Aihe: Uudet kannut
1 2
AP
28.06.2003 17:06:21
Juuei. Pitäisikö alkuperäisen kysymyksen esittäjälle nyt vielä rohkaisuksi todeta, että ostaa hän mitkä vaan ns. tunnetun valmistajan rummut, niin ihan sekundaa ei luultavasti saa koskaan. Yksilöeroja tietysti on, joitain kannuja on potkittu pitkin Suomea ja toisia taas puunattu joka päivä samassa kellarissa. Mielestäni kannattaisi ylenpalttisen "Tama on paras ja Jamahat paskaa"-väittelyn sijasta antaa vinkkejä siitä, mitä käytettyä settiä ostaessa tosiaankin pitäisi huomioida ja tarkastella, ettei seuraava kesätyöpalkka menisi siihen hankittuun settiin varaosia ostellessa.
Bacchus
28.06.2003 17:50:52 (muokattu 28.06.2003 18:03:12)
Juuei. Pitäisikö alkuperäisen kysymyksen esittäjälle nyt vielä rohkaisuksi todeta, että ostaa hän mitkä vaan ns. tunnetun valmistajan rummut, niin ihan sekundaa ei luultavasti saa koskaan. Yksilöeroja tietysti on, joitain kannuja on potkittu pitkin...

Nimenomaan... Noh, tuli tossa itsekin vähän innostuttua.

Niin, tsiigaa niistä rummuista viisteet, ruuvit (et on suorat), syvät naarmut/kolhut ja pintaviat, vanteet (pitää olla täysin pyöreät, soikeutta ei saisi olla), sitten tomien, ständien ja lattiatomin ja basson jalkojen ruuvien kierteet. Viisteet (se osa rummusta minkä päälle kalvo kiristetään) saa hyvin tsekattua kun otat kalvon irti ja sormella hivelet sitä viistettä ympäriinsä, kolhuja ei saisi liiemmin olla vaan viisteen pitäisi olla mahdollisimman tasainen. Vanteiden pyöreyden voi tarkistaa laittamalla vanteen tasaiselle pinnalle (esim. lasi tai peili) ja jos vanne klonksuu niin se ei ole pyöreä.

Päivitys: Niin unohtu se laittaa, että jos pikkuvikaa löytyy, esimerkiksi naarmuja sun muuta, niin ei rumpuja tietenkään sen takia kannata jättää ostamatta, vaan tinkiä hintaa alemmas.
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Niskamies
29.06.2003 00:08:25
kyllä mä tiiän miten rummut pitäis valita. mulla oli himassa noin viis vuotta sitte premierin xpk, mutta faija myi ku ei ketään perheestä kiinnostanut. ai että nyt vituttaa. haluaisin vain tietää mistä tomeista ja bassareista porukka tykkää ku ei oo ollu mahollisuutta testailla kaikkia. emmä kumminkaan mitään starclassikkei ala ostaa, ku on budjettivajaus, ku pitäis ostaa neljä kappaletta kaikkii maailman soittimii. mistä kalvoista te tykkäätte? clear vai coated? ja miks kaikki inhoo pinstraippei? mun mielestä ne kuulostaa ihan hyviltä.
Rules are meant to be broken; especially stupid ones like this. -David Shandley
Mikko A
29.06.2003 01:14:23
kyllä mä tiiän miten rummut pitäis valita. mulla oli himassa noin viis vuotta sitte premierin xpk, mutta faija myi ku ei ketään perheestä kiinnostanut. ai että nyt vituttaa. haluaisin vain tietää mistä tomeista ja bassareista porukka tykkää ku ei oo ollu mahollisuutta testailla kaikkia. emmä kumminkaan mitään starclassikkei ala ostaa, ku on budjettivajaus, ku pitäis ostaa neljä kappaletta kaikkii maailman soittimii. mistä kalvoista te tykkäätte? clear vai coated? ja miks kaikki inhoo pinstraippei? mun mielestä ne kuulostaa ihan hyviltä.

kuten äsken johonkin toiseen ketjuun keuhkosin, pinstripet voit pistää mihin pönttöön vaan ja ne kuulostaa aina samalta. eli kyllä, ne on hyvät kalvot kakkoihin rumpuihin, mutta paremmista kannuista saa muilla kalvoilla paljon paremmat kalvot. niin ja niissä ei oo tuntumaa paskan vertaa, kapula ei pomppaa kunnolla. Siks ne mun mielestä on vittumaiset.

ja kun kysyit, mistä kalvoista jengi diggaa niin mä sanon että cleareista. jos soittotila on hyvin kaikuva, niin silloin coatedit on oikein hyvä vaihtoehto, kun taas eristetymmässä tilassa coatedeista lähtee liian kuollut ja mitäänsanomaton "tump".
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)