Aihe: kapuloiden kestävyys.
1 2
ddrum54
13.12.2004 15:18:10
Jees.Puuliiman allekirjoitan mut jesaria EN.Se sotkee vaan kamat ;)

Kokeilkaa kutistesukkaa. Ei sotke ja on kestävää, varsinkin liimalla varustettu.
2`n 4
Tangled**
13.12.2004 21:01:40 (muokattu 13.12.2004 21:02:38)
Ei vitsi, mä tuossa otin semmoisen 40minuutin tiukan tekniikkaharjoituksen snareen. Eli siis ihan vaan nopeutta ja tarkkuutta hakien ihan perus flameja triolina jne... Kapuloina oli testausmielessä, Milleniumin 5a kepit. En oo näitä ees vaivautunut kokeilemaan koskaan, joskus tulivat jonkun mukana kaupan päälle...

Mutta juu, ei ne kovin hyvät olleet. kantti-isku ei ollut eduksi noiden ulkomuodolle... Katki en ihan ehtinyt saamaan, kun piti lopettaa, mutta muutamalla kunnon kantti-iskulla tuo menisi, sen verran tuli halkeamia ja keppi kului tuosta kohtaa millä lyön kanttiin...

Ei olleet kovin hyvät kapulat.

Edit: Mutta ne olivatkin Milleniumit (:
Huominen on eilinen jo ylihuomenna.
Suleima
14.12.2004 09:22:11
Kokeilumielessä voi tietty ostaa hiilikuitukapulat ja kokeilla kestääkö ne yli 20 rimshottia, mutta uskaltaisin väittää että siinä ja huonommassa saundissa piilee näiden ylihintasten kapuloiden huonot puolet.
Saukki
14.12.2004 11:25:07

Aquarianin hiilikuitukapulat ja sillä selvä.

Ei!

Taman kepit on meikällä hyvin kestäneet. Paitsi että tuossa kerran katkes yks kun kun kilkuttelin riden kelloon kapulan selällä. Ilmeisesti oli juuri sellainen keppi jossa puun syyt menee kieroon. Normaalisti en keppejä poikkiasti soita, vaan vaihdan kun nuppi hajoaa. Yleensä taman nupit kestää sellaset pari kuukautta mättöä.
HeavyMachinery
14.12.2004 14:45:06

Jees.Puuliiman allekirjoitan mut jesaria EN.Se sotkee vaan kamat ;)

No ei uudet kapulat niin paljoa maksa että niitä jaksais liimailla kasaan....
No niin, sano napoleon !
hgr
14.12.2004 20:42:47
Kokeilumielessä voi tietty ostaa hiilikuitukapulat ja kokeilla kestääkö ne yli 20 rimshottia, mutta uskaltaisin väittää että siinä ja huonommassa saundissa piilee näiden ylihintasten kapuloiden huonot puolet.

Hmm. Tarkoititko nyt että ne eivät kestä rimshotteja vai mitä haet takaa? En oikein ymmärtänyt.

Tosta huonommasta saundistakaan en tiedä, tosin käytän puukapuloistakin nylonkärkisiä malleja ;)
U-rip
14.12.2004 22:24:38 (muokattu 14.12.2004 22:25:43)
Ite käytän Zildjianin 7A mustia kapuloita, ja tuntuu että ne kestää mitä vaan. Soittelen vain tuota raskaampaa musaa enkä todellakaan kovin "hellällä" otteella. Siitä kipin kapin mustaan pörssiin vaan...
aina en tiedä, mistä minä pidän mutta taatusti tiedän, mitä minä vihaan
U-rip
14.12.2004 22:24:45 (muokattu 14.12.2004 22:25:23)
höh...
aina en tiedä, mistä minä pidän mutta taatusti tiedän, mitä minä vihaan
Magetsu
14.12.2004 22:32:41
Mitens muuten tuommoset ylikierot kapulat, onko todettavissa lyhyt kestoikä, vai onko haitta kosmeettinen?

Kävin tuossa päivällä hakemassa parit parit palikoita ;) ja otin ihan vaihtelunvuoksi noita muita merkkejä mitä tulee harvakseltaan ostettua, enpä sitten hokannut siinä muita tilauksia tehdessä tarkastella paremmin noita kapuloita ja nyt sitten virrasin noita pöydän päällä ja yks pro-markin keppi on ihan käyrä, ei edes pyöri kuin muutaman kiekan... Millbrookin patukat taas on ihan suoria ja hintaakin oli puolet vähemmän... Taidanpa kyllä käydä huomenna vaihtamassa vähemmän soikeroon...
antttti
14.12.2004 23:00:14
Mitens muuten tuommoset ylikierot kapulat, onko todettavissa lyhyt kestoikä, vai onko haitta kosmeettinen?

Kerran tuli ostettua iso kasa halpoja, kieroja ja 7A mallisia LA palikoita. Tuntuivat ainakin hassuilta käsissä.

Rock'n'roll ja kaikki meni päreiks. :)
Tangled**
15.12.2004 18:49:27
Hain tuossa Vic Firtin 5b kapulat. Vitsi, olivat kaks euroo kalliimmat kun esim Tamat... (12,70e) Testataanpa näitä, toivottavasti kestävät. Hyviltä ovat ainakin alkukokeilun jälkeen tuntuneet...
Huominen on eilinen jo ylihuomenna.
Kure
15.12.2004 22:22:51
Oak on vähän materiaalina huonosti kestävä pidemmällä ajalla muutenkin kapuloissa. Itse allekirjoitan hickoryn ja tällä hetkellä ihan täysin palvelee L.A Special LT rock malli joita ostan vuoden aikana sen 10-12 paria. Jonkin verran aikaa menee kun kattelee suht virheettömät ja vähemmän kierot, mutta hyvin ovat palvelleet. Ei tarvitse heti vararikkoon mennä kapuloiden ostossa.
Suleima
16.12.2004 00:13:03
Hmm. Tarkoititko nyt että ne eivät kestä rimshotteja vai mitä haet takaa? En oikein ymmärtänyt.

Nimenomaan sitä tarkoitin :) ainakin itellä on menny parit turhan nopeesti poikki ja nimenomaan melkein heti (viikko?) sen jälkeen ku niillä on rimshotteja alkanu lyömään. Eikai se hiilikuitu hyvää tykkää ku metalliseen vanteeseen iskee.
Woodoo
16.12.2004 10:43:00
Tuossa justiinsa ostin kahdet Vic Firtin 5a nylon tip kapulat puuta en muista, viime reeneissä korkkasin tunnin soitin ja toinen kapula samalla lailla kun kirjoittajan kapula mut kahdesta kohtaa... :/? sillee niink kummaltakin puolelta tippiä... Sit rupesin tarkemmin tutkimaan niin siinähän oli pieni oksankohta kriittisellä paikkaa... mut enmuistamerkkiähinta5e kapulat on kestänyt mulla aivan ihmeellisen kauan... niitä siis lisää tulee kalliiks kun pistää joka reeneissä vähintään 13e paskaks...
hgr
17.12.2004 00:09:55
Nimenomaan sitä tarkoitin :) ainakin itellä on menny parit turhan nopeesti poikki ja nimenomaan melkein heti (viikko?) sen jälkeen ku niillä on rimshotteja alkanu lyömään. Eikai se hiilikuitu hyvää tykkää ku metalliseen vanteeseen iskee.

Omituista, kyllä mä ainakin lyön vanteeseen tämän tästä ja hyvin on kestänyt. Yli 2 kuukautta ollut käytössä hiilikuitukepit eikä juuri minkäänlaista kulumista ole havaittavissa.
DimensionZ
17.12.2004 14:19:51

Kestävimmät ja parhaan tuntuiset kapulat joilla olen soittellut jo jonkun aikaa ovat kyllä ehdottomasti Dave Weckl Evolution-malliset, eli ne keltaiset.
''He jumped right out of a building!!''
HeavyMachinery
18.12.2004 16:05:26

Kestävimmät ja parhaan tuntuiset kapulat joilla olen soittellut jo jonkun aikaa ovat kyllä ehdottomasti Dave Weckl Evolution-malliset, eli ne keltaiset.

Jostain syystä olen itsekkin mieltynyt niihin, se lakka pinta on vielä mukava kädessä.
No niin, sano napoleon !
lenkki
18.12.2004 23:39:23 (muokattu 20.12.2004 16:30:26)
mun puheet saattaa taas mennä offtopiccii.. Musta parhaat kapulat millä oon soittanu on Pro markin Millenium 5a:at(hickory) ne on kestäny yleensä hyvin vaikka raskasta mättöö yleesä soitetaanki. Vic firthin(myös hickory) American classicia 5a:na oon kokeillu, mutta soitin semmosta kevyttä lämittelyä 20 min ja löin crashiin ni halkes syyn mukaisesti suunnillee puoliks.. Tällä hetkellä käytän B-stickin King 5a vaahtera(jaa, olikoha vaahtera, en muista sitäkää) kapuloita, kevyet ja aivan taivaalliset soittaa, mutta meeppäs vähä lujempaa mättämään ni kaulasta poikki silleen että siihen kapulan päähän jää "kuoppa".. Joskus on jeesusteipillä tullu korjailtua, mutta soundi ja soitettavuus muuttu aivan liian huonoksi. Nii.. soittasin vieläki noilla Pro Markeilla, mutta liekkö se laiva, jossa kapulalasti oli, uponnut, ei nimittäin Kuopion liikkeissä ole pahemmin sitä merkkiä näkynyt(olisinkohan 4kk siitä kun kävin kysymässä ja sanottiin, että ihan lähiaikoina tulee seuraava lasti, mutta eipä oo näkyilly..).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)