hollmi-5 27.05.2004 23:19:54 | |
---|
Ai ilmaa? Tee yksi rumpusetti ja mieti, millä hintaa sen olisit valmis myymään? Invetoinnit ja tilavuokrat, verot ja maksut, leipää ja voita, ehkä hieman makkaraa... Kohtuullista on minun mielestäni käsityön hinta Kumun rummuissa. Mika Hollström |
Mikko A 27.05.2004 23:29:31 | |
---|
Äijä vuolee jossain autotallissa suomalaisesta vaivaiskoivusta kälysiä settejä että osta mielummin pearl brx!! Hoh hoh!! Aika paha! I hate your sex! |
bluesman86 28.05.2004 12:01:37 | |
---|
kumuthan on halpoja verrattuna pöörleihi tai ainaki pöörlin kalliimpiin sarjoihi. Ihmiset (kaikki on kusipäitä
kunnes toisin todistetaan).
-Frank Zappa- |
Alpha 28.05.2004 12:43:06 | |
---|
kumuthan on halpoja verrattuna pöörleihi tai ainaki pöörlin kalliimpiin sarjoihi. Niin ja Starkun perussetti on halvempi, ku Newsound... Sitä ei kerrota, että Newsoundit on kuuvella basarilla, tuhannella tomilla, Paiste X symbaaleilla joita on 500... |
bluesman86 28.05.2004 12:56:03 | |
---|
Niin ja Starkun perussetti on halvempi, ku Newsound... Sitä ei kerrota, että Newsoundit on kuuvella basarilla, tuhannella tomilla, Paiste X symbaaleilla joita on 500... noo jos ihan perus setistä puhutaa eli kolme tomii virppa ja pasari..... Ihmiset (kaikki on kusipäitä
kunnes toisin todistetaan).
-Frank Zappa- |
afro 28.05.2004 14:53:24 | |
---|
Ilmaa hinnassa? Kumu tekee rumpujen rungot itse käsin. Ennemmin näissä isojen Taiwanin lafkojen (eli lähes kaikki valtamerkit) kannuissa on ilmaa, kaikki tehdään koneilla jne. Suomalaisuus, käsityö, yksilöllisyys ja soundi kunniaan. Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
AP 28.05.2004 15:40:21 | |
---|
Ilmaa hinnassa? Kumu tekee rumpujen rungot itse käsin. Ennemmin näissä isojen Taiwanin lafkojen (eli lähes kaikki valtamerkit) kannuissa on ilmaa, kaikki tehdään koneilla jne. . Totta. |
höpläkopra 29.05.2004 14:07:46 | |
---|
Kumut, totta kai, hinta vaan hämää. Mutta kyllä ne Pearlit käy jos ny on pakko. :D Mutta suosi suomalaista, osta kumut. NIIN JÜST! |
Yrtti 29.05.2004 20:07:03 | |
---|
Jos mun pitäis valita noinkin hyvässä tilanteessa valitsisin kyllä ehdottomasti Kumut. Japanilainen massatuotanto vs. Suomalainen käsityö... Pearleissahan se vasta on ilmaa hinnoissa. |
pasij66 30.05.2004 23:29:04 | |
---|
Kokeilin yksi päivä kumun virppaa eräällä studiolla ja sen päivän jälkeen mikään ei ole ollut entisensä ei mikään. ...teki ihan pahaa kun viimeisen kerran katsoi sitä virveliä ja sulki oven. Voitko tarkentaa mikä siinä oli niin erektionaalista??? Soundi, ulkonäkö, mikä, mikä??? Oon meinaan harkinnu Kumun virppaa. Millä kalvolla se muuten oli? |
v bear 31.05.2004 09:40:42 | |
---|
pääsin perjantaina keikalla soittamaan "welho"n kumuilla ( http://www.saunalahti.fi/~kunidrum/03se39.html) ja voi jeesus minkälainen soundi nois oli!!!! erillainen tatsi vertaa omaan premieriin! kenkää piti antaa aivan erilailla mut soundas aivan sika hyvälle!! jos hyvät rummut ostat niin osta kumut!!! twist twist on jumala |
Outkast 31.05.2004 10:33:11 | |
---|
Voitko tarkentaa mikä siinä oli niin erektionaalista??? Soundi, ulkonäkö, mikä, mikä??? Oon meinaan harkinnu Kumun virppaa. Millä kalvolla se muuten oli? Tottahan toki. Aluksi kun asetuin rumpusetin taakse joka sekin muuten oli kumu. Katselin virvelin valkeana hohtavaa Coated Ambassador kalvoa. Asetin kapulan varovasti kanttilyöntiä varten siihen kalvolle. Sitten napsautin ja ui s*atana ! Se soundi. Todellakin ei turhaa ole kumujen taivaallista kanttilyöntisoundia kehuttu. Rupesin napsuttelemaan rolleja yms. Kyllä todellakin, se oli juuri se virveli jota olen etsinyt. En nyt väitä, että olisi joku jumalavirveli (mikä se nyt ikinä onkaan), mutta se on juuri sellainen virveli jota olin etsinyt. Eikä ulkonäkökään ole mikään paha. Mutta se on minulle sivuseikka. Aivan tajuton soundi, pitää itse kokea, että tajuaa. Jos hyvä tuuri käy niin pitää mennä sellainen jossain vaiheessa lunastamassa :) |
pasij66 01.06.2004 20:36:36 (muokattu 01.06.2004 21:21:51) | |
---|
Jos hyvä tuuri käy niin pitää mennä sellainen jossain vaiheessa lunastamassa :) Loistavasti visioitu!!! Jumankekka mää melkein näin ja KUULIN sen soundin. Sitä pitää päästä testaan, ja pian :) PS. Ainiinjoo! Mikähän malli se mahto olla, noitahan on niin maan p***leesti? |
ruuhkis 02.06.2004 03:41:10 | |
---|
Menee kyllä hieman offtopic mutta kuka pystyy heittään Helasen rakentamista Kumuista jotain pahaa ni tuskin on niiitä koittanu eläessään. |
Outkast 02.06.2004 11:06:37 | |
---|
|
Jaska 04.06.2004 02:44:37 (muokattu 04.06.2004 03:12:51) | |
---|
En nyt mene millekkään kannalle, mutta Kahtena kesänä olen jazzeilla soittanut Kumun setillä http://www.saunalahti.fi/~kunidrum/uksetit/20.gif (muistaakseni tuo) enkä pysty kehumaan. Ne oli nimittäin viritetty päin PERSETTÄ. Kalvot oli niin löysällä, että jos paino ylä- ja alakalvosta yhtäaikaisesti ne koskettivat toisiaan (noin kuvainnollisesti). Pop&Jazz leirillä soitin kanssa Kumuilla, jotka ovat ehkä tässä http://www.saunalahti.fi/~kunidrum/uksetit/25.gif. Valitettavasti jännitti esiintyminen sillä hetkellä niin etten kiinnittänyt soundiin huomiota. Eli ei niinkään erikoisia kokemuksia Kumusta. Toivottavasti joskus. Sitten ihmetyttää tämä, öh, Taiwanin liukuhihna vs. Suomalainen käsityö. Jos nyt käsitän tämän Kumun sivujen selostuksen oikein, niin heillä on jonkinlainen muottisysteemi. Samaten on Pearlilla. Ja käsittääkseni Pearlillakaan ei ole mitään akuankastaotettuja robottikouria laittamassa pönttöjä muottiin. Totta on tietysti että Pearli tuottaa rumpuja massatekniikalla (paitsi ei tietenkään mästerwörksejä) kun taas Kumu tekee jokaisen setin erikseen, mutta tuskinpa niiden käsityötenkiikat toisistaan huimasti eroavat. Ei kai Pekka tosiaankaan itse rakkosormissa veistä puukolla runkoja paksusta suomenlehdon koivunrungosta. Tietysti suosin itsekkin suomalaista, mutta koska ei omissa suunnitelmissa ole koivu, sanonkin että osta ihmeessä Pearlin mahonkipöntöt. EDIT: ah, näköjään hieman aliarvioin Pekan työprosesseja ainakin DAFin foorumijuttujen mukaan, mutta en silti suostu vieläkään myöntämään että ero olisi työvoimaa suurempi (niinno, onhan sekin jo melkoinen). mutta siis, yhtälailla ne kai käsintehtyjä on. Pearlilta puuttuu vaan se rakkaus mitä Pekka ahertaessaan rumpuihin takoo :D jee |
Yakorda 05.06.2004 07:37:58 | |
---|
Jos rahasta ei olis kiinni, niin Kumut tottakai. Tai sitten nuo Taman Exoticit tuosta lähikaupan ikkunasta (5800€) =) Kohtuudella ei ole rajoja. |
totomiettinen 06.06.2004 12:41:04 | |
---|
Lähdetäänpä nyt siitä, että TAMAn Starclassic Performerit edustavat koivurumpujen kärkiluokkaa maailmassa tällä hetkellä. Toki KUMUlta varmasti löytyy koivurummuista myös erinomainen ratkaisu, mutta hintalaatusuhdehan TAMAlla tunnetusti on aivan erinomainen, joten suosittelisin ehdottomasti ammattilaisen valintaa: Starclassic Performerit siis. Löytyy mm. Bill Brufordilta... |
jussijoe 06.06.2004 13:17:13 | |
---|
sattuko kukaan kiinnittämään huomiota eilen ylex-popissa esintyneeseen maija vilkkumaa -yhtyeen rumpalin tomi-soundeihin? aaaahh, jotain taivaallista. ja kumuthan siinä kyseessä oli. jokainen tsänssi on mahdollisuus |
totomiettinen 06.06.2004 14:01:32 | |
---|
Tuli tsekattua se keikka. Pethmanin Jan on kova tekijä, soitti aikoinaan myös Ultra Brassa. Tykkäsin soundista. Oli vaan aika hiljaselle miksattu ne rummut, tai sitten oli omassa äänentoistossani vikaa. Hyvä tatsi jätkällä, hyvät rummut, tykkäsin :) |