNruQc Scruffy's gonna die the way he lived. | |
![]() 25.09.2015 14:35:01 | |
Hintaisekseen soundaa kyllä hyvältä. Mutta tietänet, että toi B8 dissaus saattaa pahoittaa Paiste-miesten mielen =D TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. | |
![]() 25.09.2015 19:49:16 | |
Kailis: Hintaisekseen soundaa kyllä hyvältä. Mutta tietänet, että toi B8 dissaus saattaa pahoittaa Paiste-miesten mielen =D Joo. Valan lätyistä pizzakiviä kyllä nyt. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura | |
![]() 26.09.2015 02:38:40 | |
AP: Joo. Valan lätyistä pizzakiviä kyllä nyt. No hei, monta levyy oot tehny, bonzoo ei lasketa, TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. | |
![]() 09.10.2015 12:54:39 | |
Pacifig: Halvat symbaalit = Älä osta. Korva tottuu soundiin ja haluat heti parempaa Stagg / Zildjian (budjetin mukaan) suosittelee hän Missä menee halpojen ja parempien raja? Ja millä pelleillä on alkuun eniten merkitystä, Hi-hat ja ride? Olisiko ihan hullu setti tällainen: Meinl HCS Ultimate Special Cymbalset, Finish Regular, Material Brass63, Set containing 1x HC14H 14" Hi-Hat, 1x HCS14C 14" thomann Crash, 1x HCS16C 16" Crash, 1x HCS18C 18" Crash, 1x HCS14CH 14" China, 1x HCS20R 20" Ride, 1x HCS8B 08"Bell, 1x HCS10S 10" Splash, 1x HCS16TRC 16" Trash Crash, Käytettynä olen koittanut symbaaleja katsella myös, mutta aika murusista pitää koota. Kannattaisiko koittaa ulottaa budjettia kuitenkin suoraan esim. Ziljianin A-custom sarjaan tai vastaavaan? Mitä eroja tämän hintaluokan eri sarjoilla on? Entä millainen on tämä Sabianin sarja: Sabian SAXS5005GB XS20 Promotional symbaalisetti 14" Hats, 16" Crash, 20" Ride 18" Crash Brilliant Finish B20 Bronze koneella vasaroitu Ja mitä mieltä tätä nykyä ollaan Zildjianin ZBT-sarjasta? | |
![]() 10.10.2015 14:52:23 | |
Syksy2011: Missä menee halpojen ja parempien raja? Ja millä pelleillä on alkuun eniten merkitystä, Hi-hat ja ride? Olisiko ihan hullu setti tällainen: Meinl HCS Ultimate Special Cymbalset, Finish Regular, Material Brass63, Set containing 1x HC14H 14" Hi-Hat, 1x HCS14C 14" thomann Crash, 1x HCS16C 16" Crash, 1x HCS18C 18" Crash, 1x HCS14CH 14" China, 1x HCS20R 20" Ride, 1x HCS8B 08"Bell, 1x HCS10S 10" Splash, 1x HCS16TRC 16" Trash Crash, Käytettynä olen koittanut symbaaleja katsella myös, mutta aika murusista pitää koota. Kannattaisiko koittaa ulottaa budjettia kuitenkin suoraan esim. Ziljianin A-custom sarjaan tai vastaavaan? Mitä eroja tämän hintaluokan eri sarjoilla on? Entä millainen on tämä Sabianin sarja: Sabian SAXS5005GB XS20 Promotional symbaalisetti 14" Hats, 16" Crash, 20" Ride 18" Crash Brilliant Finish B20 Bronze koneella vasaroitu Ja mitä mieltä tätä nykyä ollaan Zildjianin ZBT-sarjasta? ZBT on aika käpyä. Eniten merkitystä on niillä, mitä käytät eniten=haitsu ja ride. Muistan kun mulla oli nuorempana 300e china ja viidenkympin haikkapellit, heh. Jos nyt oikein hinta/laatu-suhdetta lähdetään ettii, niin paiste alpha on varmaan aika hyvä. tosin parikymppiä lisäämällä saa jo jotain sabianin vaulttia. Mutta sun oma korvashan sen päättää, mikä soundaa hyvältä. Ei kannata tuhlata liikaa aikaa kamarunkkaukseen tai jostain soundeista itkemiseen, vaan soittaa sekin aika rokkia. ps. älä osta efektejä. INTO THE JUNGLE'S DEPTH,INTO THE DESERT STORM | |
![]() 10.10.2015 19:51:10 | |
Jos on pakko saada uutta halvalla, nuuskisin Paisteen tarjonnan. Aloittaessa riittää perushyvä, koska oleellisinta on soittaminen, eikä nyanssit. Mulle ollut kaikki muut halpikset positiivinen yllätys, paitsi Sabiaanin xs20 kolikolinaa. Pelkällä hihatilla pääsee pitkälle. Parempi opetella yksi soitin kerrallaan klaaraamaan, kuin hirveätä määrää. Hyvin voi ostaa yhden uuden laatusymbaalin vuodessa. Ja käytetyt on halpoja. ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ | |
![]() 13.10.2015 08:07:18 | |
Syksy2011: Missä menee halpojen ja parempien raja? Ja millä pelleillä on alkuun eniten merkitystä, Hi-hat ja ride? Olisiko ihan hullu setti tällainen: Käytettynä olen koittanut symbaaleja katsella myös, mutta aika murusista pitää koota. Kannattaisiko koittaa ulottaa budjettia kuitenkin suoraan esim. Ziljianin A-custom sarjaan tai vastaavaan? Mitä eroja tämän hintaluokan eri sarjoilla on? Alkuun tarvitset hihatin ja riden. Crash on hyvä olla kans. Alkuun pääsee varmasti hankkimalla tommoisen 14"hihat-16"crash 20"-ride- setin miltä tahansa merkkivalmistajalta hintan plusmiinus kaksataa. Kandee mielummin tinkiä määrästä kuin hankkia mahtiläjää kattilankansia. Peltien ei tarvitse olla "setti". Käytettynä murusista kokoamalla ajan mittaan syntyy mieluinen. Kas, pelleisstä on eroja koossa, paksuuksissa, materiaaleissa ja yksilöissäkin. Laatusymbaalit maksaa torilla käytettynä nyrkkisääntöisesti kympin tuuma. Eli kun ostat 20" tuuman riden, niin voit löytää ittellesi sopivan suurinpiirtein pariinsataan, mut siihen pariinsataan löydät kymmeniä ihan saman laatuisia, mutta semmoisia joista et tykkää yhtään ja jotka eivät sovi saundiisi. Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita. | |
![]() 13.10.2015 10:19:12 | |
rintapek: Laatusymbaalit maksaa torilla käytettynä nyrkkisääntöisesti kympin tuuma. Tässä se ongelma onkin. Zildjian K-setin saa 800€:lla. Vastaava laatusetti käytettynä maksaa: -Ride 20" 200€ -Hihat 14" 200€ -Crash 18" 180€ -Crash 16" 160€ Eli yht. 740€. Se on 60€ vähemmän kuin uusi K-setti. Jos ei tarvitse kuin yhden crashin, niin tuosta voi myydä 16" crashin pois. Halvat kattilankansipellit kannattaa ostaa vain, jos budjetti ei riitä laatupelteihin. Halvat ja huonon kuuloiset pellit näet syövät nopeasti soittoilon. Muistan, kun ostin 12-vuotiaana uuden hienon Paiste 502 Riden ja jo viikon sisällä ostos alkoi kaduttaa. Eli jo ala-asteikäisenäkin huono peltisoundi voi alkaa rasittaa korvia. | |
![]() 13.10.2015 11:40:31 | |
Velli: Tässä se ongelma onkin. Zildjian K-setin saa 800€:lla. Vastaava laatusetti käytettynä maksaa: -Ride 20" 200€ -Hihat 14" 200€ -Crash 18" 180€ -Crash 16" 160€ Eli yht. 740€. Se on 60€ vähemmän kuin uusi K-setti. Jos ei tarvitse kuin yhden crashin, niin tuosta voi myydä 16" crashin pois. Halvat kattilankansipellit kannattaa ostaa vain, jos budjetti ei riitä laatupelteihin. Halvat ja huonon kuuloiset pellit näet syövät nopeasti soittoilon. Muistan, kun ostin 12-vuotiaana uuden hienon Paiste 502 Riden ja jo viikon sisällä ostos alkoi kaduttaa. Eli jo ala-asteikäisenäkin huono peltisoundi voi alkaa rasittaa korvia. Totta tiety toikin. Mut mä ajattelin siten, et et kyllä noil halvemmillakin peltiseteillä alkuun pääsee. Sit kun niillä on aikansa kilkutellut, niin hoksii, että kaipaako isompaa/paksumpaa/raskaampaa/ kuivempaa/crässääntyvämpää/kirkkaampaa/tummempaa/jne, niin sit voi pelti kerrallaan ettiä mieluisamman. Jos laakista ostaa vaik ton K- setin, niin voi käydä sillai, et pettymys on iso jos noinkaan kalliit pellit ei olekaan "hyvät". Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita. | |
![]() 13.10.2015 12:34:29 | |
rintapek: Mut mä ajattelin siten, et et kyllä noil halvemmillakin peltiseteillä alkuun pääsee. Sit kun niillä on aikansa kilkutellut, niin hoksii, että kaipaako isompaa/paksumpaa/raskaampaa/ kuivempaa/crässääntyvämpää/kirkkaampaa/tummempaa/jne, niin sit voi pelti kerrallaan ettiä mieluisamman. Jos laakista ostaa vaik ton K- setin, niin voi käydä sillai, et pettymys on iso jos noinkaan kalliit pellit ei olekaan "hyvät". Veikkaan, että nopeammin siihen halpissettiin pettyy, kuin K-settiin :). Ja jos K-setti ei sitten syystä tai toisesta miellytäkään, niin sen voi myydä muutaman kympin tappiolla eteen päin (sen arvohan käytettynä on about sen 740€). Muutaman kympin takkiin otto tuon tason setistä ei ole paha. Sanoisin, että enemmän sillä halpissetillä saattaa ottaa rahallisesti takkiinsa. | |
![]() 13.10.2015 12:48:39 | |
Velli: Veikkaan, että nopeammin siihen halpissettiin pettyy, kuin K-settiin :). Ja jos K-setti ei sitten syystä tai toisesta miellytäkään, niin sen voi myydä muutaman kympin tappiolla eteen päin (sen arvohan käytettynä on about sen 740€). Muutaman kympin takkiin otto tuon tason setistä ei ole paha. Sanoisin, että enemmän sillä halpissetillä saattaa ottaa rahallisesti takkiinsa. Piruuttani kurkkasin toria osastolta symbaalit hakusanala setti. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1051075 Meinl MCS 20, 16, 14 puoleen hintaan (144,-) Kyllä tommoisilla pitäisi alkuun päästä eikä hinta voi hirveesti harmittaa. Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita. | |
![]() 16.10.2015 09:22:24 | |
Velli: Tässä se ongelma onkin. Zildjian K-setin saa 800€:lla. Vastaava laatusetti käytettynä maksaa: -Ride 20" 200€ -Hihat 14" 200€ -Crash 18" 180€ -Crash 16" 160€ Eli yht. 740€. Se on 60€ vähemmän kuin uusi K-setti. Jos ei tarvitse kuin yhden crashin, niin tuosta voi myydä 16" crashin pois. Halvat kattilankansipellit kannattaa ostaa vain, jos budjetti ei riitä laatupelteihin. Halvat ja huonon kuuloiset pellit näet syövät nopeasti soittoilon. Muistan, kun ostin 12-vuotiaana uuden hienon Paiste 502 Riden ja jo viikon sisällä ostos alkoi kaduttaa. Eli jo ala-asteikäisenäkin huono peltisoundi voi alkaa rasittaa korvia. Joo, näin minäkin ajattelisin. Minun korvissani eivät kaikki rumpusetitkään (tietty soittajastakin kiinni) kuulosta korviin hyviltä. Kokonaisuudessaan tykkään, että soundi on pehmeä, mutta sitten taas haluaisin, että sieltä erottuu jotain; basarin soundi on ollut ihan selvä juttu, että se pitää tulla riittävän vahvana ja täyteläisenä, mielellään hiukan kaikuvanakin ulos. Mutta tuo symbaalimaailma on vähän vaikeammin hahmotettavissa, että millainen ääni mistäkin pellistä lähtee. Mutta ei mitään kovia/korviin käyviä. Musiikkiasioita on vaikea kuvailla sanallisesti. :-) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)