Aihe: Suositelkaa mulle settiä
1 2 3
Niskamies
30.07.2004 20:56:27
Älä osta K-customia osta kuule vaan paisteen dimensionia tai signaturea pääset edes pelteihin. ;) Pöntöt kyllä ainakin on todennäköisesti hyvät. Mitkäs muuten on noi sun vanhat pöntöt? :-o

Noi on Thunderit, maailman laadukkaimmat pöntöt:P

Mitkäs muuten olis hyvät tomikoot, jos vain kaksi tomia settiin meinaa pistää? Kenties 12" ja 16"?
Sbassossa on 4 kieltä. Tai 6.
Paas
30.07.2004 21:07:00
...Sori, mutta noihin Premiereihin saatat kyllä pettyä. Jos sitä rahaa on käytettävissä, niin ostat nyt hyvä ihminen Pearlia, Tamaa tai jotain muuta laadukasta sarjaa.

Mikäs premieriä vaivaa? :) Jos rahaa löytyy niin kannattaa ehkä jo harkita premier sarjan kannuja.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Paas
30.07.2004 21:07:51
Mitkäs muuten olis hyvät tomikoot, jos vain kaksi tomia settiin meinaa pistää? Kenties 12" ja 16"?

Jos vaan kaks tomia niin minä pistäisin tuon 16":sen tilalle 14":sen.
AP
30.07.2004 21:37:37
Kyllä täältä tulee puoltoääni Premierille ennemmin kuin Pearlille. Ainakin, jos löydät muutaman vuoden ikäset Premikat.

Kahden tomin setti on vähän hankala miettiä kaikkeen sopivaksi, mielestäni. 10" kanssa olisi 14" hyvä, mutta botne voi jäädä puuttumaan. 12" kanssa menisi jo 16" lattiatomikin mutta 12" tomia ei kovin ylös saa.
12" 14" 16" olisi rohkea mutta laaja-alainen ratkaisu, johon ehkä kuitenkin itse päätyisin.
K100 #7
totomiettinen
30.07.2004 22:15:17
Jos vaan kaks tomia niin minä pistäisin tuon 16":sen tilalle 14":sen.

Joo, kyllä 12", 14" pitäs toimia. Älä ota liian syvää 12":sta.
totomiettinen
30.07.2004 22:16:26
Kyllä täältä tulee puoltoääni Premierille ennemmin kuin Pearlille. Ainakin, jos löydät muutaman vuoden ikäset Premikat.

Muutaman vuoden ikäset?

Siis miten vanhoja tarkotat?
AP
30.07.2004 22:37:20
Muutaman vuoden ikäset?

Siis miten vanhoja tarkotat?

Týyliin 90-luvun alusta-puolivälistä oleva setti. Sitä vanhemmat saa kiikuttaa suoraan minulle tänne... ;-)

Jotenkin vaan tuo Premierin nykymallisto ei päällisin puolisin tarkasteltuna jaksa ihan vaikuttaa.
K100 #7
totomiettinen
30.07.2004 22:42:57
Týyliin 90-luvun alusta-puolivälistä oleva setti. Sitä vanhemmat saa kiikuttaa suoraan minulle tänne... ;-)

Jotenkin vaan tuo Premierin nykymallisto ei päällisin puolisin tarkasteltuna jaksa ihan vaikuttaa.

Meinaatko jotain signioita vai?...Ei meinaan pure meikäläiseen ollenkaan.
Paas
30.07.2004 22:48:00
Meinaatko jotain signioita vai?...Ei meinaan pure meikäläiseen ollenkaan.

En kyllä pistäis hanttiin tippaakaan jos joku kiikuttais mulle signian satsin tuohon oven ulkopuolelle. Näyttävän näköisetkin vielä, siis minun mielestäni.
Niskamies
30.07.2004 22:51:25
Mitens ne Premierin mallistot meni ennen? Nythän on cabriat, artistit ja sitten premier seriesit. Miten oli Signioiden, Genistojen, ja Gen-X:ien kanssa? Ja pyöriikö noita käytettyinä? Jotenkin vaan tekis mieli Premieriä.
Sbassossa on 4 kieltä. Tai 6.
AP
30.07.2004 23:14:32
Mitens ne Premierin mallistot meni ennen? Nythän on cabriat, artistit ja sitten premier seriesit. Miten oli Signioiden, Genistojen, ja Gen-X:ien kanssa? Ja pyöriikö noita käytettyinä? Jotenkin vaan tekis mieli Premieriä.

Genistaa mää kyllä ennen miettisin kuin Signiaa. Joteskin pidän enemmän koivurummusta...

Nuo Signia ja Genistahan tuli Premierille 1990-luvun alussa. Näistä Signia on siis vaahteraa, ja oli vähän Genistaa kalliimpi. Näiden alapuolella oli koivu-eukalyptusrakenteinen XPK ja halvimpana merranti/eukalyptus (jos en ulkoa väärin muista) APK.
Jossain vaiheessa XPK:sta tehtiin vähän aikaa myös Astria- ja Vitria-versioita.
1980-luvulla APK:n ja XPK:n erot olivat lähinnä päällysteissä, XPK oli lakattu. Näïden yläpuolella oli koivuinen Projector ja kalleimpana "tuplarunkoinen" koivuinen Resonator.
Ennen APK:aa Premierin halvin setti oli nimeltään Royale.
1980-luvun lopussa Yamaha osti Premierin ja yhteistyössä syntyi Yamahan Power V-sarja, mikä on ymmärtääkseni selkeästi Rockstar/Export-tasoa parempi. Tästä yhteistyöstä lähtivät kehittymäänn sitten nämä em. Genista ja Signia.
APK:n tilalle tuli aloitusssarjaksi 1990-luvun puolivälin tietämissä Cabria ja kalliimmat sarjat päivitettiin Artist- ja GenX-sarjoiksi.

Tunneperusteinhan minäkin ne Premierit ottaisin. 1970-80-luvun Premierit on meikäläisen "heikko kohta" ja Pearlithan nyt on joka toisella...
K100 #7
tolppa-apina
31.07.2004 10:14:07
kyllä toi setti mitä olet suunnitellut olisi varmaan aika asiallinen. itselläni on taman samanlainen pikkusetti ja olen ollut tyytyväinen soundiin ja roudausmahiksiin! paisteen peltien kannalle sorrun, ehkä joku singature vois jazzata!:)
Paas
31.07.2004 11:13:04
ehkä joku singature vois jazzata!:)

Ehkä pikemminkin traditional sarjan pellit siihen meininkiin...
Youni
03.08.2004 18:32:00
Tomien halkaisioista sen verran, että meillä on orkesterissa Starclassiceissa 10" 12" ja 14". 10" ei koskaan käytetä. Siinä on aina kiinni 12" ja 14" lattiatomi ja hyvin toimii jazzissakin. On tullut sillä ihan perusjazziakin soitettua.

Miksi luovut Staggin jazzridestä??
Remo
03.08.2004 18:50:50

Ehkä siksi niskamies luopuu stagista, kun on ymmärtänyt että ei ne ole peltejä. ;D heh
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
Youni
03.08.2004 18:54:56
Ei ne olekaan peltejä, vaan symbaaleja... :D
Niskamies
03.08.2004 18:58:09
Tomien halkaisioista sen verran, että meillä on orkesterissa Starclassiceissa 10" 12" ja 14". 10" ei koskaan käytetä. Siinä on aina kiinni 12" ja 14" lattiatomi ja hyvin toimii jazzissakin. On tullut sillä ihan perusjazziakin soitettua.

Emmä siitä oo luopumassa;) Se jää pussiin venaamaan parempia päiviä(lue:toista settiä) varten.
Sähköbassossa on kieliä.
mustakaapu_3
03.08.2004 23:47:42
Jospa ostais Premierin Artist Birchiä irtopönttöinä

Hei, asiasta kolmanteen, eli onko tota artist birchia mahdollista tilata irtopönttöinä? Onko esim. jossain netissä nähtävissä hinnastoa? Mitä noin suurinpiirtein tulis maksamaan tommonen "18 "12 "14 satsi? Entä satutko tietämään saako cabriaa irtorumpuina ja löytyykö tästä sarjasta "18 basaria. Ois nimittäin itelläkin tommonen "moposetti" ehkä jossain välin hakusessa. Niin ja saa suositella myös muita irtorumpuja sekä vaikka valmiita satseja ja jos jollain lojuu nurkissa pikkusetti niin voisin myös olla kiinnostunut...
Mustakaapu III
tthei
03.08.2004 23:51:07

Hei, asiasta kolmanteen, eli onko tota artist birchia mahdollista tilata irtopönttöinä? Onko esim. jossain netissä nähtävissä hinnastoa? Mitä noin suurinpiirtein tulis maksamaan tommonen "18 "12 "14 satsi? Entä satutko tietämään saako cabriaa irtorumpuina ja löytyykö tästä sarjasta "18 basaria. Ois nimittäin itelläkin tommonen "moposetti" ehkä jossain välin hakusessa. Niin ja saa suositella myös muita irtorumpuja sekä vaikka valmiita satseja ja jos jollain lojuu nurkissa pikkusetti niin voisin myös olla kiinnostunut...

Kyllähän muistaakseni Soitin Laineen sivuilta näkee niitten Premier Artist sarjan irtorumpujen hintoja.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
Viceroy
04.08.2004 12:25:48

Kyllähän muistaakseni Soitin Laineen sivuilta näkee niitten Premier Artist sarjan irtorumpujen hintoja.

Joo, ja kyllä kai Cabriaakin voi tilata yksitellen. Premierin sivuilla muistaakseni oli jotain. www.premier-percussion.com
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)