Joku vaa 26.12.2003 21:42:54 | |
---|
OK. Jos löydän jostain siis 13" Evans Dry- kalvon niin laitan varmaan tilaukseen. Toivottavasti toi kaiku edes poistuu sitte. Kumpaa kalvoa säätämällä muuten kaikua voi säätää? Kun mä siis lyös normaalisti, niin kaikuu ainaki 5 sekuntia, mutta jos painaa kaiun aikana lyöntikalvoa, ääni loppuu. Elikkä oisko se just siinä lyöntikalvossa se vaikutus? Mitens se maton räminä sitten, pitääkö säätää alakalvoa vai mitä? Maton säätö ei auta, rämisee joka tapauksessa. Pitäiskö ostaa uus mattokin, ja mitä suosittelette? On se hyvä kun on tämmönen keskustelufoorumi, muuten mä olisin ihan pulassa noitten rumpujen kanssa! Kyl se matto on varmaa iha hyvä. Toi on kyllä kummallista jos se niin kaun soi. Kannattaa tosiaan vaihtaa se kalvo. Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa |
Mikko A 26.12.2003 21:52:08 | |
---|
Kyl se matto on varmaa iha hyvä. Toi on kyllä kummallista jos se niin kaun soi. Kannattaa tosiaan vaihtaa se kalvo. Eipäs! Kalvo varmaan ihan OK, matto nimenomaan mättää. Antti1987 kun teit kaks kipaletta näitä topikkeja, niin katohan se toinen tuolta alempaa. Siellä pitkät päkinät matosta. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
Blitz 26.12.2003 21:59:37 | |
---|
Antti1987 kun teit kaks kipaletta näitä topikkeja, niin katohan se toinen tuolta alempaa. Siellä pitkät päkinät matosta. No tarviko sun nyt niihin molempiin kirjoittaa Mikko? :D TAMA - The best reason not to play Pearl drums. |
Antti1997 26.12.2003 22:46:26 | |
---|
Joo tuli vahingossa vissiin painettua kaks kertaa tota nappia... |
Antti1997 27.12.2003 00:38:14 | |
---|
Eipäs! Kalvo varmaan ihan OK, matto nimenomaan mättää. Mutta kun se kaikuu sillonki kun ei oo matto päällä. Eli luulisin ainaki että kalvossa on suurempi vika. Mutta tämmönen halpa sarja niin tietäähän sen ettei voi olla ihan huippuosista koottu. Sanoin myyjälle että semmonen perussetti millä pääsee alkuun, ja niillä oli yks tämmönen sarja kaupassa ja seuraavat olis tullu vasta keväällä niin tuli ostettua sitte. Tai no isi makso... Kun ei ollu kallis, 580€ |
Blitz 27.12.2003 14:37:16 | |
---|
Mutta kun se kaikuu sillonki kun ei oo matto päällä. Demppiä! Äläkä viritä niitä kalvoja niin kireälle kuin mahdollista. Hyvä vinkki on, että kiristä alakalvo suht. kireälle, yläkalvo vähän vähemmän kireälle. Kun yläkalvo on suunnilleen vireessä, löysennä roimasti kahta ylintä (eli itsestäsi kauimmaista) ruuvia, tämänkin pitäisi dempata ääntä pikkaisen. Tosiaankin itsekin "kärsin" Lars-Ulrichin-St.-Anger-virvelisoundista, eli kun lyöt virppaan niin kajahtaa kuin löisit 20" kattilan pohjaan. Evansin E-ring auttoi kummasti. Nykyään en tuota rengasta niinkään enää käytä, vaan nimenomaan kalvo on noin niin kuin ylempänä selitin. Ja sitten, oletan että on myös sellainen ongelma että kun lyöt tomia/basaria niin matto rämähtää ikävästi. Tätä ongelmaa saa tuskin millään täydellisesti pois, eikä se kuulukaan kun soitat esim. bändin kanssa. Mutta suurimmat räminät saat pois, kun virität tomien alakalvot reilusti löysemmälle kuin virvelin alakalvon. Kun kalvot ovat eri "korkeuksilla", ei niiden pitäisi haitata toisiaan. Itse sain näin ehkäistyä tuota virvelin maton resonointia ainakin tomien kohdalla. Niin, ja tuo maton kireys vaikuttaa myös resonointiin. Alkuohje voisi olla, että älä sitä mattoa ainakaan kovin löysällä pidä. :P TAMA - The best reason not to play Pearl drums. |
Mikko A 27.12.2003 17:14:10 | |
---|
Mutta kun se kaikuu sillonki kun ei oo matto päällä. Eli luulisin ainaki että kalvossa on suurempi vika. Mutta tämmönen halpa sarja niin tietäähän sen ettei voi olla ihan huippuosista koottu. Sanoin myyjälle että semmonen perussetti millä pääsee alkuun, ja niillä oli yks tämmönen sarja kaupassa ja seuraavat olis tullu vasta keväällä niin tuli ostettua sitte. Tai no isi makso... Kun ei ollu kallis, 580€ Siis se ohje oli siihen maton rämisemiseen. Kaikuun auttaa hienoinen demppaus yläkalvolle. Jos matto on paska ja mattosyvennykset liian matalat/kapeat, niin silloin se matto rämisee, vaikka kirirstät sen kuinka tiukalle, koska se ei kosketa kalvoa tarpeeksi. Kertaus on opintojen äiti. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
Antti1997 28.12.2003 02:01:00 | |
---|
Okei. Jos oon jossain vaiheessa vaihtamassa kalvoja niin mitäs suosittelette muihin kuin virveliin? Siihen laitan varmaan siis sen Evansin Dry-kalvon, mutta kannattaisko muut kalvot vaihtaa kans? Luulen kyllä että vaihdan vasta sitte lisää ku oon ensin oppinu soittamaan ja ymmärtämään mitä erilaiset kalvot vaikuttaa. Mutta nyt sain sen kaiun vähenemään kun teippasin maalarinteippimyttyjä siihen kalvon reunoille. Kuulostaa jo enemmän siedettävältä. |
Mikko A 28.12.2003 14:17:05 | |
---|
Okei. Jos oon jossain vaiheessa vaihtamassa kalvoja niin mitäs suosittelette muihin kuin virveliin? Siihen laitan varmaan siis sen Evansin Dry-kalvon, mutta kannattaisko muut kalvot vaihtaa kans? Luulen kyllä että vaihdan vasta sitte lisää ku oon ensin oppinu soittamaan ja ymmärtämään mitä erilaiset kalvot vaikuttaa. Mutta nyt sain sen kaiun vähenemään kun teippasin maalarinteippimyttyjä siihen kalvon reunoille. Kuulostaa jo enemmän siedettävältä. Pyydäppä vaikka musaliikkeestä semmonen Remon "Drumhead Selection Guide" esitevihkonen. Siinä esitellään kaikki Remon kalvotyypit juurta jaksain ja selitetään, miten erilaiset pinnoitukset, paksuudet sun muut vaikuttaa soundiominaisuuksiin. Samat perussäännöt vaikuttaa tietysti myös muiden valmistajien kalvoihin. Itse olen ainakin havainnut tuon vihkosen erittäin hyödylliseksi. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
Blitz 28.12.2003 16:33:50 | |
---|
Itse olen ainakin havainnut tuon vihkosen erittäin hyödylliseksi. Se vihko kehuu liikaa Pin-stripejä, jonka takia olen kai itsekin sellaiset kohta Emperorien tilalle ostamassa. :| TAMA - The best reason not to play Pearl drums. |
Antti1997 28.12.2003 20:45:22 | |
---|
Okei. Eihän se niin tärkeetä vielä oo onko millaset kalvot kun yksikseen soittelee... Ensin pitäis opetella soittamaan hyvin ja sitten vasta satsata enemmän, luulisin. Paitsi siten se vaikuttaa että on kivempi soittaa kun on hyvä ääni, mutta enköhän mä pärjää vielä noilla vakioilla. Ootteko samaa mieltä? Jos muuten yrittää nauhoittaa omaa soittoaan, eikä ole kun yks mikrofoni, niin onnistuukohan se? Eikös yleensä käytetä useaa mikrofonia? |
Joku vaa 28.12.2003 20:49:45 | |
---|
Jos muuten yrittää nauhoittaa omaa soittoaan, eikä ole kun yks mikrofoni, niin onnistuukohan se? Eikös yleensä käytetä useaa mikrofonia? Kyl onnistuu mutta basarista ei kyllä bassoja paljo irtoo. Muuten ihan siedettävän kuulosta saa aikaan. Omaa soitta kannatta nauhottaa koska sillon kuulee mitä tekee väärin ja mikä kuulostaa hyvältä. On myös kiva kuunnella sitte jälkeen päin että "onpas sitä kehittyny". Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa |
Mikko A 28.12.2003 21:05:09 | |
---|
Kyl onnistuu mutta basarista ei kyllä bassoja paljo irtoo. Muuten ihan siedettävän kuulosta saa aikaan. Omaa soitta kannatta nauhottaa koska sillon kuulee mitä tekee väärin ja mikä kuulostaa hyvältä. On myös kiva kuunnella sitte jälkeen päin että "onpas sitä kehittyny". Tai, että "onpas sitä huonontunut". Sen jälkeen lopetin itseni nauhoittamisen =) "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
Antti1997 28.12.2003 21:07:09 | |
---|
Mikähän muuten olis semmonen hyvä lautanen mitä vois soittaa vaikka biisien kertosäkeissä hi-hatin tilalla? Onks ne nimeltään RIDE-lautasia vai...? Oon katellu hintoja niin uudet maksaa ihan simona. Oisko joku perushalpa malli olemassa? |
Viceroy 29.12.2003 01:37:51 | |
---|
Mikähän muuten olis semmonen hyvä lautanen mitä vois soittaa vaikka biisien kertosäkeissä hi-hatin tilalla? Onks ne nimeltään RIDE-lautasia vai...? Oon katellu hintoja niin uudet maksaa ihan simona. Oisko joku perushalpa malli olemassa? Ride-peltipä hyvinkin. Tiedä sitten mistään perus-ridestä, kun noita on niin joka lähtöön. Kaikilta valmistajilta löytyy halpoja (ja karusoundisia) vaihtoehtoja, mutta mielestäni kannattaa ennemmin katsella vähän parempaa käytettyä ridea (näissä kun harvemmin on hiusmurtumia tms.). Itse pidän heavyrumpalina paksusta, kilkkaavasta ja "kimmoisasta" komppipellistä, jonka kupusoundi on huomattavan kantava. Eli ei crash-ominaisuutta. Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren! |
drummeri 30.12.2003 01:07:01 (muokattu 30.12.2003 12:58:59) | |
---|
mistä niitä evansin E-ring demppejä pystyy ostaa ku itsekki rupee ottaa päähän toi virvelin ääni tai jotain demppejä millä sais ikävän äänen pois??. rap is like techno. |
drummeri 30.12.2003 13:05:28 | |
---|
Mutta kun se kaikuu sillonki kun ei oo matto päällä. Eli luulisin ainaki että kalvossa on suurempi vika. Mutta tämmönen halpa sarja niin tietäähän sen ettei voi olla ihan huippuosista koottu. Sanoin myyjälle että semmonen perussetti millä pääsee alkuun, ja niillä oli yks tämmönen sarja kaupassa ja seuraavat olis tullu vasta keväällä niin tuli ostettua sitte. Tai no isi makso... Kun ei ollu kallis, 580€ Levytukusta olisit saanut taman stagestar setin 475€. olis tullu 105€ halvemmaks. rap is like techno. And techno is same as shit. |
Antti1997 01.01.2004 02:10:30 | |
---|
Voi harmi, MusaPörssissä ei ollu Evansia 13-tuumasena enkä jaksanu alkaa metsästämään niin tilasin sitte Remon ykskerroksisen. Tosta vakiokalvosta alkaa jo näkyä läpi vaikka on vasta pari viikkoa soitettu, eikä ees kovin paljoa, mutta jonkun verran kuitenkin. Mutta sehän on ihan normaalia, eikö? |
Antti1997 01.01.2004 17:25:35 | |
---|
Suositelkaas mulle hyviä suljettuja kuulokkeita, tulis pääasiassa metronomikäyttöön ja musan kuunteluun. Hinta jostain max. 50-80€. |
opa2 01.01.2004 20:48:43 | |
---|
Niitä luureja kannattaa kysellä käytettynä.Itellä on aivan stanan hyvät Metrophonesin luurit ja ei maksanu kun 70€, ovh on noin 160€?. Uutena Vic Firthin SIH1 80€ esim. Soitin Laineelta. "Ja räppihän ei oo mittää mussiikkia" |