Aihe: kestävät kapulat
1 2 3
stratocaster
23.11.2004 22:15:56
Vic Firthin 2B.. Mulla kestää ainaki vaikka ja mitä :P
Oli kaks ankkaa ja kolmannella ei ollu pipoa. HEhaahhahoehoeuhe!"!!
heke
23.11.2004 22:27:51
Vic Firthin 2B.. Mulla kestää ainaki vaikka ja mitä :P

Sama täällä, paitsi silloin tällöin tippi halkeaa.
Käytössä myös Vic Firth Rock N, joka on melkein sama kapula, mutta nylon tipillä.
Triskal
24.11.2004 01:34:39

Minä käytän Vaterin Maple Blazeria. Se ei ole mikään kestohirmu, eli parikin kapulaparia kuussa saattaa mennä, mutta minun politiikkani rumpujensoitossa ei ole enää se, että löydän kyllin kestävän kapulan, vaan se että löydän semmoisen kapulan mikä sopii käteen parhaiten. Toistaiseksi se on nyt ollut juuri tuo Blazer.
jyrildo
24.11.2004 12:17:56
Ite oon siirtyny eka punasiin Weckleihin sen jälkeen keltasiin ja nyt taas mennään punasilla. Hyvin ne kestää kun viittii kaupassa kattoa että puun syyt menee suoraan ja että kapula on suora. Nyt on yks pari ostettu joskus ennen kesää ja vielä mennään samoilla. Siitä kohtaa ne menee kyllä silpuks millä lyödään rimshotteja mutta muuten kestää kyllä ku perse.

Nylontippejä kokeilin kerran ja se oli ensimmäinen mikä siinä hajos aina se tippi! En suosittele. Ja symbaali soundi on aivan kaamee
sepeli
24.11.2004 12:28:34
Mulla on edelleen nuo Vic Firth American Classic 5B palikat käytössä...kestäneet ties vaikka kuin kauan. Tosin en soitakkaan mitään ultramättöä. Asettelu, kuten myös tekniikkakin taitavat olla suht kohdillaan...

Sama juttu, nuo kapulat kestävät itselläni kauan.

Ketjun aloittajaa suosittelen kokeilemaan myös Zildjianin Super 5A/5B - kapuloita, ovat hieman rankempaa tekoa kuin nuo tavalliset, mutta eivät kuitenkaan mitään halkoja.
"I've been very lonely in my isolated tower of indecipherable speech." | IMIK #22
ddrum54
24.11.2004 20:49:06 (muokattu 25.11.2004 13:57:54)
Vater Manhattan 7A, tosi kestävät kapulat. Tosi hyvät taasen on Vaterin maplet, ei kovin kestävät, siksi nuo ensinmainitut. Ei nailoneita.

EDIT: Tosiaan tuo kestävyys on todellakin henkimaailman juttu. Ja henkilökohtainen myös. Mikä kestää yhdellä, on toisella aivan kuraa. Outoa.
2`n 4
JeeVes
24.11.2004 21:05:14
Vater Manhattan 7A, tosi kestävät kapulat. Tosi hyvät taasen on Vaterin maplet, ei kovin kestävät, siksi nuo ensinmainitut. Ei nailoneita.

Jep, mäkin käytän nykyisn noita Vatereja. Myös Vater L.A. 5A roks.
"Fiilis on mun juttu"
Niskamies
24.11.2004 21:57:48
Mulla kesti Vic Firthin 5B:t reilusti yli vuoden. Ostin sitten Vaterin 5a:t, ja rikki meni parissa viikossa. Taidan pysytellä Firthin 5a:ssa ja 5b:ssä, toimii ainakin mulla.
Meitsi on meshissä.
hgr
25.11.2004 08:55:19
Meinaatko että yhden parin perusteella voi päätellä merkin kestävyyden? Mulla on katkeillu VF:t, Pro Markit, Vaterit ja muut ihan samaa tahtia.
Kure
25.11.2004 09:25:52
Itse suosin LA specialin LT rock kapulaa keikkakäytössä ja meneehän ne treeneissäkin. Ostan aina tarpeen tullen kymmenen paria niitä ja aktiivikäytössä ne menee tuskin puolessatoista vuodessa. Yksi pari on kokemusten mukaan kestänyt puoltoista kaks kuukautta ja treeniä kolme neljä kertaa viikossa bändin kanssa plus oma treeni. Niistä jopa joskus saattaa melkein yhden suoran parin löytääkin :) Ihan merkkikapuloista suosin Pro markin 5A:ta, joka kestää silleensä, että sitten kun menee niin se on halki eikä poikki. Sisar merkit siis käytössä meikäläisellä....
henkka8
26.11.2004 11:30:49
Joku kysyi tuolla nylon päistä, niin itse pidän todella paljon noista pro markin mike portnoy signatureista! Ne ovat sopivan paksuiset ja niissä ei ainakaan nuppi hajoa, kun on juurri nylontip!!
Bacchus
26.11.2004 11:53:23
Joku kysyi tuolla nylon päistä, niin itse pidän todella paljon noista pro markin mike portnoy signatureista! Ne ovat sopivan paksuiset ja niissä ei ainakaan nuppi hajoa, kun on juurri nylontip!!

Kokeilin joskus noita, ja hämmästyksekseni huomasin että ovat pirun lyhyet. Ei sopinu meikäläiselle ollenkaan kun melko kaukaa kannuja sohin, pitäisi kumarrella. Mutta hyvä balanssi niissä on, ja tuntuma muutenkin.
Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö
Cheo-
26.11.2004 13:26:22
Oon joskus soittanut koulun "kapuloilla" yleensä ne on niin huonoja että ei kestä ehkä kuin jokun 30-min.
Joskus ihmettelen miten se on mahdollista kun jotkut
kapulat kestää ehkä jtn 30 min, ja jotkut taas pari viikkoa.
Laatu.
Alpha
26.11.2004 13:38:15
Laatu.

Elä hyvä mies ihimettele, ku osta Vic Firthin 5B American Classic zipulat...kestää huomattavasti kauemmin, ku pari viikkoa. Riippuu tietty, mutta...joo...
ddrum54
26.11.2004 13:41:22
Oon joskus soittanut koulun "kapuloilla" yleensä ne on niin huonoja että ei kestä ehkä kuin jokun 30-min.
Laatu.

Sillointällöin löytyy susikappaleita laatumerkeistäkin.
2`n 4
Alpha
26.11.2004 14:39:43
Sillointällöin löytyy susikappaleita laatumerkeistäkin.

HUOM:

...yleensä ne on niin huonoja...

Ei voi olla sattumasta kyse...koulu käyttää Millenium kapuloita...
ddrum54
26.11.2004 15:20:45
Ei voi olla sattumasta kyse...koulu käyttää Millenium kapuloita...

No joo, ymmärrän.
2`n 4
nikli
28.11.2004 17:35:23
Mulla on kestäny kyllä vic verth kapulat hyvin
Bacchus
28.11.2004 17:54:37
Mulla on kestäny kyllä vic verth kapulat hyvin

Joo, ne vic verthit on tosi kovia.

;)
Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö
Mr. Sly
29.11.2004 10:03:06
On kyllä jännä miten moni täällä sanoo että Vic Firthit kestää hyvin. En yhtään mollaa ketään jotka näin sanoo, varmasti totta puhutte, mutta kun minulla nuo kyseiset 5A:t ei kestänyt juuri mitään. Ja tämä tarkoittaa että yksissä treeneissä(n.4h tuntia) saattoi jo mennä kaksi paria kapuloita. Sitten otin testiin B-Stickejä ja johan toimii.
Liekö sitten sattunut Viikin musiikkiin joku sekunda erä Vic Firthejä ?? Nykyisin soitan B-Stick King 5A tai 5B kapuloilla tilanteesta riippuen. Yksi pari kestää keskimäärin kuukauden.
"Keep it simple, stupid!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)