Aihe: miten tomit kiinni?
1 2
ddrum54
09.01.2005 21:30:58
noniin....laitoin 13" tomi lattiatomiks 16" rinnalle...
Ei yhtään hassumpi viritys ;)

Omakuvasta näkee

Siitähän tuli todella siisti kattaus. : )
2`n 4
ddrum54
09.01.2005 21:32:54
Eli vähän samanlainen setuppi kun mulla on tällä hetkellä. Sain sen 10" tomi ongelman ratkaistua. Otin clampin splash käytöstä ja pistin tomi käyttöön. Se on vaan väärinpäin mitä sen pitäis normisti olla mutta toimii kumminkin. :D Kuvaa voipi hetken päästä olla tuolla mun oma kuvas.

Havaitsetko mitään muutosta basarin soundissa?
2`n 4
Remo
09.01.2005 21:40:29
Havaitsetko mitään muutosta basarin soundissa?'

Kyllä siinä hiukan eroa on. Tuli paljon muhkeampi saundi soi jotenkin jännästi pitempään. :D Vieläkun virittäis kuntoon niin olis aivan mahtava. Taino on se aika hyvä virees mutta kyllä siitä vielä se joku puuttuu.
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
ddrum54
09.01.2005 22:28:08
Kyllä siinä hiukan eroa on. Tuli paljon muhkeampi saundi soi jotenkin jännästi pitempään. :D Vieläkun virittäis kuntoon niin olis aivan mahtava. Taino on se aika hyvä virees mutta kyllä siitä vielä se joku puuttuu.

Hieno homma ! Tuosta sun kuvasta ei oikein näe tuon basarin asentoa. Kuitenkin, jos jalat on säädetty siten, että rumpu on irti lattiasta, niin hyvä.
Jos rumpu on irti lattiasta, voisit kokeilla poistaa kaikki demppimateriaali rummusta ja säätää etukalvo 3 - 5 säveltä tiukemmalle kuin batterkalvo. Esim: jos lyöntikalvo on F, niin resokalvo olisi sitten H tai C.
Se joku saattaisi löytyä näillä. : )
2`n 4
Remo
09.01.2005 23:12:41 (muokattu 10.01.2005 17:21:10)
Jop ilmashan tuo on ja demppi materiaalia ei tueta. :D Pitääpä huomenna koittaa viritellä jos on aikaa. :D Koulut vaan taas alkaa niin varmaan taas vähenee toi soittaminen. :(

EDIT: Tottavie eihän se nouse tonne jos ei kirjota uutta kirjotusta.
Remo
10.01.2005 17:21:21
Niin milläs ne sitte saa kattottua että ne on noissa
antamissas vireissä. Pitääkö sitä kädellä koittaa koska kalvo värisee kun kosketin soittaja soittelee noita sointuja. Ja sitten ettiä se oikea vire niille molemmille tolla tyylillä. :S
ddrum54
10.01.2005 20:28:28
Niin milläs ne sitte saa kattottua että ne on noissa
antamissas vireissä. Pitääkö sitä kädellä koittaa koska kalvo värisee kun kosketin soittaja soittelee noita sointuja. Ja sitten ettiä se oikea vire niille molemmille tolla tyylillä. :S

Mulla on semmoinen konsti tuohon resokalvon säätöön, että otetaan yksi joutilas basisti polkemaan basaria ja samalla säädetään etukalvoa kunnes hieno soundi aukeaa. Jälkikäteen kiipparimiehen kanssa kokeiltaessa se kalvo on noin 3 - 5 nuottia korkeammassa vireessä batterkalvoon verrattuna. Toki löytyy se niinkin, että koskettimista otetaan se tavoiteltu ääni ja kalvoa samalla naputellen säädetään sointi kohdalleen.

Lyöntikalvon säädän siten, että laitan uuden kalvon tosi kireelle noin vuorokaudeksi. Sitten viritän siihen matalimman soivan kireyden. Se kalvo kannattaa "venyttää" tavalla tai toisella ennen viritystä. Muuten tuommoista isoa kalvoa saa säätää tosi kauan ennenkuin se asettuu.
2`n 4
drummer88
11.01.2005 09:32:56
mulla on 10" ja 12" snaren eessä symbaali ständissä kiinni ja 14" basarissa. tosin oon aatellu että vois 14 laittaa tulevan 16" viereen toiseen symbaali ständiin... joo
Tangled**
11.01.2005 18:34:48
Mites onnistuu klämpilla tomin ständiin kiinnittäminen, kun tomin "putki" ja ständin "putki" (vitsi nää termit on kyllä kondiksessa :D) on hieman eri paksuisia. En oo kauheasti noihin klämppeihin perehtynyt... Eli onko sen verran säätövaraa, että voi eri paksuiset "putket" voi laittaa? (jes jes, en osaa yhtään sekavammin selittää)
Huominen on eilinen jo ylihuomenna.
heke
11.01.2005 18:47:35
Mites onnistuu klämpilla tomin ständiin kiinnittäminen, kun tomin "putki" ja ständin "putki" (vitsi nää termit on kyllä kondiksessa :D) on hieman eri paksuisia. En oo kauheasti noihin klämppeihin perehtynyt... Eli onko sen verran säätövaraa, että voi eri paksuiset "putket" voi laittaa? (jes jes, en osaa yhtään sekavammin selittää)

Onhan noissa clampeissa aika hyvin säätövaraa. Mulla on yksi Pearlin ja yksi joku halpis clamppi ja molemmat menee hyvin sekä ohkasiin, että paksuihin "putkiin".
Tarkista kuitenkin clamppia hankkiessasi kyseisen mallin säätövarat
Remo
11.01.2005 20:34:20

Kyllä niissä varaa on varsinkin jos ne on samanlaisia mikkä on tuolla aikaisemmissa linkeissä. Mutta jos on tollanen mikä mulla on niin sitte ei oo kun toises pääs vähä enemmän sitä säätö varaa. Mutta kannattaa testailla liikeis.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)