helma29 06.02.2004 21:48:42 | |
---|
Onko tuore kuva? Onpa päässyt Teijo lihomaan.... |
anttitk 07.02.2004 04:46:14 | |
---|
oourrait. Mista moista akryyliputkea kannattaisi lähteä etsimään.. Raksaliikkeet?? Reunatiivisteestä, eikös se ole vaan tasaiseksi hiottu (pyöristetty) puupinta? Erittäin mielenkiintoinen topikki. Tarvinnee koettaa tommosta väkertelyä, vaikka ihan harrastusmielessä..:) Alakalvoja ei olleskaan.? Kai tää ihan suullisesti voidaan sopia.... ? |
MoonDog 07.02.2004 14:45:21 | |
---|
Alakalvoja ei olleskaan.? Ei. Octobaneissa ei koskaan käytetä alakalvoja. Shit just doesn't happen, it takes effort. |
bluesman86 07.02.2004 15:07:41 | |
---|
Rock Rock |
v bear 07.02.2004 15:34:05 (muokattu 09.02.2004 13:01:00) | |
---|
karismaattinen rytmiguru |
drummeri 09.02.2004 11:46:01 | |
---|
Kiitos, pitkästä tiedotteesta,tosta on apua jos alan itsekkin väsäämään octobaneja. ostamassa käytettyjä rumpuja. jos oot myymässä jotain taman settii nii mailaa.!!! |
LumPus 12.02.2004 21:09:56 | |
---|
Hoh, nyt sain vielä ne uudet octot kiinni settiin. eli kävi niin että mulla oli kolme (3) itsetehtyä octoa ja nyt sitten neljä (4) uutta kaupasta ostettua, tuoretta alumiinioctoa niin siinäpä pulma.. noh, nyt tuli asennettua niin että ne neljä (4) uutta on haitsun yläpuolella rivissä, aika Portnoymaisesti mutta kuitenkin... ja sitten ettei kaikki työ mene hukkaan niin laitoin vielä yhden (1) vanhan octon lattiatomin oikealle puolelle.. eli nyt lyhyt laskutoimitus 3+4=7-2=5 eli settiin mahtui yhteensä viisi octoa, kaksi jäi yli.noh, niillä voi heittää aina kitaristiä kun on tylsää.. ja &%kele että soi kuulkaa nätisti. siis rummut,ei kitaristi.. yritän laittaa kuvia kun kerkiän. Viekö elämä liikaa aikaasi? |
Akuuttinen 17.02.2004 09:39:43 | |
---|
No miten tollasen vaikka läpinäkyvän akryyliputken sais suojattuu naarmuilta, kun toi muovi tuntuu olevan niin herkkää naarmuuntumaan? He is a machine |
lkx 17.02.2004 17:28:42 | |
---|
No miten tollasen vaikka läpinäkyvän akryyliputken sais suojattuu naarmuilta, kun toi muovi tuntuu olevan niin herkkää naarmuuntumaan? Perkuleen varovaisella käsittelyllä. There is no spoon... |
LumPus 17.02.2004 18:53:47 | |
---|
jos sen lakkaisi? varmaan antais suojaa jonniinverran... Viekö elämä liikaa aikaasi? |
Akuuttinen 17.02.2004 19:17:32 | |
---|
jos sen lakkaisi? varmaan antais suojaa jonniinverran... Pysyykö se lakka muoviputkessa? Kannattaako tehdä muuten reunaviisteet hiomalla vai jyrsimellä, meinaan et hiominen on hidasta eikä sillä välttämättä tasaista jälkeä saa. Vaiko jyrsimellä, siinä saa vaan väistellä muovinpalasia tiuhaan tahtiin ja saattaa olla että putki halkiaa.. He is a machine |
-Maza- 17.02.2004 21:13:38 | |
---|
No miten tollasen vaikka läpinäkyvän akryyliputken sais suojattuu naarmuilta, kun toi muovi tuntuu olevan niin herkkää naarmuuntumaan? Laitat siihen päälle kontaktimuovin, ja sitten kun tulee kolhuja niin revit poies ja laitat uuden. |
lkx 17.02.2004 22:36:13 | |
---|
Niinno, yhtä helposti ne naarmuuntuu kun itse rummutkin. Pistä lasivitriiniin ja varo naarmuttamasta niitä hengitykselläs. :D There is no spoon... |
LumPus 17.02.2004 22:39:28 | |
---|
Pysyykö se lakka muoviputkessa? Kannattaako tehdä muuten reunaviisteet hiomalla vai jyrsimellä, meinaan et hiominen on hidasta eikä sillä välttämättä tasaista jälkeä saa. Vaiko jyrsimellä, siinä saa vaan väistellä muovinpalasia tiuhaan tahtiin ja saattaa olla että putki halkiaa.. Eiköhän tuon luulisi pysyvän samalla lailla kuin maalinkin..kai. Lakkojahan on erilaisia, näin ainakin luulisin. Hiomalla tein omat viisteet ja hyvät/kohtuulliset tuli,riippuu kai jyrsimestäkin että paljonko lentää naamalle... Viekö elämä liikaa aikaasi? |
kattila 17.02.2004 23:35:54 | |
---|
Mistä päin tätä akryyliputkea kannattais lähteä etsimään? Jostain lvi-alan liikkeistä? Huusin että olen jumalaa!! |
Akuuttinen 18.02.2004 13:25:04 | |
---|
Mistä päin tätä akryyliputkea kannattais lähteä etsimään? Jostain lvi-alan liikkeistä? Itse tilasin muoviliikkeestä, siellä on paras anti, ja jos ei löydy niin tilaukseen. Minunkin putket pitäis tulla tällä viikolla, vanteet ja muffit ja kalvot minulla on jo. Kannattaa katsoa puhelinluettelosta kirjaimilla MUO, pitäisi löytyä, siis muoviliikkeet. Kokeilin jyrsintä suoraan plexiin ja kyllä se rouskaa, että pitäisikö olla joku metalliterä siinä että ottaisi hienommin. Onkohan semmoisia? He is a machine |
Magetsu 18.02.2004 13:57:57 | |
---|
Kokeilin jyrsintä suoraan plexiin ja kyllä se rouskaa, että pitäisikö olla joku metalliterä siinä että ottaisi hienommin. Onkohan semmoisia? hmm. riippuu millanen jyrsin on kyseessä. Teriä löytyy vaikka millämitoin, jokin teräpää olisi varmaan paras, tärkeää on että ajat oikeilla kierroksilla ne viisteet. Ja akryylin sisäistä jännitystä sekä ylikuumenemista pitää välttää, mutta samaa jäähdytysnestettä kuin metallinjyrsimisessä ei saa käyttää, koska akryyli on vähän herkkä kaikille "väkeville" aineille. "Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru" |
Akuuttinen 18.02.2004 14:17:37 | |
---|
Mulla on semmonen yläjyrsin (käsityökalu), jonka olen laittanut niin että sillä pystyy putkeä jyrsiä. Jotenkin ajattelen että semmonen terä olisi paras: kartion muotoinen "terä" missä on hiekkapaperia siinä päällä, eli se hioisi. Niin ainakin pystyisi kontrolloimaan jyrsintää helpommin eikä putki halkea. Semmosen pystyn itse virittämään, mutta löytyisikö rautakaupoista semmoista? Pitäisi käydä kysymässä.. He is a machine |
hepe69 18.02.2004 16:08:22 | |
---|
Itse tilasin muoviliikkeestä, siellä on paras anti, ja jos ei löydy niin tilaukseen. Minunkin putket pitäis tulla tällä viikolla, vanteet ja muffit ja kalvot minulla on jo. Kannattaa katsoa puhelinluettelosta kirjaimilla MUO, pitäisi löytyä, siis muoviliikkeet. Kokeilin jyrsintä suoraan plexiin ja kyllä se rouskaa, että pitäisikö olla joku metalliterä siinä että ottaisi hienommin. Onkohan semmoisia? Mä vedin ensiksi sirkelillä pitkästä tavarasta sen akryyli putken sopiviksi pätkiksi, niin että terä oli leikkaus tasolla näyvissä noin 6mm,eli hieman yli tämän 5mm seinämäisen putken.Leikkaus tapahtui sillai pyörittämällä sitä putkea.Hieman se terä repi niitä putken reunoja,mutta ei mitenkään häiritsevästi.Sitten väsäsin 3 tuntia sorviin sellaista työkalua, että kun toinen pää tulee sorviin kiinni niin tämä laite kannattelee sitä putkea sieltä toisesta päästä.Myönnän ettei mikään kiva homma mut, sorvaamalla sai putken päät suoraksi ja viisteet tarkaksi ja tasaiseksi.Nyt odottelen vanteita ja kalvoja kuin kuuta nousevaa,telinekin kun lähtee kromattavaksi jo tällä viikolla. |
poro80 18.02.2004 16:28:31 | |
---|
Akryylilevyä kannattaa sahata suhteellisen pienihampaisella sahalla. Liian nopeasti sahattuna terä kuumenee ja akryyli sulaa. Jos haluatte tuosta rosoisesta reunasta eroon, niin käsitelkää reuna sahauksen jälkeen kevyesti happi-asetyleeni liekillä. "liekityksen" jälkeen reunan laatu on parempi kuin tehdasversioissa. |