Aihe: Symbaalien soittamisen taito
1 2
-samuli-
08.01.2005 01:27:26
hyviä huomioita on tullut tässä edellä. mutta tuota teippiä ei kannata myöskään ständeihin pyöritellä, jos muovit on pettäny. jos roudariteippiä on parikin kerrosta vuosien varrelta, niin sit kun sitä rupee kuorimaan (aikomuksena laittaa oikeat suojat takas), niin eipäs se lähdekään niin helposti pois + kierteet on liimassa... joten nyt äkkiä kaikki ostamaan paikallisesta liikkeestä kunnon suojat symbaaleille, ei maksa paljoa.
HeavyMachinery
08.01.2005 11:50:39

Tämä on totta. Ennen meni splashia paskaks, kun halusin tuntea niiden äänen vatsanpohjassa: ei niiden soundissa ole bodya lainkaan, symbaalin mallinimikin sen jo kertoo. Vaikka pienissä crasheissa (16":sta alaspäin) on sympaattinen soundi, ei ne yksinkertaisesti kuulu silloin kun soitetaan suuremmassa tilassa rockia. Itse olen mieltynyt 19" crashiin, jolla on jo jotakin annettavaa dynaamisesti eikä sitä tarvitse ruoskia, koska se on ohuehko.

19" ohut crashi on parhautta....
Minä tiedän - siis pelkään !
mooch
08.01.2005 12:44:26
ei maksa paljoa.

Tähän olisi kiva saada tarkennusta :-)

Mulla on yhestä toisesta ständistä (jota en käytä lähinnä sen heikkouden takia) tollanen muoviputkilo, mutta se on niin paljon suurempi halkaisijaltaan kuin tuo metalli että heiluu ilkeästi siinä..

Äh, tuntuu aikamoiselta säädöltä toi mun yks ständi. Eli pistäkää vähän hintaa mitä tollanen suojus ja huovat maksais.
HeavyMachinery
08.01.2005 13:03:58

Tähän olisi kiva saada tarkennusta :-)

Mulla on yhestä toisesta ständistä (jota en käytä lähinnä sen heikkouden takia) tollanen muoviputkilo, mutta se on niin paljon suurempi halkaisijaltaan kuin tuo metalli että heiluu ilkeästi siinä..

Äh, tuntuu aikamoiselta säädöltä toi mun yks ständi. Eli pistäkää vähän hintaa mitä tollanen suojus ja huovat maksais.

Muhvi tais maksaa vimeksi ku ostin niin 5€ 10kpl
ddrum54
08.01.2005 16:38:26 (muokattu 08.01.2005 16:40:47)

Gibraltarin kovamuovinen kierresuoja n. 2€/4kpl, tosi kestävä. Kudosvahvistettu kuminen bensaletku n. 3€/metri. Muoviletku n. 2€/metri.

Sopivan kokoinen malliruuvi mukaan ja autotarvikeliikkeeseen etsimään sopivaa letkua. On erittäin halpaa verrattuna rumputarvikkeisiin. Ehkä ei niin kestävää, mutta ajaa asian.

EDIT: Hesusta kierteisiin vain hätätapauksessa. Se ei kestä pitkään ja on tosi paskamainen poistaa.
2`n 4
Youni
08.01.2005 16:46:28
HUOM!
Jos telineissäsi on päällimmäisen muhvin päällä myös sellainen metallirinkula, niin ota se pois! Itse otin ja pellit pääsevät liikkumaan huomattavasti vapaammin.
Pakkanen kesyttää nudistin. [Kuva setistä profiilissa]
asa
10.01.2005 04:08:03

Mulla on yks aika kehno ständi jossa ei ole mitään muovia tms. symbaalin ja raudan välissä, mistä saisin tällaisen? Myydäänkö kaupassa valmiina, tai kannattaisiko jotain niksipirkkaa keksiä?

Jos ei kiinnosta maksaa musaliikkeiden virallisesta tavarasta, niin käykää jostain eläinliikkeestä ostamassa akvaarion ilmapumpun (Tms.) letkua, ja leikelkää sopivan pituinen pätkä siihen pellin alle. Taitaa olla melkoisen sopivan paksuista, ja halpaa kuin mikä.

Tämän vinkin tarjosi sinulle Nicko McBrain Rhythyms of the Beast videolta. ALL HAIL NICKO!
UP THE IRONS!
beethro
10.01.2005 09:20:57
Nyt menee kyllä ohi aiheesta, mutta ootko asa siis nähny ton videon? Oon yrittäny sitä ettiä, mut en oo mistään löytäny. kiinnostais vietävästi nähdä se...
JeeVes
10.01.2005 11:13:26
Crashiin kompatessa pelti heiluu. Heiluntaa myötäillään. Muistetaan myös se, että kun pelti jo soi, se ei tarvitse kuin pienen hipaisun jatkaakseen sointia. Jos peltiä mättää jatkuvasti lujaa, ääni ei siitä juuri isone tai parane.

tohon voi suoraan jatkaa...että jos peltiä vaan hakkaa vaikka se soi, niin ääni saattaa mennä tukkoon ja lopettaa parhaimman sointinsa.
"Ajattelen, siis olen siis olemassa"
JeeVes
10.01.2005 11:17:00
Mä pieksän aika paljon mun 20" rideä. Se on aika ohut mutta ei kuitenkaan nimeltään crash/ride. Toimii, sitten siinä on vielä niitit, niin voi jazziakin pistää.
"Ajattelen, siis olen siis olemassa"
miän vain
10.01.2005 12:18:05

19" ohut crashi on parhautta....

Joo, isot ja ohuet, niissä se on. Ja välikokoiset tuntuvat toimivan jostain syystä paremmin, siis 17, 19, 21.
Like I was a bird midflight
Fast and smooth and out of sight
-------
Monochromatic
HeavyMachinery
10.01.2005 14:37:27

Joo, isot ja ohuet, niissä se on. Ja välikokoiset tuntuvat toimivan jostain syystä paremmin, siis 17, 19, 21.

Joo mulla on ohut masterworkin 19" crashi ja se soundaa perkeleen hyvälle. Johtusko toi välikokojen hyvä soundi siitä että ne poikkeaa normeista ja totutuista soundeista.
moderndrummer88
10.01.2005 15:39:29 (muokattu 10.01.2005 15:40:18)
niin ja semmonen mikä vaikuttaa pellin kestävyyteen mutta ei ole niinkään lyöntitekniikasta kiinni on se että teippiä ei symbaaleihin laiteta vaikka jossain nirvanan tai alien ant farmin videossa oiskin peltien pohjat teipistä mustana!
pelti ei pysty resonoimaan(en tiedä onko oikea termi?) ja värinä purkautuu pellin sisälle mikä hajottaa pellin hyvinkin nopeasti.
o.v.o.o.v.o.v.v
asa
11.01.2005 00:23:27

Nyt menee kyllä ohi aiheesta, mutta ootko asa siis nähny ton videon? Oon yrittäny sitä ettiä, mut en oo mistään löytäny. kiinnostais vietävästi nähdä se...

Löytyyhän tuo hyllystä Maiden fanina ja keräilijänä. Ei se nyt mitenkään mind blowing ole, ihan kiva ja Nickolta irtoo hyvää läppää.
UP THE IRONS!
crEaTuRE
30.01.2005 10:26:48
niin ja semmonen mikä vaikuttaa pellin kestävyyteen mutta ei ole niinkään lyöntitekniikasta kiinni on se että teippiä ei symbaaleihin laiteta vaikka jossain nirvanan tai alien ant farmin videossa oiskin peltien pohjat teipistä mustana!
pelti ei pysty resonoimaan(en tiedä onko oikea termi?) ja värinä purkautuu pellin sisälle mikä hajottaa pellin hyvinkin nopeasti.

Tosi offtopicia, mutta miksi ihmeessä ne AAF jätkät niin tekee? Onko tietoa?
ddrum54
30.01.2005 12:12:47
Tosi offtopicia, mutta miksi ihmeessä ne AAF jätkät niin tekee? Onko tietoa?

Nii-in, hyvä kysymys. Jospa ne ei viitsi hankkia hiljaisempia peltejä nauhoituksiin. Olettaisin, että live - levyä nauhoitettaessa ei haluta peltien "vuotavan" liikaa muille raidoille -> dempataan ja lähimikitetään. Tämä sama ilmiö esiintyy monen monissa basareissakin. Hankitaan kalliit ja laadukkaat hyväsoundiset rummut ja sitten tungetaan basariin koko suvun vuodevaatteet. Omituista on tämä touhu.
2`n 4
moderndrummer88
30.01.2005 15:25:07
Nii-in, hyvä kysymys. Jospa ne ei viitsi hankkia hiljaisempia peltejä nauhoituksiin. Olettaisin, että live - levyä nauhoitettaessa ei haluta peltien "vuotavan" liikaa muille raidoille -> dempataan ja lähimikitetään. Tämä sama ilmiö esiintyy monen monissa basareissakin. Hankitaan kalliit ja laadukkaat hyväsoundiset rummut ja sitten tungetaan basariin koko suvun vuodevaatteet. Omituista on tämä touhu.

nuo on ihan musiikkividoita eikä mitään livetaltiointeja. uskoisin että, mitä olen molempia videoita kattonu niin niissä on aika paljon sakkia niissä soittokohdissa - eli pellit pitänee saada hiljaisemmiksi että ihmiset jotka ovat kuvauksissa mukana kuulevat vielä jotain loppupäivänä...
ei allekirjoitusta
miän vain
30.01.2005 22:25:24

nuo on ihan musiikkividoita eikä mitään livetaltiointeja. uskoisin että, mitä olen molempia videoita kattonu niin niissä on aika paljon sakkia niissä soittokohdissa - eli pellit pitänee saada hiljaisemmiksi että ihmiset jotka ovat kuvauksissa mukana kuulevat vielä jotain loppupäivänä...

Tämä. Kuvittelee jonkun narvanan vetämään teiniviinaa (teenspirittiä, ähih) metrin päähän, sellaisilla liikeradoilla että näyttää hurjalta eli LUJAA. Tätä koko päivä, tai koko viikko. Teippi alkaa tuntua aika hyvältä idealta.

Paistehan teki jossain vaiheessa (1980-jotain?) videopeltejä: otetaan kaksi täysin hyvää symbaalia, ja silikonikittiä väliin. Ei päästä ääntäkään. Kerran yhdessä kaupassa oli yksi tuollainen hyllyssä, muiden joukossa. Siinä oli mielenterveys äkkiä koetuksella - puhe kuuluu, pelti ei.
Monochromatic - bändi
--------------------------
semisuper.tk - rumpusivut
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)