Mako 28.05.2004 16:43:04 | |
---|
Onhan noita tyttörumpaleita muutama täällä, ainakin kun viimeksi tarkistin. Ei liikaa kylläkään(lue: paljon). "I had a guitar hanging just about waist high,
and I'm gonna play this thing until the day I die" |
Alpha 28.05.2004 16:46:34 | |
---|
Onhan noita tyttörumpaleita muutama täällä, ainakin kun viimeksi tarkistin. Ei liikaa kylläkään(lue: paljon). Jaahas...mites sie olet tarkastanu? Kotikäyntejä? |
dictatorsh*t 28.05.2004 17:10:10 | |
---|
Jaahas...mites sie olet tarkastanu? Kotikäyntejä? Heh, repesin. Ei, on yksi minunkin "kavereistani" rumpali ja on vielä naaispuolinenkin. Setinsoitto ei ole ehkä parhaasta päästä, mutta kellopelin hoitaa loistosti, myös congat ym. hoituvat hyvin. |
rude 28.05.2004 19:47:57 | |
---|
mää oon tyttö ja soittelen rumpuja, mutta taidan olla ikävä kyllä eellä mainittu 'tyttörumpali'. "Don't give me lip, I've got enough of my own" -Steven Tyler |
Alpha 28.05.2004 19:56:36 | |
---|
mää oon tyttö ja soittelen rumpuja, mutta taidan olla ikävä kyllä eellä mainittu 'tyttörumpali'. Sie kuuntelet hirveen hyvää musiikkia. Jos noista vaikutteesi otat, niin...hyvä homma...:o) |
rude 28.05.2004 21:19:13 | |
---|
Sie kuuntelet hirveen hyvää musiikkia. Jos noista vaikutteesi otat, niin...hyvä homma...:o) Nii vaikutteet ja vaikutteet...ku eka sais ees rumpukapulan pyörimään :D "Don't give me lip, I've got enough of my own" -Steven Tyler |
Antti1997 28.05.2004 21:40:11 | |
---|
ku eka sais ees rumpukapulan pyörimään Niin kyllä tämä tärkeä taito kannattaa opetella aivan ensimmäisenä. =D "Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D?" Kiipparipalstan keskustelua. |
Alpha 28.05.2004 21:46:56 | |
---|
Niin kyllä tämä tärkeä taito kannattaa opetella aivan ensimmäisenä. =D No hei...kyseessä on "tyttö rumpali", ei tyttö rumpali... |
rakki 28.05.2004 23:18:52 | |
---|
Ai rakki on kanssa vastakkaista sukupuolta edustava nainen? Nyt vasta tajusin vilkaista tuota jäsenkuvausta. Tähän asti olen luullut, että joku äijänköriläshän siellä. Taidat olla aika äijä, heh. Hehheh, maskuliinisuuteni ottaa valtaa.;) Ehkä se on hyvä vaan, miehet näytetään useissa asioissa otettavan vakavammin. Toivo eläköön! Osaa muuten tosiaan joskus ottaa päähän nämä kaikenosaavat rumpalit, jotka nyt enimmäkseen sattuvat olemaan miespuoleisia. 'Osaamme kaiken ja voimme opettaa myös sinua!'-idiootit ovat aina tunkemassa apuaan ja soittavat vielä kaiken muun hyvän lisäksi päin anaalia. Sitä setin rääkkäämistä ei edes kehtaa katsella, saati kuunnella. Silmät räpsyy virvelirummun tahtiin ja kapuloista saa hammastikkuja vaikka naapureille jakaa. Kyllä se on niin, että jos on hyvä rumpali niin ote on napakka eikä liian voimakas, liikekään ei lähde sieltä lantionpohjasta kulkien käsivarren kautta kalvoon. Tytöt yleensä soittavat hellemmin, joka kyllä kuuluu. Ajan myötä tulee vahvuutta, joka pojilla näyttää olevan menossa mukana jo ensimmäisestä soittokerrasta asti. (rasittavaa useimmissa tapauksissa) Hitaasti hyvä tulee. Rummut on mielletty miesten soittimeksi, koska useimmilla tytöillä on käsitys että niiden soittamiseen tarvitaan iso haba ja paljon käsivoimaa. Tarvitaan siis ehkä enemmän ruikkurumpalimalleja, että tyttösetkin tietävät mahdollisuutensa.(; Ääliöt hintit. |
Alpha 28.05.2004 23:27:42 | |
---|
Mutta muistetaanhan että rummut on lyömä soitin... |
rakki 28.05.2004 23:32:02 | |
---|
Rummut on lyömäsoitin, mutta nähdäkseni valitettavan useat soittajat vaikuttavat siltä kuin olisivat halonhakkuussa. Johtuu kyllä yleensä taitamattomuudesta kun ei rumpua muuten saada soimaan. Ilohan on kuunnella osaavaa soittajaa. Ääliöt hintit. |
Alpha 28.05.2004 23:43:30 | |
---|
Rummut on lyömäsoitin, mutta nähdäkseni valitettavan useat soittajat vaikuttavat siltä kuin olisivat halonhakkuussa. Eli sie lyöt niin hiljaa, että lähes kaikki tuntuvat hakkaavan halkoja? Johtuu kyllä yleensä taitamattomuudesta kun ei rumpua muuten saada soimaan. Johtuu siitä, että kavereilla on sen vertaa isommat kannut, että pitää käyttää kunnolla voimaa, että saadaan soimaan. Ilohan on kuunnella osaavaa soittajaa. Kyllä...tästä olemma samaa mieltä. Itse en kuulu halon hakkaajiin, enkä myöskään taputtelijoihin...täytyyhän se isku lähteä käsivarresta eikä ranteesta... |
rakki 28.05.2004 23:54:01 (muokattu 29.05.2004 00:02:50) | |
---|
Eli sie lyöt niin hiljaa, että lähes kaikki tuntuvat hakkaavan halkoja? Voin kyllä myöntää etten välttämättä soita järin lujaa, mutta ääntä kyllä lähtee tarvittaessa suuremmallakin volyymilla. Kun olen tässä yläasteen ajan katsellut kaikenlaisia tuntirumpaleita, niin kyllä hirvittää. Bändeissä soittavat rumpalit harvoin kauaakaan soittavat tällä mainitulla halkotyylillä, kyllähän sitä jo pidemmän päälle järkikin sanoo miten se paras soundi lähtee. Johtuu siitä, että kavereilla on sen vertaa isommat kannut, että pitää käyttää kunnolla voimaa, että saadaan soimaan. Ei pidä paikkaansa ainakaan näkemissäni tapauksissa. (Suuremmalla vaikutusalueella tuossa on kyllä perää.) Näyttää siltä, että vaikutusta sillä hosumisella vain yritetään saada aikaan.('MINÄ OSAAN! HYVIN LÄHTEE!') Itsekin pienikokoisena tyttönä soitin yli vuoden valtavan kokoisia Taman Swingstareja mitkä olivat treenikämpällä jo valmiiksi. En käyttänyt järjettömästi voimaa niihinkään, mutta keikoilla kulkivat mukana muuan kerran ja kyllä niistä ääntä lähti minunkin voimillani rutkasti. Tai ehkä en osaa kontrolloida voimiani ja olen mukaheikko, hähää.:) EDIT: täytyyhän se isku lähteä käsivarresta eikä ranteesta... Tämähän on itsestäänselvyys.(; Mutta sitäkin voimaa voi kontrolloida. Ilkeää kuunnella sellaistakaan yhtyettä, jossa rummut kirmaa kaiken muun yli vaikka mitä tekisi. Ääliöt hintit. |
Alpha 29.05.2004 00:05:50 | |
---|
Kun olen tässä yläasteen ajan katsellut kaikenlaisia tuntirumpaleita, niin kyllä hirvittää. Korvaavat tekniikan puutteen lyömällä lujaa... Näyttää siltä, että vaikutusta sillä hosumisella vain yritetään saada aikaan. Kyllä...nimenomaan vaikutusta ja näyttävyyttä, mutta vaikka ne (esim heavy/metal rumpalit keikalla) tuntuvat joskus lyövän lujaa ja iskut lähtee reilusti olan takaa, ni eivät he siellä varmasti ole vermeitään rikkomassa. Täytyy se tekniikka olla kunnossa... |
mr_b 29.05.2004 00:30:50 | |
---|
Mutta muistetaanhan että rummut on lyömä soitin... *Rytmi*soitin... there is a difference here... :-) Before I talk I should read a book. |
fox 29.05.2004 00:31:38 | |
---|
Korvaavat tekniikan puutteen lyömällä lujaa... Joka on mahdottomuus... Kyllä...nimenomaan vaikutusta ja näyttävyyttä, mutta vaikka ne (esim heavy/metal rumpalit keikalla) tuntuvat joskus lyövän lujaa ja iskut lähtee reilusti olan takaa, ni eivät he siellä varmasti ole vermeitään rikkomassa. Täytyy se tekniikka olla kunnossa... Muuten täällä ollaan nillittämässä kun ei sellanen wokkipannusta seuraavakaa pelti pysyny kasassa kuin hetken, halkes piru... Hiilikuitukapulat täytyis olla ja jääkiekkohanskat... :) Niin ja kukapa tuolla ylempänä murehti - seuraa tunnustus:en minäkään osaa pyörittää rumpukapulaa, liian vähän aikaa vissiin oon soittanu. Tai josko se ei niin oleellista sitten oliskaan. ;) |
rakki 29.05.2004 00:35:44 | |
---|
Korvaavat tekniikan puutteen lyömällä lujaa... Siinäpä se homman juju. Kyllä se tekniikan puute sitten näkyykin julkisessa käytössä olevissa rummuissa, esim. nuorisotalo tai koulut. Kyllä...nimenomaan vaikutusta ja näyttävyyttä, mutta vaikka ne (esim heavy/metal rumpalit keikalla) tuntuvat joskus lyövän lujaa ja iskut lähtee reilusti olan takaa, ni eivät he siellä varmasti ole vermeitään rikkomassa. Täytyy se tekniikka olla kunnossa... He ovatkin sitten täysin asia erikseen. Toisaalta, en epäile etteikö tuollakin ole niitä brassailijoita seassa. Joku älzin älzi rumpali saa pienellä napautuksella saman, kuin joku muu saa ottamalla vauhtia selän takaisesta lattiasta. Hellurei ja herkät tunteet. Kyllä mättöä saa soitettua nätistikin! oon nähny... :) Ääliöt hintit. |
MoonDog 29.05.2004 01:26:30 | |
---|
Kyllä mättöä saa soitettua nätistikin! oon nähny... :) Niih, triggereillä. ;) Shit just doesn't happen, it takes effort. |
Alpha 29.05.2004 07:57:39 | |
---|
Niih, triggereillä. ;) Ja mie kun luulin, notta kapuloilla... |
AP 30.05.2004 20:03:53 | |
---|
Kyllä se tekniikan puute sitten näkyykin julkisessa käytössä olevissa rummuissa, esim. nuorisotalo tai koulut. :) Ja etenkin se, että ko. settien soittajilla ei ole vehkeissä itsellään penniäkään kiinni. Tai siis senttiäkään. Muuten kyllä allekirjoitan aika monta ajatuksistasi. Tuosta kovaa lyömisestä "oikein" voisi toimia malliesimerkkinä vaikka Kenny Aronoff. Jätkältä lähtee rummuista todella hurjasti ääntä mutta silti soittaminen ei ole halonhakkuun tai väkisin repimisen näköistä. |