Paas 08.07.2003 11:18:27 | |
---|
Promarkia haukutaan näköjään nyt oikein kunnolla. Itse olen huomannut että promarkin eri mallit eroavat toisistaan melko paljon. Jotkut kestää paremmin kuin toiset. Olen soitellut paljon niillä perus 5a nylon kärkisillä. Hyvin ovat kestäneet ja hyviltä tuntuvat. Se on aika pitkälti makuasia että pitääkö vic firth tyylisitä "liukaspintaisista" kapuloista tai promark tyylisistä joissa se "puupinta" tuntuu(erillainen pintakerros). |
miän vain 08.07.2003 11:48:31 | |
---|
Onko sulla miän vain menny ihan ns.suoraan poikki Zildjianin kapula? Meinaten mulla meni enkä tähän päivään ole voinut päätellä että miksi?? Aivan normaalissa hitaahkossa pluusissa meni kuin pihdeillä katkaistuna ja oli suoraa paketista - pojille ehdin brassailemaan että kattokaas, meikäläinen on taas investoinu musiikkitarpeisiin. Pellin reunaan en "kanttilaakia mättötyyliin" lyönyt... outo oli juttu, perin outo ja mieltäni vaivaava.. Juuri näin on käynyt - ihan yllättäen, korkeintaan muutaman tunnin hiljaisen soiton jälkeen. Viceissä on vähän samaa vikaa, mutta zildjianit kyllä menee nopeammin. Kieroja Tamoja ei ole tullut vastaan ikinä. tuntuu kummalliselta moinen ajatus - mutta kyllä se varmaan totta o, jo kaveri kerran niin sanoo. Jospa joku on ostanut kerralla oikein tukkuerän ja sitten säilyttänyt niitä huonossa paikassa liian pitkään? Kerran sain kaupasta jotkut iänkaikenvanhat vicit, niissä oli logokin vähän eri näköinen. Kuivat kuin mitkä, ei ne kauaa kestäneet. |
tuukkah 08.07.2003 13:20:50 (muokattu 08.07.2003 13:21:22) | |
---|
Täytyy nyt kuitenkin mainita, että aikanaan kun tuli soitettua rokkia vähän enemmän, toin jenkeistä kolme paria Zildjianin Jason Bonhamin signatureja. Varsin pitkät ja muutenkin stydit kapulat, joita ainakaan minä en saanut paskaksi millään. Olivat yhdet kestävimmistä omistamistani kapuloista, joten ainakaan minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa Zildjianin kapuloiden laadusta. Ihan vaan vastapainoksi tälle kovasti Zildjian-vastaiselle ilmapiirille. miks mustat tyypit on keksiny kaikki hyvät jutut? |
fox 08.07.2003 13:48:07 | |
---|
Ihan vaan vastapainoksi tälle kovasti Zildjian-vastaiselle ilmapiirille. Ja jällehen huudahti mies:En ole havainnu Zildjian-vastaista ilmapiiriä, mutta sen sijaan Zildjianin nimellä Suomessa myytäviä rumpukapuloita täällä on arvosteltu. Et voi kiistää, että jos 4-5 äijää on kohdannu samanmoisen ilmiön ko. kapuloissa, niin niissä on jotain vikaa. Ja hei, eikös tämän foorumin tarkoituksena ole jakaa tietoa. Mistään perusteettomasta dissauksesta tässä ei tällä kertaa ole kyse, eikä myöskään soittajan itsensä aiheuttamasta ongelmasta, vaan siitä, että kyseisissä kenen-sitte-olikaan-valmistamissa kepeissä, joita Zildjianin nimellä myydään, on jotain vikaa, oli se sitten puuaineksessa tai muussa. Olen ollut jo vuosia äärettömän tyytyväinen Z:n symbaaleihin, joita omistan ja käytän mutta silti.. |
tuukkah 09.07.2003 00:25:44 (muokattu 09.07.2003 00:26:31) | |
---|
Ja jällehen huudahti mies:En ole havainnu Zildjian-vastaista ilmapiiriä, mutta sen sijaan Zildjianin nimellä Suomessa myytäviä rumpukapuloita täällä on arvosteltu. Et voi kiistää, että jos 4-5 äijää on kohdannu samanmoisen ilmiön ko. kapuloissa, niin niissä on jotain vikaa. Ja hei, eikös tämän foorumin tarkoituksena ole jakaa tietoa. Mistään perusteettomasta dissauksesta tässä ei tällä kertaa ole kyse, eikä myöskään soittajan itsensä aiheuttamasta ongelmasta, vaan siitä, että kyseisissä kenen-sitte-olikaan-valmistamissa kepeissä, joita Zildjianin nimellä myydään, on jotain vikaa, oli se sitten puuaineksessa tai muussa. Olen ollut jo vuosia äärettömän tyytyväinen Z:n symbaaleihin, joita omistan ja käytän mutta silti.. Noh, koko keskustelussahan on ollut kyse nimenomaan kapuloista, joten Zildjianin mainitessani tarkoitin tietenkin nimenomaan ko. tuotemerkin kapuloita. Kovin provosoiva en mielestäni ollut, kommenttini oli vain objektiivinen näkemys (rehellinen oma kokemukseni, onko se sitten objektiivisuutta ;) Zildjianin kepeistä. Pointti siis, että kaikesta huolimatta joillakin on ollut hyviäkin kokemuksia merkistä. :) Täytyy tietysti ottaa huomioon Jason Bonham-signaturejen olevan astetta kalliimpia, kenties eri alihankkijoilla tuotettuja rumpukapuloita. Siksipä niitä ei välttämättä voi verrata Zildjianin bulkkitavaraan. Kumminkin, tuskin ko. ammattilainen niillä soittaisi, jos suurin osa kepeistä olisi sekundaa. Rauhaa. ps. Minä käytän Taman kapuloita, jotka olen havainnut hyviksi omassa soitossani. edit. Ja huom! Ostin omat kapulani jenkeistä. miks mustat tyypit on keksiny kaikki hyvät jutut? |
Mikko A 09.07.2003 00:53:47 | |
---|
edit. Ja huom! Ostin omat kapulani jenkeistä. auta armias jos kapulat katkeaa ;) “’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.” |
afro 09.07.2003 14:04:54 | |
---|
Itsellä on ollut Zildjianin kapuloita myös, en ole saanut katki, mutta kaverilla katkesi Zildjian ihan yht´äkkiä perussoitossa silleen viistosti . Tykkään käyttää Vateria, Manhattaneja ja Fusioneja lähinnä, ja B-Stickejä. Huom! B-Stick ja Big Stick ovat täysin eri asia. Big Stick on todellinen halppis, B-Stick on lähes Vic Firthien ym. hinnoissa. Tai ei ihan, noin 10 € oisko pari? B-Stick on tanskalainen merkki, ja minusta aika laadukas. Sivuni
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
tuukkah 09.07.2003 15:06:20 (muokattu 09.07.2003 15:08:10) | |
---|
auta armias jos kapulat katkeaa ;) :D Kyl noi tuli kaluttua hajalle jo kauan sitten. Pointtina vaan, että saattaa olla eri tehtailta, alihankkijoilta tai muuten vaan paremmasta erästä. Meille eurooppalaisille myydään sitten vaan niitä Aasiaan riisipuikoiksi soveltuvia eriä. edit. Ja tuo Big Stick on tosiaan aika halpaa tavaraa. Ei tarvinnut kuin viisi minuuttia soittaa, niin toinen oli katki. Hard Rock-mallia muka... Pyh. miks mustat tyypit on keksiny kaikki hyvät jutut? |
HCW 09.07.2003 15:55:41 (muokattu 09.07.2003 15:57:28) | |
---|
Kapulat valitsee rumpalin,eli kapulat on makuasia.Itsellä on tullut käytettyä kaikkia mahdollisia kapuloita (pro mark,milbrook jne),mutta tällä hetkellä vakiintuneena kapulana on Vic Firth A.C 5a,passeli minun kouraan. Lisäksi tulee käytettyä samaa Firthin 7a köykäsemmissä jutuissa. Jos olen huomaamattani kuollut,keneltä kysyn kelloa?-Pablo Neruda. |
lkx 09.07.2003 21:16:14 | |
---|
Ma käytän Taman 0214B:tä. Tammea. There is no spoon... |
Alpha 10.07.2003 00:20:55 | |
---|
Ma käytän Taman 0214B:tä. Tammea. Siivosin hyllyjä ja sieltä yllättäen löytyi Taman 14B sekä 16B palikat...pitkään aikaan hutkinu noilla... Tama drums, Paiste cymbals & Vic Firth sticks forever... |