fox 13.11.2004 00:17:43 | |
---|
Koska otsikossa on tuo maaginen ym. niin täytyy puolustaa toistaki brittitehdasta.. mulla on ollu vuodesta -72 Premierin B303 Anniversary-setti käytössä. Ei oo kovin "raflaava", kun on ihan perus-mustalla pinnoitteella.. Virppana on Premier 2000 -metallivirppa. |
mustakaapu_3 13.11.2004 16:24:55 | |
---|
Jaa, enpä tiedä voiko nuita meikäläisen (70-l lopun?) rogersseja ihan vintagerumpuina pitää, mutta ompa kuitenkin semmoset olemassa. Ja kyllä kai se joskus vielä tulevaisuudessa olis tarkotus jotkut ihan "oikeat" vintage kannut tyyliin Ludwig/Gretsch hommata. Kuitenkin juuri kyseisen aikakauden (eli 60-70 luvun) rumpusaundit miellyttää korvaa eniten. Otetaanpa puheeksi myös tähän nämä vintage-symbaalit. Olen käsittänyt, että ridet ja haikat monesti paranee vanhetessaan, mutta crasheista ei välttämättä voi samaa sanoa, olenko väärässä? ränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttä |
ddrum54 13.11.2004 18:26:54 | |
---|
Otetaanpa puheeksi myös tähän nämä vintage-symbaalit. Olen käsittänyt, että ridet ja haikat monesti paranee vanhetessaan, mutta crasheista ei välttämättä voi samaa sanoa, olenko väärässä? Näinhän noista pelleistä usein väitetään. Mulle tuli semmoinen ajatus tosta soundiasiasta, että korva tottuu siihen tiettyyn soundiin ja sen myötä alkaa kuulostaa aina vaan paremmalta. Sitten kun kaupoissa kokeilee muita merkkejä, niin usein tulee semmoinen fiilis, että tämäpä onkin aivan erinomainen pelti. Kämpällä ei sitten kuulosta enää yhtään samalta kuin kaupassa. Kuitenkin ajan myötä siihen uuteen peltiin tottuu, ja se alkaa kuulostaa aina vaan paremmalta. Onko se sitten ajan patinaa siihen peltiin vai korvaan? 2`n 4 |
hollmi-5 14.11.2004 10:41:34 | |
---|
Jaahas. Sonorin Hilitet maksoivat kaikkinensa (kotelot, pellit, mikit, standit ja rummutkin...) yli 81 000 markkaa vuonna 1990. Sehän on noin 14 000 einaria. Siihen aikaan Sonorit maksoivat aivan hirveästi. Hilite oli kuitenkin keskihintainen Sonorin setti.Vakuutusyhtiölle piti näetsen tehdä tarkka selvitys sarjanumeroineen. Tsekkasin listan äskettäin. Designerit ostin käytettynä ja maksoin pelkistä rummuista ilman mitään hardwarea 3000 €. Sain ne todella halvalla. Kuvia seteistä voin laittaa, kun lähetät sähköpostia: mika.hollstrom@pp.inet.fi Mika Hollström |
ilarj 14.11.2004 15:24:48 | |
---|
Jaahas. Sonorin Hilitet maksoivat kaikkinensa (kotelot, pellit, mikit, standit ja rummutkin...) yli 81 000 markkaa vuonna 1990. Sehän on noin 14 000 einaria. Mikä näissä rummuissa sitten on niin hyvää että niistä noin paljon kannattaa maksaa? Tolla rahallahan sais monta hyvää settiä pelteineen. Hullua. |
ddrum54 14.11.2004 17:18:50 (muokattu 14.11.2004 17:20:02) | |
---|
Mikä näissä rummuissa sitten on niin hyvää että niistä noin paljon kannattaa maksaa? Tolla rahallahan sais monta hyvää settiä pelteineen. Hullua. Eihän ne pelkät rummut olleetkaan, lue tarkemmin. Hyvät mikit maksaa 1000€ kpl. + laukut + ständit + pellit. Eikä ne rummutkaan mitään halpiskamaa ole. Jos hyvää hankkii, niin kyllä maksaa. Hulluutta... hmm, kuka sen tuomitsee? Jos se on sitä, niin onpahan vaan tarttuva tauti. Minusta ei ole ensimmäisen kiven heittäjäksi. 2`n 4 |
hollmi-5 14.11.2004 19:26:55 | |
---|
Ai saa monta settiä sillä rahalla pelteineen? Niinhän minulla onkin. Monta settiä pelteineen:-) Ne mikit olivat noin 150€ kappale silloin. Sellaiset AKG:n pienet rummun reunaan tulevat. Kuitenkin Sonorit olivat silloin aivan huikean kalliit. Bassari 1700€ lattiatomi yli tonnisadan euroissa ja pienin8" tomikin yli kuuden sadan. Siihen aikaan Sonor oli kuitenkin aivan huikeasti muita edellä. Mikään rauta ei ollut rummun rungossa kiinni, viritusruuvuít lukkiutuivat säädettyyn vireeseen, rungot oli maalattu, virityspesät minimaalisen pienellä kosketuksella runkoon (muilla muodissa raskaat ja pitkät pesät)... Ja soundi oli sellainen, ettei vieläkään paremmasta väliä. Pankista lainaa ja rumpukauppaan-teemallahan se silloin hoidettiin. Myöhemmät hankinnat ovat sitten pikkuhiljaa ajautuneet syliin. Ikäänkuin puolivahingossa. Kymmeniä settejä on ollut, mutta Hilitet ovat saaneet jäädä. Eivät ole, eivätkä tule myyntiin. Joskus, kun tekin hankitte jotakin oikein viimeisen päälle hyvää ymmärrätte, mistä tässä on kyse. Mika Hollström |
ddrum54 14.11.2004 19:57:06 (muokattu 14.11.2004 20:01:54) | |
---|
Joskus, kun tekin hankitte jotakin oikein viimeisen päälle hyvää ymmärrätte, mistä tässä on kyse. Joo, uskoisin ymmärtäväni. Tosin mä ostin tama starclassic maplet. 4 tomia + basari n. 3500€. Rautakosketukset niissäkin poistettu ja soundi on korviahivelevä. Eroahan näissä merkeissä tietysti on, Tama = Toyota Corolla ja Sonor = Mercedes Benz. Hyvältä se toyotakin kuulostaa. EDIT: Viimeinen lause piti olla: Hyvältä se toyotakin kuulostaa, kun ei paremmasta tiedä. 2`n 4 |
hollmi-5 14.11.2004 20:02:20 | |
---|
Starclassic Maplet ovat oikein hyvät. Kelpaisi minullekin. Hienoa työtä ja soundaa... Mika Hollström |
ddrum54 14.11.2004 20:28:23 | |
---|
No niin , perhana.. unohdin. Onhan mulla se Ludwigin snare. Siinä on orgastisen hieno soundi. Tunnetko sinä, Mika, noiden Ludarien historiaa? Mua kiinnostaisi tietää tuon snaren ikä noin about. Se on pronssia, koko on 13"x3". Vanha badge. Sarjanumero on 3245591. Teksti badgessa: Ludwig Drum Co, Monroe, NC.USA. 2`n 4 |
Tombo 14.11.2004 20:43:52 | |
---|
Kaljakorissa 24 pulloa. Vuorokaudessa 24 tuntia. Yhteensattuma? |
ddrum54 14.11.2004 20:57:24 (muokattu 14.11.2004 20:57:38) | |
---|
Kiitos Tombo !! 2`n 4 |
Mikael 15.11.2004 20:01:07 (muokattu 15.11.2004 20:02:05) | |
---|
Joskus, kun tekin hankitte jotakin oikein viimeisen päälle hyvää ymmärrätte, mistä tässä on kyse. Juu-u. Kyllä mäkin noita Sonoreita joskus kuolailin, mutta eivät mahtuneet kesäliksabudjettiin ja päädyin Pearl MLXiin, jotka saivat sitten Gretschien jälkeen mennä kun jäivät nurkaan pölyttymään... Mulla on kyllä siinä mielessä sama juttu noiden Gretscien kanssa, jotta ne ovat mun ja mä oon niiden - tämä ei muutu. Vaikka eivät kyllä olleet läheskään noin kalliit. Vaan jos ne nyt pöllittäis, niin olisin valmis maksamaan niiden takaisinsaamisesta lähes tähtitieteellisiä summia. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
sakkemule 24.11.2004 23:56:19 | |
---|
mullakin on muutama vintage rumpu, ja muutama ei vintage, mutta ykkös "vintage" settini kuvan voisin laittaa omalle sivulleni. Itte olen sitä mieltä, ettei juuri kauniimpi voi rumpu setti olla. ( se toinen basari siinä kuvassa ei ole soittovalmiina, vaan "unohtui" siihen. käykää tsekkaamassa. sakke Deja Voodoo |
Tombo 25.11.2004 00:34:52 | |
---|
Jaa onko se Abtsin akan poika unohtanu rumpunsa teille kyläreissulla? ;) Noh, kauniit ovat kyllä rumpus. Onko nuo miltä vuosikymmeneltä? Muistanpa vuoden 1990-luvun puolivälin paikkeilla sillon kun Slingerland koki uuden tulemisen vähäks aikaa ja sitten hiipui taas pois. Oli nimittäin Levytukussa niitä sillosia Nashville-Slingerlandeja 24, 13, 16-setti myynnissä White Marine Pearleina. Ja hintaa älyttömän vaivaiset 10 000 mk. Toivottavasti menivät hyvään kotiin, kun mulla ei niihin silloin(kaan) ollut varaa. tommi mullakin on muutama vintage rumpu, ja muutama ei vintage, mutta ykkös "vintage" settini kuvan voisin laittaa omalle sivulleni. Itte olen sitä mieltä, ettei juuri kauniimpi voi rumpu setti olla. ( se toinen basari siinä kuvassa ei ole soittovalmiina, vaan "unohtui" siihen. käykää tsekkaamassa. sakke Kaljakorissa 24 pulloa. Vuorokaudessa 24 tuntia. Yhteensattuma? |
sakkemule 25.11.2004 10:13:33 (muokattu 25.11.2004 10:13:58) | |
---|
terve, juu, hauska oli yllätys, kun abts vaihtoi settiään, ja melkeen samanlaiseksi kun mulla.... heh... 70 lukua. Deja Voodoo |
ddrum54 25.11.2004 10:28:12 | |
---|
mullakin on muutama vintage rumpu, ja muutama ei vintage, mutta ykkös "vintage" settini kuvan voisin laittaa omalle sivulleni. Itte olen sitä mieltä, ettei juuri kauniimpi voi rumpu setti olla. ( se toinen basari siinä kuvassa ei ole soittovalmiina, vaan "unohtui" siihen. käykää tsekkaamassa. Kyllä on hieno setti. Ja legendaarinen merkki. Tahtois tommoset. 2`n 4 |
hollmi-5 25.11.2004 21:37:53 | |
---|
Hienot Slingerlandit. Paras setuppi, paras väri... Mika Hollström |
afro 27.11.2004 14:32:26 | |
---|
Itte olen sitä mieltä, ettei juuri kauniimpi voi rumpu setti olla. Oikeassapa minustakin olet. On kyllä tosi komeat kannut. Värikin on juuri paras mahdollinen! Tahtois jos jostain sais. Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
sakkemule 27.11.2004 16:50:47 | |
---|
sen verran tarttee vielä kehua, että soundiltaan myös eräs parhaista mitä olen kuullut. siis erittäin pyöreä soundi, eikä humise, hurise tms. vaan SOI! oli vire korkea tai matala. ja mulla on ollut siis aikas monta settiä, ja olen kuullut myös muutamaa... Deja Voodoo |