Aihe: Kuinka kaukana pidätte penkkiä tuplapedaalin soittoa varten?
1 2
AP
02.06.2004 23:23:10
Juu tuo on katsottu useaan kertaan. Vanha tekele. Nykyään kaikki neuvovat pitämään kantapäätä ylhäällä. On se vaan vaivalloinen tekniikka, varsinkin korkealla istuville.

Äh. Nykyään vaan ollaan niin hemmetin mukavuuudenhaluisia. Kummasti ne Oilingin oppilaat 70-luvulla saivat opeteltua kantapää maassa-tekniikan...

No, en mä ihan tosissaan tuota mutta melkein kuitenkin. Ajattelemisen aiheeksi, viimeistään silloin kun tuntuu että kantapää maassa voisi olla helpompi soittaa mutta ei kehtaa kun kaverit nauraa. Tekniikka voi olla vanha, mutta eihän se ole synonyymi huonolle.
Jaa, minä? Kantapää maassa pääosin, nopeammat iskut "liu´uttamalla" eli ensin päkiällä ja siitä sitten jalan takaosalla seuraava isku.
K100 #7
lethus1
03.06.2004 10:54:34
Äänitettiinpä demo(ni) tuossa pari vk. takaperin. Ei ole ollut tuplien kanssa minkäänlaista ongelmaa kyseisten kappaleiden kohdalla, mutta voi helvetti, nyt kun ei ollut oma penkki mukana. Studiossa ollut penkki kun ei laskeutunut ihan niin alas kun omani, jonka päältä olen tottunut soittelemaan. Käsittämätöntä miten ne pari hikistä senttiä voi saada asennon juuri niin sekaisin, että ei saa tatsia kunnolla...:D Tosirumpalinhan pitäisi soittaa vaikka tappi perseessä, joojoo, mutta silti :D
Blitz
03.06.2004 13:07:05
Kuinka kaukana pidätte penkkiä tuplapedaalin soittoa varten?

Kenen mielestä kaukana on sama kuin korkealla? Tosin kyllähän se välimatkakin jalkojen kulmaan vaikuttaa, mutta silti aika moni täällä on puhunut juuri siitä penkin korkeudesta. :P

Minun kohdallani pidän penkkiä juuri niin kaukana, että se virppa mahtuu hyvin jalkojen väliin, ja ulottuu molemmille pedaaleille. Tarvitsisin tosin noihin HP-200 speduihini toestopperit, kun nuo sukat välillä vähän luistaa.
:(
MoonDog
03.06.2004 21:28:07
Minä poljen aina sinkkupedaalia kantapää maassa ja tuplia taas yleensä aina kantapäät ylhäällä, etenkin jos mennään vähänkään nopeampiin poljentoihin. Joskus tosin saatan soittaa myös niin, että oikea kantapää on maassa mutta vasen ei. Tämmöistä meillä päin. :)
Shit just doesn't happen, it takes effort.
afro
04.06.2004 16:05:39 (muokattu 04.06.2004 17:25:08)
Mullakin kyllä lähes aina kantapää maassa. Niin ja sopivan kaukana istun. Ei näitä asioita voi muiden puolesta päättää.

Edit: Ai niin, sinkkua poljen. Tuplia ei tueta.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Antti1997
04.06.2004 22:02:39
Juuh, kantapää siinä pedaalin reunassa kiinni. Ja usein ennen polkaisua nostan jalkaa, eli periaatteessa lyön jalalla sitä pedaalia. Ja en jätä nuijaa kalvoon kiinni.
"Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D?" Kiipparipalstan keskustelua. Ota tai jätä, tai jätä ottamatta. HoHo!
Alpha
04.06.2004 22:24:13
...eli periaatteessa lyön jalalla sitä pedaalia.

Kyllä sitä ihan käytännössäkin jalalla poljetaan...
Antti1997
04.06.2004 22:52:13
Kyllä sitä ihan käytännössäkin jalalla poljetaan...

Joo, tarkoitus oli korostaa sanaa "LYÖN", koska otan pienen vauhdin aina polkasuun... :o)
"Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D?" Kiipparipalstan keskustelua. Ota tai jätä, tai jätä ottamatta. HoHo!
Aaltonen
05.06.2004 02:10:08

Sen verta kaukana, että jalkoihin tulee 90 (+-5) asteen kulma.

Poljenta taas tapahtuu omalta osaltani niin, että jalka (päkiä) ei periaatteessa liiku pedaalilta ollenkaan, vaan pysyy koko ajan kiinni siinä. Blastissa saattaa nousta hieman enemmän.
"Et voi sille mitään, jos olet tyhmä." - "Isi juo, koska sinä itket." - "Tuntemattomat koirat tykkäävät lapsista."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)