Aihe: Räkki vai yksittäisä telineitä?
1 2 3 4
Bacchus
30.07.2003 19:28:23
on muuten kaikkein ylimielisin ja ärsyttävin rumpukauppias mitä oon ikinä tavannu. ei tee tosiaankaan koskaan mieli mennä asioimaan sinne, mutta kun ei ole lähellä muutakaan paikkaa. niin ja yks kerta hän haukkua mua kun kyselin aheadeja. sano että niillä ei tee paskaakaan ja ovat ihan turhat.. minä että joo ja lähdin

Onhan se aika härskiä, ei mikään ihme että F:llä ei mee rumpukama juurikaan kaupaks. Harmi sinänsä koska jos sieltä löytyis asiantuntevia myyjiä, niin siten tavara menis kaupaks ja nekin laajentais rumpuvalikoimaansa. Nimittäin F-Musiikilta kyllä löytyis rahkeita laajentaa rumpupuolta vaikka kuinka... Mut ei sieltä pahemmin kyl tee mieli mitään ostaa. Mieluummin asioi kaupoissa joissa saa hyvää palvelua, niinku esim. Musamaailmassa tai Millbrookissa. Espoon musiikkin on kyllä mukava paikka..
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
hanipai
30.07.2003 19:36:41
on muuten kaikkein ylimielisin ja ärsyttävin rumpukauppias mitä oon ikinä tavannu. ei tee tosiaankaan koskaan mieli mennä asioimaan sinne, mutta kun ei ole lähellä muutakaan paikkaa. niin ja yks kerta hän haukkua mua kun kyselin aheadeja. sano että niillä ei tee paskaakaan ja ovat ihan turhat.. minä että joo ja lähdin

Joo no ton sivuston sano joku sen apumies ettei vaan olis ollu kitarahemmo. Räkistä se itse rumpumies kyllä kommentoi antoi kuitenkin tomipidekkeestä "alennusta" tosin se maksoi sittenkin n.50% enemmän kuin T-kaupassa.
Ostan Roland Vdrums kamaa ja Yamaha KP-65 basaripadin.
Jaska
30.07.2003 21:23:14
Ärsyttävää ku myyjät alkaa antaa omia mielipiteitään vaikka ei pyydetä, ihan ku ei itte tajuais mitää... "Älä sitä paistetta osta, ota tästä zildjiania. Älä ota sitä nauhavetosta, ketju on paljo parempi"
akik
30.07.2003 23:24:12
nyt muuten puhutte totta tuosta f-musicin kärttyisestä ukosta,
katselin peltejä siellä taannoin ja erehdyin kysymään jotain,ukko tiuskaisi jotain ja jatkoi matkaansa.kiitos.
toinen myyjä yritti kaupata RIKKINÄISTÄ rideä 80 eurolla,
vittu terve.

aiheeseen liittyen,itsekin olen hommaamassa räkkiä tässä lähiaikoina.mites merkit ? tama powertower vai gibraltarin uber-scifi räkki ? vai pääsekö halvemmalla..pearlin pikkuräkillä ?
selittäkää vähän niistä klämppi/varsi hässäköistä minkä hintasia ne on ymm..ja tuleeko yleensä mukana niitä ?
hanipai
31.07.2003 00:13:53
nyt muuten puhutte totta tuosta f-musicin kärttyisestä ukosta,
katselin peltejä siellä taannoin ja erehdyin kysymään jotain,ukko tiuskaisi jotain ja jatkoi matkaansa.kiitos.
toinen myyjä yritti kaupata RIKKINÄISTÄ rideä 80 eurolla,
vittu terve.

aiheeseen liittyen,itsekin olen hommaamassa räkkiä tässä lähiaikoina.mites merkit ? tama powertower vai gibraltarin uber-scifi räkki ? vai pääsekö halvemmalla..pearlin pikkuräkillä ?
selittäkää vähän niistä klämppi/varsi hässäköistä minkä hintasia ne on ymm..ja tuleeko yleensä mukana niitä ?

Myyn Pearlin DR-80:sen jos kiinnostaa. Tosin en lähetä sitä minnnekään.
Ostan Roland Vdrums kamaa ja Yamaha KP-65 basaripadin.
JanneO
31.07.2003 09:13:06
Itelleni hommasin räkin vuonna -98 ja nyt olen kyllä räkin suuri kannattaja. Ehkä juuri sen helppouden takia. Keikalle mentäessä ei muuta kuin ständit kiinni valmiisiin paikkoihin ja voila. Siinä jää tilaa sitten miksaajankin mikin jaloille.
Itteäni ständeissä aina vitutti kun sai olla niitä jalkoja sovittamassa kauheassa metalliviidakossa, koskaan ei saanut peltiständejä haluamalleen paikalle ym.
Räkin miinuspuolia on se, että jos on yhteiset rummut jollain keikalla, niin joku taulapää varmasti menee muuttamaan ne sinun asetukset (jos kyse on omasta setistä keikalla) ja niitten hakeminen sitten kestää siinä tilanteessa aina.

Eka räkki oli taman ja gibraltarin yhdistelmä joka oli ihan ok, mutta jos putkelle tuli tarpeeksi tavaraa, niin ne ei välttämättä pysynyt kovinkaan hyvin paikalla siinä putkessa.
Nyt kun hommasin tuon pearlin edullisemman mallin jonka putket on neliöt, niin ei ole enään sitäkään ongelmaa ja olen varsin tyytyväinen.
Ja viimeiseksi, minun mielestä tuo räkki on hyvännäköinen kaikenlisäksi!
Tietäjä
31.07.2003 09:56:11
Itselläni on pearlin icon räkki. Hommasin sen muutama vuosi sitten enkä ole katunut. Setin kasaaminen onnistuu nopeasti ja jos kitaristi tai vastaava alkaa mussuttaa niin setin siirtäminenkin käy helposti.
JeeVes
31.07.2003 11:29:44
Jotkut räkit on mielestäni ihan perseestä kasata. Plus esim. tomien kiinikkeet löystyy helposti. Taas erinnäisissä telineissä on oma "wänkkäämisensä" kanssa. Mutta silti minä olen kääntynyt telineiden puoleen. On helpompi ottaa vaikka vaan osa mukaan keikalle. Räkkiä pitää kantaa messissä.
-Join me in bed-
akik
31.07.2003 13:08:18
Myyn Pearlin DR-80:sen jos kiinnostaa. Tosin en lähetä sitä minnnekään.

kyl kiinnostaa
mitä pyydät ?
mitä osia mukana,mis kunnos ?

janneO,oliko se sun räkki tuo dr-80 juuri ?
vai se uudempi "hopean" värinen malli ?
Blitz
31.07.2003 13:23:56

Itse olin eilen Äffässä, ja ilmeisesti sama kaveri myi minullekin. Ostin DW:n tuplikseen uutta niveltä, ja sain sen tosi halvalla. Vain 50 euroa yhdestä kymmenen senttiä pitkästä raudanpätkästä. :/

Palvelu oli mitä oli, mutta sain nyt ainakin tuplikseni toimimaan. Kyllä esim. Millbrookissa ja Levytukussa oli paljon mukavampaa asioida. Musamaailmassa myyjillä tuntui olevan turha kiire. :)
Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia.
Tietäjä
31.07.2003 23:17:41
Jotkut räkit on mielestäni ihan perseestä kasata. Plus esim. tomien kiinikkeet löystyy helposti. Taas erinnäisissä telineissä on oma "wänkkäämisensä" kanssa. Mutta silti minä olen kääntynyt telineiden puoleen. On helpompi ottaa vaikka vaan osa mukaan keikalle. Räkkiä pitää kantaa messissä.

Pakko myöntää että itse omistan myös muutaman "tavallisen" telineen. Jos ei jaksa viedä keikalle koko hässäkkää.
Pyttis
02.08.2003 12:32:46
Multakin löytyy räkki, Pearl DR503. Vähän tuntuu siltä että ois pärjänny ilmankin kun se vie sitä lattiatilaa ihan kohtuuttomasti, mutta kun settikin on nykyään niin iso (oli liikaa rahaa), se helpottaa aika paljon. Ja onhan se komeempi ku ständit.

Kukaan ei muuten oo tainnu mainita että räkin laajentaminen on halvempaa ku ständimetsän. Ei pidä ostaa ku klämppi ja tomi/cymbal holder. Huonommassa tapauksessa joutuis ostaa muuten koko standin jalkoineen.
Sitä saa mitä tilaa. Karma hoitaa.
Tietäjä
02.08.2003 13:00:31

Kukaan ei muuten oo tainnu mainita että räkin laajentaminen on halvempaa ku ständimetsän. Ei pidä ostaa ku klämppi ja tomi/cymbal holder. Huonommassa tapauksessa joutuis ostaa muuten koko standin jalkoineen.

Toi on yksi syy minkä takia "sijoitin" räkkiin.
JanneO
05.08.2003 08:41:37
janneO,oliko se sun räkki tuo dr-80 juuri ?
vai se uudempi "hopean" värinen malli ?

Tuo mopomalli, eli dr-80.
LumPus
05.08.2003 10:26:27

Tama ja Gibraltar on suunnilleen yhtä tukevia, itse hommasin gibraltarin koska se on vähän halvempi.. vaika taman miehiä olenkin. kumpaankin saa varaosia hyvin. pearlia en oo testannu ja ei sovi mun makuun.
klampit maksaa n.15-20€ kpl ja kun ostat kaikki tarvittavat räkin kaa samaan aikaan niin varmasti sopuhintaan... ja hyvä myyjä keksii sulle ratkasun, eli millanen räkki pitää olla ja miten kaikki laitetaan kiinni siihen.
räkin mukana tulee yleensä n. neljä multiklamppia joihin voi laittaa tomit ja symbaalit, symbaalit tulee sellasilla irtovarsilla.
toivottavasti autto, tuli vähän myöhässä =)
Viekö elämä liikaa aikaasi?
Drummer666
11.06.2004 01:03:10
En viitti uuttakaan aihetta alottaa kön tääläki on näitä räkki aiheita suhteellisen monia...

Eli:

Olisiko kellään linkkejä tai muuta millä näkis millasia noi lisäsiivet on (siis iha kuvia) noissa Pearlin DR-503 malleis, niinku
nää DR-501, DR-501C, DR-501E, DR-501CE

olen erittäin kiitollinen etukäteen, en kerra pääs oikee mihikää kauppoihin tsiikaan noit ku lähimmät kaupat on toisella puolella maapalloa, suurinpiirtein...
"Sillä mikä nuoruutta hienompaa olis, sillon kaljakin helpommin kolisi !" Klamydia - Nykyajan nuoriso
miän vain
11.06.2004 08:46:25

Alkuperäiseen aiheeseen:

Suosin ständejä. Niistä saa nimittäin paljon helpommin muokattuja erilaisia kokonaisuuksia. Tuplasettiräkin kanssa kun on vähän karu mennä kahden tomin jatsikeikalle - tai saahan sen purettua osiin, mutta helppous ja nopeus karkaa jo aika kauas.

Jos setti joku päivä vakiintuu ja keikkoja alkaa olla ihan oikeasti paljon, ostan kyllä räkin. Vaikka tietty muutama tukeva ständi, paljon klamppeja ja puomeja sekä _muistilukot_ ajavat jokseenkin saman asian.
JanneO
11.06.2004 09:41:37
Päivitetään... eli olen vaihtanut tuon DR-80 nyt ICON D-501 räkkiin.
Joku kun tuolla puhui niitten räkkien ruuvien "löystymisestä" niin se on aika yleinen ongelma noissa pyöreäputkisissa räkeissä. Näissä pearlin malleissa missä on neliskanttinen putki, tuo löystyminen on huomattavan paljon vähäisempää. Itse en ole havainnut sitä juurikaan, ainoastaan uudessa räkissä joutuu välillä kiristämään ruuvit kun ne hakee "omaa" paikkaansa vielä.
v bear
11.06.2004 11:41:00 (muokattu 11.06.2004 11:44:47)
makuasiota kummatkin!! itellä on pearlin icon räkki ja tyytyväinen oon toistaiseksi ollu!! kyllä tukevat telineetkin hyviä on! kuten sanoin makuasioita
twist twist on jumala
eleeton
11.06.2004 14:18:50
sekaisin.
ja toisessa setissä räkkiä ja modulaarisemmassa standeja, ja tarvittaessa sekaisin. näin se menee.
ja lisäputkia voi kiinnittää kumpiin vaan, kunhan kiinni pysyy.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)