Aihe: syvät ja matalat
1 2 3
totomiettinen
26.09.2004 18:38:22
rockstar custom tällaiset:
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=3410a3847d5f1956a09ac8858a1c0ec9

Aika iso on kyllä tuo bassari. Saattaa tomien sijoittelun kanssa tulla ongelmaa...
anstir
26.09.2004 19:11:43
Aika iso on kyllä tuo bassari. Saattaa tomien sijoittelun kanssa tulla ongelmaa...

No tuskimpa vain.

Nimim.. 22" basari, 13" ja 14" etutomit.
hollmi-5
26.09.2004 20:33:38
Tuosta 12" tuumaisesta tomista vielä: 9" syvyys on huikean harvinainen. Itse en ole sellaisia nähnyt kuin tilausluetteloissa. Kustom rumpuihinhan saa kuitenkin itse valita vaikka minkä syvyyden.
Mika Hollström
tthei
26.09.2004 21:01:15

Tuosta 12" tuumaisesta tomista vielä: 9" syvyys on huikean harvinainen. Itse en ole sellaisia nähnyt kuin tilausluetteloissa. Kustom rumpuihinhan saa kuitenkin itse valita vaikka minkä syvyyden.

Mulla on 12"/9" Artist Birch, eli kyllä multa ainakin sellanen löytyy.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
Niskamies
26.09.2004 21:09:34

Premier Artist sarjan Fusion pöntöissä on 12"x9" tomi.
Meitsi on meshissä.
hgr
26.09.2004 21:10:36
Ei perrrrkele. Tuolia ylemmäs, kuuluisi kunnon äijäneuvoni.

Ei riitä varmaan säätövara tuolissa niin korkealle. Ja jalatkin olisivat aika mukavassa kulmassa. Joku 9" vois olla aika jämäkkä syvyys tolle, niin sais aseteltua 12" ja 13" tomit keskelle basarin päällä.
http://www.vitkaste.cjb.net
totomiettinen
26.09.2004 21:15:00

Jaa, no ei se kyllä minustakaan harvinainen ole.
totomiettinen
26.09.2004 21:16:43
No tuskimpa vain.

Nimim.. 22" basari, 13" ja 14" etutomit.

Se on sitten, että missä kulmassa niitä tykkää pitää...
Eivät minusta näytä räkkitomit kauheen hyvältä vaakatasossa : )
afro
26.09.2004 21:22:35

Ei se kyllä mitenkään tosi harvinainen ole. Ainakin Pearlin ja Taman seteissä oli järjestään 12"x9" tomi, kun äsken kävin asian tarkastamassa.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
afro
26.09.2004 21:25:20

Kuka mitenkin, itselläni on yleensä vaakatasossa ja joskus lähes ja mielestäni näyttää hyvältä... Tosin yleensä mulla on vain yksi pikkutomi.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
hollmi-5
26.09.2004 21:36:26
Kiitokset päivityksestä. Tullut minun huomaamatta yleistymään. Sikäli ihan fiksu koko, että jos on 10X8, niin 12X8 on vähän hömelö koko ja 9 tuumainen parempi...
Mika Hollström
tolppa-apina
26.09.2004 22:03:45

se on kyllä ihan totta... kyllä olisi hienompaa, jos saisi tomien päät enemmän ylös päin... mutta laatu ennen ulkonäköä. ja olen melko pitkä niin on vähän parempi että tomit ovat korkealla... ja rumputuolikin on sellainen ihmeversio jonka saa hyvin korkealle. mutta miten olisi 20" basari? kun tuota settiä saa silläkin koolla...
anstir
27.09.2004 15:26:27 (muokattu 27.09.2004 15:27:27)

Jooh no ei mitään Ulrich-säätöä niiden tomien kanssa, mutta ei myöskään niin että vanteet kolisee. Näin minun kohdalla. Eli kyllä ne saa aseteltua "sopivasti", vaikkakin tuo 14" tuppaa syvyytensä ansiosta kolisemaan basarin vanteeseen. Tämä siis 13" ja 14" räkkitomien kanssa. 10" ja 12" en usko että tulee mitään ongelmaa tuon 22" basarin kanssa.
tuukkah
27.09.2004 16:09:20
Multa löytyy syviä tomeja, 13' etutomi ja 16' lattiatomi 22' basarin rinnalta ja ratkaisu toimii mielestäni loistavasti. Basarin päälle ei syviä tomeja kannata sijoittaa, ellei välttämättä halua kasarityylistä "tomit kenossa"-meininkiä. Itse en tykkää pistää mitään kiinni basariin, vaikka tuossa omassa settikuvassani onkin patenttiratkaisuna isketty pelti kiinni. Rupeavat vain rojut resonoimaan ja nitisemään bassoiskujen mukana.
ain't it funky now.
totomiettinen
27.09.2004 19:22:40
Kuka mitenkin, itselläni on yleensä vaakatasossa ja joskus lähes ja mielestäni näyttää hyvältä... Tosin yleensä mulla on vain yksi pikkutomi.

Puhutaankohan nyt samasta tomin asennosta?

Kun yritin ilmaista, että pidän asennosta, jossa on vaarana napsua vanteeseen, joka iskulla. Huom! "Vaarana"...ei napsu kuitenkaan ; )
afro
27.09.2004 22:01:20
Puhutaankohan nyt samasta tomin asennosta?

Kun yritin ilmaista, että pidän asennosta, jossa on vaarana napsua vanteeseen, joka iskulla. Huom! "Vaarana"...ei napsu kuitenkaan ; )

Ilmeisesti kyllä. Mulla on pikkutomin yläkalvo suoraan kohti taivasta eli vaakatasossa. Tosin se on myös melko matalalla.
Eikä napsu kantit. Joskus (varsinkin jos on isompi pikkutomi) tulee pidettyä juuri mainitsemassasi kulmassa.

Eli tähän tyyliin (lainasin anzelmoksen kuvaa...)
http://muusikoiden.net/dyn/members/20725.jpg
totomiettinen
28.09.2004 15:07:41 (muokattu 28.09.2004 15:09:33)
Ilmeisesti kyllä. Mulla on pikkutomin yläkalvo suoraan kohti taivasta eli vaakatasossa. Tosin se on myös melko matalalla.
Eikä napsu kantit. Joskus (varsinkin jos on isompi pikkutomi) tulee pidettyä juuri mainitsemassasi kulmassa.

Eli tähän tyyliin (lainasin anzelmoksen kuvaa...)
http://muusikoiden.net/dyn/members/20725.jpg

Jep. Taivasta kohden osottaa mullakin kalvot, omakuvan tyyliin. Toimii.
Mikko A
28.09.2004 16:18:22
Riippuu valmistajasta. 12" tomia saa ainakin neljässä varmaan valmistajasta riippumatta eli 8, 9, 10 ja 12 ja DWlläkin on näitä short tomeja eli se olisi sitten vissii 12x6 vai 4.
Kymppejä on yleensä kolmessa eli 8, 9, 10 mutta on niistäkin joillain valmistajilla 7,5 versio.
Kaseja ei olekkaan sitten yleensä kun 7" ja 8" tuumaa syvänä lukuunottamatta näitä speciaalirumpuja.

jne.

Ja ainakin Tamalla on 12x11" tomeja.
The space is filled with orbiting children.
tolppa-apina
28.09.2004 16:32:26
Jep. Taivasta kohden osottaa mullakin kalvot, omakuvan tyyliin. Toimii.

jáa vaakatasolla tarkotettiin tota... mä oon kanssa tykänny pitää melkein noin pystyssä... jotenkin se vain toimii mulla paremmin niin.
Simbe
28.09.2004 16:45:52 (muokattu 28.09.2004 19:59:38)
Olin pitkään syvien tomien kannattaja ja kyllä niillä vieläkin paikkansa on. Olen käyttänyt jopa 15"x15" tomia 22" basarin päällä, melkein kalvo kattoa kohti.

Näkisin sen niin, että usein aloittelevat soittajat (Pianolla, marimballa, rummuilla) asettuvat paniikinomaisesti ihan kiinni soittimeensa. Siitä on paha lähteä liikkumaan ympäri settiä tai hakemaan sointuja eri oktaavialoilta. Luonnollisesti kehityksen myötä asento paranee, mutta monet juuttuvat varsinkin rummuilla siihen virvelin päällä roikkumiseen.

Itsellä tomikalvot syvissäkin rummuissa osoittavat useimmiten kattoa kohti, mutta vetämällä tuolia taaksepäin soittokulma paranee, eikä kyynärpäitä tarvitse nostaa olkapäiden tasolle. Pitkät kapulat voivat kyllä tulla tarpeen... Ostin hiljan uuden setin jossa matalat tomit 9"x13" ja 10"x14" ja 24" bassari ja kyllähän ne sekä näyttävät, että kuulostavat hyviltä. 24" bassari kyllä nostaa ne melkein yhtä korkealla kuin nuo syvätkin tomit.

Yksi hyvä puoli syvissä tomeisa on, että voin käyttää 12"x12" tomia uskottavan kuuloisena lattiatomina... Suosittelen kuitenkin sitä välimuotoa. Lattiatomeissa mielestäni 13"/14"x16" tomit näyttävät hieman hömöiltä. Soundia en ole testannut.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)