Aihe: "puolikompit", eikö enää muodikasta?
1 2
tuukkah
11.05.2004 16:46:38
Parhaiten toimii mielestäni suljettuun haikkaan soitettu kahdeksasosakomppi, jossa parilliset iskut on ghostattu. Tai vastaavasti tietty parittomat aksentoitu. :)

Aksentoidut iskut tekevät kompista "puolikomppimaisen", mutta taustalle soitetut hiljaiset iskut pitävät kompin rullaavana.
ain't it funky now.
helma29
11.05.2004 20:09:41

Tjaahans!

Tyssäsipä nopeasti aihe...

Laitan vielä tässä mielipiteeni ko. kompista!

Mielestäni komppi ON vaikea saada toimimaan ja siitä syystä varmaankin aika harva rumpali niitä "viljelee", vaikka biisi sitä vaatii jne.
Ammattilaisen ja harrastelijan erottaa ainoastaan tilipussista
Mako
11.05.2004 21:01:05

Parhaiten toimii mielestäni suljettuun haikkaan soitettu kahdeksasosakomppi, jossa parilliset iskut on ghostattu. Tai vastaavasti tietty parittomat aksentoitu. :)

Aksentoidut iskut tekevät kompista "puolikomppimaisen", mutta taustalle soitetut hiljaiset iskut pitävät kompin rullaavana.

Näin juuri. Onneksi luin tekstit läpi, enkä kirjoittanut samaa itse lähes samalla tavalla..

Eli dynamiikkajippoa kehiin siten, ettei oikein tiedä tuleeko jokainen kahdeksasosa vai ei! Nykymusassa moiset vain todennäköisesti pro-toolssataan pois kuuluvista, siksi niihin ei popimalla puolella paljoa törmää.
I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake
Alpha
12.05.2004 07:55:44

Veit jalat suustani. Tällä tavallahan tuo alussa mainitsemani Road to hellin soolo-osuus on soitettu...

Itse soittanut Rideen...vuorotellen selkään ja kupuun ja kyllä toimii...
hollmi-5
12.05.2004 17:46:54
Ei sitä puolikomppia ole ollenkaan vaikea soittaa. Kuulostaa todella tyhmältä joku puolitemponen sukkahousuhevi ja siihen haikka auki heitetty countryhumppa. Siksi sitä kuulee niin vähän:-) Onneksi. Kyllähän siinä kättä ehtii nostaa ylemmäs ja minivogue heiluu laajemmassa kaaressa videolla.

AC/DC:n Show Busines-biisiissä on alkuun reipasta shufflea, mutta lopussa kuulostaa puolikompilta, vaikka olenkin erottavinani ghost-iskuina ne 16-osat.
Mika Hollström
helma29
12.05.2004 17:51:06

Ei sitä puolikomppia ole ollenkaan vaikea soittaa. Kuulostaa todella tyhmältä joku puolitemponen sukkahousuhevi ja siihen haikka auki heitetty countryhumppa

Tuosta olen täysin eri mieltä.

Monet vetävät justiin 8-osia pitääkseen kompin kasassa.

Hyviä esimerkkejä loistavasta puolikompista:

Red Hot Chili Pepper: I Could Have Lied (alku)

Eikä sitä paitsi 8-osat sovi kaikkiin biiseihin, mutta ei kyllä "puolikomppikaan"

... mitä minä tässä vaahtoan? ...

/Isi
Viceroy
12.05.2004 18:30:17

Tässä hyvä esimerkki kompista, joka vaikeutuu huomattavasti, kun vaihtaa haitsun kasibiitistä kakkosneloseen:

Judas Priest: A Touch of Evil
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
helma29
12.05.2004 21:40:51

Yksi toimivimmista "puolikomppi"-biiseistä:

Dio - Like A Beat Of The Hear (Sacred Heart)

ja tuossa makee setti (soitti yhdelle live-videolla rumpusoolon ja käytti kaikkea(?!) setissään)

http://www.vinnyappice.com/photos.asp

/Isi
jussiohman
12.05.2004 22:35:20
Parhaiten toimii mielestäni suljettuun haikkaan soitettu kahdeksasosakomppi, jossa parilliset iskut on ghostattu. Tai vastaavasti tietty parittomat aksentoitu..

Juu oikeassa olet. Haikkaan vedän tuon siten, että iskuille lyödään kapulan varrella haikan reunaan, ja ne väli-iskut tulee kapulan nupilla sinne haikan selälle. Semmonen keinuva ranneliike tulee tuohon. Mutta ei tuokaan aina sovi. Joissain biiseissä semmonen perus ts-ts-ts-ts-komppaaminen kuulostaa paremmalle kuin tuo ts-t-ts-t-komppi.
Lihava sinkku hakee kontaktia
Mikko A
13.05.2004 00:27:31
ja tuossa makee setti (soitti yhdelle live-videolla rumpusoolon ja käytti kaikkea(?!) setissään)

/Isi

Tulipa vaan mieleen että mistähän raosta kaveri hiippailee settinsä taakse...?? Tai siis keskelle.
I hate your sex!
Jaakko Hyvärinen
13.05.2004 16:20:34
aiheesta...jos olen ymmärtänyt tämän oikein nii eikös Gas Lipstick käytä "puolikomppia" lähes hela tiden
Itku pitkästä ilosta, Pieru paskan jauhannasta
Viceroy
13.05.2004 17:05:31

Yksi toimivimmista "puolikomppi"-biiseistä:

Dio - Like A Beat Of The Hear (Sacred Heart)

/Isi

Kys. biisin rumpuraita todellakin toimii. Väliosan "sykähdykset" toimivat, niin kliseistä kuin onkin.

Settiä en kommentoi :)
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
gorak
14.05.2004 18:32:11
Onko nyt kyseessä ns. Half time feel?
True sailing is dead.
juoni
15.05.2004 11:33:59 (muokattu 15.05.2004 11:35:28)
Onko nyt kyseessä ns. Half time feel?

Ei vaan juuri päinvastainen, eli tavallaan double-time.

Lisäys: Tai siis ei välttämättä mikään double-timekaan, vaan soitetaan vain vähemmän iskuja haikkaan/rideen. Half-timessa taas basari&snare tulevat puolta harvemmin.
Lahjattomat Treenaa
dictatorsh*t
15.07.2004 16:23:39
Tulipa vaan mieleen että mistähän raosta kaveri hiippailee settinsä taakse...?? Tai siis keskelle.

Eiei. Se katos menee istuun keskelle lavaa, tai missä nyt onkaan, ja sen jälkeen Tosi Routarit ja teknikot kasaa sen setin siihen ympärille.

Niin yksinkertaista.
Myrikles!
tthei
15.07.2004 21:05:33

Ei ne puolikompit musta mitenkään vaikeampia ole kuin nuo "normaalit" kompitkaan. Saattaa johtua että olen ihan soittoni alkuajoista asti soitellut paljon puolikomppeja.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
Antti1997
16.07.2004 00:28:16
Mulla oli aluksi vaikeuksia saada basaria semmosiin kohtiin missä ei lyö haikkaan. Pienellä harjoittelulla sekin alkoi sujua.
Tralalaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)