Aihe: Apua uudelle rumpalille?
1 2
Asennevammainen Alkoholisti
20.10.2004 04:20:23
Juu, taidankin sitten ostaa sellaisen metronomin.. pädiä minulla ei ole mutta omat rummut kyllä jo tulossa, onnistuu varmaan niiden kanssa samalla tavalla. rumputunteja otan joka viikko tunnin verran ja ehkä enemmänkin jos serkkupoika kerkee opettamaan. eiköhän se tästä lähe.
yksi pedaali voi kännissä muuttua tupliksi...
Bacchus
20.10.2004 10:59:00
Juu, taidankin sitten ostaa sellaisen metronomin.. pädiä minulla ei ole mutta omat rummut kyllä jo tulossa, onnistuu varmaan niiden kanssa samalla tavalla.

Juu, tottakai. Setin kanssa treenatessa on myös tärkeää pitää metronomia tikittämässä.

rumputunteja otan joka viikko tunnin verran ja ehkä enemmänkin jos serkkupoika kerkee opettamaan. eiköhän se tästä lähe.

Siitä se lähtee! Varoituksen sana: tähän hommaan jää koukkuun...;)
pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain)
kampela
20.10.2004 11:37:49 (muokattu 20.10.2004 11:49:30)

Juu, taidankin sitten ostaa sellaisen metronomin.. pädiä minulla ei ole mutta omat rummut kyllä jo tulossa, onnistuu varmaan niiden kanssa samalla tavalla. rumputunteja otan joka viikko tunnin verran ja ehkä enemmänkin jos serkkupoika kerkee opettamaan. eiköhän se tästä lähe.

Voit sen metronomin kanssa vaikka telkkua tsekatessa hakata tyynyä. Käy ihan hyvin pädin sijasta, ei niin hyvä mut ei ihan huonokaan, ei se oo niin nuukaa. Mitä enemmän sitä parempi...
Awesome lefthand break.
20.10.2004 17:45:12
Mitä metronomia suosittelisitte? joku sellainen hyvä mutta halpa, vai onko sellaista olemassakaan :D
Woodooo
20.10.2004 19:33:59 (muokattu 20.10.2004 19:36:16)
Ilman bädiäkin pärjää... huomasin tuossa yks päivä että sopivasti katkennut kapula pomppaa ihanasti pöydän pinnasta, aika paljon enemmän kyllä kun rummusta, mutta sekin on hauskaa harjoittelua.
Multa on jäänyt kaksi asiaa harjoittelematta, metronomin kanssa harjoittelu ja hatsua en osaa käyttää yhtään. Vaikka tuplilla soitankin niin tarttis sitä haihatattiaki ostata käyttää :/ vinkkinä vain uudelle rumpalille, että ei kannata tehdä samoja virheitä. On käynyt muuten itselläkin mielessä että ottais rumputunteja vaikka useamman vuoden olen jo soitellukkin, onko jonkun opistuojen rumputunneista mitään iloa, itse en ole ollut muuta kuin alkuun hieman tunneilla ja opettajakaan ei ollut mikään maailmanvalloittaja, mutta olinkin silloin vasta 10v... ja siis 18 nyt...
zak69
20.10.2004 19:49:50
Voit sen metronomin kanssa vaikka telkkua tsekatessa hakata tyynyä. Käy ihan hyvin pädin sijasta, ei niin hyvä mut ei ihan huonokaan, ei se oo niin nuukaa. Mitä enemmän sitä parempi...

Niin se Dennis Chambers on sanonut nopeutensa syntyvän, nimenomaan tyynyjä hakatessa. Siihen kun saa tuplat ja triplat menemään niin hommahan skulaa itsestään kun saa setissä kalvosta sen pompun. Hienoa eikö totta!!!
hgr
20.10.2004 19:51:17
"Lahjakkuus" ja fiilistely ei vie mihinkään IMO. Kovalla työllä ne asiat tulee.

Kova työ ja "fiilistely" eivät täysin sulje toisiansa pois, ja ilman lahjakkuutta se kova työ ei johda mihinkään.
ddrum54
20.10.2004 19:53:57
On käynyt muuten itselläkin mielessä että ottais rumputunteja vaikka useamman vuoden olen jo soitellukkin,

Ei lainkaan huono ajatus. Varsinkin tekniikkapuolella käsien asennot ja soittoasento yleensäkin. Niitä on pirun vaikea korjata, kun vuosien varrella juurtuvat. Aiheuttavat vanhemmiten veemäisiä kolotuksia.
2 n`4
eleeton
20.10.2004 21:50:15
Hiirimatto on aika hyvä pädi.

Totta tämäkin.
eleeton
20.10.2004 21:54:29
...soitellukkin, onko jonkun opistuojen rumputunneista mitään iloa, itse en ole ollut muuta kuin alkuun hieman tunneilla ja opettajakaan ei ollut mikään maailmanvalloittaja, mutta olinkin silloin vasta 10v... ja siis 18 nyt...

Alotin reilu vuosi sitten käymään rumputunneilla (kerta/viikko), soittovuosia (rummuilla) n. 5 takana. Ja kyllä siitä sai uusia ideoita, kehitty kapulatekniikka ja semmosta. Mutta alotinkin siltä pohjalta että tota rumpumaikkaa kehaisi tuttava..
Kyllä siitä on hyötyä jos on sopiva opettaja.
21.10.2004 11:04:52
http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … p;pid=3788&mgid=40&sgid=133

Mitäs sanositte tuommosesta laitteesta? oisko tuo hyvä? kannattaako tilata ominaisuuksien puolesta. heittäkää myös muita hyviä vaihtoehtoja jos joudatte.
kampela
21.10.2004 11:08:51

Mitä metronomia suosittelisitte? joku sellainen hyvä mutta halpa, vai onko sellaista olemassakaan :D

Kotikäyttöön saa varmasti halvalla. Rumpujen kanssa harjoitteluun on siten erilaisia vaihtoehtoja. Halvasta kalliiseen.
Itellä on semmoset metrophones luurit, maksoi mummonmarkoissa 1000, joka pennin väärti kyllä.
Halvimmillaan jos omistat tietokoneen, teet itse musaohjelmalla raidan, koppaat sen cd/md. Nappikuulokkeet ja siihen jotku raksakuulokkeet, pitäs toimia ihan ok..
Niinhän se vaan on että mukavuus maksaa, jos paljon reenaa niin
jos vaan mahdollista kannattaa näihin juttuihin sijottaa jos vaan on varaa.
Awesome lefthand break.
jyrildo
22.10.2004 00:23:40
Mäkin alotin vasta lukion ekaluokalla eli joskus 17 vuotiaana soiton ja oon nyt 21.

Aluks voi soittaa mitä vaan ei MITÄÄN väliä ku alottaa. soittaa sitä mikä tuntuu kivalta ja hauskalta koska sillon oppii koko ajan. sitteku oot puolvuotta jo soitellu ja osaat jo jotain jonkuverran ni sit alkaa vähän tosissaan reenaamaan. Rumpumaikka on kyllä hyvä sijotus.

Parhaiten oppii sillon ku on intoa jos joka päivä pakottaa ittensä reenaamaan 6 tuntia ni se on yhtä tyhjän kanssa jos vaan oottaa että koska se 6 tuntia on täynnä.

Kaikki kehittyy omaa tahtia ja eikä mitään virtuoosia tarviikkaan tulla kaikista. Pääasia että on kivvoo.
Tycho
22.10.2004 12:18:35
Hmmh... kyllä rummunsoitossa jonkinmoista lahjakkuutta tarvitaan, vähintäänkin rytmitajua. Mutta parhaan tuloksen saat trreenaamalla jumalattomasti, nyt kun syyslomalla on aikaa niin on tullut treenattua useita tunteja päivässä, ja tulokset huomaa.
Setti on erittäin tärkeä. Itse sain omat rumpuni (sähkösetti :( ) viime keväällä, ja soittotaito on kehittynyt älyttömän paljon. Kyllä polvia/tyynyjä/pahvilaatikkoja ym. hakkaamalla perustaidot voivat kehittyä, mutta loppujen lopuksi oma setti on erittäin tärkeä. Kun olet saanut settisi yritä soittaa ainakin 15 min päivässä.
Kannattaa kuunnella erittäin paljon musiikkia, jonka rumputyöstä pidät. Suosittelisin, että yrittäisit soittaa jonkun kappaleen mukana, kehittää käsittämättömän paljon muiden kanssa soittamisen taitoa (kun muut vain osaisivat soittaa prkl! :D )
Itse aloitin soittamisen 8-vuotiaana, ja nyt on tullut soitettua yli 6 vuotta. Heti kun soittotaito riittää perusasioihin, osaat soittaa muutamien kappaleiden mukana ym. kannattaa yrittää liittyä johonkin bändiin.
ddrum54
22.10.2004 14:09:10
Heti kun soittotaito riittää perusasioihin, osaat soittaa muutamien kappaleiden mukana ym. kannattaa yrittää liittyä johonkin bändiin.

Juuri näin. Bändi on paras koulu. PLOP!
2 n`4
Jomsa
22.10.2004 19:24:22
Minulla on kova paikka kun, täytyis lähteä melkein nolla tasolta. On setti (db percussion) mutta ei paikkaa missä soittaa. Hirveät himot oppia soittamaan. Mutta järjestelmä pistää vastaan.
Dier uber drum machine... (Yeah right)
eleeton
22.10.2004 20:58:13
Juuri näin. Bändi on paras koulu. PLOP!

Näin on kyllä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)