e r s k i 01.07.2004 02:28:33 | |
---|
Esikuvia on tullut ja mennyt. Tietyt soittajat tosiaan ovat sitten koko ajan vaikuttamassa ja ahkerasti kuuntelussa. Itselläni all time favourite on ollut Ian Paice tyylikkyyden, tekniikan ja meiningin takia. Viimeisimpiä diggailun kohteita taas on ollut esim. Raymond Herrera, Danny Carey ja Dave Lombardo. |
JeeVes 01.07.2004 07:34:56 (muokattu 06.07.2004 11:17:48) | |
---|
Sami Kuoppamäki Anssi Nykänen Antti Lehtinen Dave Weckl Dennis Chambers Steve Gadd Lisäys: Rami Eskelinen David Husvik Carma - Butterfly Ep (out now!) |
Yrtti 01.07.2004 09:35:29 | |
---|
Igor Cavalera ja Dave Grohl Rummunsoiton opettelin korvalappustereomeingillä ja juuri nuo siihen aikaan niissä soivat tiuhaan, toki vieläkin. Soittotyyli on nykyään aika pitkälti jotain noiden kahden väliltä. |
miscage 01.07.2004 10:55:27 | |
---|
Varmaan Dave Grohl, tai en osaa sanoa. Koko "musiikki-innostus" lähti Nirvanasta, rumpuja aloin soittelemaan kyllä aika paljon myöhemmin, mutta anyway. Dave on sellanen oman tonttinsa hyvin hoitava energinen rumpali, joka ei hirveesti mässäile erikoisuuksilla (no onhan songs for the deafilla muutama mahti-filli), mutta drive on kova. Muita tämänhetkisiä suosikkeja mainitakseni: Jimmy Chamberlin, Heikki Malmberg, Mr. Lombardo, Larssi...(jokin siinä kiehtoo) "A choice is made of free will, just like the choice to kill." |
Antti1997 01.07.2004 12:44:16 | |
---|
Niin ja Apulannan Sipeltä nappasin mm. sen Piiskaa-biisin kompin (taitaa olla joissain Nirvanan biiseissäkin) ja sitä tulee monissa biiseissä käytettyä myös fillinä. höö? |
porcupine 01.07.2004 14:22:30 | |
---|
Bonham Densmore Krutsin Tiedä häntä, näkyykö vaikutteet missään, mutta noita herroja kuunnellessa ja katsellessa tulee ajateltua rumpalia erikseen soittajana, eikä vain osana bändiä. Ei kukaan, tai kun kerran kaikki muutkin. -Tommi Liimatta |
Epämuusikko 01.07.2004 14:44:58 | |
---|
mutta noita herroja kuunnellessa ja katsellessa tulee ajateltua rumpalia erikseen soittajana, eikä vain osana bändiä. Voi kai sen noinkin ajatella. Itse olen pyrkinyt kuulemaan rumpalin nimenomaan osana bändiä, tyylin miten hänen soittonsa täydentää biisiä etc... Svengi on vain tehokeino |
totomiettinen 01.07.2004 14:53:18 | |
---|
Voi kai sen noinkin ajatella. Itse olen pyrkinyt kuulemaan rumpalin nimenomaan osana bändiä, tyylin miten hänen soittonsa täydentää biisiä etc... Nimenomaan. |
mr_b 01.07.2004 15:03:23 (muokattu 01.07.2004 15:04:04) | |
---|
Voi kai sen noinkin ajatella. Itse olen pyrkinyt kuulemaan rumpalin nimenomaan osana bändiä, tyylin miten hänen soittonsa täydentää biisiä etc... Toinen komppaus. Silti kehun muutamia rumpaleita, jotka ovat vaikuttaneet jotain oleellista surkeaan kolaamiseen, jota myös soitokseni kutsutaan: Steward Copeland (Police) Espe (22-pp) Heikki Tikka (KR & Narttu) Rob Kloet (Nits) Reni (The Stone Roses) Copeland on vielä siitä jännä etten kyllä pidä Policesta, en edes omista levyjään, mutta Copeland pikkuisine splasheineen ja reggaejuttuineen viehättää paljonkin... Before I talk I should read a book. |
ltg 01.07.2004 17:31:27 | |
---|
Pakko myöntää, innostus lähti Mike Portnoysta, mutta sittemmin mukaan on tullut Mike Bordin, Martin Lopez, Ian Paice ja monet muut. IMIK#5,KK#3 Minkä vanhana oppii, sen uutena taitaa |
Groovi 01.07.2004 17:35:36 | |
---|
Onhan tämäkin täällä jo ollut, mutta pistetääs uudestaan.. Itte voisin mainita kaks ns suurinta rumpalia, jotka vaikuttaneet omaan soittoon.. Phil Rudd - AC/DC Tico Torres - Bon Jovi joo, Rudd on kova, Nicko McBrain, Bonham, Ian Paice.. onhan noita. Legendoja. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
Blitz 01.07.2004 19:11:07 (muokattu 01.07.2004 19:14:06) | |
---|
No kaikennäköistä. Enimmäkseen varmasti vaikuttajat itse soittoon löytyvät metallin parista, sitä paskaa kun tulee itsekin soiteltua. :) Heikki Malmberg (yksinkertaisia ja vaikeita komppeja :) Joey Jordison (kapulatyöskentely, huh) Dave Lombardo (nopeutta ja tasaisuutta) Vinnie Paul (tasaisuudesta ja tekniikasta kun puhuttiin) Igor Cavalera (fillit ja omaperäiset kompit) Huh, menee melkein lempi bändien luetteloksi... Tietty myös Meinlin miehet Thomas Lang ja Marco Minnemann! Haluaisin, että The Berzerkerin rumpali vaikuttaisi minun grindauskompeissani nopeudellaan. Ehkä sitten joskus. On kiva rovasti, sanoi onkiva rovasti ja onki varovasti. Kas vain, sanoi tähän kasvain ja kasvoi vain. |
anzelmosm 01.07.2004 21:02:32 | |
---|
no tuota... uli kusch, jörg michael, henry ranta, nikolaj borg.... siinäpä ne taitaa olla makijoimmat... |
asa 02.07.2004 13:15:52 | |
---|
Suurimmat esikuvat, jotka rumpujen soittoon minut ajoivat: -Henry "Nicko" McBrain (Maailman paras rumpali, ei teknisesti) -Charlie Benante (Anthrax) -Clive Burr -Ed Warby (Gorefest, kuunnelkaa FALSE levyä!) -Chris Witchunter (Sodom) -Bobby Schayer (Bad Religion) Muita arvostamiani soittajia, jotka vaikuttaneet treenaukseeni ja soittooni: Dave Lombardo Hellhammer (Mayhem) Frost (Satryricon) Derek Roddy (Hate Eternal) Pete Sandoval (Morbid Angel) Tony Laureano (Nile, Ex-Angel Corpse) J Read (Revenge) UP THE IRONS! |
jussiohman 02.07.2004 13:29:31 | |
---|
LARS ULRICH Ala-aste penikkana ja Metallica fanina sai ensimmäisen kerran tarttumaan kapuloihin. Vaikka homma loppuikin nopeasti, sain ensikipinän tähän alkoholistien instrumenttiin tätä kautta. JOHN DENSMORE Sen enempää en Doorssia kuuntele, tai miestä fanaa, mutta komeat pulisongit ja hieno tyyli The Doors Are Open - videolla saivat kohta kaksi vuotta sitten uudestaan aloittamaan paukuttelun. Kiitos hänelle tästä. DENNIS CHAMBERS In the pocket - videota on tultu nauhurissa kulutettua. Loistava groove, upeaa basarityöskentelyä kompeissa ja mieletön kyky naputtaa single strokeja tomeihin kauan putkeen. Rento ja nöyrä kaveri. STEVE GADD Videopätkiä tullut katsottua miehestä. Uskomaton tuntuma soitossa, syvä groove ja käsittämätön tekniikka. JOEY JORDISON Vasta Slipknottiin olen tutustumassa, mutta miehen tyly maski, aggressiivinen soittotyyli mossauksineen päivineen ja muutenkin rankka naputus saa fanaamaan vaikkei mikään metalligenren Jumala ehkä olekaan. Kova äijä kuitenkin. Lihava sinkku hakee kontaktia |
Kulkunen 02.07.2004 14:05:31 | |
---|
-Lars Ulrich, siitä se kaikki lähti. Enter Sandmanin mukana opettelin perusbeatin. -Mike Portnoy, voi rummuilla tehdä muutakin kuin peruskomppia. Sitten, David Silveria, Joey Jordison, Danny Carey, Tomas Haake, Martin Lopez, yllättäen kun rupesin herrojen bändejä kuuntelemaan. Videolta ja muuten vaan on tullut ihasteltua Weckliä, Chambersia, Smithiä ja muutamaa muuta. Eniten soitossa kuuluu wannabe-Portnoylu. Suomalaisista Malmberg (ylläri) ja Rami Eskelinen ovat vakuuttaneet helvetillisellä taidolla ja tyylillä. Mää imeskelen mun lihapullat. |
totomiettinen 02.07.2004 14:37:23 | |
---|
DENNIS CHAMBERS In the pocket - videota on tultu nauhurissa kulutettua. Loistava groove, upeaa basarityöskentelyä kompeissa ja mieletön kyky naputtaa single strokeja tomeihin kauan putkeen. Rento ja nöyrä kaveri. ...nöyrä? Niin, no se nöyryys on tainnu iän myötä kadota pikkuhiljaa. Mutta soittaahan se tietysti sillä tavalla, että aika hankala siinä on varmaan nöyrää kaveria olla... |
jussiohman 02.07.2004 14:48:50 | |
---|
...nöyrä? Niin, no se nöyryys on tainnu iän myötä kadota pikkuhiljaa. Mutta soittaahan se tietysti sillä tavalla, että aika hankala siinä on varmaan nöyrää kaveria olla... Ainakin semmosen miellyttävän kuvan mä siitä sain. Anteex et oon olemaza!!1 Lihava sinkku hakee kontaktia |
J.Newkid 02.07.2004 15:07:49 | |
---|
No tota tällä hetkellä ehdottomasti: Dave "IsoDee" Lombardo Joey Jordison Max Weinberg Nicho McBrain Eric Carr Igor Cavalera ____Dave Lombardo___
Kovin |
totomiettinen 02.07.2004 16:55:31 | |
---|
Ainakin semmosen miellyttävän kuvan mä siitä sain. Anteex et oon olemaza!!1 Joo, joo LOL! |