Aihe: Grindaustekniikka
1 2
EilaPertti
29.06.2004 00:59:49
Meikäläisen mielipide on että silloin kun grindataan, niin lyödään lujaa eikä hiplata. Sehän vie idean koko mätöstä.
Eli virvelissä vedetään kanttiin ja muutkin aktiiviset ruumiinosat lyövät täysillä.
Clayrooster
29.06.2004 03:34:15
Ranteet rentona, kärsivällisesti täytyy aloittaa hitaasti ja edetä pikkuhiljaa.
Yleensä rummut toki trigataan joka helpottaa hyvin paljon - ei tarvitse lyödä mitenkään kovaa.
Muista aina venytellä ranteita ja sormien pikku lihaksia jne, niin hyvää tulee.
Toki itse voi kehitellä ja rakentaa omia juttuja. Tyylinsä kullakin. Kärsivällisyyttä ;)
Pampampaa.
Clayrooster
29.06.2004 03:35:44
Meikäläisen mielipide on että silloin kun grindataan, niin lyödään lujaa eikä hiplata. Sehän vie idean koko mätöstä.
Eli virvelissä vedetään kanttiin ja muutkin aktiiviset ruumiinosat lyövät täysillä.

Jep :) tuo on sitä mukavaa paineen purkamista. Mutta epäilen suuresti, että temmossa 250 vedetään lihakset ihan kouristuksilla. Siinähän menisi kunto ja kaikki ihan vituralleen. Anteeksi kielenkäyttöni.
Pampampaa.
lethus1
29.06.2004 15:24:40
Jep :) tuo on sitä mukavaa paineen purkamista. Mutta epäilen suuresti, että temmossa 250 vedetään lihakset ihan kouristuksilla. Siinähän menisi kunto ja kaikki ihan vituralleen. Anteeksi kielenkäyttöni.

Oman kokemuksen ja muiden rumpaleiden kanssa sepittämisen jälkeen ainakin itse olen saanut mielkuvan että grind/blast jossain 250 tienoilla ei vedetä lihakset jäykkänä (eh) vaan sormilla nätisti naputtaen. Jos käsistä puhutaan. Ainakaan itse jaloilla en kovin kauaa pysty noissa temmoissa tikittämään ilman että pohkeet jäykistyy:D Mutta käsillä ei vedetä jäykkänä täristen vaan paikat rentoina...
J. Cool
29.06.2004 16:33:26

Ja kun triggereitä ei olekkaan livenä käytössä ? Sitäpaitsi, snare on paljon herkumpi triggeroimatta :D

onhan ne livenä käytössä yhtä lailla, miksei olis? totta, snare on paljon paljon herkumpi :D
aivan hirrveetä menoa!
lethus1
29.06.2004 16:58:57
onhan ne livenä käytössä yhtä lailla, miksei olis? totta, snare on paljon paljon herkumpi :D

No jos rumpaliressukalla ei ole omaa triggeriä ja aivoja eikä kukaan muukaan illalla soittavista orkestereista tajua sellaista tuoda tai ei sellaista omista. Tai jos se meneekin vaikka särki ennen keikkapäivää. Tai...

Kyllä sä tiijät hei:D Kauheaahan se on kuunella settiä jossa kaikki on trigattu.
Clayrooster
30.06.2004 02:38:24 (muokattu 29.10.2005 04:02:38)
Oman kokemuksen ja muiden rumpaleiden kanssa sepittämisen jälkeen ainakin itse olen saanut mielkuvan että grind/blast jossain 250 tienoilla ei vedetä lihakset jäykkänä (eh) vaan sormilla nätisti naputtaen. Jos käsistä puhutaan. Ainakaan itse jaloilla en kovin kauaa pysty noissa temmoissa tikittämään ilman että pohkeet jäykistyy:D Mutta käsillä ei vedetä jäykkänä täristen vaan paikat rentoina...

Kiva kun toistit sanomiseni.

EDIT: Poistin jotain tarpeetonta ja typerää.
Pampampaa.
lethus1
30.06.2004 17:06:48
Kiva kun toistit sanomiseni.
On se kiva kun poika opettaa isäänsä naimaan :P

Eläs nyt viisastele. Ei tuossa sen kummempaa ollut kun että luin nopiasti ja sieltä jäi se "suuresti" pois. Käsitin että epäilet sitä tätä. Tuon epäilemisen voi käsittää kahdella tavalla. Tai näköjään minä ainakin voin. :D Et sinä ole isi enkä minä opeta.
Aegis
30.06.2004 18:45:49
Itse olen grind kompin oppinut soittaamaan koko ajan nopeammin ja nopeammin ihan epähuomiossa. Nopeus kehittyy koko ajan kun vaan soittaa ja treenaa kunnolla. Käytän ranteita koko ajan, ei ole jäykkyyttä eikä puutetta voimasta. Sormilla ei tarvitse soittaa kuin ne aivan saiirrraaan nopeet blastit, grindiä voi kyllä vetää ilmankin. Tosin missään bändissä ei tule tällä hetkellä enää grindailtua, kun Lpr Brigadessa lopetin hommat. Viritteillä on tosin Marttyyrioperaatio niminen projekti, missä pääsisi paukuttelemaan kunnon Suomigorea.
Too fast to be dead!
J. Cool
01.07.2004 21:05:54

No jos rumpaliressukalla ei ole omaa triggeriä ja aivoja eikä kukaan muukaan illalla soittavista orkestereista tajua sellaista tuoda tai ei sellaista omista. Tai jos se meneekin vaikka särki ennen keikkapäivää. Tai...

Kyllä sä tiijät hei:D Kauheaahan se on kuunella settiä jossa kaikki on trigattu.

tarkotin kyllä sellasia isompia bändejä, joiden keikoilla on todellakin kaikki kamat mitkä pitääkin olla. tai sitten joku saa kenkää. itseasiassa useinhan ne triggaa kaikki rummut. tomeista saa aina melkeen epäluonnollisen hyvät soundit ja snaresoundia voi vaihtaa kätevästi. basarit ihan vaan että tykitys kuulostais tylsän tasaselta.
aivan hirrveetä menoa!
Clayrooster
02.07.2004 00:18:39
Eläs nyt viisastele. Ei tuossa sen kummempaa ollut kun että luin nopiasti ja sieltä jäi se "suuresti" pois. Käsitin että epäilet sitä tätä. Tuon epäilemisen voi käsittää kahdella tavalla. Tai näköjään minä ainakin voin. :D Et sinä ole isi enkä minä opeta.

Noh, tuo lausahdukseni oli aivan huumorilla otettavissa :)
Pampampaa.
lethus1
02.07.2004 09:36:26
tarkotin kyllä sellasia isompia bändejä, joiden keikoilla on todellakin kaikki kamat mitkä pitääkin olla. tai sitten joku saa kenkää. itseasiassa useinhan ne triggaa kaikki rummut. tomeista saa aina melkeen epäluonnollisen hyvät soundit ja snaresoundia voi vaihtaa kätevästi. basarit ihan vaan että tykitys kuulostais tylsän tasaselta.

Taitaa olla aika utopiaa paitsi OIKEASTI niillä helvetin isoilla bändeillä tuo:D Tomien triggaus kyllä useimmiten kuulostaa aivan kauhealta. Ainakin jos musiikkiin kuuluu paljon tomien läpikäymistä hirveällä tempolla (tjeu. Hellhammer nykyään (mayhem tms), Djimmun Nicholas). Ei keikoilla välttämättä basarin triggaus ole pahasta melkeimpä koskaan. Tai, riippuu taas musiikkityylistä ja bändin koosta, mutta aika usein soundit on niin paskat, että tuo tasainen tylsä naputus tuo hyvin selkeyttä ja hallittavuutta:D Snaret ja tomit voi sotkea vaikka fiftysixty niitä sampleja sinne sekaan nii jää muka jotain dynamiikkaakin...
jussiohman
02.07.2004 09:55:37
Kunnon lihasmätöllä vedettynä grindi kuulostaa hienolta. Ihan täysiä, siis. Tuossa Disasterpieces - DVD:llä Jordison naputtaa sen näköisenä, ettei paljoa triggereitä tarvita.
Lihava sinkku hakee kontaktia
Magetsu
02.07.2004 14:04:48
tekee muuten paljon pahaa. olin reilu 2vk lomalla etten voinut soittaa, ja ku ekakertaa istuin setin ääreen niin voi jeesus. ei voi kehua.

heh...juu, itelläki oli tuossa vajaa 3kk tauko rumputtimista...no nyt käytiin pitkästä aikaa tekemässä uusia biisejä, kun enskuussa pitäisi bahotella levyä.., mutta joo...Pitää lähteä pankkiin ja ostaa tontti+talo ja rumputtimet...

ivi****, pakko avautua/i
tthei
02.10.2004 23:01:38

Voisko joku muuten kertoa että miten toi rimmikikkailu oikein tapahtuu? Kun ei se oikein tässä mulle selvinny ja tekis mieli tietää.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
kattila
03.10.2004 10:32:04

Kyllähän ne isotkin pojat soittaa aina niin tyynenä ja rauhallisena, mutta eipä ihme siinä kohtaa, kun tempo nousee 250 niin turha enään lihasvoimalla ja hirveellä naamanvääntämisellä yrittää. Hyvä esimerkki on vaikkapa Nick Barker. Kaveri näyttää kuolleelta rumpujen takana. Pieni irvistys vaan naamalla kun kädet käy semmosta tahtia, että kapulat syttyy palamaan.
Dust to dust
Terok
03.10.2004 14:53:05 (muokattu 03.10.2004 14:53:20)

http://www.tigerbill.com/media/Rabb2.wmv

Tuossa näytetään aika hyvin rim systeemi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)