Aihe: Egotripillä.. 1 2 | |
---|---|
![]() 08.06.2004 14:32:14 | |
Täytyy kattoo joku päivä videolta sitä Rumaklubi-keikkaa, jossa näkyy mielestäni sama setti. No se on ainakin Hayman. | |
![]() 08.06.2004 15:28:45 | |
No se on ainakin Hayman. Ok. Sampo prkl on siis nostanut setin arvoa laittamalla sen DW:n kalvon. :D:D:D Ai niin, ja pikkutomissa oli hieno lätkä, jossa luki tyylikkäästi Järjestysmies. Himmeetä.. :P Aikoinaan kun tein sen pikkutomini, nin tuli jyrsittyä siihen semmonen 45 asteen kulma. Kalvo ei me siihen jämptisti, vaan venyy ja vanuu, kun kiristelee - näin ainakin Remon kalvoilla. Korjasin asian samalla kun hioin oktopannujen viisteitä. 45 sopii paremmin sisäpuolelle ja ulkopuolelle riittää ihan lievä kulma. There is no spoon... | |
![]() 14.06.2004 09:18:29 | |
Joo. Ja ne Sampon Gretschit oli mun vanhat... :o) Toivottavasti olet pitänyt hyvänä. Perhana kun ei ollut rahaa kaksiin Gretscheihin silloin. Harmittaa vieläkin kun jouduin myymään... Hyvinä on pidetty juh! Ne on olleet mulla nyt jotain nelisen vuotta. Ostettuani setin tein siihen perushuoltoa ja putsasin perusteellisesti kaikki osat. Virvelin jouduin käyttämään aluksi kumulla korjattavana, koska siinä oli pieni halkeama. Bassarin helmiäispinnoite on pohjasta hieman halkeilemaan päin, mikä ei onneksi kuitenkaan näy kun setti on pystyssä. Mahtisetti kuitenkin - paras millä olen soittanut : ) Onkos sulla tietoa aikaisemmista vaiheista? Vai oletko kenties alkuperäisomistaja? Anssi Pethmanilla oli jossain vaiheessa hyvinkin samannäköinen setti... miten käy Kekkoselta rock'n'roll? | |
![]() 14.06.2004 14:08:29 | |
Tuli tosta kamojen heittelystä mieleen kaikki ne Slipknotin keikkatarinat. Muistan lukeneeni kun Jordison kerto, että joku bändin jäsen oli keikalla kussut sen päälle, eikä mies ollut päässyt heittämään millään :o Kummaa touhua jee | |
![]() 14.06.2004 14:45:24 | |
hinta ja virityspesät on rumia ei muuta vikaa.... ottaisin kyllä deeveet jos halavalla saisin mutta pesät menis kyllä vaihtoon. Eivät ne minusta rumia ole, mutta kestävyydestä sen verran, että erään suht' kuuluisan nimeltämainitsemattoman heavy/hard rock-bändin rumpalin DW:istä on kaikki telineet paskana, virvelin lugi paskana ja DW:n rimssien kierteet entiset. Viimeksi irtosi kaiken lisäksi bassarin (!) lugi. Eikä tyypillä ole edes tapana viskoa/potkia kamojaan, vaan soittaa siinä missä muutkin tyylin rumpalit. Että se siitä hardwaren kestävyydestä, BTW. ottaisin silti DW:t, jos halvalla saisin, kuten kerran meinasin saada. Olin tyhmä ja sanoin ei..... Svengi on vain tehokeino | |
![]() 15.06.2004 00:10:37 (muokattu 15.06.2004 00:13:41) | |
Onkos sulla tietoa aikaisemmista vaiheista? Vai oletko kenties alkuperäisomistaja? Anssi Pethmanilla oli jossain vaiheessa hyvinkin samannäköinen setti... Enpäs nyt muista kaverin, tai edes sen bändin nimeä, jolta ne aikanani ostin. Helsingistä kuitenkin. Bassari oli erittäin huonolla mallilla. Sitä oli soitettu ilman etukalvoa jotakin isoja nauloja vasten ettei rumpu liikkuisi lattialla ja etureunaan oli syöpynyt kaksi isoa koloa. Lisäksi rungossa oli isoja, osittain repeytyneitä reikiä jonkinlaisten tomikiinnitysten jäljiltä. Todella pahan näköinen rumpu, mutta ajoi asiansa. Myöhemmin kävi helkkarinmoinen tuuri, sillä muistaakseni joku Oululainen kaveri oli myymässä just samanlaista ja pelkkää 20" bassaria. Ostin sen tietty pois ja vaihdoin vanhan rummun jossain päittäin bassarimikrofoniin. Setti tuli mulle ilman virveliä, mutta sen löysin tsägällä erään todella karmean tanssiorkesterin treeneissä jossain maatilalla Tuusulassa. Vanhan nippa nappa kasassa pysyvän Maya setin kyljessä sattui olemaan Gretschin puuvirveli. Hyllyssäni lojunut vanha Lefiman raato osamaksuna ja pari sataa markkaa välirahaa ja omistin laatuvirvelin. Jälkeenpäin ne vähän yski sitä kauppaa, mutta... ;o) . Tämä tapahtui joskus varmaan vuonna -93, tai jotain. Varsinainen setti (ilman virveliä) tuli mulle sitten muistaakseni muutamaa vuotta myöhemmin. Setin väri kun on se kaikkein yleisin vanhaan aikaan ollut väri, löytyi vaihto-/lisärummut yllättävän kätsysti. Mutta setti ei siis alun alkaen ollut kokonainen eikä täysin ehjä, vaan sain sen kasailtua muutaman vuoden aikana sellaiseksi kuin se on nyt. | |
![]() 15.06.2004 13:44:10 | |
Kiitos infoista! Ilmankos sarjanumerot ovat aika etäällä toisistaan ja virveli on hieman päivettyneempi kuin tomit... Hyvin kuitenkin toimivat yhdessä. Mä paikkailin hieman noita ylimääräisiä reikiä puumassalla. Laitoin myös kaikkiin virityspesiin sisään palan vaahtomuovia, koska varsinkin tomeissa ne tuntuivat soivan hieman itsekseen. Muuten niiden laittaminen oli enemmänkin vaan putsaamista (jota toisaalta kyllä riitti varsinkin noiden metalliosiaen kanssa..). Sattuisko sulla olemaan tietoa, mistä noiden Gretschien valmistusvuosia vois selvitellä sarjanumeroiden perusteella? Kuuleman mukaan on olemassa jokin kirja, mutta ainakaan mä en ole onnistunut sellaista löytämään ja netistäkin löytyy tunnistetietoja pelkästään kitaroille. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? | |
![]() 15.06.2004 20:30:34 | |
Gretsch rummuista on olemassa kirja, josta pitäisi ilmetä myös sarjanumeroiden ajankohtia. Voit varmasti myös kysella asiasta "rumputohtori" Alangolta http://www.kolumbus.fi/juha.alanko/ tai Jorma Mikkeliltä http://www.vintagedrums.fi/ Hyvä että vanhukset ovat saaneet hyvän kodin :o) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)