Aihe: Pearl Export
1 2 3
afro
04.09.2005 22:50:40 (muokattu 04.09.2005 22:50:53)
FORUMIT ON HYVÄT! Ihan perus rumpuja! ei pearlilla huonoja rumpuja olekkaan!! EX on todella hyvä setti.

Kokemuksella: Eivät ole Forumit hyviä. Työn jälki on mitä sattuu, viimeistely on mitä on, pinnoite ei ole huolella kiinni, reunaviisteet ovat epätasaiset, reiät ovat huonosti poratut, soundi on huono (joo, en ehkä ole maailman paras virittäjä, mutta silti), hardware hajoaa (ainakin keikkakäytössä)... Listaa voisi jatkaa. Aloittelijoille toki ihan asialliset, mutta en niitä hyviksi sanoisi. Pearlilla on huonoja rumpuja.
Exporteihin en ota kantaa.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
moderndrummer88
05.09.2005 11:20:26
tuopa on muuten miltä ne rummut soundaa on ihan helvatasti kiinni soittotilasta, nyt kun oli kesän rummut yhellä reeniksellä, todella mielellään meni aina soittelemaan kun rummut soundas hyvälle ja ne soivatkin mutta auta armias kun toin taas ne tuonne autotalliin... heti tulee näitä ajatuksia mieleen, että pakko ois myydä poies nuo.
edelleen kaivataan jotain pätevää hinta-arviota noista
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
miän vain
05.09.2005 13:35:29

tuopa on muuten miltä ne rummut soundaa on ihan helvatasti kiinni soittotilasta,

Niin on. Eikö olisi halvempaa ja järkevämpää akustoida se tila? Ei ne huippurummutkaan siellä sen paremmin soi, jos on huono koppi. Mattoa lattialle, peittoja ja kankaita roikkumaan vähän irti seinästä (samaa halpaa lakanakangasta kaiken eteen niin näyttää siistiltä), paali villaa nurkkaan, toinen toiseen jos ei riitä. Maksaa korkeintaan 100e, eli aika paljon vähemmän kuin uusi hyvä setti.
Toi tuijottaa: .òó.
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
rijnswand
05.09.2005 14:54:02

Kalvotin ja viritin kesällä yhden Forum-setin, aika huonohan se kyllä oli, mutta varmasti oivallinen setti aloittelevalle rumpalille.
Älkää nyt hermostuko, itsekkin soitan Pearleilla, ja olen erittäin tyytyväinen. Se on yks paskan maku minkä merkkinen setti on, samassa hintaluokassa löytyy kutakuinkin samantasoisia settejä merkistä riippumatta, loput on sitten mielipide-eroja. Toinen tykkää teestä ja toinen kahvista.
mikko
drum_man
05.09.2005 19:34:16
Minulla on Pearl Export Ex ja kyllä siinä on puuvanteet basarissa!!!!!!!!!!!
drum_man
05.09.2005 19:40:57
Siis tiedoksi vaan Mikko A:lle
pehmo
05.09.2005 21:17:43

Tiedoksi vaan Drum_manille, että mikko a kirjoitti tähän ketjuun viimeksi 31.07.2003 19:22:56 ja, että minun EX-kalustosta löytyy ne metallivanteet jok'ikisestä pöntöstä.
HeavyMachinery
06.09.2005 11:25:37

On kolme settiä Export sarjassa:
EX on halvin ihan vaan yksivärinen päällystetty setti
EXR on päälystetty retro värinen hieman kalliimpi kuin EX
ELX on lakattu kallein 3mesta.
mitään muita eroja ei ole. Aina joku puhuu että lakattu soi vähän paremmin. Mutta ei sitä huomaa soitettaessa.

FORUMIT ON HYVÄT! Ihan perus rumpuja! ei pearlilla huonoja rumpuja olekkaan!! EX on todella hyvä setti.

OMG !!

öö menin sanattomaksi provo ?
Minä tiedän - siis pelkään !
dictatorsh*t
06.09.2005 11:47:48

Tämän päivän ensimmäiset naurut. Ei muuten, mutta nyt on Pearl pistänyt jonkun pään sekaisin.
Animosity
06.09.2005 11:56:53

Minulla on Pearl Export Ex ja kyllä siinä on puuvanteet basarissa!!!!!!!!!!!

Vanhemmissa Export-seteissä on Bassareissa metallivanteet.
En nyt millään muista mikä mahtoi olla vuosiluku näille uusille Exportin olemuksille (Basson puuvanteet ,I.S.S-tomipidikkeet,mustat hardwaret). Itellä on Exportit kans ja niissä on nämä uuden aikakauden mukaiset härpäkät...
Enemy within...
Koplinki
06.09.2005 17:04:29
tuopa on muuten miltä ne rummut soundaa on ihan helvatasti kiinni soittotilasta, nyt kun oli kesän rummut yhellä reeniksellä, todella mielellään meni aina soittelemaan kun rummut soundas hyvälle....

Sama tääl, mul on vaan toisinpäin, omas huonees kuulosti suhteellisen hyvälle noi rockstaarit, sitte ku vei ne noin persereijän kokosee reenikämppää, ni siel se soundi paska vasta onkii!
Kun katsoo ihmiskunnan historiaa, on vaikea olla tulematta siihen johtopäätökseen, että ihmisen täytyy olla täysin mielenvikainen... Niinhän se todellisuudessa onkin.
moderndrummer88
07.09.2005 09:10:25 (muokattu 07.09.2005 09:11:18)
jes paistaa se päivä näemmä risukasaankin: entisen rumpuopettajan lopetettua nuokkarilla saan minä sen pestin, kun se entinen opettaja ite minua suositteli ja nyt saan sitten oman vuokrattoman kämpän sieltä nuokkarilta ja palkkaa n. 6€/ tunnilta tuosta hommasta. tilassa huomattavasti parempi akustiikka kuin tuolla autotallissa
Niskamies
07.09.2005 14:31:39
jes paistaa se päivä näemmä risukasaankin: entisen rumpuopettajan lopetettua nuokkarilla saan minä sen pestin, kun se entinen opettaja ite minua suositteli ja nyt saan sitten oman vuokrattoman kämpän sieltä nuokkarilta ja palkkaa n. 6€/ tunnilta tuosta hommasta. tilassa huomattavasti parempi akustiikka kuin tuolla autotallissa

Sä rupeat antamaan rumputunteja?

Ei millään pahalla, mutta luuletko olevasi täysin kyvykäs tuohon? Mun mielestä toi on opettajan ammatin aliarvioimista.
Virallisesti semi-pro!
ToMi88
07.09.2005 14:32:29

Ei millään pahalla, mutta luuletko olevasi täysin kyvykäs tuohon? Mun mielestä toi on opettajan ammatin aliarvioimista.

:D
Kuulostaa aika hurjalta.
hollmi-5
07.09.2005 14:34:53
6€ tuntiliksalla sinne tuskin oikeaa opettajaa saadaankaan. Uskoisin kyseessä olevan enemmän sellaisen valvonnan ja ohjauksen nuoristoimentiloissa. Vai miten se on?
Mika Hollström
Perro Stupido
07.09.2005 14:39:51

Mutta opettajia on eri tasoisia. Ja kaipa moderndrummer88 nyt ainakin aivan perusteet osaa opettaa. Parempi olisi osata, jottei aloittejia aivan väärään suuntaan lähde heti alkumetreillä.
Mikäli tuntee, että pystyy muita opettamaan, niin mikä jottei.
Onnea vaan opettajalle. :)
Tabu. Asia, josta ei puhuta.
moderndrummer88
07.09.2005 14:45:17 (muokattu 07.09.2005 14:46:44)

no sen verran hyvin on jo tuo yksi koekappale onnistunu (pikkuveli) että uskoisin olevani ihan suht kyyvykäs ohjaamaan jotain aloittelevia rumpaleita... sanoisin että ei se siis mitään bändien ohjaamista yms. vaan ihan yksityistunteja. ja se kuka minua sinne nuokkarille ehdotti on kyllä varsin tietoinen minun soittotasosta.
E: se on kyllä ihan hemmetin hyvä tuossa hommassa että saan oman lukollisen ja täysin vuokrattoman kämpän sieltä nuokkarilta
Niskamies
07.09.2005 14:46:51
:D
Kuulostaa aika hurjalta.

Oma äiti on viulunsoiton sekä koulumusiikinopettaja. Ne pätevät opet on käynyt kouluja ties kuinka pitkään että ne olisi päteviä. Vähän veikkaan että Moderndrummer88 ei ole.
Virallisesti semi-pro!
rm_wispila
07.09.2005 14:49:40
ne jotka osaa, tekee mitä vaan,
ne, jotka ei, ryhtyy opettamaan

totesi Juice aikoinaan... ;)
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
moderndrummer88
07.09.2005 14:50:52
Oma äiti on viulunsoiton sekä koulumusiikinopettaja. Ne pätevät opet on käynyt kouluja ties kuinka pitkään että ne olisi päteviä. Vähän veikkaan että Moderndrummer88 ei ole.

sanoppa niskis kumpi on parempi vaihtoehto: se että joku aloitteleva tai jonkin aikaa soittanut saa jo himpun verran kokeneemmalta opetusta ihan kunnon rumpujen takana ja joka tulee hänelle maksamaan 6€ per puoli vuotta vai että aloitteleva joutuu opettelemaan täysin kaiken ite ja ainoa mahdollisuus soittoon on koulun välitunnit jos hyvin käy?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)