Aihe: Tama vs. Pearl vs. Sonor vs. Yamaha jne.
1 2 3
anzelmosm
09.07.2004 18:36:17

Oliko niissä myös ne "varmistuspalikat" mukana?

Oli niissä kaikki muistilukot sun muut jarrut. mutta ei se niistä luistanu ku niistä saakelin omnipalleista justiisa.. iha järetön.. ja vielä suht uudet kannut.. jotai 2000 mallia tjsp..
-Reaper-
09.07.2004 18:45:58
Onneks mulla o pearlia ja ei valu eikä höntyile mihinkään suuntaan..! :}
Rock´N´Roll!!
junttura
09.07.2004 20:19:25

itellä yamahan tomitelineen "omniball"-systeemi kusee yläosan(kansiosa jossa kolmelle pultille kierteet) helicoil-kierteisiin. irtokierteet lähtevät pultin mukana ulos kun kiristää "pääruuvia". tomit valuu soittaessa alas. setti on about 5 vuotta vanha. no kierteet saa korjattua ja muuten olen jammuun ollut tyytyväinen.
don_D.o.e.
25.08.2010 19:01:58

Pearlin rauta toimii muuten hyvin mut basarin jalat on p*****stä niinku jammullakin. ensinnäkään ne ei pidä ja toiseks kierteet menee viduralleen ku yrittää saada niitä pysymään aloillaan. Tamalla taas tomit pyörii ympyrää mutta basarin jalat on pirun hyvät. Ikävä sinänsä koska Pearlin basarit on muuten parempia ku Tamalla jonka tomeista ja virveleistä diggailen muuten.
Playing Music is pretty much like Making Love to a Beautyful Woman.
Totofan
25.08.2010 19:13:11

Mulla kans tykkää toinen tomikiinnike valahtaa, lähinnä ton 12" kanssa.. Veikkaisin et sieltä on jotain hajalla sisältä.. Toinen kiinnike on kyllä täysin ehjä. Mutta kovat jätkät pitääkin etutomia virvelitelineessä. ;) Muuten ei Taman hardwaresta ole mitään sanottavaa. 12" etutomiakin kannattelee juuri hankkimani Stagestar-virveliteline. Eikä ole mitään pahaa sanottavaa.

Joku joskus mainitsi rumpalit.netissä että Tama hallitsee finishit ihan suvereenisti. Se on kyllä täysi tosi. :)
Vanishing like a cyan sunday
Lucky 7
25.08.2010 19:26:31
Itellä taman starclassikit jäi kauppaan, kun näin premierin signiat ja sen ripustus systeemin. Ei hötkyny eikä notkunu.(ja sai halvalla)
Mua sitten osaa ketuttaa noi kellutus rimpulat kun ne on
A: kolhon näkösiä
B: tomit heiluu niissä miten sattuu.
TÄ?
Sonormies
25.08.2010 19:38:52
Mua ei puhuttele Pearlin tomimutkat lainkaan. Meinaan, että ovat tyhmän näköisiä mun silmästä katsottuna.
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
south_of_heaven
30.08.2010 17:33:54
don_D.o.e.: Pearlin rauta toimii muuten hyvin mut basarin jalat on p*****stä niinku jammullakin.

Mulla ainakin jammuissa basarin jalat on tukevimmat, mitä henk. koht. oon missään muissa nähnyt.
hollmi-5
30.08.2010 23:00:20
south_of_heaven: Mulla ainakin jammuissa basarin jalat on tukevimmat, mitä henk. koht. oon missään muissa nähnyt.

Paljon on näkemättä jäänyt...
Soundit, piuhat ja kajarit.
south_of_heaven
30.08.2010 23:03:09 (muokattu 30.08.2010 23:03:44)
hollmi-5: Paljon on näkemättä jäänyt...

Saattaa olla niinkin, kieltämättä monista pro-basareista on jalkaosasto jäänyt melkolailla tarkastelematta. Noin mielenkiinnosta, olisiko pari esimerkkiä?

Itellä ne jammun jalat toimii, lujaa tavaraa ja ei löystyile.
moderndrummer88
30.08.2010 23:12:41
south_of_heaven: Saattaa olla niinkin, kieltämättä monista pro-basareista on jalkaosasto jäänyt melkolailla tarkastelematta. Noin mielenkiinnosta, olisiko pari esimerkkiä?

Itellä ne jammun jalat toimii, lujaa tavaraa ja ei löystyile.

http://drumming.nl/drumming-images/sonor-designer-drum.jpg siinä on yksi esimerkki jossa on parin esimerkin verran tavaraa.
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
south_of_heaven
30.08.2010 23:27:44
moderndrummer88: http://drumming.nl/drumming-images/sonor-designer-drum.jpg siinä on yksi esimerkki jossa on parin esimerkin verran tavaraa.

Ohhoh, no siinäpä sitä onkin... Neidillä kyllä liian paksut reidet mun makuun... ;)
Jupi57
30.08.2010 23:45:40
south_of_heaven: Ohhoh, no siinäpä sitä onkin... Neidillä kyllä liian paksut reidet mun makuun... ;)

Noh, noh mitä noista reisistä, loppupeleissähän ne kuitenkin heitetään sivuun ; )
Myytävänä...
Bacchus
31.08.2010 10:54:05
moderndrummer88: http://drumming.nl/drumming-images/sonor-designer-drum.jpg siinä on yksi esimerkki jossa on parin esimerkin verran tavaraa.

Hoho, Ms. Fat Booty. Itseäni Sonorin Germaaninen übersuunnittelu kuumottaa.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Epämuusikko
31.08.2010 11:18:41
Bacchus: Hoho, Ms. Fat Booty. Itseäni Sonorin Germaaninen übersuunnittelu kuumottaa.

Loistavia rumpuja, mutta noiden basarin käsipelillävirittimien kanssa on menty metsään.

Nuo kumitutit ympäriltään ovat hajoavaa sorttia. Sitten ei paljon viritelläkään.
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
hollmi-5
31.08.2010 12:33:51
Epämuusikko: Loistavia rumpuja, mutta noiden basarin käsipelillävirittimien kanssa on menty metsään.

Nuo kumitutit ympäriltään ovat hajoavaa sorttia. Sitten ei paljon viritelläkään.

Erittäin hyvin virittäminen onnistuu. Ja metallista saa hyvän otteen, jos kumi hajoaa :-) Noita kumeja itsekin epäilen hajoilevan ennen vintage-ikää. Kaukaa viisas ostaa st-drumsista pari settiä varalle. Ihan edullisia ovat...
Epämuusikko
31.08.2010 13:15:48 (muokattu 31.08.2010 13:16:11)
hollmi-5: Erittäin hyvin virittäminen onnistuu. Ja metallista saa hyvän otteen, jos kumi hajoaa :-) Noita kumeja itsekin epäilen hajoilevan ennen vintage-ikää. Kaukaa viisas ostaa st-drumsista pari settiä varalle. Ihan edullisia ovat...

Kauempaa viisas tekee semmoisia viritystappeja ettei ostovaiheesta tarvi budjetoida varaosia tulevaisuuteen.

e: entä jos on keikka VAAHTOBILEISSÄ? Miten virität????
moderndrummer88
31.08.2010 22:38:37
Ohoh, nytkö löyty Sonorin akilleen kantapää...
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
hollmi-5
31.08.2010 22:42:21
moderndrummer88: Ohoh, nytkö löyty Sonorin akilleen kantapää...

Ei taida olla kokemusta epämuusikollakaan. Kunhan kuvia tulkitsee :-)
Epämuusikko
01.09.2010 13:50:21 (muokattu 01.09.2010 14:37:05)
hollmi-5: Ei taida olla kokemusta epämuusikollakaan. Kunhan kuvia tulkitsee :-)

viimeisen viikon sisälla neljällä Designer-setillä soittaneena joista kaikista oli ainakin kaksi tuttia irronnut...... ´nuff said.

e: mutta oppilaitoskäyttö on karua.

e2: pelottavaa on, että suureen osaan settien basareista (Sonoreihinkin) on asennettu Premierin tomaripidikkeet. Spooky!

Missä sä oot? Muualla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)