kkeppana 21.01.2004 21:31:20 | |
---|
Niin mutta mulla onkin niissä *piip-piip* kuulotesteissä tulos kummallakin korvalla oikeastaan paras mahdollinen, mutta jos joku puhuu niin en kuule mitään tai ehkä hyvällä tuurilla pari sanaa, joista paljon apua. Eikä vaikkuakaan juuri ole. Tiedä mistä johtuu mutt ihan perkeleen kiusallista kun joutuu kysymään monta kertaa, että mitä toinen on sanonut. Monesti olen ihmetellyt, ei ole vielä selvinnyt. Meikällä on sama ongelma. Noloa se on. Ei tuota oikein voi käsittää, kun viime kuulotarkastuksessa kuuloni oli hoitajan mukaan erinomainen. Tästä on tosin aikaa muutama vuosi, mutta enpä ole sen jälkeen ilman tulppia soitellutkaan. I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society. |
dictatorsh*t 21.01.2004 21:34:36 | |
---|
mutta enpä ole sen jälkeen ilman tulppia soitellutkaan. Samoin. Ihan outoa. Melkein itkuksi pistää. Kuolema on vaihtoehto, jota suositellaan kaikenikäisille. |
MoonDog 21.01.2004 23:08:20 | |
---|
Itsellä on myös tuollainen 'vika'. Kuulotesteissä kuulo on aina ollut 'paras mahdollinen' mutta silti tuntuu toisten sanomiset jäävän välillä kuulematta. Kaipa se on vaan keskittymisen puutetta tai jotakin vastaavaa. Shit just doesn't happen, it takes effort. |
lateq 22.01.2004 09:01:38 | |
---|
Niin mutta mulla onkin niissä *piip-piip* kuulotesteissä tulos kummallakin korvalla oikeastaan paras mahdollinen, mutta jos joku puhuu niin en kuule mitään Kuulostaa kyllä oikein tutulta, melkein aina pitää pyytämään kaveria toistamaan mitä se sanoo. Olen kyllä muutenkin melko huono keskittymään mihinkään ;'9 Laavassa on ikävä saatanaa. |
Alpha 22.01.2004 09:20:02 | |
---|
Kuulostaa kyllä oikein tutulta, melkein aina pitää pyytämään kaveria toistamaan mitä se sanoo. Olen kyllä muutenkin melko huono keskittymään mihinkään ;'9 Jaa tämäkö on sit ihan yleistä? En siis ole ainoa...jipii.. Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni. |
miän vain 22.01.2004 10:13:42 | |
---|
Luulen että tuo on psykologista. Testissä tietty keskittyy parhaansa mukaan, kun ei tahdo myöntää itselleen että kuulo on huono. Ja sitten normaalitilanteessa ei saa mistään selvää. Eikä niitä testien korkeimpia piipityksiä esiinny normaalisti kuin teinitytöillä R. Williamsin konsertissa.. Keskittyminen ja opetteleminen saa ihmeitä aikaan. Luin jostain tyypistä, jolla oli niin suuri kuulonalenema, että se oli käytännössä kuuro. Ainakin testien mukaan. Silti se pärjäsi normielämässä jopa paremmin kuin muut - oli opetellut tulemaan toimeen ja tulkitsemaan paremmin sitä vähää minkä vielä kuuli. Eikä ollut uskoa, kun testin tulokset sai. |
Speedy 22.01.2004 10:15:49 | |
---|
Luulen että tuo on psykologista. Rumpaleilla pitää olla huono kuulo..(?) "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Yrtti 22.01.2004 13:43:51 (muokattu 22.01.2004 13:44:30) | |
---|
mulla on armeijan määrittämä kuuloluokka 4 (4 ollessa siis huonoin). Ja johtunee tosiaan ilman tulppia soittelusta nuorempana. Tuo on kans tosi yksilöllinen että miten se kuulo lähtee kun koko bändihän se on silloinki ollut samassa mökässä eikä muilla mitään oo... Hankaloittaa elämää just siinä ettei kuule mitä muut sanoo. Plus että kummallista kyllä joskus itsekkin mumisen niin ettei muut kuule (johtuen kuulemma myös osaksi omasta kuulostani :D) se on sitten keskustelu lähinnä että mitä? -mitä? mitä -mitä? :D niin ja muutakin ongelmia kuten: en kuule suhinoita nauhotellessa, hankala pistää sitten soundit kohilleen... |
Acryl 23.01.2004 00:39:26 (muokattu 23.01.2004 00:40:16) | |
---|
Niin mutta mulla onkin niissä *piip-piip* kuulotesteissä tulos kummallakin korvalla oikeastaan paras mahdollinen, mutta jos joku puhuu niin en kuule mitään tai ehkä hyvällä tuurilla pari sanaa, joista paljon apua. Eikä vaikkuakaan juuri ole. Tiedä mistä johtuu mutt ihan perkeleen kiusallista kun joutuu kysymään monta kertaa, että mitä toinen on sanonut. Monesti olen ihmetellyt, ei ole vielä selvinnyt. samaa vikaa löytyy. varsinkin tiloissa missä kaikuu ja on hälyääniä niin ilman kovaa keskittymistä ei kuule oikeestaan mitään mitä muut sanoo. yksityisellä kävin kuulotestissä myös vuosia intin jälkeen ja totesivat kuulon olevan erinomainen huolimatta 6Khz pienestä poikkeamasta. tilkassa muuten testattiin normi piip-testin lisäksi myös semmoisella "kaikulaitteella". se jotenkin lähetti ääntä korvaan ja vastaanotti sitä takaisin. tulos oli identtinen perustestin kanssa. yleensä myös telkkareista tuleva meteli (tv omat kajarit) soidessa hiljaa en kuule mitään. tai ei selvää saa. Se on juuri tuota ns diskanttipölinää ilman bassoja. bassot kun sa kehiin niin johan saa puheistakin selvää. Senpä takia himassakin on kunnon kaiuttimet niin tietokoneella kuin kotiteatterissakin. mutta kuten jo aikaisemmin mainittu. rumpalit ehkä on kuuroja siinä missä basistit tyhmiä =) palikka |
LumPus 23.01.2004 03:38:22 | |
---|
Mulla on kanssa toi että jos jouku puhuu taustalla tai on jotain pientäkin taustamelua niin en saa yhtään mitään selvää ihmisten puheesta.. ainakaan puhelimes. Intis multakin tutkittiin kuulo, ei mitään vikaa, yritin selittää että tinnittää, niin nämä että joojoo, mee takas patterille.. että näin. Siitä ikävä tämä tinnitus että ei voi kuulla enää hiljaisutta.. se on oikeasti paska juttu. Ennen tykkäsin istua landella ja vaan kuunnella sitä hiljaisuutta, mutta nykyään se ei ole mahdollista..Eikä pysty muuten ton tinnituksen takia ees nukkuu tulppien kanssa.. Viekö elämä liikaa aikaasi? |
afro 23.01.2004 22:29:56 | |
---|
Tuo on kyllä ikävää. Itse olen kyllä pitänyt tulppia päässä aika aktiivisesti. Kohtapuoliin on korvamonitoroinnin hankinta edessä, pitää varmaan siinäkin miettiä tuota kuulojuttua. Muuten, eräs tuttu kertoi, että oli ihmetellyt kun korvat tinnittää. Oli käynyt lääkärissä, ja siellä oli todettu, että kuusitulpat oli painaneet kaikki sheisset siellä korvassa sinne sisälle. Pitkään hän on kyllä kuulemma kuusia käyttänytkin. Eli eivät ole harmittomia nuokaan. Sivuni
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
Speedy 24.01.2004 17:41:57 | |
---|
Jännä juttu.. itselläni on myös sen vertta huono kuulo, että aina ei kuule, jos immeiset löpöttää jossain melusammassa paikassa, esim. baarissa.. Mutta se mikä on jännää, että joitenkin ihmisten puheen kuulee silti, jos puhuu tarpeeks korkeelta tai tarpeeks matalalta, mutta siitä välistä jää usein puolet puheesta pois.. Joutuu keskittämään kaikki voimansa joskus siihen että kuulee toista..=/ Itse olen soittanut koko ikäni, mutta kuulonsuojausta olen käyttänyt vain ehkä puolet siitä ajasta.. ei ehkä sitäkään, näin ollen se kuitenkin hyvin pieni kuulovaurio on tullut jo varhaisella iällä, jolloin tulppia en käyttänyt.. Kuulon olen säännöllisesti testannut, ja sen jälkeen kuuloni ei ole kylläkään huonontunut.. Tulppia kannattaa tosiaanki käyttää, koska kuulo on meidän tärkein instrumentti..=I Ja muutenkin ilman sitä elämä saattaisi olla aika tyhjää.. Nykyään en enää osaa ilman tulppia soittaakkaan, kun niihin on jo tottunut..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
jussiohman 24.01.2004 18:05:57 | |
---|
En tajua kuinka voitte soittaa runpuja ilman suojausta. Mulla sattuu pirusti korviin jo kun vähän paukuttaa peltejä tai virveliä. "Tapelkaa pojat, saatte tupakkia" |
Paas 24.01.2004 18:17:26 | |
---|
En tajua kuinka voitte soittaa runpuja ilman suojausta. Mulla sattuu pirusti korviin jo kun vähän paukuttaa peltejä tai virveliä. En minäkään ymmärrä miten joku voi soittaa rumpuja ilman kuulonsuojausta. Sehän on tuskallista, hirveää ja terveydelle haitallista. Kuulon suojaamiseen kannattaa panostaa/sijoittaa rahaa. Ei soittamisesta ole mitään iloa sitten enää kun ei mitään kuule vaikka olisi kuinka unelma kamat. Takatukat kunniaan! |
Alpha 25.01.2004 10:32:39 | |
---|
En minäkään ymmärrä miten joku voi soittaa rumpuja ilman kuulonsuojausta. Sehän on tuskallista, hirveää ja terveydelle haitallista. Kuulon suojaamiseen kannattaa panostaa/sijoittaa rahaa. Ei soittamisesta ole mitään iloa sitten enää kun ei mitään kuule vaikka olisi kuinka unelma kamat. Kyllähän sitä yksin reenatessa usein jää ne suojaukset vähemmälle, mut bändin kans sitte ne onki pakolliset. Pahimmillaan joskus huutanu selän takana parin metrin päässä kitaristien pömpelit(2 kpl), bassopömpeli, kiipparien pömpeli sekä PA-kaapit. Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni. |
Rokki Rumpali 25.01.2004 10:36:27 | |
---|
Mä käytän ihan tavallisia suojia, en siis mitään niitä keltaisia, vaan sellasia vähän parempia kuin ne kertakäyttöset. Ne maksaa jotain 2e. Jumaliuta elkää kiusatko! |
Kahiainen 25.01.2004 10:56:55 | |
---|
Eikös ihan perus kuulosuojaimet oo just sopivat ja helpoimmat käyttää. Ite ainakin käytän ja keikoilla tulpat. White Noise/Black Silence. |
LumPus 25.01.2004 16:53:10 | |
---|
siis itse kyllä käytän suojausta, kolme kertaa elämässäni olen ilman tulppia soittanut.. jos edellisestä kirjoituksestani sen unohdin. Viekö elämä liikaa aikaasi? |
Harms 31.01.2004 00:41:01 | |
---|
Noista armeijan testeistä vielä; ne ovat melko yleispätevät, eli monien ihmisten kuulo on reilusti herkempi kuin tuo mittaus. Vaikkei mittauksessa vielä kuulon aleneman puolelle mentäisi, voi tyyppi itse huomata kuulonsa huonontuneen. Itselläni on kuulovamma molemmissa korvissa ja molemmat korvat myös soivat, mutta silti testien mukaan sen on todettu olevan lievä kuulovaurio. Minulla on juuri noita samoja ongelmia mitä edellä mainittiin, eli hälinässä ihmisten puheesta on vaikea saada selvää ja oman vasemman korvani sain pahimmillaan särisemään pelkästään omalla vihellyksellä. Jouduin lopettamaan soittamisen akustisilla noin viisi vuotta sitten juuri kuulo-ongelmien takia, omituista omassa tapauksessani on se, että olen käyttänyt kuulosuojaimia aina soittaessani, yleensä vielä tuplia. Se siis osoittaa, että korvien melunsieto vaihtelee yksilöittäin melko huimasti. Nykyään olen palailemassa soittamisen pariin sähkörumpujen kautta. Siihen, että korvat soi soittamisen jälkeen, kannattaa suhtautua vakavasti. Tarkoitus ei ollut toitottaa tuomiopäivän pasuunaa, vaan muistuttaa asiasta johon toivottavasti jokainen rumpali tajuaa kiinnittää huomiota. Tinnitus on vittumainen vaiva ja kannattaa jättää hankkimatta. |
Youni 31.01.2004 21:35:39 | |
---|
No pakko sanoa, kun soitan yhden orkesterikeikan ja meillä on vierailevana poliisisoittokunnan rumpali. Hänellä on korvaan muotoillut ja se kehu niitä. Ne kestävät jonkun 2-3 vuotta, koska korvakäytävä laajenee. Ne voidaan kerran lakata vielä tiiviiksi, mutta sen jälkeen ne on roskiskamaa. Niihin saa erivahvuisia suodattimia, vissin kolmea eri vahvuutta ja ne on siis vaihdettavia. Hinnaksi hän sanoi tuhat mummoa, eli noin kahden ja puolen vuoden käyttöiällä markka per päivä. Ei paljoa kuulosta. Itsellä on sellaiset siniset 3M kumiset joulukuusitulpat. Kyllähän ne vaimentaa, mutta ei ne mukavat ole. |