Aihe: Musan päälle soitto 1 2 | |
---|---|
![]() 27.11.2004 00:14:54 | |
Se tuo statusta kun voi sanoa, että "sulla on pahaiset kuulokkeet, mutta mulla on In-Ear monnarit." :P | |
![]() 27.11.2004 00:54:33 | |
Mulla on ainakin treenikäytössä kannettava CD-soitin ja umpinaiset kuullokkeet. Soitan vähän opetus levyiltä ja sitten ihan jamittelen omie lemppari bändien kanssa ja blokkailen juttuja. "Fiilis on mun juttu" | |
![]() 28.11.2004 12:27:39 | |
laadukkaat in-earit maksaa jo enemmän ku perusrumpusetit.. tollaset korvatulppiin kytkettävät napit on paljon parempi ratkaisu kuin normaalit napit kuulosuojaimien sisään. Paitsi että ei mene kuulo rikki soittimen huudattamisessa (kun ne napit ei tahdo pysyä oikeen paikallaan kuulosuojaimien sisällä) niin sounditkin on huomattavasti paremmat kun saa tökättyä suoraan korvaan. suositus: korvatulppa+nappi-yhdistelmä. hintaa ehkä 40-100e. ei mene kuulo heti ensimmäiseksi ja jaksaa reenata kun ei joudu asettelemaan kokoajan uusiksi niitä kuulosuojaimen sisäisiä nappeja. + kannettava mp3/cd-soitin (n. 60e). mp3 on ihan ehdoton kun reenaa. levyjen vekslaaminen on aika tylsää puuhaa. mulla on itellä mp3/cd-soitin (n.60e) + sennheiser hd25-1 luurit (vajaa 200e). vaimentaa hyvin ja toistaa erinomasesti äänen ja on kevyet (ei purista päätä vaikka pitää pitkiäki aikoja). suosittelisin tietty noita mieluummin ku korvatulppayhdistelmiä, mut veikkaan, että pukin budjetti on lähempänä korvatulppasatsia..? don't touch my bumtsibum | |
![]() 28.11.2004 18:33:51 | |
Mulla on kossin nappi kuulokkeet jotka saa kiinni suoraan earin joulukuusiin ja ne on ihan törkeän hyvät. Mulla tulee niihin reeneissä kitarat ja oma basari. Ja kun reenailen yksikseen niin kuuntelen niillä klikkiä tai cd:tä. No niin, sano napoleon ! | |
![]() 28.11.2004 21:12:07 | |
Mulla on kossin nappi kuulokkeet jotka saa kiinni suoraan earin joulukuusiin ja ne on ihan törkeän hyvät. Mulla tulee niihin reeneissä kitarat ja oma basari. Ja kun reenailen yksikseen niin kuuntelen niillä klikkiä tai cd:tä. Mä en oo vieläkään löytäny tulppia jotka sopisi noihin Kosseihin. Mitkään ei mene tarpeeksi syvälle korvaan, pääsee melu läpi. Kolmet tulpat oon testannu, käy pikkuhiljaa vituttamaan. Ei kiinnostais väsätä mitään purkkaviritelmiä, mut pakko kai on. Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö | |
![]() 29.11.2004 00:28:14 | |
Erittäin varteenotettava vaihtoehto kuunteluun+klikiksi+nauhoitukseen on tottakai tietokone. Itsellä on rumpusetissä kannettava tietokone, josta löytyy metronomi-softa, Guitar Pro nuotteja varten, mp3:sia, sekvensserisofta nauhoitusta varten... ja tietenkin laajakaista netti, jotta heti inspiraation iskettyä voin hakea nuotit biiseihin :) Kuulokkeina käytän Vic Firthin suljettuja luureja, jotka ovat ihan ok, mutta yli 3 tunnin sessioissa olkavat kyllä tuntua hiostavilta ja raskailta. Hankintalistalla on valetut kuulokkeet... en tiedä onko mainostus kielletty, mutta jos valetut kuulokkeet kiinnostavat voi niistä kysellä ainakin: http://www.finfonic.fi Rumpuja pitää soittaa... rummut tykkää kun niillä soitetaan... | |
![]() 29.11.2004 13:37:47 | |
Mä en oo vieläkään löytäny tulppia jotka sopisi noihin Kosseihin. Mitkään ei mene tarpeeksi syvälle korvaan, pääsee melu läpi. Kolmet tulpat oon testannu, käy pikkuhiljaa vituttamaan. Ei kiinnostais väsätä mitään purkkaviritelmiä, mut pakko kai on. Täh? Kyllähän noi perusjoulukuuset menee ihan yhtä syvälle kuin muutenkin teh plugien kanssa. Ne tosin vaimentavat jostain syystä vähemmän kuin sellaisenaan. Sillä saattaa olla jotain tekemistä sen kanssa että tosta välistä joutuu ottamaan pois ton tollasen jännän putken. | |
![]() 29.11.2004 17:18:43 | |
Täh? Kyllähän noi perusjoulukuuset menee ihan yhtä syvälle kuin muutenkin teh plugien kanssa. Ne tosin vaimentavat jostain syystä vähemmän kuin sellaisenaan. Sillä saattaa olla jotain tekemistä sen kanssa että tosta välistä joutuu ottamaan pois ton tollasen jännän putken. Ei mene, koska se Kossien kuulokeosa ottaa kiinni korvaan, ennenkuin tulppa uppoaa tarpeeksi syvälle. Näin mekäläisellä siis, taitaa olla mutanttikorvat.;) Täytyy väsätä joku pidennysviritelmä siihen tulpan varteen. - | |
![]() 06.12.2004 17:02:28 | |
Toimiikos tuollaiset mini mp3-soittimet rumputtimien kanssa, eli lähteekö niistä tarpeeksi volymea? Meinaan että olis aika vaivaton heittää sisäselle kovolle biisit koneelta ja muutenkin kokonsa puolesta aika näppärä verrattuna normi kannettavaan... | |
![]() 06.12.2004 21:38:55 | |
Sori, mokasin. Poistakaa tämä. 2`n 4 | |
![]() 08.12.2004 01:14:17 (muokattu 08.12.2004 01:15:27) | |
Nämä Senheiserin SP-25 HD:t (ei avoimet) tai SP:t (enemmän avoimet luurit) ovat aivan hemmetin hyviä kuulokkeita. Probleemana on kuitenkin usein se että jos laittaa normaalit keltaiset tulpat alle niin ei kuule rumpuja/itseään niin hyvin niiden alta kun musa tuppaa tulemaan kuulokkeisiin matalilla diskanteilla milloin ei kuule setistä ja rumpujen ylädiskanteista paljoakaan. Mielestäni kuitenkin bassotaajuudet ovat tärkeät kuulla kuulokkeissa soittaessa ja jos pitää korvissa valettuja tulppia jotka syövät bassodiskanttia roimasti ei välttämättä bassoa kuule tarpeeksi. Tästä syystä käytän itse aina studiossa keltaisia tavallisia korvatulppia senheiser SP-25 kuulokkeiden alla vaikka omistakin valetut 15 -db:n tulpat. Teemujazz | |
![]() 08.12.2004 19:16:01 | |
Nämä Senheiserin SP-25 HD:t (ei avoimet) tai SP:t (enemmän avoimet luurit) ovat aivan hemmetin hyviä kuulokkeita. Probleemana on kuitenkin usein se että jos laittaa normaalit keltaiset tulpat alle niin ei kuule rumpuja/itseään niin hyvin niiden alta kun musa tuppaa tulemaan kuulokkeisiin matalilla diskanteilla milloin ei kuule setistä ja rumpujen ylädiskanteista paljoakaan. Mielestäni kuitenkin bassotaajuudet ovat tärkeät kuulla kuulokkeissa soittaessa ja jos pitää korvissa valettuja tulppia jotka syövät bassodiskanttia roimasti ei välttämättä bassoa kuule tarpeeksi. Tästä syystä käytän itse aina studiossa keltaisia tavallisia korvatulppia senheiser SP-25 kuulokkeiden alla vaikka omistakin valetut 15 -db:n tulpat. onko nuo sp-25 puoliavoimet vai miksi laitat vaahtomuovia korviin? jos studiossa soittaa niin luulis että olis varaa panostaa kunnon suljettuihin sennheisereihin, HD 25-1 on kova sana. ei tarvi tunkea vaahtoa korvaan. don't touch my bumtsibum | |
![]() 08.12.2004 21:49:33 | |
Toimiikos tuollaiset mini mp3-soittimet rumputtimien kanssa, eli lähteekö niistä tarpeeksi volymea? Meinaan että olis aika vaivaton heittää sisäselle kovolle biisit koneelta ja muutenkin kokonsa puolesta aika näppärä verrattuna normi kannettavaan... Kyllä mulla ainakin riittää. Soittelen napit kuulosuojaimien alla, ainakin toistaiseksi. ''He jumped right out of a building!!'' | |
![]() 16.12.2004 12:51:50 (muokattu 17.12.2004 15:17:15) | |
Kannattaa harkita myös Kossin versiota... toimii sinänsä jo tulppina ja eri kokoisten tulppaosien avulla saa luultavammin jokaisen korvaan sopivaksi. Itselläni ei ole ikinä mitkään nappikuulokkeet pysynyt, mutta nämä toimii ja todella hyvä laatuset, voisin sanoa että ehdottomasti parhaat mitä olen kokeillut, pieni miinus tähän hommaan on vain tuo 1,5m johto, mutta kun laittaa paidan alta ja siotin lattialle nii toimii... http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=11201 Edit:Niin siis monet näitä kyllä haukkunutkin täällä on, mutta siis riippu ihan korvasta, minulla ne toimii, kaikille ei ja ovatkin napeiksi aika hintavat... Ei siis ilmeisesti läheskään kaikkien korville sopivat :) | |
![]() 16.12.2004 13:23:34 (muokattu 16.12.2004 13:23:48) | |
eri kokoisten tulppaosin avulla saa luultavammin jokaisen korvaan sopivaksi. Yhtä hyvin kuin tunkis legopalikoita korviin ;) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)