Aihe: Rannekipua
1 2
Saukki
11.07.2004 11:10:22

Kaipa se riippuu paljolti siitä mitä soittaa. Vedäppä 3-4 tunnin treenit soittamalla Grindia ja Blast beatia päälle 210 Bpm, tavallista Beat-komppia soittamalla nyt ei tule edes hiki :)

No siis grindiähän nyt vetää miten vain, mutta vedäppä samalla tempolla tavallista beattia...
Kädet (lähinnä oikea, mutta lyön virveliäkin aika tiuhaan) tulee kyllä kipeiksi, mutta se johtuu vain fillien määrästä ja nopeudesta... (ei kuitenkaan ranne)

Koittakaapa soittaa sairaan nopeeta grindiä 16 osa basarilla. Aika hassua!
mombaza
11.07.2004 12:44:21
Tekniikastaha se johtuu. Olen nähnyt, kun monet rumpalit soittavat ranne vinossa(Olen itsekkin joskus syyllistynyt tähän). Jos soittaa ranne vaakasuorassa, niin saat soitettua nopeammin ja kipua ei tule. (Ainakaa niin herkästi!)
Kaneli
11.07.2004 19:19:55

Mulla oli sama ongelma vähän yli kuukaus sitten, kävin laserhoidossa ja hyvin toimii taas.
{/_(^_^)|kaneli|(^_^)_}
Antti1997
12.07.2004 16:39:28 (muokattu 12.07.2004 16:40:09)
Mulla on eilen ja tänään soittaessa jostain syystä nilkka tullut kipeäksi. Ei yleensä tule. Saattaa tosin johtua siitä että rummut on nyt väliakaisesti semmosella aika liukkaalla laatotetulla lattialla ja liukuu sitten siinä ja se jotenkin aiheuttaisi rasituksen... Ja parin päivän taukokin saattaa vaikuttaa. Rannekin väsyy soittaessa enemmän kuin yleensä. No ei ole ihan parhaassa mallissa nyt ne rummut kun on vaan väliaikasesti kasattu keskelle romua...
E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-D5-D5-D5-D5-D5-D5-D5-D5-G5 D5-------E5---G5---
Mikko A
13.07.2004 17:36:05
Mulla on eilen ja tänään soittaessa jostain syystä nilkka tullut kipeäksi. Ei yleensä tule. Saattaa tosin johtua siitä että rummut on nyt väliakaisesti semmosella aika liukkaalla laatotetulla lattialla ja liukuu sitten siinä ja se jotenkin aiheuttaisi rasituksen... Ja parin päivän taukokin saattaa vaikuttaa. Rannekin väsyy soittaessa enemmän kuin yleensä. No ei ole ihan parhaassa mallissa nyt ne rummut kun on vaan väliaikasesti kasattu keskelle romua...

Pistä hyvä mies matto rumpujen alle!
I hate your sex!
Antti1997
13.07.2004 18:40:18
Pistä hyvä mies matto rumpujen alle!

Joo normaalisti mulla onkin, mutta soittohuone on nyt remontissa ja rummut on nyt tuossa toisessa huoneessa. Prkl että tulee muuten hieno huone... alunperin oli harkkoseinät, katto ja lattia betonia. Nyt on seinät maalattu siniseks ja paraikaa laitetaan kattoon semmosia kuvioituja styroksilevyjä! Lattiaan tulee laminaattiparketti... Ovikin on laitettu paikalleen... Kohta sataa vettä... Hauki on kala... =D
E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-D5-D5-D5-D5-D5-D5-D5-D5-G5 D5-------E5---G5---
Moonsorrow
15.07.2004 05:16:24
Ootteko joutunu pitää taukoa rannekivun vuoksi? Kuinka kauan? Kävittekö lääkärissä? Mitä lääkärit sano? Kertokaa omia kokemuksia. Itelläni on nyt ranne paskana liiallisen rasituksen vuoksi ja äänityksiä ja keikkaa on tulossa. APUA!

Ite en ole joutunu ranteitten takia piettämään vaan olkapään. Olkapää jouduttiin leikkaamaan kun siinä oli jonkinsortin kuluma. Tämä johtui ainoastaan rumpujen soitosta. Tohon rannekipuun löytyy hyvä konsti. Venyttele rannettas ennen ja jälkeen soiton. Ei kipu vaivaa.
Quadruple
16.07.2004 14:58:36
Nuorempana on ollut oikeassa kädessä monia kertoja pikkunen tulehdus... tuli paskasta tekniikasta... nykyään ei tuu mitään vaikka soittaa minkä kokosilla vaan. käytän tekniikka harjotteluun 2B kapuloita ja settiin 5B tai hiljasta musaa soittaessa(akustista jazkaa) tai paikkassa missä on pakko soittaa hiljempaa... 7A.

Jos joudutte soittamaan hiljempaa ja ette millään suostu kokeilemaan ohuempia kapuloita ni sit kannattaa ostaa vaahtera kapulat... ne on huomattavasti kevyempiä ja näin ollen hiljasempia... hajoo kyllä helpommin... mutta ei niillä mitään mättöä soitetakkaan.

Noihin kipuihin auttaa poppa konstit... esim. Kiinalaiset terveyspallot... pyörittelet niitä kun on kipee ja vaikka ei olis kipee ni ennen ku soitat ni lämmittelet niillä. Muutenkin ranne kivuilta välttyy paremmin jos vähän aina lämmitellee (rudimentit) ennen ku rupee woodsheddaamaan =)
tthei
24.07.2004 03:16:54

Mulla ei ole muistaakseni vielä kertaakaan ollut ranteet kipeänä soittamisesta. Tiedä sitten miksi ei. Kun muilla näyttäisi siltä että on ainakin joskus ollut. No mitäpä tuota miettimään, parempi vain että ei rannekivut menoa haittaa :D
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
jormis
24.07.2004 20:20:54
hankkikaa muijat,niin se säästää teidän ranteita
**Bexar**
26.07.2004 22:56:57

hankkikaa muijat,niin se säästää teidän ranteita.

Asiamiehiä.
Joo.. on se rumpali.
Eastern Bunny
28.07.2004 01:24:04
Kävin jokusen aikaa sitten fysioterapeutilla vaivaavasta ranteesta. Ongelma olikin jäykkä niskani. Niskasta säteili särky ranteeseen ja jopa oikean korvan tinnitus johtui sieltä.

Kannattaa ehdottomasti käydä fysioterapeutilla ennenkuin menee lääkäriin josta sitten tie vie leikkauspöydälle.
BUNGLE FEVER IS BACK!
lethus1
05.08.2004 09:54:48
Nyt n. maaliskuusta asti on tullut soiteltua aivan helvetin vähän, eli yhteensä ehkä 6 kertaa. Eilen kuitenkin päätin aloittaa uuden elämän ja ruveta treenaamaan. Hyvin nopeasti rupesi oikean käden ranteessa tuntumaan sitä pistävää kipua, mitä ilmeisesti muutekin täällä on kokenut. Rumpuja olen soittanut vuosia eikä ongelmaa ole ennen ollut. En tiedä olenko tauon aikana hukannut oikean tekniikan jonnekkin vai mikä siinä on. Jonkinlainen virheasento ridea ja haitsua soittaessa ? Eilen loppuvaiheella ei krasheja pystynyt oikealla oikein lyömään ja haitsun soittaminen oli tuskaa.
Nyt on vissiin pidettävä taukoa jonkin aikaa vai soitettava enemmän "virheellisen tekniikan korjaamiseksi" ? Onko teillä armon rumpalit kokemusta kunnon rannetuista ? Eihän siinä kovin kummoista tatsia välttämättä saa, mutta ainakin sitä voisi käyttää sen aikaa, että ei ranne menisi totaalisen paskaksi. Ehkä tämä tuki myös korjaisi virheasentoa, jos sellainen on ?
ilarj
05.08.2004 15:31:29
Heh. just kaaduin pyörällä ja vasemmassa kämmenessä oli 3 tikkiä eikä' pysty soittamaan ollenkaan ja jouduttiin peruttamaan yks keikka sen takia. Sit tänään kävin lääkärissä ja katto ja sano et tää on tulehtun tää haava et mä otan nää tikit pois ja anna sulle antibiootti kuurin ja sit sitä kättä pitää pestä 2 kertaa päivässä ja vaihtaa sidettä ynnä muuta kivaa.. Toi keikan peruminen vitutti eniten ku ois ollu kesän vika keikka..
Perro Stupido
06.08.2004 00:10:44
Ei ole ranteet kipeät ainakaan rumpujen soitosta tullut. Ehe ehe. Anteeksi.
Mutta vasen olkapää on välillä vähän kipeä. Johtunee varmaankin jostain.
Voima korvaa taidon, taito korvaa nopeuden, mutta mikään ei korvaa voimaa.
Terok
06.08.2004 10:35:37

En tiedä olenko tauon aikana hukannut oikean tekniikan jonnekkin vai mikä siinä on. Jonkinlainen virheasento ridea ja haitsua soittaessa

Kokeile ,jos vielä ei ole, niin ride melkein vaakasuoraan ja matalalle melkein virvelin tasolle. Rumpujen asettelulla saa yleensä ihmeitä aikaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)