![]() 12.09.2003 15:42:36 | |
---|---|
Yamahan hardwaressa kannattaa olla varovainen ruuvien kiristämisen kanssa. Meni Stage Customien puomiständistä kierteet. Ruuvi itse oli kovempaa metallia, kuin ruuvipesä. Ei hyvä. | |
![]() 12.09.2003 21:02:46 | |
Kuka mahtaa tuoda gibraltaria maahan? Musiikki Silfverberg Kimalaisentie 4 Vantaa 1490 Finland Phone: 09-8746981 Fax: 09-8746983 Musiikki.Silfverberg@co.inet.fi | |
![]() 12.09.2003 21:22:05 | |
Listataanpa omiakin kokemuksia tänne. - Pearlin virvelitelineestä kahdet jengat menneet - Pearlin tuplajalallinen puomiständi on tähän astisten kokemusten nojalla suorastaan pomminkestävä, eli ei minkäänlaista vikaa, vaikka on ollut käytössä ja roudauksessa kaiketi yli 10 vuotta! - New Soundin puomiständistä meni melkein heti jalkojen kiristin kehnoon kuntoon. Noin viiden vuoden käytön jälkeen levisi kierteet puolestavälistä putkea. - Tamasta jees kokemuksia. Ei tosin paljoa. - Sonorin haitsuständi on kyllä kestävä, mutta ei kovin oivallisesti säädettävä (ei tarkoita, etteikö monipuolisesti). Lisäksi pedaalin kulma on aika jyrkkä. Se päässä törröttävä köppi taas on kuusikulmainen, mikä ei ole kovin standardia. Live fast, die die! | |
![]() 12.09.2003 21:54:43 | |
Hey hey, paras tuoli jossa olen istunut on Mapexin samoin myös Mapexin vahvat ständit on ihan sika hyviä. Mulla taas ekaa kertaa penkkiosaa kiinni kiristäessä lähti ruuvi ja mukana metallia pari senttiä joka suuntaan... meni sitten takaisin kauppaan. | |
![]() 12.09.2003 22:09:44 (muokattu 12.09.2003 22:17:38) | |
Ostin kaverilta tossa muinoin Gibraltarin puomiständin ja täytyy sanoa, että kyllä se ihan laatutyötä on. Uutena on varmasti maksanut suht paljon, mutta kyllä siinä on rahalle vastinetta aivan varmasti. Se on tosiaan suht järeää tekoa; tuplajalat ja monipuoliset säädöt hyvillä lukituksilla. Pellin läpi menevä tappiosa on pallonivelöity, joten oikeat säädöt löytää aivan varmasti. Pallonivelen lukitus on myöskin luotettava (Ensin olin kyllä vähän epäluuloinen.). Ei tarvitse pelätä, että pelti karkaa pelipaikalta. :) Taman hardwareen olen ollut myös ihan tyytyväinen. Haikkaständi pelittää ja räkin kanssakaan ei ole ollut mitään ongelmia. Myös virveliständi on Taman ja ihan hyvin se sitä virveliä on kannatellut, ainakin tähän asti. (Niin, ja löytyyhän Tamalta aina Iron Cobrat. Pistävät monet merkit kalpenemaan, ainakin laadun, ja jopa hinnan puolesta.) DW:n vermeetkin olis kyllä varmaan aika helmiä (miksei myös Sonorinkin), mutta eipä ole tällaisena "autotallisoittajana" tullut hankittua. Katsotaan, jos sitten joskus... Arbeit macht frei. | |
![]() 12.09.2003 22:43:17 | |
Sonorin Hi-Lite sarjan mukana tulevat hardwaret on takuuvarmoja käytössä sekä myös "roudausystävällisiä" (ei nimittäin paina paljon, mutta on tukevat) Haitsutelineessä on mukavasti säätöjä, mutta valitettavaa on ettei siitä voi kääntää jalkoja. Gibraltarin telineet on myöskin tukevat ja hyvät. Ei tavitse murehtia lukoista ja ruuveista etteikö ne kestäisi, kuten "halppis"-sarjan telineissä, joita pitää vääntää otsa pullollaan kiinni että pysyy (liekkö osa syy rikkoutumiseen... :) Yamahan kaksjalkanen haitsuständi on tarkka ja erinomainen ystävä tuplaspedun omistajille. Noita kaksjalkasia haitsutelineitä sais olla enemmän muillakin valmistajilla (onhan niitä toki muillakin...) Taman telineet on semmoset perushyvät ja Pearlilla on hyvää se nivelpallo joka on myös tossa Sonorin sarjassa. "Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru" | |
![]() 12.09.2003 23:12:56 | |
Noita kaksjalkasia haitsutelineitä sais olla enemmän muillakin valmistajilla (onhan niitä toki muillakin...) Taman Iron Cobra haikkaständi on just tollanen kaksjalkanen. Pedaalin runko-osa on lattiassa kiinni, joten se periaatteessa kyllä toimii kolmantena jalkana. Tollanen on kyllä ihanteellinen ratkaisu tuplapedaalia tai -basaria ajatellen. Tuplasetissä tosin voi käyttää vaikka ihan normaaliakin haikkaständiä jalat ylös taitettuna ja ständin runko kiinnitettynä raudalla basariin. Arbeit macht frei. | |
![]() 13.09.2003 20:48:55 | |
Kokemuksia täältä: Taman kaikkein halvin haikkaständi vuodelta -86 kestää ja kestää ja kestää ja kestää meikäläisellä aina vaan. Samanikäisestä Camco-pedaalista voi sanoa ihan samat sanat. Hintansa väärteiksi ovat osoittautuneet muuten Remon telineet. Jos taas oikein tositukevaa tahtoo, niin Yamahan järein malli on ehdoton -- se, missä "alapään kolmiota" (!?!) säädetään tavallaan väärästä paikasta eli ständin saa kasaan ihan sieltä pystyputken alapäästä... understood, anyone? | |
![]() 13.09.2003 22:53:56 (muokattu 13.09.2003 22:54:45) | |
Jos taas oikein tositukevaa tahtoo, niin Yamahan järein malli on ehdoton -- se, missä "alapään kolmiota" (!?!) säädetään tavallaan väärästä paikasta eli ständin saa kasaan ihan sieltä pystyputken alapäästä... understood, anyone? Gibraltarin malleissa on just samanlainen se jalkojen kokoontaitto (Ainakin siinä mallissa mikä meikäläisellä on.). On kyllä todella tukeva. Paras ständi mitä mulla on ollut. Arbeit macht frei. | |
![]() 13.09.2003 22:59:13 | |
Samanikäisestä Camco-pedaalista voi sanoa ihan samat sanat. Voin todeta aivan samaa. Live fast, die die! | |
![]() 15.09.2003 21:57:38 | |
Onkos kenelläkään muulla jotakin kokemuksia/ajatuksia tuosta taman road-pro sarjasta? Minähän en pidä siitä pellin kiinnitysmötikästä kuten tuossa avajaispuheessani jo totesin. http://nocturnalweb.net | |
![]() 16.09.2003 18:13:19 | |
Mulla on hyviä kokemuksia taman puomillisesta (karhennettu) symbaalitelineestä. Se on hyvä, että sen puomin saa sen rungon sisään ikään kuin suoraksi telineeksi ja siihen karhennettuun kohtaan saa hyvin vaikka lehmänkellon ja jamblockin. Huonoa tamalla on mielestäni virveli stand (portaaton) kun se kulman säätöruuvi luistaa ja löystyy helposti. Nyt mulla on kuukauden ollut Sonorin pedaali, hi-hat, snare stand ja 2 telinettä. Ei mitään sonorin kalleimpia (olikohan 440- tai 220 sarja), mutta hyvin tukevat ovat. ainoat miinukset tulevat hieman liian korkeasta hi-hatista, kun mä tykkään soittaa melko matalalta get up offa that thing. It makes you feel better. | |
![]() 16.09.2003 21:43:59 | |
Kävin tänään musamaailmassa ihmettelemässä pearlin puomillista symbaaliständiä(B-855WL) ja vaikutti oikein hyvältä. Rupesin tässä vaan vielä miettimään että tuo puomi aisahan ei muistaakseni ole karhennettu joten mahtaakohan lähteä luistamaan raskaan pellin painosta? Onko täällä ketään kyseistä telinettä omistavaa kaveria joka pystyisi valaisemaan asiasta? http://nocturnalweb.net | |
![]() 19.09.2003 16:54:42 | |
Onko kellään kokemuksia Pearlin parhaasta haikkaständistä H2000? Sekin on kaksijalkainen. http://www.pearldrum.com/hihtstnd.gif Kuva on se eka. Sivuni
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen | |
![]() 19.09.2003 17:54:28 | |
Mulla on Taman Roadpro-sarjan suora teline ja swingstar-sarjan puomiteline, jossa on samanlainen mötikkä siinä tapin päässä. Oikein hyviä ja tukevia telineitä molemmat ja mun mielestä se mötikkä on suunnilleen parasta mitä ikinä on keksitty. Se on niin ihanan helppo kiertää irti ja kiinni, mä kun joudun aina joka soiton jälkeen ottaan pellit pois telineistä. Ei ne mun mielestä oo liian kireellä vaikka sen ihan kiinni asti virittäis, vaan just sopiva. Ensin huvi, sitten nukkumaan. | |
![]() 19.09.2003 23:49:53 (muokattu 19.09.2003 23:53:07) | |
Huonoa tamalla on mielestäni virveli stand (portaaton) kun se kulman säätöruuvi luistaa ja löystyy helposti. Mulla ainakin on Taman virveliständissä portaallinen säätö, eli siinä on eräänlainen hammastus. Hanki ihmeessä portaallisesti säädettävä ständi. Kun ruuvi lähtee löystymään niin siitä ei tosiaan hyvää seuraa. Ainakin portaallisessa mallissa ruuvi on pysynyt kireällä. Ainut miinus voi olla, että ei porrastuksen takia löydä sopivaa kaltevuutta, mutta uskon kyllä että se löytyy. Nyt mulla on kuukauden ollut Sonorin pedaali, hi-hat, snare stand ja 2 telinettä. Ei mitään sonorin kalleimpia (olikohan 440- tai 220 sarja), mutta hyvin tukevat ovat. ainoat miinukset tulevat hieman liian korkeasta hi-hatista, kun mä tykkään soittaa melko matalalta Eikö sulla ole hi-hat:ssa korkeussäätöä hyvä mies? En ihan äkkiä muista haikkaa, jossa ei olis ollu korkeussäätöä. Olishan se aika koomista, jos esim. 150 ja 200 senttinen rumpali yrittäis soittaa samoilla säädöillä. :) Arbeit macht frei. | |
![]() 20.09.2003 13:15:10 | |
Mulla taas ekaa kertaa penkkiosaa kiinni kiristäessä lähti ruuvi ja mukana metallia pari senttiä joka suuntaan... meni sitten takaisin kauppaan. Paras penkki millä olen istunut on Mapexin sellainen pantteripäällysteinen penkki. Satula-malli vielä! Tosi rok! "Artistivieras on välttämätön"
(Kummeli aforismi nr. 10) | |
![]() 20.09.2003 14:16:27 | |
Mulla on Taman Roadpro-sarjan suora teline ja swingstar-sarjan puomiteline, jossa on samanlainen mötikkä siinä tapin päässä. Oikein hyviä ja tukevia telineitä molemmat ja mun mielestä se mötikkä on suunnilleen parasta mitä ikinä on keksitty. Se on niin ihanan helppo kiertää irti ja kiinni, mä kun joudun aina joka soiton jälkeen ottaan pellit pois telineistä. Ei ne mun mielestä oo liian kireellä vaikka sen ihan kiinni asti virittäis, vaan just sopiva. Niin, no se riippuu myös siitä kuinka paljon pelti on kallistettuna. Mä joudun kallistamaan sitä jonkun verran ja ottamaan sen ylemmän pehmuste renkaan pois jotta pelti pääsis liikkumaan kunnolla. http://nocturnalweb.net | |
![]() 20.09.2003 15:44:11 (muokattu 20.09.2003 15:45:31) | |
Mulla ainakin on Taman virveliständissä portaallinen säätö, eli siinä on eräänlainen hammastus. Hanki ihmeessä portaallisesti säädettävä ständi. Kun ruuvi lähtee löystymään niin siitä ei tosiaan hyvää seuraa. Ainakin portaallisessa mallissa ruuvi on pysynyt kireällä. Ainut miinus voi olla, että ei porrastuksen takia löydä sopivaa kaltevuutta, mutta uskon kyllä että se löytyy. Mulla ei itsellä ole kyseistä taman snare standia mutta koulussa olen soitellu n. 2v vanhalla ja olen huomannut sen tosiaankin löystyvän. Mulla on ihan portaallinen sonorin sd stand ja hyvin toimii. Eikö sulla ole hi-hat:ssa korkeussäätöä hyvä mies? En ihan äkkiä muista haikkaa, jossa ei olis ollu korkeussäätöä. Olishan se aika koomista, jos esim. 150 ja 200 senttinen rumpali yrittäis soittaa samoilla säädöillä. :) Kyllähän tota voi tietenkin säätää, mutta kun se on matalimmillaan niin se in silti hieman liian korkealla (nyt olen kyllä jo tottunu siihen). Se ohut tappi kyllä häiritsee hieman kun se jää niin korkeaksi. get up offa that thing. It makes you feel better. | |
![]() 20.09.2003 17:00:05 | |
Niin, no se riippuu myös siitä kuinka paljon pelti on kallistettuna. Mä joudun kallistamaan sitä jonkun verran ja ottamaan sen ylemmän pehmuste renkaan pois jotta pelti pääsis liikkumaan kunnolla. Voi olla, mä en kallista peltejä juuri ollenkaan, paitsi ridea, jonka kanssa en pidä yläpuolen pehmiketyynyä jo ihan soundillisista syistä. Ensin huvi, sitten nukkumaan. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)