Aihe: Peilikuvaote
1 2
jazzmies
18.06.2004 00:00:16
Siinä on huomattava soundiero, kun vertaa soundia peukalo kapulan sivulla verrattuna kapulan päällä - etenkin ride-kompissa. Peukalo päällä tulee selkeä napsu ja middleatakki symbaalikomppiin, mikä johtuu terävästä kapulan "seinätörmäyksestä" periksiantamattomaan peukaloon. Tätä soundia jazzkomppi vaatii, jotta kompista pitkäsointiseen symbaaliin tulisi mahdollisimman selektiivinen. Kun taas soittaa symbaalikomppia peukalo sivulla, ei napsua kuulu, koska ei ole seinää vastassa. Tämä tekniikka toimii mainiosti riden kupuun soitettaessa, mutta jazz-ridesta tulee turhan bottnerikas ja totaalinen, jopa ei-kontrolloitu soundi. Itse vaihtelen käden asentoa tilanteen ja volyymin mukaan. Virvelissä rudimenttibiisejä on vaikeata kohdallani soittaa peukalo päällä, mutta käytännön tilanteissa peukalo kiipeää päälle etenkin pienemmillä volyymeilla.
juoni
18.06.2004 13:39:23
Itse soitan tuplaiskut peukut sivuilla ja oikeastaan kaiken muun peukalot ylöspäin eli sormia enemmän hyödyntäen. Lisäksi ainankin tomeille vuoroiskurolleja soitettaessa käytän rannetta sivusuunnassa, tekniikka josta kaikki varoittavat että älä käytä koska ranteet hajoaa. Ovatpa vielä oikeassakin, sillä nyt noin puolentoista vuoden jälkeen on alkanut kipuja ilmetä. Harmi sinänsä sillä ainankin minulle kaikkein toimivin tekniikka. Saa voimaa ja nopeutta.
Lahjattomat Treenaa
DimensionZ
20.06.2004 01:23:38

Menee nyt vähän ohi mutta jos haluaa nähdä oivan esimerkin siitä miten rentoa ja helppoa soittaminen voi olla niin kannattaa katsoa Wecklin How to Develop Your Technique-dvd. Tulee aika huvittunut reaktio kun katsoo sitä.
''He jumped right out of a building!!''
juoni
21.06.2004 00:05:45
Menee nyt vähän ohi mutta jos haluaa nähdä oivan esimerkin siitä miten rentoa ja helppoa soittaminen voi olla niin kannattaa katsoa Wecklin How to Develop Your Technique-dvd. Tulee aika huvittunut reaktio kun katsoo sitä.

Juu, itse opettelin aikanaan kapulaotteeni niistä Wecklin wanhoista filmeistä, ja nyt kirjastosta löytyi sitten tämä uusi jossa Weckl rivien välistä luettuna (kuultuna) teilaa vanhan tekniikkansa täysin. On muuten muuttunut miekkosen soittotyylikin jopa radikaalisti eikä välttämättä kaikkien mielestä parempaan suuntaan...
Lahjattomat Treenaa
Quadruple
22.06.2004 01:32:15
Weckl ja Smithin uudet DVD käsittelevät tätä Moeller tekniikkaa... kannattaa katsoa jos tuntuu että olisi käyttöä soiton vaivattomuudelle. Itse en viitti turhaan taistella soittaessa joten käytän ikäänkuin omaa versiota moeller tekniikasta. Pompun hyödyntäminen on tärkeää... mutta kannattaa pitää se kohta missä kapula pomppii parhaiten keskisormen kohdalla... ei etusormen niin kuin usein opetetaan... tämä toimii ainakin minulla ja on myös tärkeä osa Moeller tekniikkaa. Matchedin soittossa ainakin minulla kämmen pysyy alas päin (tai jossain siellä välimaastossa) ja mitä nopeammin soittaa sitä enemmän hyödyntää sormia jolloin minulla ainakin ranne "kääntyy" niin että peukalo on ylöspäin (French grip), mutta vain singlejä soittaessa.

suosittelen myös kokeilla trad grippiä vasempaan käteen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)