Aihe: Tiktak Tuulista..
1 2 3
arse
22.11.2004 23:25:14 (muokattu 24.11.2004 15:29:54)

Jotenkin edelleen arvostan eniten soittajaa, joka on hakeutunut itse harrastuksensa ääreen, eikä tätä Popstars, yms muuta kuraa jossa tempastaan jollekin palikat kouraan ja tokastaan "sä oot nyt tän teidän tyyöbändin rumpali".

No mutta, no mutta.

TikTakin konseptihan on mitä mainioin. Yhtyeen musiikista saa toki olla mitä mieltä lystää, mutta minusta on jo ideatasolla helkkarin hienoa, että bändikoulupohjaista poppoota lähdetään työstämään vakavammalta pohjalta. Ei mikään ihme, että homma löi helkkarin hyvin läpi. Itse ne tytöt sitäpaitsi sinne Pohjois-Helsingin bändikouluun hakeutuivat, eikä niitä mainittuja Popstarsejakaan (offtopic!) kukaan kotoa noutanut.

TikTak ei tiettävästi ole aloittanut taivaltaan rähmimällä Enter Sandmania haisevassa autotallissa kaljaa litkien, mutta ei sen pitäisi rehellisen poppibändin uskottavuutta syödä. Usein mainittua "aitoutta" on mielestäni se, ettei yritä olla muuta kuin mitä on.

Tuuli muuten todistettavasti soitteli rumpuja jo n. 10-vuotiaana. Silloisen luokkatoverin kunniasanalla. Soittaa nykyään hienosti ja NÄIN isolla munalla=)
"We learned more from a three-minute record than we ever learned in school." -Bruce Springsteen
JeeVes
23.11.2004 08:59:22
Ja onhan niitä muitakin suomalaisia tyttö/naisrumpaleita: poppuolella Nerdeen Anni ja sen I:llä alkavan yhtyeen...

Ja miksi Tuuli ei muka vetäisi itse, ainakin nykyään?

Niin se I:llä alkava bändi on kait Indica, itelläni ei ole kyllä kokemusta siitä rumpalista. Tuuli taasen kyllä varmasti vetää ite studiossa, ihan varmasti. Kuullostais kyllä pikkasen tyhmältä jos Anssi kävis ne raidat soittaa sinne.
Treemaalla oppii treenaamaan, soittamalla oppii soittamaan. (Albert Järvinen)
AP
23.11.2004 09:22:39 (muokattu 23.11.2004 09:22:52)
Ja onhan niitä muitakin suomalaisia tyttö/naisrumpaleita: poppuolella Nerdeen Anni ja sen I:llä alkavan yhtyeen se rumpali, rockpuolella taasen ainakin Ultra Bimboosin Milla ja Bitch Alertin Riikka (tai Riitta tai jotain vastaavaa...). Nuo nyt ainakin heti tulivat mieleen. Grumpsissa ja Takiaisessakin taisi olla nainen kepittämässä. Ja kaipa jostain PopJazz-opistosta löytyy myös se tyttö, joka parhaillaankin treenaa Black Pagea..

Ja muinaisista tapauksista tulee mieleen Tavaramarkkinat, jonka rumpalin nimeä en muista ja Tarharyhmän Nöksy Niiniluoto.
K100 #7
veeka
23.11.2004 20:06:05
Minkähän vuoksi Tuuli hävitti sen komean pinkin Kumun setin? Näkyy tuo Indican rumpali niillä nykyään vetävän. Eiks ne ollu nimenomaan Tuulille tehdyt? Nyyh.
napander
24.11.2004 00:55:06
Minkähän vuoksi Tuuli hävitti sen komean pinkin Kumun setin? Näkyy tuo Indican rumpali niillä nykyään vetävän. Eiks ne ollu nimenomaan Tuulille tehdyt? Nyyh.

Viidakkorummun haastettelussa sanoi, että tykkäs enemmän vanhoista Mapexeistaan, sen takia jätti Kumut.
mono
24.11.2004 01:44:19
No kai se nyt osaa ite soittaa, onhan Letku opettanu sitä...
eleeton
24.11.2004 10:19:30
Ei rumpujen soitto nyt mitään ihmeellistä salatiedettä tai 3600m Cooper-kuntoa vaativaa extreme-urheilua ole.

Öö, ei oo semmosta kuntoa kyllä mulla ainakaan, siis että ei se mikään este ole miespuolisellekaan. Salatiedettä se kyllä voi olla ;)
ja takaisin sorvin ääreen...
pehko
25.11.2004 18:28:30

Ainakin Tuuli itse kiven kovaa väitti että itse soittaa studiossa ja joka paikassa.

No, en tajua, miksi ei soittais?
Anders Fridéniä lainaten, "Jos et tykkää, älä kuuntele"
MK73
16.07.2007 14:50:56
Voe kamala, mun suosikkirumpalilta on jalka murtunut ja kipsissä. Hotellin portaissa kompuroinut. Loppukesän keikat pilalla.

Toipumisia vaan Tuulille.
Rockster
16.07.2007 14:55:08
Voe kamala, mun suosikkirumpalilta on jalka murtunut ja kipsissä. Hotellin portaissa kompuroinut. Loppukesän keikat pilalla.

Toipumisia vaan Tuulille.

Ei varmaan ollut lainkaan gänässä...
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
Danko
16.07.2007 14:58:21

Ei varmaan ollut lainkaan gänässä...

Urheilu on vaarallista.
studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP
Perro Stupido
16.07.2007 15:20:53
Urheilu on vaarallista.

Joo, varsinkin extreme-urheilu. Ja tähän kun yhdistetään se salatiede niin huh!
010011000100111101001100
hollmi-5
16.07.2007 20:22:21
Viidakkorummun haastettelussa sanoi, että tykkäs enemmän vanhoista Mapexeistaan, sen takia jätti Kumut. Tosiasiassa Tuuli ei raaskinut maksaa rummuista pyydettyä kohtuullista hintaa, vaan tyytyi rumpuihin, jotka jo omisti.
Soundit, piuhat ja kajarit.
hemmo
16.07.2007 20:38:13

Tosiasiassa Tuuli ei raaskinut maksaa rummuista pyydettyä kohtuullista hintaa, vaan tyytyi rumpuihin, jotka jo omisti.

Sulla on siis jotain sisäpiiritietoa?
Ten Inch Club:in hall. pj
hollmi-5
16.07.2007 23:16:36
Sulla on siis jotain sisäpiiritietoa? Viidakkorumpu 2/2003: " Mulla oli Kumu-rummut käytössä vuoden verran, mutta sitten päädyin takaisin vanhaan Mapex-settiin. Ne on mun ekat rummut ja siksi rakkaat."

Kävin Kumulla samoihin aikoihin ja Pekan kommenteista päätellen tein tämän esittämäni johtopäätöksen, vaikka Pekka ei sitä ihan suoraan sanonutkaan.
Tombo
16.07.2007 23:47:21
Kävin Kumulla samoihin aikoihin ja Pekan kommenteista päätellen tein tämän esittämäni johtopäätöksen, vaikka Pekka ei sitä ihan suoraan sanonutkaan.

Kannattaako sitä sitten täällä totuutena esittää?

t
Kaljakorissa 24 pulloa. Vuorokaudessa 24 tuntia. Yhteensattuma?
hollmi-5
17.07.2007 00:04:21
Kannattaako sitä sitten täällä totuutena esittää? Onko sinulla ehkä parempaa tietoa asiasta? Pekka antoi rummut vuodeksi käyttöön veloituksetta. Vuoden vierähdettyä diili purkautui. Tuuli olisi saanut rummut edullisesti, mutta skippasi...
Rockster
17.07.2007 10:06:52
Pekka antoi rummut vuodeksi käyttöön veloituksetta. Vuoden vierähdettyä diili purkautui. Tuuli olisi saanut rummut edullisesti, mutta skippasi...

Luulen, että itsellä olisi voinut olla vaikeuksia palauttaa settiä lainan jälkeen.
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
drumm
17.07.2007 21:52:20
Onko sinulla ehkä parempaa tietoa asiasta? Pekka antoi rummut vuodeksi käyttöön veloituksetta. Vuoden vierähdettyä diili purkautui. Tuuli olisi saanut rummut edullisesti, mutta skippasi...

Hommasi muuten toisen Mapexin setin samoihin aikoihin. Tuskin se muutenkaan oli rahasta kiinni.
hollmi-5
17.07.2007 23:02:38 (muokattu 17.07.2007 23:04:05)
Eiköhän se raha juuri ratkaissutkin asian. Kumuista piti maksaa, mutta Mapexilla oli varaa lahjoittaa setti: http://www.mapexdrums.com/artists/finland/bio_tuuli.html

Monikin rumpali on rahan vuoksi valinnut settinsä. Tyhmäähän se on maksaa siitä, minkä ilmaiseksikin saisi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)