Aihe: soitatteko koskaan kännissä keikoilla?
1 2
takajalka
10.08.2004 13:17:09
Ai ja jos bussikuskeilta ja lentokapteeneilta...

Öhöm, eipäs jeesustella. Tietääkseni on hieman eri asia soittaa harrastuksena rumpuja ja keikkailla satunnaisesti, kuin lentää ammatikseen lentokonetta. Soittaminen ei siis ole minulle (eikä varmaan suurimmalle osalle tällä foorumilla) ammatti, eikä sitä tehdä rahan vuoksi.

Ilmeisesti ei saisi tupakoidakaan keikan aikana, kun lentoemännätkään eivät saa? Entäs yleisö, verrattaisiinko heitä koneen matkustajiin? Haloo.
Mestarit eivät lainaa, mestarit varastavat. -Stravinsky
Yrtti
10.08.2004 13:24:24

Ai ja jos bussikuskeilta ja lentokapteeneilta homma sujuu kännissä nii sää menisit kyytiin..? Minä en ainakaan..

Hieman ehkä eri asia :D Mutta totta juu, että jos itse yleisössä istuu ja jätkät lavalla on aivan tolkuttoman päissään niin ei se oikein ole, vaikka pystyisivätkin normaalisuoritukseen. Jotenkin vaan tuntuu, että keikka vedetään vasurilla, eikä yleisöä oteta loppuun asti huomioon.

Itsellä on tapana ottaa kaljapullo ennen keikkaa jos jännittää kovasti. Vaikuttaa silloin soittoon plus-merkkisesti.
Speedy
10.08.2004 16:47:45

Öhöm, eipäs jeesustella..

No niin no.. Mutta jos on keikalla, ja on siellä "töissä", niin eikö se ole sama onko se keikka sitten lentokeikka espanjaan tai soittokeikka tavastialla.. vai? Noh tosin, sillä yhdellä, ja ryyppäämisellä/kännissä soittamisella on ero, mutta periaatteessa miks soittaessa sais olla kännissä, jos silloin on töissä (lue: saa palkkaa, ja rahana)..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
asa
10.08.2004 17:08:36

Jos soittaisin jotain yksinkertaista rokkia, voisin kuvitellakin vetäväni pikkukekkulissa, mutta meidän äärinopea BM ei oikein suju enää edes 3-4 pullollisen (kaljaa) jälkeen, rupeaa nopeus ja koordinaatio katoamaan, varsinkin jaloista. Siis ehdottomasti paras lähtökohta on yksi bisse ennen keikkaa.
UP THE IRONS!
HCW
10.08.2004 17:42:29
no jos se soitto sujuu kännissä niin miks hitossa ei soittas kännissä?ja meno on joskus bändilläkin kovempaa. ja eihän se ole mitään yleisön aliarvioimista soittaa kännissä,kuka helvetti tuonkin lauseen on keksiny? minäkin juon,ja soitan hyvin,eikä ole kukaan tullut yleisöstä moittimaan dokaamisen takia. turha niitä sylkee jotka soittaa kännissä,tehköön jokainen miten tekee.

Kyllä ne rokit pitää selvinkinpäin lähteä, ei siihen viinaksia tarvita...Ja tuo on ehdottomasti paskin peruste sille viinanjuonnille keikalla. tietenkin tehkööt jokainen mitä lystää mutta en usko ravintoloitsija on mielissään työaikana ryyppäämisestä.
Osta meän levy!!! Klipit,tilausohjeet jne.osoitteesta: http://www.strangefruitband.net
jormis
10.08.2004 20:37:08
no katsos kamu,en ole sanonutkaan ettei lähtis selvinpäin,sitäkin on kokeiltu.mutta se on miten tykkää jutut hoitaa.et sinä tai kukaan mukaan selvinpäin soittava ole sen oikeammassa asian suhteen kuin kännissä oleva.ne on näitä mielipidejuttuja.rokkikeikan vetämistä en ny kuiteskaan lähtis vertaamaan muihin tavan duuneihin,ihan miten siihen suhtautuu.musa ei ole mulle työnäkään mitään klo 8-4 mentaliteetillä hoidettavaa hommaa.mieluummin tunteella kuin järjellä.
Fuzzy Boner
10.08.2004 23:13:44
Piiskajallut aina naamariin!
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
M.i.k.key
11.08.2004 02:55:30
Piiskajallut aina naamariin!

HOHOHO! Säkin löysit tänne! Ennen mua, ikinä en oo mitään ottanut!
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
Fuzzy Boner
11.08.2004 10:44:49
HOHOHO! Säkin löysit tänne! Ennen mua, ikinä en oo mitään ottanut!

Heh heh. Jos ei takahuoneessa oo *jallua nii paniikki tuloo
Alpha
11.08.2004 11:27:49
Jaahas...näköjään COB:n poijjat valtaa rumpuvoorumin...:o)
Tangled**
11.08.2004 13:22:17
Itse en tota humalatilassa soittamista harjoita, kun ei siihen ole tilaisuutta tullut. Mutta tiedän kyllä enemmänkin porukkaa, jonka bändireenit on perseiden vetämistä ja "soittamista".

Kyllähän melkein joka bändin keikalla soittajilla kaljaa siellä on, mutta ikinä en oo ketään ihan kunnon humalatilassa nähnyt. Kai se nyt on selvää, että koordinaatiokyky heikkenee alkoholin ansioista ja soittamisesta tulee suht epätarkkaa...
Huominen on eilinen jo ylihuomenna.
M.i.k.key
11.08.2004 16:57:38
Jaahas...näköjään COB:n poijjat valtaa rumpuvoorumin...:o)

Tai sit me vaan kirjoitellaan hakuun sanoja känni, alkoholi, jallu, bailaus... yms.

:)
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
Fuzzy Boner
11.08.2004 19:43:19
Tai sit me vaan kirjoitellaan hakuun sanoja känni, alkoholi, jallu, bailaus... yms.

:)

Muusikon perusjuttuja siis
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)