Aihe: Rasitusvammoja raajoissa?
1 2 3
Rokki Rumpali
24.01.2004 10:35:55 (muokattu 24.01.2004 10:36:35)
=D Tarkoitin että jos on pienempi basari...unohdin laittaa sen tohon, kun mulla on muutenkin niin prkleen iso jalka
ja sit joutuu soittaa monta tuntii sellasella koulun pienellä p******a=D
Jumaliuta elkää kiusatko!
Tuomari
24.01.2004 11:14:14
venyttely on kaiken a ja o kyllä käsille varsinkin. jaltakin joutuvat kovalle rasitukselle varsinkin jos tuplia tykkää potkia. mitä vanhemmaks tulee sitä tärkeempää on venyttelyt.

Voisi sitä itsekkin ruveta venyttelemään, niin ei paikat kipeytyisi, mutta miten? Ei kyllä punttissalilla viitsisi ennen treeniä ruveta käymään=)
Paas
24.01.2004 11:35:12
Voisi sitä itsekkin ruveta venyttelemään, niin ei paikat kipeytyisi, mutta miten? Ei kyllä punttissalilla viitsisi ennen treeniä ruveta käymään=)

Mihin tarvitset punttisalia jos on ainoastaan tarkoitus venytellä?
Takatukat kunniaan!
Rokki Rumpali
24.01.2004 12:03:21
Helpostihan sitä kotona venyttelee, minäkin alotin jo sillon kun nilkka rupes kipeytymään=)
Tuomari
24.01.2004 12:21:06
Mihin tarvitset punttisalia jos on ainoastaan tarkoitus venytellä?

Huomasitko kirjoitukseni perässä hymiötä?
Jos sitten esitän kysymykseni uudelleen, ilman hymiötä.
Eli, joskus ranteet kipeytyvät soittaessa ja olen ajatellut siksi ruveta venyttelemään. Mitenkä te arvoisat rumpalit venyttelette ennen soittoa ja oletteko huomanneet siitä olleen apua mm. käsien jalkojen ja kipeytymiseen?
Rokki Rumpali
24.01.2004 14:29:43
Mä en itse ainakaan venyttele ennen soittoa, vaan sitä edeltävänä iltana. Mun ei tarvi venyttää muutakun nilkkaa.
Roberto
24.01.2004 15:58:15

Mitenkä te arvoisat rumpalit venyttelette ennen soittoa ja oletteko huomanneet siitä olleen apua mm. käsien jalkojen ja kipeytymiseen?

Ota kapulat käsiin ja pyörittele ranteita joka suuntaan pikkuhiljaa liikerataa suurentaen. Olkapäät, ojentajat ja kyynärvarret saa venytettyä helposti kun kysyy joltain fyssarilta pari neuvoa. Ja tottakai se auttaa kipeytymiseen, mutta rentous soittaessa auttaa vielä enemmän, ja terveelliset elämäntavat tietysti.
Paas
24.01.2004 16:44:02
Jos sitten esitän kysymykseni uudelleen, ilman hymiötä.
Eli, joskus ranteet kipeytyvät soittaessa ja olen ajatellut siksi ruveta venyttelemään. Mitenkä te arvoisat rumpalit venyttelette ennen soittoa ja oletteko huomanneet siitä olleen apua mm. käsien jalkojen ja kipeytymiseen?

Liikuttele ranteita niinkuin Roberto jo neuvoi ja sitten voi väännellä yhdellä kädellä sitä toista kättä varovasti ranteiden kohdilta ääriasentoihin niin että käsivarsien eri lihakset venyttyvät. Vaikea selittää tuota järkevästi. Kyllähän sitä kokeilemalla sitten tuntee mitkä lihakset milloinkin venyttyy.
Takatukat kunniaan!
Antti1997
28.01.2004 14:21:28
Mulla rupee minuutin soitin jälkeen sattuun oikeeseen ranteeseen niin helvetisti. Sitä ennen sattu peukalon ja etusormen välissä olevaan kohtaan. Kipu loppuu melkeen samantien ku lopettaa soittamisen. Ajattelin pitää muutaman päivän taukoo soittamisesta, sitte viikon pääst kun saan tuplat niin voi taas alkaa reenaamaan kunnolla! pum pum ja silleen...
Entäs MyPa?
Tuomari
28.01.2004 17:32:59
Sitä ennen sattu peukalon ja etusormen välissä olevaan kohtaan.

Jos joku vois seleventää että onko tollanen ihan normaalia? kun itellä täs muutama päivä sitten tuli tolleen samalla tavalla käsi kipeeks.Tosin kyllä kyseisenä päivänä treenailin huomattavasti enemmän mitä yleensä, eli oliko kyseessä ihan vaan rasituksesta johtuva kipeytyminen vai onko tekniikkani jotenkin väärä?
Roberto
28.01.2004 20:37:44

Jos joku vois seleventää että onko tollanen ihan normaalia? kun itellä täs muutama päivä sitten tuli tolleen samalla tavalla käsi kipeeks.Tosin kyllä kyseisenä päivänä treenailin huomattavasti enemmän mitä yleensä, eli oliko kyseessä ihan vaan rasituksesta johtuva kipeytyminen vai onko tekniikkani jotenkin väärä?

Siin on semmonen lihas joka syntyy sormilla soittamisesta, ei siis ranteella (eikä varsinkaan kyynärpäällä). Kivun syy on ylirasitus, eli rentoutta treeneihin, lepoa ja venyttelyä.
junttura
30.01.2004 12:45:16

Itellä meni toinen ranne paskaksi ja sain kumikipsin puoleksi vuodeksi. Reenasin koko ajan ja kummasti alko sormitekniikka tulla kuvioihin kun ei ranne taivu.

Eli asiaan: parin minuutin venyttely ensin ja sitten vaikka rudimentteja ympäri settiä basari ja jalkahaitsu mukana. kyynärpäät kehoon kiinni niin homma menee ranteilla ja sormilla. itellä on toiminut hyvin, ei kipuja ja tekniikka keventynyt ja iskuihin tullut voimaa (sormet + ranne).
Paas
30.01.2004 13:42:01
Mulla on viimeaikoina ollut ranteet, käsivarret, nivelet sun muut vähän paskana kun ostin uuden jääkiekkomailan ja on tullut hieman innostuttua liikaa noista kovista lämäreistä. :)
Takatukat kunniaan!
Oak
30.01.2004 14:20:14
Ja huolehtikaa poijjaat seljästänne...
Antti1997
30.01.2004 17:24:57

Niin... itellä on lievä skolioosi alaselässä ja pituuttakin on melkeen 190cm. Faija on ollu selkäleikkauksessa ja se on 195cm pitkä. Kyllä kannattaa pitää oikeesti huolta siitä, kun vaan jaksais venytellä jne. mut kun ei koskaan viitti.
Entäs MyPa?
Blitz
30.01.2004 19:46:40

Tuo on niin totta. Meilläkään ei suvussa tuo paras selkäranka kierrä. Kyllä se venytyksillä ja urheilemalla siitä. :P
TAMA - The best reason not to play Pearl drums.
Roberto
30.01.2004 21:46:29

Älkääkä unohtako että puolet selän tuesta tulee vatsoista...
Alpha
31.01.2004 08:35:52
Älkääkä unohtako että puolet selän tuesta tulee vatsoista...

No niin...tämähän selittää tuon "Suurimmat rumpalit"-ketjun...
Anri8000
31.01.2004 12:18:04

Hai.

Kannattaa katsoa esim. ranteidensa asentoa soittaessa.Itsellä ainakin välillä täysin luonnottomissa asennoissa.Kannattaa vaikka treenata niitä rudimentteja peilin edessä ja katsoa mitä se ranne ja käsivarsi oikein tekee soitettaessa.Niin T.Bozziokin teki aikanaan..

Muistaakseni Järvis-Samikin on joutunut leikkauttamaan ranteensa(siis ihan kirurgisesti,ei partaterällä...) väärän tekniikan vuoksi.
Elämä on vain osa jalkapalloa.
Antti1997
31.01.2004 15:16:29
Mä ostin tänään Niken rannetuen. Auttaa hieman, mutta... olis vissiin pitäny ostaa kyynärtuki samalla... Taidan olla pari päivää soittamatta, kun ei ranne taivu edes 90 asteen kulmaan ulospäin. Toissapäivänä taipu vielä.
Entäs MyPa?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)