Aihe: Bassorummun pedaalin nuijat, kokemuksia
1 2 3 4
HCW
17.01.2005 19:29:58
Mulla on ollut tähän asti Pearlin vaki nuijat. Kuun lopussa vaihtuu Sonic Hammereihin. Kun kokeilin noita omiin speduihin niin tuntuma muuttui aika railakkaasti.

Noita suosittelen ainakin kokeilemaan.
http://www.strangefruitband.net
Saukki
18.01.2005 11:15:43 (muokattu 18.01.2005 11:17:13)

Olen tuossa tuumaillut, kun mulla on DW 4002 tuplaspedut ja niissä on niin painavat nuijat, että ostais siihen vaikka IC:n nuijat, kun ovat kevyemmät. Kysymys kuuluukin, että sopiiko IC:n nuijat DW:n pedaaliin vai onko kaikkien nuijien varsi saman paksuinen?
lkx
18.01.2005 12:50:07

Kysymys kuuluukin, että sopiiko IC:n nuijat DW:n pedaaliin vai onko kaikkien nuijien varsi saman paksuinen?

Jonkun muistan laittaneen juurikin DW:n speduun IC nuijat, notta onnistuu. Eiköhän se ole aika lailla standardi se varren paksuus. :P
There is no spoon...
Deino
25.12.2005 12:54:33

Olisi tarkoitus ostaa uudet nuijat (IC:t) noihin Yamahan DFP 9410 tupliin kun ne tuntuvan vähän liian raskailta. Mitkä kannattaisi ostaa kun lätkänä on Falam Slam ja kalvona Powerstroke III?
Perkele!
Youni
25.12.2005 13:12:00
Käytän Pearlin vakionuijia ja mustaa Evansin tuplalätkää. Nyt ovat vain nuijien huopapäät alkaneet kulumaan. Soundi on kuitenkin hyvä, joten antaa kulua vaan. Pitää miettiä nuijanvaihtoa, kun kuluvat huopapäät loppuun.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Deino
25.12.2005 13:14:48

Olisi tarkoitus ostaa uudet nuijat (IC:t) noihin Yamahan DFP 9410 tupliin kun ne tuntuvan vähän liian raskailta. Mitkä kannattaisi ostaa kun lätkänä on Falam Slam ja kalvona Powerstroke III?

Joo, taidan kuitenkin ottaa IC:n muovi(kumi?)nuijat, mutta helvetti kun tuolla Soitin Laineella pitää ostaa erikseen huopanuijat ja sitten vasta niihin kumi päät. Kallista.
Perkele!
moderndrummer88
25.12.2005 13:17:27
Joo, taidan kuitenkin ottaa IC:n muovi(kumi?)nuijat, mutta helvetti kun tuolla Soitin Laineella pitää ostaa erikseen huopanuijat ja sitten vasta niihin kumi päät. Kallista.

kummaa... tilaa kavereittes kaa kimpassa t-kaupasta! sieltä niitä saa heti valmiina
Zed is dead, baby...
Deino
25.12.2005 13:20:23

kummaa... tilaa kavereittes kaa kimpassa t-kaupasta!

Todennäköisyys sille, että kukaan kavereistani haluaisi yhtään mitään t-kaupasta, on hyvin lähellä nollaa. Tietääkö kukaan saako mistään muualta Suomesta IC:n kuminuijia valmiina?
Perkele!
Jeltz
25.12.2005 13:28:18 (muokattu 25.12.2005 13:28:55)

Tiedoksi vaan, että IC:n nuijat ovat luultavasti raskaammat kun nuo jamahan alkuperäismöhkylät. Ovat pienestä koostaan huolimatta painavat nuijat. Tykkään, kuitenkin.

edit: ja t-kaupasta ostin nuo kuminuijani, en tiedä Suomen tarjonnasta.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Deino
25.12.2005 13:29:32

Tiedoksi vaan, että IC:n nuijat ovat luultavasti raskaammat kun nuo jamahan alkuperäismöhkylät. Ovat pienestä koostaan huolimatta painavat nuijat. Tykkään, kuitenkin.

Miten vain, koska koulussa on IC:n huopanuija ja pidän sen tuntumasta enemmän kuin Yamahan.
Perkele!
moderndrummer88
25.12.2005 13:33:23

edit: ja t-kaupasta ostin nuo kuminuijani, en tiedä Suomen tarjonnasta.

jep, kyllä ne on melkosen painavat! testasin niillä entisillä omilla suoravedoilla noita IC:n huopanuijia ja jotenkin en tykännyt... liian iron cobramaiseksi muuttui tatsi kun se kaikki paino keskittyi niin pienelle alalle, toisaalta noilla kyllä saa sitä voimaakin iskuun
Zed is dead, baby...
ÄM
25.12.2005 13:33:43

Pearlin nelipintainen on käytössä. Muovipäät syö kalvon, huopa ei. Huopapäät kestänyt iäisyyden, kunnes...

Vaihdoin lyöntikalvoks PS3 coatedin. No tää coattaus toimii vallan hiekkapaperina, syöden huopaa ihan sairaan ahnaasti. Pitäisköhän hioa hienolla hiekkapaperilla kalvon lyöntikohta sileäksi?

Sopiikos toi Axis Sonic Hammer muuten Pearlin pedaaliin ihan suoraan?
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Jaska
25.12.2005 13:38:57
Todennäköisyys sille, että kukaan kavereistani haluaisi yhtään mitään t-kaupasta, on hyvin lähellä nollaa. Tietääkö kukaan saako mistään muualta Suomesta IC:n kuminuijia valmiina?

Kyllä mä sain ihan sen mötikän erikseen Porista Sound Citystä.
Legatus
25.12.2005 14:19:37
Sopiikos toi Axis Sonic Hammer muuten Pearlin pedaaliin ihan suoraan?

Joku joskus sano että sopii.

Sitten asiaan. Itelläni on Axis Sonic Hammerit ja on hyvät. Ajattelin vaihteen vuoks ostaa jotkut toiset nuijat että vois vähä hakee erilaista tuntumaa. Tosin soniceissa nuijissa itsessää on jo säätövaraa.
Janne pentele!!!!!!!
ÄM
25.12.2005 14:26:23

Joku joskus sano että sopii.

Sitten asiaan. Itelläni on Axis Sonic Hammerit ja on hyvät. Ajattelin vaihteen vuoks ostaa jotkut toiset nuijat että vois vähä hakee erilaista tuntumaa. Tosin soniceissa nuijissa itsessää on jo säätövaraa.

Onko ne helevetin kevyet, kun näyttää, että itse nuijan pää on melko massaton?
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Legatus
25.12.2005 14:27:47
Onko ne helevetin kevyet, kun näyttää, että itse nuijan pää on melko massaton?

Ei ne ihan kevyemmästä päästä ole. Siirtää nuijaa eteenpäin nii tulee sitä voimaa iha stanasti iskuihin. Veikkaan että IC:n nuijat on kevyemmät(?)
Janne pentele!!!!!!!
Youni
25.12.2005 14:31:32
Ainakin niissä on vähemmän rautaa. Täällä pyöti sellainen Axis-video, missä oli vähän nuijistakin juttua, muistaako joku linkin?
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Mosse0
25.12.2005 14:57:25
Vähän samasta syystä olen tykästynyt Yamahan Flying Dragon nuijiin; eli ovat sopivan raskaat että on aikalailla parempi tuntuma kun soittelee, tuntee oikeen sen osuman osana soittoa. Onhan se vähän raskaampaa tietenkin treenata jotain 7 minsan tuplamättöbiisejä mutta sitten tietää ainakin että ne menee millä vaan nuijilla.

Minulla on Yammun sinkkuketjupedaalit ja välillä tuntuu kovinkin raskaalta soittaa niiden huopanuijien kanssa. Suoravedoissa se voi olla eri asia, mutta ketjut ovat senverran raskaat, että suosittelen vaihtamista jos on rahaa. Varmaan satsaan Axixien tai Mapexin kolmiasentoisiin nuijiin.
Maailmassa oli turhan paljon sanoja liikkellä eikä sillä, joka sanoo paljon ole sana hallussaan.
Riba
25.12.2005 14:57:52 (muokattu 25.12.2005 14:58:29)
Sanokaas muuten samalla että mihin kohtaa pystyakselilla nuija osuu teillä kalvoon? Itsellä on 20" basari ja jos yrittää laittaa sitä osumakohtaa mahdollisimma lähelle keskikohtaa niin tuntuma muuttuu ihan kamalaksi ja voimattomaksi kun sitä nuijan vartta on esillä niin vähän. Jos taas laittaa nuijan osumaan enemmän yläreunaan niin tuntuma ja voima kyllä paranee mutta tuntuu kun basarista tulisi sillon pelkkää kolinaa ja ei yhtään matalampaa, lämmintä soundia. Mikä neuvoksi? :(
Paas
25.12.2005 15:02:39
Sanokaas muuten samalla että mihin kohtaa pystyakselilla nuija osuu teillä kalvoon? Itsellä on 20" basari ja jos yrittää laittaa sitä osumakohtaa mahdollisimma lähelle keskikohtaa niin tuntuma muuttuu ihan kamalaksi ja voimattomaksi kun sitä nuijan vartta on esillä niin vähän. Jos taas laittaa nuijan osumaan enemmän yläreunaan niin tuntuma ja voima kyllä paranee mutta tuntuu kun basarista tulisi sillon pelkkää kolinaa ja ei yhtään matalampaa, lämmintä soundia. Mikä neuvoksi? :(

Sillon tarttet sellasen riserin jolla rumpu nousee pikkasen maasta.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)